روش استفاده از پروکسی در واتساپ

منبع: گهر

4

1401/10/19

13:59


ویل کاتکارت، مدیر عامل واتس اپ خبری مبتنی بر قابلیت اتصال آن به پروکسی را در توییتر منتشر کرد. در این مطلب به نحوه استفاده از پروکسی در واتساپ  خواهیم پرداخت. کاربران واتس اپ می توانند به این سرورها متصل شده و از آنها برای برقراری ارتباط استفاده کنند. شما می توانید به راحتی آدرس پروکسی را وارد کنید و برای اتصال روی ذخیره ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پروکسی در واتساپ 

روش استفاده از پروکسی در واتساپ, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

با فعال کردن پروکسی واتس‌اپ امکان دسترسی بدون محدودیت به برنامه فراهم خواهد شد. این قابلیت یکی از جدیدترین امکاناتی است که متا به این پیام‌رسان اضافه کرده است؛ با فعال سازی این ویژگی حالا در واتساپ نیز مانند تلگرام می‌توانید از طریق پروکسی‌ها به برنامه دسترسی پیدا کنید.

واتساپ به‌تازگی امکان اتصال از طریق پروکسی را به اپلیکیشن خود افزوده است. متا می‌گوید این قابلیت به کاربران کمک خواهد کرد تا محدودیت‌های اینترنت کشورهای خود را دور بزنند و بتوانند به پیام‌ها و مخاطبین خود در این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند.

فعال کردن پروکسی واتس‌اپ

همانطور که واتساپ در یک پستی در بلاگ خود اعلام کرده، کاربران از این پس پشتیبانی از سرورهای پروکسی به این پیام‌رسان اضافه شده است. این پروکسی‌ها حلقه سوم در ارتباط میان کاربر و واتساپ هستند و برای حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آن‌ها و همچنین دور زدن محدودیت‌های اینترنتی کاربرد دارند.

به گفته واتساپ، کاربران می‌توانند از سرورهایی که توسط سازمان‌ها و افراد داوطلب برای انجام این کار راه‌اندازی شده‌اند استفاده کنند. به گفته متا پیام‌هایی که از طریق پروکسی ارسال شوند، مانند پیام‌های عادی، همچنان به‌صورت سرتاسر رمزگذاری خواهند شد.

این قابلیت در نسخه آخر این اپلیکیشن در دسترس است. همچنین در نسخه وب و دسکتاپ نیز قابل استفاده خواهد بود.

آموزش نحوه استفاده از پروکسی در واتساپ در گوشی

برای استفاده از این ویژگی ابتدا نسخه آخر واتساپ را از گوگل‌پلی برای اندروید و از اپ‌استور برای iOS دریافت کنید. نحوه فعال کردن پروکسی در واتساپ در هردو نسخه تقریبا مانند یکدیگر است. در ادامه آموزش تصویری را برایتان ارائه می‌کنیم و در آینده آموزش ویدیویی فعال سازی پروکسی در واتساپ را نیز به مطلب اضافه خواهیم کرد.

ابتدا برنامه را باز و به قسمت تنظیمات بروید. سپس روی Storage and Data (فضای ذخیره‌سازی و داده) بزنید.

روش استفاده از پروکسی در واتساپ, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

روش استفاده از پروکسی در واتساپ, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

در انتهای صفحه یک بخش جدید با عنوان پروکسی مشاهده خواهید کرد. برای فعال سازی این ویژگی در واتساپ، روی تنظیمات پروکسی بزنید.

روش استفاده از پروکسی در واتساپ, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

در پنجره بعدی ابتدا گزینه Use Proxy (استفاده از پروکسی) را فعال و بعد روی قسمت Set Proxy (تنظیم پروکسی) بزنید.

روش استفاده از پروکسی در واتساپ, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

روش استفاده از پروکسی در واتساپ, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

در پنجره باز شده، آدرس پروکسی را وارد و در نهایت روی Save (ذخیره کردن) بزنید. در صورتی که فعال سازی پروکسی در واتساپ موفقیت آمیز باشد، یک تیک سبز رنگ مشاهده خواهید کرد. برای حذف یک پروکسی می‌توانید انگشتتان را روی آن نگه دارید و سپس مانند بالا یک پروکسی جدید اضافه کنید.

نحوه پیدا کردن پروکسی واتساپ

همانطور که می دانید برای استفاده از پروکسی واتساپ ابتدا باید پروکسی ها ساخته شود، اما برای افراد عادی که دانش فنی ساخته پروکسی را ندارند آسان ترین روش سرچ کردن در بخش جستجوی تلگرام با عنوان «پروکسی واتساپ» است. شما به راحتی می توانید وارد کانال های مربوطه شوید و از پروکسی های آماده و ساخته شده استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو