وقتی بلند حرف زدن با تلفن ایده گروگانگیری را داد

منبع: ساعد نیوز

3

1401/10/19

14:48


ساعدنیوز: وقتی دو مرد برای طراحی دکوراسیون و بازسازی قدم در خانه یک پزشک جراح گذاشتند و سر از اسرار او درآوردند، ‌نقشه گروگانگیری کشیدند.

وقتی بلند حرف زدن با تلفن ایده گروگانگیری را داد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، چند روز قبل یک پزشک جراح نزد مأموران پلیس رفت و گفت که دو مرد با ربودن وی، ۲۰میلیارد تومان از او اخاذی کرده اند. او توضیح داد: مدتی قبل تصمیم گرفتم خانه ام را بازسازی کنم و به جست وجو در سایت های مختلف پرداختم تا اینکه چشمم به یک آگهی خورد. آگهی مربوط به طراحی دکوراسیون و بازسازی خانه بود. با دیدن عکس هایی که به عنوان نمونه کار در آگهی درج شده بود، با آگهی دهنده تماس گرفتم. به این ترتیب دو مرد برای انجام کارهای دکوراسیون قدم در خانه ام گذاشتند و کارشان را آغاز کردند غافل از اینکه نقشه تبهکاری در سر داشتند.

شاکی در ادامه گفت: آنها هر روز از صبح تا غروب در خانه من کار می کردند و ظاهرا از مکالمات تلفنی من متوجه شده بودند که پول زیادی در حسابم است. به همین دلیل آخرین روزی که برای کار به خانه ام آمدند چاقویی زیر گلویم گذاشتند و با تهدید خواستند که همراه آنها بروم. من از رفتار آنها به شدت شوکه شده بودم و ابتدا تصور کردم که شوخی می کنند اما آنها تهدید کردند که اگر به حرف شان گوش نکنم، مرا خواهند کشت. به این ترتیب مرا از ساختمان بیرون برده و سوار بر ماشین شان کردند. از ترس جانم سکوت کرده بودم و گروگانگیران همچنان به تهدیدهایشان ادامه می دادند. آنها حتی پای خانواده ام را به میان کشیدند و گفتند که اگر دست از پا خطا کنم، آنها را به قتل می رسانند.

مرد میانسال ادامه داد: متهمان دست و پایم را بستند و بعد درحالی که چاقو را زیر گلویم گذاشته بودند خواستند با بانک تماس بگیرم و به بهانه انجام یک معامله سنگین بخواهم از حسابم پول جا به جا کنند. آنها می دانستند که من با رئیس شعبه ای که در آنجا حساب دارم، رابطه خوبی دارم و کارکنان آنجا در زمانی که نیاز فوری دارم، تلفنی کارهای بانکی ام را انجام می دهند؛ برای همین چنین نقشه ای کشیدند اما آن روز مبلغی که آدم ربایان از من خواستند ۲۰ میلیاردتومان بود.

آن روز کارکنان بانک گوشی تلفن را به رئیس بانک دادند و با توجه به سابقه خوبی که در این بانک داشتم، او از کارکنانش خواست تا این مبلغ را به چند حسابی که آدم ربایان در اختیارم قرار داده بودند، واریز کنند.

آدم ربایان به چند نفر از آشنایان شان زنگ زدند و از آنها شماره حساب گرفتند. به این ترتیب بود که ۲۰میلیارد تومان از حسابم به حساب هایی که گفته بودند واریز شد. حدود ۷یا ۸ساعت گروگان آدم ربایان بودم و آنها تمام این مدت مرا داخل ماشین نگه داشته بودند و وقتی مطمئن شدند پول ها به حساب ها واریز شده، رهایم کردند اما قبل از رهایی، بار دیگر تهدید کردند که اگر پلیس را در جریان قرار بدهم هم جان خودم را می گیرند و هم اعضای خانواده ام را. با وجود این من تهدیدهایشان را جدی نگرفتم و راهی اداره پلیس شدم تا به شکایت از آنها بپردازم.

فریب خورده ها

با این شکایت، پرونده ای تشکیل شد و پیش روی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. به دستور او گروهی از مأموران، تحقیقات برای دستگیری آدم ربایان را آغاز کردند و در نخستین اقدام صاحبان حساب هایی که پول به آنها واریز شده بود، به اداره پلیس احضار شدند. تمام آنها از آشنایان دو مرد گروگانگیر بودند و خبر از نقشه آنها نداشتند.

یکی از آنها گفت: میلاد که در کار طراحی دکوراسیون منازل است با من تماس گرفت و شماره حساب مرا خواست. او یکی از آشنایانمان است که می گفت کیفش را سارقی، دزدیده و تمام کارت هایش را سرقت کرده است. او مدعی بود که ناچار شده تمام حساب هایش را ببندد و حالا قرار است در جریان یک پروژه کاری پول به حسابش بریزند اما شماره حساب هایش مسدود است. من هم به او اعتماد کردم و شماره حسابم را به او دادم اما خبر نداشتم که نقشه اخاذی در سر داشته است.

دستگیری

با اطلاعاتی که افراد فریب خورده در اختیار پلیس قرار دادند، هویت دو متهم به دست آمد و مأموران دو روز قبل موفق شدند یکی از آنها به نام میلاد را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند. او در بازجویی ها چاره ای جز اقرار به گروگانگیری و اخاذی ندید و گفت: من و همکارم هرکاری انجام دادیم به خاطر پول بود، دلمان می خواست پولدار باشیم و راحت زندگی کنیم اما تصورمان اشتباه بود.

او ادامه داد: کار ما طراحی دکوراسیون و دیزاین خانه هاست. تا چند سال قبل کارمان پررونق بود اما این اواخر وضعیت کاریمان بد شده بود. گاهی پیش می آمد که ماه ها کاری نبود تا اینکه پزشک جراح با ما تماس گرفت و برای انجام طراحی و دیزاین به خانه اش رفتیم. در آنجا خانواده آقای دکتر اکثر اوقات نبودند اما دکتر بود. ما از مکالمات تلفنی و صحبت هایش متوجه شدیم که میلیاردها تومان پول در حسابش است. همچنین به اسرار او پی بردیم و وسوسه به جانمان افتاد تا با ربودن آقای دکتر و تهدید، حسابش را خالی کنیم.

متهم ادامه داد: البته نقشه را همکارم فرید کشید و وقتی با من در میان گذاشت پذیرفتم تا به خاطر پول ریسک کنم. راستش هرگز فکرش را نمی کردیم که آقای دکتر شکایت کند، چون هم از اسرارش خبر داشتیم هم او و خانواده اش را تهدید کرده بودیم اما تصورمان اشتباه بود. متهم ادامه داد: نفری ۱۰میلیاردتومان از این اخاذی گیرمان آمد اما در نهایت دستگیر شدم و قسمت نشد که از پول استفاده کنم.

براساس این گزارش، متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته و تلاش برای بازداشت متهم دیگر ادامه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو