آموزش روشن کردن مو بدون دکلره

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره


منبع: مدیسه

5

1401/10/19

13:50


روشن کردن مو بدون دکلره به نظر غیر ممکن می‌آید. اما اینطور نیست؛ بدون انجام دکلره هم می‌توان موهایی به

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره

روشن کردن مو بدون دکلره به نظر غیر ممکن می‌آید. اما اینطور نیست؛ بدون انجام دکلره هم می‌توان موهایی به رنگ روشن و زیبا فارغ از آسیب‌هایی که دکلره به مو وارد می‌کند، داشته باشیم. برای داشتن رنگ مو بدون دکلره باید یک سری اصول را رعایت کرد. البته شاید به دلیل داشتن رنگدانه‌های مختلف، گرفتن نتیجه دلخواه کمی سخت و زمان گیر باشد، اما قطعا به امتحانش می‌ارزد.

هر چند بدست آوردن یک رنگ موی زیبا با دکلره بسیار راحت‌تر است اما آسیب‌هایی که دکلره به مو می‌زند می‌تواند غیر قابل جبران باشد. با ما همراه باشید تا رنگ موی دلخواه خود را بدون انجام دکلره بدست بیاورید.

روشن کردن مو بدون دکلره چگونه میسر است؟

یکی از روش‌های زیباتر شدن صورت، داشتن یک موی زیبا و خوش‌رنگ است. همه افراد دوست دارند رنگ موی یک بازیگر مشهور یا خواننده را روی مو خود نیز امتحان کنند. فرض آن‌ها این است که فقط با دکلره می‌توان به این امر دست یافت و تا حد بسیار زیادی نیز این فکر درست است.

دکلره با بی‌رنگ کردن پیگمنت‌های موی سر می‌تواند رنگ دلخواه را حاصل کند. اما از سمتی دیگر آسیب‌های بسیار جدی مانند ریزش شدید و غیرقابل برگشت، خشکی مو و ایجاد آلرژی به انسان وارد کند.

امروزه روش‌های نوینی برای روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره وجود دارد. با کمی تلاش و هنر آرایشگر (یا حتی در منزل) می‌توان رنگ موی دلخواه را به دست آورد که انسان را از شر آسیب‌های دکلره رهایی بخشد. در ادامه به بررسی برخی از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

روشن كردن مو با رنگ 000

برای روشن کردن مو و بدست آوردن بلوند عسلی ابتدا با رنگ مو 000 موی خود را رنگ کنید.

یکی از روش‌های روشن کردن مو بدون دکلره استفاده از رنگ مو سه صفر است. این رنگ مو در واقع رنگ پیگمنت مو را سفید کرده و می‌توان رنگ دلخواه خود را روی آن پیاده کنید. این روش در برابر روش دکلره آسیب بسیار کمتری به مو خواهد زد. باید دقت کرد که رنگ مو 000 می‌تواند مو را تا پایه 5 برساند و باید از اکسیدان 9 یا 12 درصد استفاده شود.

روشن كردن مو با اکسیدان و شامپو

برای روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره و با استفاده از اکسیدان، فقط کافی است اکسیدان و رنگ موی  انتخابی خود را بدرستی مخلوط و موها را به آن آغشته کرده سپس در حمام با استفاده از شامپوهای رنگی مخصوص، موی سر را آبکشی کنید. بهتر است حین انجام تمام مراحل از دستکش استفاده کنید.

هایلایت مو بدون دکلره

آیا هایلایت کردن و روشن کردن مو بدون دکلره امکان پذیر است؟ بله! می‌توان بدون دکلره نیز یک هایلایت جذاب و زیبا برای خود خلق کرد.

برای داشتن یک هایلات زیبا دو روش وجود دارد، هم می‌توان از کلاه و هم از فویل استفاده کرد. قسمت های مورد نظر را یا از داخل سوراخ‌های کلاه بیرون بیاورید یا بعد از آغشته شدن به مواد داخل فویل ببندید. تمام این موارد را می‌توانید از فروشگاه آنلاین مدیسه در بخش لوازم آرایشی بهداشتی با قیمت بسیار ارزان تهیه کنید.

نسبت به روشنی دلخواه، باید درصد اکسیدان را انتخاب کرد. اگر می‌خواهید تا 3 درجه روشن شود باید از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید، اما اگر قصد دارید فقط یک درجه روشن شود، اکسیدان 6 درصد بهترین انتخاب است.

مطالب خواندنی:  آموزش هایلایت مو در خانه به آسان‌ترین روش ممکن

فرمول ترکیب رنگ مو بدون دکلره چیست؟

یافتن فرمول ترکیب رنگ مو بدون دکلره برای تمامی افراد کار راحتی نیست.

زیرا رنگ دانه‌های موی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. پس نمی‌توان یک روش برای همه افراد توصیه کرد. برای یافتن بهترین فرمول ترکیب مو اول از همه باید به رنگ مو و سپس به رنگ‌پذیری آن دقت کرد.

بعضی از موها با اکسیدان 9 درصد به راحتی و به اصطلاح آرایشگرها باز می‌شوند ولی بعضی دیگر نیازمند درجات دیگری هستند. در ادامه به بررسی چند آموزش ترکیب رنگ مو بدون دکلره خواهیم پرداخت:

رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی

برای روشن کردن موی تیره ممکن است موهای شما چند بار تغییر رنگ بدهد.

روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره می‌تواند روی برخی از موها چالش برانگیز باشد. مانند روشن کردن موهای مشکی، زیرا نسبت به رنگ مو بسیار مقاومت می‌کند.

برای روشن شدن موی مشکی شاید نیاز باشد چند مرحله از فرآیند استفاده از اکسیدان را تکرار کنید یا مدت زمان طولانی‌تری را صرف کنید. ممکن است در طی انجام پروسه رنگ مشکی تغییرات رنگی داشته باشد.

نگران نشوید ممکن است بار اول قرمز یا نارنجی شود و سری بعد که بهتر است یک تا دو روز فاصله داشته باشد رنگ موی مشکی روشن شود. برای نمونه می‌توان از ترکیب رنگ دودی و زیتونی در کنار اکسیدان 9 درصد استفاده کرد. دقت کنید که حتما مو را به پایه 5 برسانید.

قیمت انواع رنگ مو و ملزومات

رنگ موی صدفی بدون دکلره

رنگ موی صدفی از آن دسته‌ موهای بسیار پر طرفدار بوده و اغلب افراد با رنگ پوست‌های متفاوت خواهان داشتن این رنگ مو هستند.

واقعیت قضیه این است که برای داشتن رنگ مو صدفی باید مو را دکلره کرد و هر چقدر خود مو تیره باشد روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره سخت خواهد بود. البته اگر رنگ پایه مو روشن باشد می‌توان بدون دکلره به این رنگ رسید.

برای این کار حتما باید مو را به پایه حداقل 8 برسانید و با استفاده از رنگ صدفی و کمی دودی با اکسیدان 6 درصد یک رنگ موی جذاب بیافرینید.

روشن کردن مو بدون دکلره می‎تواند بسیار سخت باشد؛ به خصوص اگر رنگ انتخابی، صدفی باشد.

ترکیب رنگ بلوند عسلی

رنگ موی بلوند از قدیم مورد توجه بوده است. این رنگ موی جذاب با اغلب رنگ پوست‌ها هماهنگی دارد، اما بیشتر مناسب افرادی است که پوست و چشمانی روشن یا رنگی دارند.

برای بدست آوردن رنگ مو روشن بدون دکلره کاری نسبتا دشوار پیش رو دارید. از آنجایی که هدف این است که پروسه روشن کردن مو بدون دکلره صورت بگیرد، بهتر است با رنگ 000 موها را سفید کرده و به پایه 8 برسانید.

اگر برای بار اول از این روش نتیجه نگرفتید می‌توانید از اکسیدان 12 درصد روی مو استفاده کنید. بهتر است این کار را با فاصله انجام داده و در یک روز تمامی این مراحل را روی مو پیاده نکنید.

بعد از رسیدن به پایه مورد نظر، رنگ موی بلوند طلایی متوسط را با بلوند شکلاتی متوسط ترکیب و سپس اکسیدان 6 درصد را اضافه کنید.

مطالب مرتبط :  انواع رنگ موی عسلی و نحوه تشخیص رنگ مناسب

ترکیب رنگ موی تنباکویی

رنگ مو تنباکویی یکی از خاص‌ترین رنگ موها به شمار می‌آید. برای داشتن رنگ مو تنباکویی زیبا، باید رنگ شماره 6 قهوه‌ای و شماره 10 بلوند را با اکسیدان شماره 2 مخلوط کرد. نسبت را یک به سه در نظر بگیرید. بعد از اینکه موهای شما رنگ گرفت، آن را شستشو داده و ترکیب بعدی را بدین صورت آماده کنید:

رنگ مو شماره 7 طبیعی را با شماره 10 طبیعی همراه با اکسیدان شماره 1 مخلوط کرده و روی سر اپلای کنید. بعد از رنگ گرفتن کامل موی سر آن را بشویید.

روشن کردن مو سر با روش‌های خانگی

محصولات متنوع بسیاری در بازار برای روشن کردن مو سر وجود دارد؛ اما در طبیعت چطور؟ آیا طبیعت نیز موادی را در اختیار انسان قرار داده است؟

پاسخ این سوال مثبت است. استفاده از بعضی از مواد علاوه بر بی‌رنگ کردن موی سر، آن را شفاف‌تر و شاداب‌تر نیز نشان می‌دهد. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

استفاده از لیمو، تخم‌مرغ و ماالشعیر

یکی از روش‌های بسیار رایج در روشن کردن موی سر استفاده از آبلیمو در ماسک است.

برای درست کردن این ماسک فقط کافی است که تخم‌مرغ همزده را با ماالشعیر مخلوط کرده و سپس آبلیمو را به مواد اضافه کنید. 30 دقیقه کافی است تا این مواد روی موی شما باقی بماند. بعد از زمان تعیین شده موهای خود را بشویید. اگر بار اول به نتیجه دلخواه نرسیدید، بعد از گذشت 48 ساعت پروسه فوق را تکرار کنید.

استفاده از سرکه سیب و لیمو

یکی از راه‌های ایمن برای روشن کردن مو سر استفاده از لیمو و سرکه سیب است. روش کار به این صورت است که ابتدا داخل قابلمه‌ای آب را به جوش آورده و سپس دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

بعد از 15 دقیقه دو قاشق سرکه سیب را داخل قابلمه ریخته و شعله را خاموش کنید. اجازه دهید تا مواد به دمای محیط رسیده و هنگامی که کاملا از حرارت افتاد، روی موهای خود بگذارید. بعد از 30 دقیقه اقدام به شستن مو کنید.

مطالب مرتبط :  با آموزش خواندن کاتالوگ رنگ مو برای همیشه از آرایشگرها بی نیاز شوید

زیبایی را در کنار سلامت جستجو کنید!

هیچ چیز مانند داشتن یک موی خوش رنگ که با رنگ پوست و چهره صورت هماهنگی داشته باشد، باعث زیبایی انسان نخواهد شد. اما در کنار داشتن یک رنگ موی زیبا، حفظ سلامت مو نیز موضوع بسیار مهمی است.

دکلره اگرچه باعث بدست آوردن رنگ موی مورد نظر خواهد شد اما به مرور زمان و استفاده بیش از حد باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو شده و می‌تواند ریزش مو غیر قابل برگشت به دنبال داشته باشد.

بنابراین بهتر است از روش‌های دیگر برای روشن کردن مو بدون دکلره استفاده کرد. در این مقاله سعی کردیم به این موضوع و روش‌های انجام آن بپردازیم. نظر شما چیست؟

آیا شما هم تاکنون موهای خود را دکلره کرده‌اید؟ آیا موهای شما آسیب دیده‌اند؟ از روش‌های بدون دکلره چطور؟ ما بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : dermstore

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو