راهنمای خرید کوله پشتی مسافرتی 2023 [مدل جدید]

راهنمای خرید کوله پشتی مسافرتی 2023 [مدل جدید]


منبع: نم نمک

4

1401/10/19

12:46


کوله پشتی های مسافرتی و کوله پشتی مسافرتی بزرگ و کوله پشتی مسافرتی مردانه و بهترین کوله پشتی مسافرتی و کوله پشتی مسافرتی زنانه و کوله پشتی مسافرتی دیجی کالا و کوله پشتی اسپرت دیجی کالا و کوله پشتی مسافرتی قیمت و کوله پشتی ترب در نم نمک.

راهنمای خرید کوله پشتی مسافرتی 2023 [مدل جدید]

راهنمای خرید و مدل های کوله پشتی مسافرتی جادار و شیک

کوله پشتی های مسافرتی تجربه مسافرت و گردشی آسان را برایتان فراهم میکنند ، کوله پشتی هایی که در عین سبک بودن بسیار جادار و مقاوم هستند. طراحی داخلی جادار و داشتن جیب های متنوع باعث میشود اقلام مختلف را طبقه بندی کرده و به راحتی از آن ها محافظت کنید.

راهنمای خرید کوله پشتی مسافرتی 2023 [مدل جدید]

راهنمای خرید کوله پشتی مسافرتی 2023 [مدل جدید]

کوله پشتی های سفری معمولا با پارچه های ضد آب و سبک تهیه میشوند ، پدهای محافظتی جلوی آسیب های احتمالی وسایل داخل کوله را میگیرند و باعث میشوند که دیگر شما نگران شکستن وسایل خود مانند عینک ، دوربین و ... نباشید .

کوله پشتی مسافرتی اسپرت

کوله پشتی مسافرتی اسپرت

در این راهنما تلاش کردیم ویژگی های مهمی که برای یک انتخاب بهترین کوله پشتی مسافرتی نیاز دارید را بیان کنیم.

اندازه کوله پشتی مسافرتی

حجم و ظرفیت کوله پشتی با واحد لیتر تعریف و اندازه گیری میشود. به عنوان مثال کوله پشتی که حجم 30 لیتر دارد با کوله پشتی که حجم 50 لیتر دارد کاملا متفاوت است. همچنین نوع طراحی هر کدام نیاز متفاوت خواهد بود. ولی معیار انتخاب بهترین کوله پشتی مسافرتی نباید فقط ظرفیت آن باشد.

بهترین سایز کوله پشتی مسافرتی چه اندازه ای است؟

جواب این سوال به نیاز های شما بستگی دارد. اما با مطالعه نکات زیر میتوانید به راحتی جواب این سوال را طبق نیازتان پیدا کنید.

کوله پشتی با حجم 20 - 30 لیتر

اگر بخواهید به سفرهای یک یا دو روزه بروید کوله پشتی با حجم زیر 30 لیتر کوچک است ، برای همچین سفرهایی حداقل باید کوله پشتی با حجم 25 لیتر را خریداری نمایید. با این حجم از کوله پشتی شما میتوانید اقلام زیر را به راحتی حمل کنید :

1-غذا برای روز (یک ناهار مناسب)

2-روکش باران

3-یک لباس عایق سبک ضد آب (پارچه ای پشمی ، ژاکت یا جلیقه پفی سبک)

4- 2 لیتر آب (با استفاده از سیستم هیدراتاسیون یا 2 بطری با حجم 1 لیتر)

5-یک کیسه خواب نازک ضد آب

6-چراغ پیشانی

7-یک جعبه کوچک کمک های اولیه

کوله پشتی مناسب برای سفر

کوله پشتی مناسب برای سفر

کوله پشتی با حجم 30 - 40 لیتر

بهترین کوله پشتی مسافرتی با این حجم برای سفرهای آخر هفته و شبانه مناسب می باشد. اگر بخواهید کیسه خواب و بالشت در چنین کوله هایی حمل کنید باید فوق سبک باشند. بهتره به کمربند ران این نوع کیف ها توجه داشته باشید که وجود داشته باشد ، چون به راحتی میتوانید وسایل کوچک ضروری مانند : چراغ پیشانی ، چاقوی سفری ، هندزفری و تنقلات در آن قسمت نگهداری کنید. حتما سایز کوله را طبق اندازه تنه خود تنظیم کنید. شما همچنین میتوانید اقلام زیر را به همراه داشته باشید :

1- یک ظرف غذا که حداکثر 6 وعده غذایی در خود نگه می دارد (اگر از این سایز از کوله پشتی بخواهید استفاده کنید ، به همراه داشتن غذای سرد نیز توصیه میشود)

2- یک کیسه خواب بسته بندی شده جمع و جور

3- یک چادر فوق سبک یک نفره یا نهایتا دو نفره

4- یک بالشت خواب کوچک و قابل بسته بندی (یک بالشت رول شده را میتوانید به راحتی در قسمت بیرونی کوله پشتی ببندید)

5- یک جفت جوراب و لباس زیر

کوله پشتی مردانه مسافرتی

کوله پشتی مردانه مسافرتی

کوله پشتی با حجم 40 - 50 لیتر

این نوع کوله ها برای سفرهای شبانه چند روزه خیلی کاربردی تر هستند. اضافه شدن 10 لیتر حجم اضافی در کوله پشتی واقعا بی نظیر است ، چون شما میتوانید با این حجم از کوله پشتی مسافرتی همراه با یک برنامه عالی به سفرهای چند روز بروید و حتی پیاده روی در مسیرهای دشوار را هم انجام دهید. شما میتوانید کیسه خواب ، بالشتک و چادر معمولی هم با خود حمل کنید ، زیرا به حد کافی فضای موردنیازی در اختیار دارید ، همچنین به راحتی میتوانید اقلام زیر را با خود به همراه داشته باشید :

1-یک ظرف غذا که قابلیت نگهداری غذا به مدت 5 تا 6 روز را دارد.

2-قابلمه ای برای پخت و پز

3-سوخت و اجاق گاز سفری

4-لباس اضافی (پیراهن و شلوار اضافی ، یک جفت جوراب ، لباس زیر ، چند لباس زیر)

5-فیلتر تصویه آب سیار

6-یک کیسه خواب در محدوده راحت دمای 20 درجه ، یا یک کیسه خواب با الیاف مصنوعی در محدوده دمای راحتی 35-40 درجه

کوله پشتی کوهنوردی و مسافرتی

کوله پشتی کوهنوردی و مسافرتی

کوله پشتی با حجم 50 - 60 لیتر

این سایز از بهترین کوله پشتی مسافرتی در سطح بالایی از سایز قبلی که در بالا به آنها اشاره کردیم قرار دارد. از طریق این نوع کوله پشتی مسافرتی به راحتی میتوانید کیسه خواب بزرگ ، چادر بزرگ و حتی تشک خواب بزرگ را با خود حمل کنید. و میتوانید این اقلام را به همراه داشته باشید :

1-لباس های اضافی بیشتر

2-یک تشک خواب بزرگتر که الیاف پرتری دارد

3-بالشت بزرگ

4-یک کیسه خواب با الیاف مصنوعی در محدوده راحتی دمای 20-30 درجه

5-چادر 2 تا 3 نفره

6-کفش کمپینگ

کوله پشتی جادار و مقاوم سفری

کوله پشتی جادار و مقاوم سفری

کوله پشتی با حجم 60 - 70 لیتر

این سایز از کوله پشتی برای سفرهای بلند مدت بسیار کاربردی و موثر است. داخل این نوع کوله ها وسایل معمولی زیادی را میتوانید جای دهید چون فضای زیادی را که دارند به راحتی وسایل شما در قسمت های مختلف کوله پشتی قرار می گیرند. در هنگام حمل وسایل نه چندان بیشتر احساس لذت بیشتری در این سایز از کوله پشتی مسافرتی خواهید داشت. میتوانید وسایل سنگین قدیمی ضروری برای سفرهایتان به همراه داشته باشید.

اغلب زمان ها کمپ و سفرهای چند روزه با بهترین کوله پشتی مسافرتی بزرگ لذت بخش است ، زیرا می توانید هر تعداد وسایل آشپزی ، نوشیدنی و لباس اضافی که میخواهید ، به همراه داشته باشید. موارد زیر را به راحتی میتوانید با خود حمل کنید :

1-ظرف غذای مناسب برای نگهداری غذا به مدت 10 روز

2-یک جعبه کمک اولیه با اندازه متوسط

3-ظروف آشپزی اضافی برای تهیه غذای عالی(یک ماهیتابه یا یک قابلمه اضافی)

کوله پشتی اسپرت مردانه

کوله پشتی اسپرت مردانه

کوله پشتی با حجم 70 - 80 لیتر

این بهترین سایز کوله پشتی است برای افرادی که توانایی حمل این حجم از کوله پشتی را دارند. مقاوت بدن فردی با فرد دیگر متفاوت است. قبل از خرید چنین کوله پشتی مسافرتی باید از قدرت سیستم بدنی خود آگاه باشید تا هنگام حمل کوله به مشکلات فیزیکی دچار نشوید. این نوع کوله برای کمپینگ ویژه در ارتفاعات بالا توصیه میشود.

اگر شما تصمیم گرفته اید هر چیزی که در لیست سفر خود دارید را با خود حمل کنید و حتی شرایط ویژه آب و هوایی را هم در نظر بگیرید(هوای شدیدا آفتابی یا هوای بارانی و طوفانی) و بخواهید لباس های ضد آب ، 6 نوع لباس زیر و… با خود به همراه داشته باشید. این مناسب شماست. و میتوانید :

1-یک چادر کمپینگ 4 نفره

2-یک تشک خواب کاملا عایق و نرم

3-کیسه خواب تا صفر درجه و پایین تر از آن از الیاف مصنوعی یا پشم

در کوله پشتی خود چیدمان کنید.

نکته مهم : طول سفر شما لزوماً به سایز کوله پشتی وابسته نیست. چون در سفرهای طولانی تر شما لباس هایتان را خواهید شست.

کوله پشتی پسرانه مسافرتی

کوله پشتی پسرانه مسافرتی

مقایسه کوله پشتی مسافرتی با کوله پشتی پیاده روی

زمانی که به کوله پشتی ها نگاهی می اندازیم دو سبک اصلی را مشاهده خواهیم کرد. کوله پشتی مسافرتی و کوله پشتی پیاده روی. ما کوله پشتی های مسافرتی را توصیه می کنیم اما افراد زیادی از کوله پشتی سبک وزن پیاده روی استفاده می کنند.

در این قسمت از مقاله از نم نمک در مورد تفاوت های اصلی بین این دو سبک صحبت خواهیم کرد ، همچنین به نکات مثبت و منفی این نوع کوله ها اشاره میکنیم.

کوله هایی که از سمت جلو به صورت چمدان باز می شوند یا آنهایی که از قسمت بالا به صورت معمول باز می شوند

مهم ترین تفاوت این دو سبک در نحوه باز شدن کوله است. کوله پشتی های مسافرتی مانند چمدان باز می شوند و کوله پشتی های پیاده روی از قسمت بالا باز می شوند و معمولاً هم با بند محکم می شوند.

معمولا بسته بندی و چیدمان وسایل داخل کوله پشتی مسافرتی و حتی خارج کردن وسایل از آن راحت است. شما میتوانید به راحتی وسایل موردنیاز را داخل آن جمع و جور کرده و انگار یک چمدان کوچک به همراه دارید.

جمع و جور کردن و بسته بندی وسایل کوله پشتی های پیاده روی کمی مشکل است.

سیستم تعلیق کوله پشتی مسافرتی (بندها شانه و قسمت های دیگر)

مزیت اصلی کوله پشتی های پیاده روی این است که آنها به طور کلی راحت تر از کوله پشتی های مسافرتی هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به مدت زیادی در فعالیت هایی مانند (کوهنوردی یا دوچرخه سواری) بتوانید با خود حمل کنید.

به طور کلی یک کوله پشتی پیاده روی از بند شانه و کمربند مفصل ران پیشرفته تری برخوردار هست و کیف به گونه ای طراحی شده است که نزدیک به بدن شما باشد. اما اولویت افراد در راحتی و کاربردی بودن یک کوله پشتی متفاوت است.

اندازه و طرح بندی کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی های مسافرتی معمولاً به شکل فریم جعبه ای هستند بنابراین در اصل شکل آنها مانند چمدان است. این طراحی کارآمدترین شکل برای بسته بندی است ولی استفاده از فضای کوله پشتی مسافرتی دشوار است زیرا به شما امکان می دهد از فضای کوله پشتی بسته به وسایل کاملا ضروری به نحو احسن استفاده کنید.

در عوض کوله پشتی های پیاده روی بلند تر و باریک تر هستند ، و طراحی کوله پشتی پیاده روی در واقع راحت تر است زیرا بار را در پشت خود محکم نگه می دارد.

کوله پشتی اسپرت سفری

کوله پشتی اسپرت سفری

وزن کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی های پیاده روی بسیار سبک تر از کوله پشتی های مسافرتی هستند زیرا آنها معمولاً فقط یک کیسه ای هستند به صورت استوانه ای وار و هیچ قسمت های اضافی جز جیب ها ندارند. ولی بهترین کوله پشتی مسافرتی قسمت های سخت و محکم برای نگهداری وسایل موردنیاز شما دارند ، به همین دلیل وزن آن بیشتر است.

نتیجه نهایی این مقایسه :

علی رغم همه نکات منفی ، بهترین کوله پشتی مسافرتی سبک وزن گزینه خوب است برای گردش در داخل شهر ، چون کاربردی تر است.

همچنین کوله پشتی های مسافرتی روز به روز شیک تر می شوند ، زیرا بیشتر کوله های سبک پیاده روی رنگ روشن دارند.

آیا سیستم تعلیق کوله پشتی مسافرتی راحت است؟

راحتی کیف تا حد زیادی توسط سیستم تعلیق آن تعیین می شود. یعنی بندهای شانه و کمربند ران. همچنین به مقدار وسایل چیدمان شده نیز وابسته است. اما یک سیستم تعلیق پیشرفته تر به شما امکان می دهد وزن بیشتری را با خود حمل کنید.

برخی از کوله پشتی های مسافرتی دارای کمربند ران هستند ، که به توزیع وزن کیف شما از روی شانه ها به سمت پایین کمک می کند.

همچنین در خرید بهترین کوله پشتی مسافرتی ضخامت بالشتک موجود در بندهای شانه را بررسی کنید زیرا بعضی از کیف ها دارای ضخامت زیاد و توپر هستند و برخی دیگر خیلی نازک است.

کوله پشتی مسافرتی متناسب با اندام و جنسیت شما

اکثر کوله پشتی های مسافرتی تک جنسیتی هستند و فقط در یک سایز ارائه می شوند. این به طور کلی برای اکثر افراد خوب است اما تعداد انگشت شماری کوله پشتی وجود دارد که در اندازه های کوچک ، متوسط و بزرگ تولید و عرضه می شوند ، اگر شما قد کوتاه تر یا بلندتر از حد متوسط باشید ، خوب است.

بنابراین ، اگر واقعا می خواهید کیف شما تا حد امکان راحت باشد ، بهتر است به کوله هایی که دارای قابلیت تغییر سایز در آنها وجود دارند نگاه کنید.

بعضی شرکت ها کوله پشتی هایی با طراح های زنانه تولید میکنند. معمولاً بندهای شانه این نوع کوله ها به گونه ای ساخته می شوند که متناسب با آناتومی بدن خانم ها باشد. بسیاری از خانم ها مشکلی با کوله پشتی های تک جنسیتی ندارند ، بنابراین اگر کیف عالی شما نسخه “زنانه” ندارد زیاد نگران نباشید. برای اینکه اطلاعات بیشتری کسب کنید ، به راهنمای ما در مورد بهترین کوله پشتی های مسافرتی برای خانمها مراجعه کنید.

انواع طراحی های کوله پشتی مسافرتی

بهترین کوله پشتی مسافرتی در انواع مختلفی از طرح ها و شکل ها بسته به تعداد جیب ، بندها و قسمت های مختلف نگهداری وسایل در بازار موجود هست. به همین دلیل در پایین به این موارد اشاره کردیم.

جیب ها

بسیاری از کوله پشتی های مسافرتی از یک محفظه بزرگ و سپس تعدادی جیب های کوچکتر تشکیل شده اند تا به شما کمک کنند تا همه وسایل کوچک شما مرتب در جای خود باشند.

وجود یک یا دو جیب خارجی در هنگام سفر بسیار مفید هستند ، به خصوص یک جیب خارجی فوقانی برای نگهداری تلفن همراه شما ، پاوربانک ، عینک آفتابی و سایر موارد کوچک که مرتباً به آنها دسترسی دارید.

محفظه لپ تاپ

در سفر امکان دارد شما لپ تاپ یا تبلت خود را به همراه داشته باشید ، پس در بهترین کوله پشتی مسافرتی باید به محفظه لپ تاپ توجه کنید.

مهمترین مورد این است که : بتوانید از قسمت بیرونی کیف به راحتی به لپ تاپ دسترسی داشته باشید ، یعنی هنگام عبور از گیت امنیت فرودگاه نیازی نیست که کیف را باز کنید تا لپ تاپ را بردارید.

موقعیت محفظه لپ تاپ نیز قابل تامل است. اکثر کیف ها محفظه را در پشت خود قرار می دهند که به محافظت از لپ تاپ کمک می کند و وزن را در پشت خود حفظ می کند.

برخی از کوله ها محفظه را در جلوی کوله قرار می دهند ، که احتمالاً چندان ایمن نیست و فاصله از شما ممکن است فشار بیشتری به بار شما وارد کند.

وزن و حجم کوله پشتی مسافرتی

بسیاری از کوله پشتی های مسافرتی بیشتر از 1-3 کیلوگرم وزن دارند. بدیهی است که کیف های سنگین تر از نظر فیزیکی بزرگتر هستند و همچنین دارای بالشتک و جیب بیشتری هستند.

کوله های فوق سبک از لحاظ فیزیکی کوچکتر هستند اما در جنس پارچه و جیب ها ممکن است از جنس کم کیفیتی استفاده کنند.

یک نکته مهم که باید بخاطر بسپارید این است که اکثر شرکتهای هواپیمایی معمولاً به وزن کیف شما حساس هستند نه به سایز فیزیکی آن.

ساختار کوله پشتی مسافرتی و فریم داخلی آن

بهترین کوله پشتی مسافرتی کمی ساختار مستحکمی دارند و این ساختار به توزیع وزن کوله در کل پشت شما کمک می کند و باعث می شود تا بار در بدن محکم باشد.

کوله پشتی سفری جادار

کوله پشتی سفری جادار

به طور کلی تولیدکنندگان به دو روش می توانند ساختار کوله پشتی را مستحکم کنند :

1-از طریق یک فریم داخلی سبک (یعنی چارچوب داخلی)

2-از طریق یک ورق پلاستیکی بزرگ که در قسمت پشت کیسه تعبیه شده است

فریم داخلی سبک نسب به روش ورق پلاستیک ، استحکام و ثبات بیشتری را با بارهای سنگین تری فراهم می کند اما روش ورق پلاستیک نیز در اکثر موارد بسیار خوب عمل می کند. نباید زیاد نگران این مسئله باشید اما بهتر بود به شما اطلاع دهیم.

بندهای شانه قابل پنهان شدن و کمربند ران

درسته معیار خیلی مهمی برای انتخاب بهترین کوله پشتی مسافرتی نیست ولی وقتی کوله ای که دارای بندهای شانه قابل انعطاف هستند و می توان آنها را پنهان کرد ، واقعاً در مواقعی کاربردی تر هستند.

اول اینکه به ما این امکان را می دهد تا با خیال راحت کیف را بررسی کنیم.

و دوم ، ما دوست داریم بندها را قبل از سوار شدن به هواپیما جمع و جور کنیم تا بتوانیم از راهروهای باریک حرکت کنیم و کوله پشتی را به راحتی در قسمت بالای سر یا زیر صندلی قرار دهیم.

جنس پارچه های کوله پشتی مسافرتی

تقریباً هر کوله پشتی مسافرتی از نوعی مواد مصنوعی ، معمولاً نایلونی تولید می شوند. به دلیل سبک و بادوام بودن نایلون ، ماده پراستفاده در جنس کوله پشتی است. همچنین پارچه هایی از جنس ریپ استاپ ، کوردورا ، بالستیک و … وجود دارند و اعدادی مثلا 210، 420 و 1680 در کوله پشتی های اصولی قید میشود که معنای ضخامت پارچه را گویا هستند. به این طریق که هرچه قدر این اعداد بیشتر باشند صخامت ، وزن و دوام پارچه بیشتر است. اما معیار اصلی دوام پارچه نیست ، چون بافت پارچه نیز در ماندگاری نقش مهمی دارد.

زیپ

از بین تمام مواردی که ممکن است در کوله پشتی خراب شود ، زیپ احتمالاً متداول ترین قسمت خرابی است. استاندارد طلایی تولید زیپ YKK است بنابراین بیشتر کوله های با کیفیت از این نوع زیپ ها استفاده می کنند. اگرچه این معیار مهم برای انتخاب کوله نیست ، اما کیف هایی را که از زیپ های YKK استفاده می کنند ترجیح می دهیم.

ویژگی خوب دیگری که برخی کیف ها ارائه می دهند زیپ های مهر و موم شده در هوا است. این به شما در محافظت از باران کمک می کند. که یک مورد اضافی خوب است.

دسته های بالایی و کناری در کوله پشتی مسافرتی

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که ما دوست داریم ، دستگیره های محکم در قسمت بالایی و کناری کیف است. هنگامی که کیف خود را از طریق راهروهای باریک قطار حمل می کنید یا کیف خود را بدون نیاز به پوشیدن حمل می کنید ، بسیار مفید است.

پوشش باران

خیلی از افراد نگران تهیه بهترین کوله پشتی مسافرتی مقاوم در برابر آب و هوا نیستند ، خصوصاً در مناطقی که بعید به نظر برسد که گرفتار باران شدید شوند.

اگر واقعاً نگران محافظت از کوله پشتی خود در برابر باران هستید ، باید یک پوشش ارزان قیمت باران بخرید (تقریباً در هر کیف یک پوشش باران همراه است که معمولاً جداگانه فروخته می شود اما برخی کوله پشتی ها این امکان را دارند)

توجه : هیچ کوله ای حتی اگر بهترین کوله پشتی مسافرتی هم باشد کاملا ضد آب نیست ، اما برخی از کوله ها وجود دارند که در مقابل آب باران مقاومت بیشتری دارند.

سبک و زیبایی شناسی

بهترین کوله پشتی مسافرتی در سبک های مختلفی ارائه می شوند ، بعضی از آنها ساده ، شیک و شهری هستند ، در حالی که برخی از آنها پر زرق و برق به نوعی زشت هستند.

ما معمولاً زیاد به این فکر نمی کنیم که کیف ما چگونه به نظر می رسد ، اما بعضی از مسافران کوله هایی به سبک شهری را ترجیح می دهند زیرا این نوع کیف ها بیانگر توریست بودن شما نیست.

کوله پشتی سبک مسافرتی

کوله پشتی سبک مسافرتی

قیمت کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی های مسافرتی در قیمت های متوسط و به بالا هستند و بعضی از آنها خیلی گران هستند.

کوله پشتی خود را با سبک سفر خود مطابقت دهید

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید بهترین کوله پشتی مسافرتی باید به آن توجه کنید ، دانستن سبک سفر خود است زیرا کیف های مختلف برای استفاده های مختلف طراحی شده اند.

به عنوان مثال :

  • اگر قصد استفاده از کوله و چمدان را دارید ، کوله پشتی شما نیز می تواند کوچکتر باشد.
  • اگر مسافرت کاری دارید ، ممکن است بهترین کوله پشتی مسافرتی زیبا و کمی شیک تر بخواهید خریداری نمایید.
  • اگر فقط به یک یا دو شهر سفر می کنید ، ممکن است به کوله پشتی بزرگ احتیاج نداشته باشید.
  • آیا سفر شما کوتاه خواهد بود؟ به دنبال یک کوله پشتی شیک و سودمند باشید.
  • آیا در طول سفر دسترسی آسان به ماشین لباسشویی خواهید داشت؟ بسته بندی کمتر و استفاده از بهترین کوله پشتی مسافرتی کوچکتر را در نظر بگیرید زیرا می توانید وسایل خود را در وسط مسیر بشویید.
  • آیا در زمستان سفر می کنید؟ یک کیف کمی بزرگتر به شما امکان حمل لباس های حجیم را می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو