توضیح ایران خودرو در رابطه با مشکل فنی سایت این شرکت و تمدید مهلت ثبت نام

توضیح ایران خودرو در رابطه با مشکل فنی سایت این شرکت و تمدید مهلت ثبت نام


منبع: روزیاتو

4

1401/10/19

12:26


توضیح ایران خودرو در رابطه با مشکل فنی سایت این شرکت و تمدید مهلت ثبت نام

توضیح ایران خودرو در رابطه با مشکل فنی سایت این شرکت و تمدید مهلت ثبت نام

شرکت ایران خودرو به تازگی از آغاز چهل و دومین مرحله از فروش فوق العاده چهار محصول خود از روز گذشته (۱۸ دی) خبر داده بود، اما با وجود اعلام قبلی، سایت ثبت نام و فروش اینترنتی محصولات این شرکت خودروسازی باز نمی‌شود و متقاضیان امکان ثبت نام ندارند.

بر اساس اعلام قبلی شرکت ایران خودرو قرار بر این بود که طرح جدید فروش فوق العاده ویژه متقاضیان عادی، ویژه حمایت از مادران و جوان سازی جمعیت و همچنین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به مدت سه روز، از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۸ دی ماه آغاز شده تا ۲۰ دی ماه اجرا شود. اما سایت ثبت نام ایران خودرو به نشانی  https://www.ikco.ir/ از دیروز دچار مشکل شده و متقاضیان امکان ورود به آن را ندارند.

در این راستا ایران خودرو مشکل فنی پیش آمده را تایید کرد و گفت مشکلات زیرساختی اینترنت باعث بروز این اختلال شده و درصدد رفع آن است. همچنین این شرکت خودروسازی از تمدید یک روزه فرصت ثبت نام تا پایان روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه خبر داد اما تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز سایت ایران خودرو با مشکل مواجه است.

محصولات ایران خودرو در فروش فوق العاده

در این دوره از ثبت نام و قرعه‌کشی چهار محصول سورن پلاس دوگانه سوز، رانا پلاس، پارس سال سفارشی (ELX)، با موتور XU7P  و پارس سال با موتور XU7P عرضه می‌شود.

اختلاف فاحش قیمت بازار آزاد و کارخانه

قیمت پژو پارس سال ۱۸دی ماه در بازار آزاد ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو تنها ۲۰۹ میلیون تومان است. بر این اساس اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد پژو پارس حدود ۲۷۱ میلیون تومان است. بیشتر از دو برابر. به عبارتی با قیمت بازار آزاد پژو پارس در بازار آزاد می‌توان دو خودروی یارانه‌ای از ایران خودرو خرید.

این همان انتقادی است که به طرح‌های فروش فوق العاده و پیش فروش خودروسازان وارد است. چراکه تنها عده محدودی می‌توانند از این رانت و یارانه استفاده کنند و دیگران از این امتیاز ۲۷۱ میلیونی بی‌بهره هستند.

این اختلاف قیمت درباره خودروهای دیگر هم وجود دارد. در طرح فروش فوق‌ العاده ایران خودرو قیمت سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت بازار آزاد سورن پلاس، در ۱۸ دی ماه ۴۸۶ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت رانا پلاس هم در طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی ۲۱۵ میلیون تومان اعلام شده که قیمت بازار آزاد رانا ۴۳۵ میلیون تومان است. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودرو هم دقیقا دو برابر است و اختلاف ۲۲۰ میلیونی دارند.

شرایط ثبت نام

شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان عادی، همچون روال سابق، اختصاص یک دستگاه به هر کدملی، فاصله خرید ۴۸ ماه از هر دو خودروساز، عدم پلاک انتظامی فعال و گواهی‌نامه معتبر است.

شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان طرح ویژه مادران، اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی و شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی ذکر شده و تاکید شده است که دارا بودن گواهینامه در طرح ویژه مادران الزامی نیست و حتی برای مادران زیر ۱۸ سال (البته دارای دو فرزند و بیشتر) امکان‌پذیر است.

شرایط ثبت‌نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز به اختصاص یک دستگاه به هر کدملی و شماره تلفن به‌ نام متقاضی محدود است.  

فروش فوری محصولات ایران‌خودرو فقط به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و هیچ سهمیه‌ای برای نمایندگی‌ها در نظر گرفته نشده است.

زمان قرعه کشی

بر اساس اعلام قبلی، متقاضیان نهایی شنبه ۲۴ دی‌ماه از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد اما احتمالا با وجود مشکل فنی کنونی در سایت ثبت نام، تاریخ قرعه کشی نیز تغییر خواهد کرد. مراسم قرعه‌کشی به صورت مستقیم از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ‌‌ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات پخش خواهد شد.

زمان تحویل محصولات ایران خودرو

بر اساس اعلام ایران خودرو زمان تحویل خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو