رام گلوبال چیست؟ تفاوت رام گلوبال با رام چین و اروپا

رام گلوبال چیست؟ تفاوت رام گلوبال با رام چین و اروپا


منبع: پلازا

3

1401/10/18

22:32


رام گلوبال چیست؟ تفاوت رام گلوبال با رام چین و اروپا

در سال‌های اخیر با رشد قابل توجه گوشی‌های چینی، بحث رام گلوبال و تفاوت آن با رام چین بیشتر از همیشه داغ شده است. در این مطلب پلازا قصد داریم به این نسخه ها و همچنین تفاوت‌های میان آن‌ها بپردازیم.

تفاوت رام گلوبال و اروپا و چین، بیشتر از همه در گوشی‌های شیائومی خودنمایی می‌کند. شیائومی گوشی‌های خود را مانند اکثر برندهای اندرویدی، با رام‌های متفاوتی که هرکدام مخصوص بازار کشورهای خاصی هستند عرضه می‌کند؛ به همین خاطر این سوال برای بسیاری از کاربران بوجود آمده که تفاوت میان این رام‌ها چیست و کدام یک ارزش خرید بالاتری دارند. در ادامه همراه ما باشید تا به رام گلوبال گوشی‌ها و تفاوت آن‌ها با رام چین بپردازیم.

فهرست مطالب

نسخه گلوبال چیست؟ رام گلوبال و تفاوت آن با سایر رام ها

رام گلوبال همانطور که از نامش پیداست، برای کاربران در سرتاسر جهان توسعه داده شده است. این رام به‌طور کامل از گوگل‌پلی و سرویس‌های گوگل و هچنین فرکانس‌های بی‌سیم مختلف پشتیبانی می‌کند. این رام بهترین نسخه برای کاربرانی است که خارج از چین زندگی می‌کنند. چه گوشی شیائومی خریداری کنید و چه سامسونگ و دیگر برندها، بهترین رام برای شما نسخه گلوبال است.

این رام از اکثریت زبان‌ها از جلمه فارسی پشتیبانی می‌کند و مهمتر از همه با خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه می‌شود. با این حال رام گلوبال با پک گلوبال تفاوت‌هایی دارد. اما پک گلوبال چیست؟ پک گلوبال یک گوشی، توسط شرکت سازنده و برای استفاده در بازارهای جهانی ساخته شده است. از نظر سخت‌افزاری تفاوت خیلی زیادی بین پک گلوبال با پک چین گوشی‌های سامسونگ و شیائومی وجود ندارد. فقط در پک چین، گوشی ممکن است از برخی فرکانس‌ها و باندها مثل باند B20 شبکه 4G پشتیبانی نکند. این باند در کشور چین استفاده نمی‌شود اما در برخی کشورهای جهانی برای ارسال و دریافت فرکانس‌های 4G در مکان‌های دور افتاده استفاده می‌شود.

نسخه رام گلوبال

البته در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، یک تفاوت سخت‌افزاری مهمی که وجود دارد، پردازنده است. سامسونگ همیشه سری گلکسی S خود را در بازارهای جهانی با پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌کند و نسخه جهانی را با اگزینوس به‌فروش می‌رساند. اما فرق رام گلوبال و اروپا در چیست؟

تفاوت رام گلوبال و اروپا ناچیز است. رام اروپا با پیروی از قوانین اتحادیه اروپا توسعه داده شده و از زبان‌های کشورهای عضو این اتحادیه پشتیبانی می‌کند. همچنین گوشی‌های پک اروپا از باندهای بی‌سیم بیشتری نیز پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت رام چین و رام گلوبال

رام چین برخلاف رام گلوبال تنها برای استفاده در کشور چین توسعه داده شده است. از آنجایی که دولت چین، گوگل و خدمات آن را در این کشور مسدود کرده است، گوشی‌هایی که با این رام عرضه می‌شوند، درست مانند گوشی‌های هواوی، فاقد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل مثل گوگل‌پلی هستد. این نسخه همچنین تنها با 2 زبان چینی و انگلیسی عرضه می‌شود و از فرکانس‌های باند B20 نیز پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین این نسخه با تعداد قابل توجهی اپلیکیشن خدماتی و شبکه اجتماعی چینی عرضه می‌شود که اکثرا در خارج از چین استفاده چندانی ندارند؛ با این حال رام چین گوشی‌های شیائومی نسبت به رام گلوبال این گوشی‌ها امکانات بیشتری دارند. رام چین شیائومی همیشه اولین رامی است که به‌روزرسانی‌های رابط کاربری MIUI را دریافت می‌کند. این رام همچنین دارای قابلیت تغییر فونت است و به‌صورت پیش‌فرض قابلیت روت کردن دارد. همچنین به گفته برخی کاربران، رام چین از نظر شارژدهی نیز عملکرد بهتری دارد.

نسخه رام گلوبال

ملاک 3 حرف ابتدایی در خط دوم هستند. در اینجا حروف XSG نشان داده شده است. این حروف متعلق به رام‌های امارات است. رام‌های چین، بسته به نسخه اندروید و مدل گوشی یکی از حروف زیر را دارند:

CHN, CHM, CTC, CHC

با مراجعه به این صفحه می‌توانید به فهرست کامل کدهای مربوط به رام‌های کشورهای مختلف دسترسی پیدا کنید.

افزون بر این از قسمت Build number نیز می‌توانید منطقه‌ای که گوشی شما برای آنجا تولید و عرضه شده است را نیز مشاهده کنید. باید به کدی که پس از اعداد نشان داده شده است دقت کنید. در مثال بالا، اعداد و حروف بالا به این صورت از هم متمایز هستند:

سوالات متداول

1. پک چین رام گلوبال چیست؟

در گوشی‌های شیائومی، گوشی‌های پک چین هستند برای بازار چین عرضه شدند و رام مخصوص این کشور را نیز دارند. اما گوشی که پک چین است و رام نسخه گلوبال دارد یعنی توسط فروشنده از جعبه خارج شده و پس از نصب رام گلوبال به‌فروش می‌رسد.

2. تفاوت رام چین و رام گلوبال در چیست؟

همانطور که گفته شد، رام چین فاقد سرویس‌ها و خدمات گوگل است و فقط از 2 زبان انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کند. شما همچنین به تعداد زیادی اپلیکیشن که تنها در کشور چین قابل استفاده هستند نیز دسترسی دارید. رام گلوبال اما برای استفاده جهانی ساخته شده و علاوه بر سرویس‌های گوگل، از تمام زبان‌های مطرح نیز پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب با رام گلوبال و تفاوت آن با رام‌های اروپا و چین آشنا شدیم. به‌طور کلی بهتر است به‌سراغ رام چین و مهمتر از همه گوشی‌های پک چین نروید و نسخه های جهانی یا رام و پک گلوبال را خریداری کنید. این نسخه‌ها علاوه بر دسترسی به خدمات گوگل، از فرکانس‌ها و باندهای بیشتری برای برقراری ارتباط بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند و برای استفاده در کشور ما مناسب‌تر هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو