برای دریافت دارو ضد کرونا اصرار نکنید

5

1401/10/18

23:23


متاسفانه برخی به دلیل واهمه از بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و اصرار به دریافت داروی ضد کرونای رمدسیویر دارند که این دارو باید در مرکز درمانی و زیر نظر کادر درمان تزریق شود.

برای دریافت دارو ضد کرونا اصرار نکنید

به گزارش بهداشت نیوز، احمد طباطبایی عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، اظهار کرد: متاسفانه برخی به دلیل واهمه از بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و اصرار به دریافت داروی ضد کرونای رمدسیویر دارند که این دارو باید در مرکز درمانی و زیر نظر کادر درمان تزریق شود. مردم باید به دنبال این باشند که استفاده نا به جا از دارو را کنار بگذارند. متاسفانه استفاده از آزیترومایسین (نوعی آنتی‌بیوتیک) به عنوان داروی کرونا در بین برخی مردم رایج شده است؛ به شکلی که قبل از مراجعه به پزشک اقدام به مصرف این دارو می‌کنند؛ درحالیکه آزیترومایسین تنها در صورتی که برخی عوارض عفونی ایجاد شده باشد، تجویز می‌شود. متاسفانه مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها سبب شده مقاومت نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های اصلی که در عفونت‌ها موثر است، ایجاد شود. تزریق سرم و سفازولین نیز برای درمان کرونا جایگاهی ندارد. همچنین اصرار به انجام سی‌تی اسکن کار اضافه است و باید نهی شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، ‌ عدم حضور در مجامع شلوغ و حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد حتی با وجود ابتلا به بیماری از منزل خارج می‌شوند اما باید بنا را بر این گذاشت که فرد مبتلا تا پنج روز در خانه استراحت کند و به شرط علامت نداشتن از خانه خارج شود تا این اقدامات به تدریج باعث قطع زنجیره انتقال بیماری شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو