خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی


منبع: نم نمک

4

1401/10/19

19:55


آب زرشک طبیعی دارای خواص بی نظیری است و برای سلامت بدن بسیار مفید است. این دانه سرخ رنگ به علت داشتن ویتامین ها و اثرات آنتی بیوتیک ، خاصیت دارویی نیز دارد و سبب بالا رفتن مقاومت بدن در برابر بیماری ها می شود.

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

آب زرشک طبیعی دارای خواص بی نظیری است و برای سلامت بدن بسیار مفید است. این دانه سرخ رنگ به علت داشتن ویتامین ها و اثرات آنتی بیوتیک ، خاصیت دارویی نیز دارد و سبب بالا رفتن مقاومت بدن در برابر بیماری ها می شود.

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

آب زرشک های آماده اکثرا به دلیل افزودن مواد نگهدارنده ارگانیک طبیعی نیستند؛ بنابراین پیدا کردن جایی که بتوان آب زرشک های خالص ارائه دهد ، مهم است. ما در این مقاله قصد داریم درباره خواص زرشک به صورت مفصل توضیح دهیم. امیدواریم که لذت ببرید.

خواص آب زرشک در سلامت جسمی

خواص آب زرشک قطعاً در مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم خلاصه نمی شود. در ادامه به مهم ترین خواص آب زرشک در سلامت جسمی و پیشگیری از بیماری ها اشاره می کنیم؛ خواصی شگفت انگیز که برای پیر تا جوان مفید است :

● آب زرشک و تنظیم قند خون

اگر آب زرشک را با گیاهی به نام خار مریم مصرف کنید ، مانند انسولین عمل می کند و سطح قند خون را کنترل می کند که برای افراد دیابتی بسیار مفید است. البته دقت کنید که نباید با داروهای خاص کاهش قند خون مصرف شود.

● آب زرشک و تنظیم فشارخون

در مورد اینکه آب زرشک با چی بخوریم ، در نظر گرفتن این نکته مهم است که باید متناسب با وضعیت سلامتی خود تصمیم بگیرید که آب زرشک را با نمک بخورید یا نه.

جالب است بدانید که استفاده از آب زرشک بدون نمک باعث پایین آمدن فشارخون و رفع غلظت خون می شود و مصرف آب زرشک با نمک به دلیل اینکه باعث بالا رفتن فشار خون می شود برای افراد دارای فشار خون پایین مناسب است.

● آب زرشک و بیماری های قلبی عروقی

زرشک کوهی درختی وحشی است که در مناطق مرطوب کوهستان ها می روید. از جمله مهم ترین خواص آب زرشک کوهی تنظیم و پایین آوردن فشار خون و چربی خون است.

نوعی ترکیب فعال به نام بربامین در آب زرشک وجود دارد که با تنظیم یون های کلسیم باعث مراقبت از قلب در برابر صدمات و آسیب ها به بافت قلب می شود و در واقع از بروز سکته جلوگیری می کند.

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

بربامین موجود در آب زرشک ، موجب بهبود فعالیت قلب و عروق می شود

 

آب زرشک و ترک اعتیاد

غذا ، مکمل ، ورزش و نوشیدنی ، عوامل موثری برای بدن افرادی است که در حال ترک اعتیاد هستند. غذا و نوشیدنی ، علاوه بر تأثیر زیستی خود در ترک اعتیاد ، در برطرف کردن مشکلات و اختلالات گوارشی مانند یبوست و اسهال که افراد در حال ترک بسیار با آن مواجهه می شوند ، موثر است.

یکی از نوشیدنی ها موثر در این فرایند ، آب زرشک است. خواص آب زرشک برای ترک اعتیاد به دلیل آلکالوئید موجود در آن است. داروهای ترک اعتیاد نیز از آلکالوئید تشکیل شده اند. آلکالوئید همچنین خواص دارویی مهمی در بیماری هایی سرطان ، میگرن ، چربی خون و دیابت دارد.

نحوه استفاده از آب زرشک

روش های زیادی درمورد اینکه چگونه آب زرشک بخوریم وجود دارد. از میوه زرشک برای تهیه لواشک و انواع ژله و مارمالاد و مربا استفاده می شود. پس چندان کار سختی نیست. آب زرشک هم خاصیت فراوان دارد و در این مقاله به خواص عمده آن اشاره کرده ایم. در ادامه نیز طرز تهیه آن را شرح می دهیم. اما اگر وقت این کار را ندارید می توانید با استفاده از سرویس سفارش آنلاین انواع آبمیوه طبیعی از اسنپ فود تازه ترین و با کیفیت ترین آب زرشک را در سریعترین زمان ممکن سفارش دهید و تحویل بگیرید.

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

آب زرشک با افزایش چربی سوزی موجب کاهش وزن می شود.

طرز تهیه آب زرشک

با دو روش مرسوم می توانید در خانه آب زرشک تهیه کنید.

روش اول :

مقدار 300 گرم زرشک سیاه را پاک کنید و آن را در یک ظرف بریزید (ترجیحاً ظرف غیر فلزی) سپس 10 لیوان آب روی آن بریزید و 24 ساعت بعد از آنکه کاملاً خیس خورد ، آن را داخل مخلوط کن ریخته و از صافی عبور دهید و در نهایت مخلوط تهیه شده را در ظرف های نگهداری آب زرشک بریزید.

روش دوم :

حدوداً یک کیلوگرم زرشک را پاک کنید و با آب سرد بشوید و بگذارید کاملاً آبکش شود ، بعد در یک ظرف دیگر 5،6 لیتر آب بریزید و بر روی شعله گاز بگذارید تا به جوش بیاید سپس آن را از روی شعله بردارید و زرشک های شسته شده را در آن بریزید ، پس از سرد شدن ، در ظرف را به مدت 24 ساعت ببندید و در یخچال قرار دهید و نهایتاً پس از این زمان آن را از صافی عبور دهید و آب زرشک تهیه شده را در ظرف های آن نگهداری کنید.

آب زرشک را چه موقع بخوریم؟

بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه ها نیمه اول روز است؛ زیرا انرژی لازم برای بقیه روز را فراهم می کنند. بد نیست بدانید که از نظر علمی یک راه برای بهره مندی و جذب تمام خاصیت آب میوه ، نوشیدن آن هنگام بیدار شدن و با معده خالی است.

خواص شگفت انگیز آب زرشک خانگی

بهترین زمان استفاده از آب زرشک ، در ابتدای روز و با شکم خالی است.

خواص زرشک برای زنان و مردان

برای بررسی خواص زرشک برای زنان باید به تأثیر آن در باروری اشاره کنیم. مواد غنی موجود در زرشک می تواند باروری را بهبود بخشد. در یک پژوهش به 98 زن دارای سندرم تنبلی تخمدان آب زرشک دادند ، تخمک گذاری پس از چهار ماه مصرف آب زرشک 25 درصد به طور متوسط افزایش یافته بود.

برای بررسی خواص زرشک در مردان باید به تأثیر آب زرشک بر اسپرم اشاره کنیم. زرشک خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و در نتیجه سطح ماده شیمیایی مالون دی آلدهید که اسپرم ها را تخریب می کند ، در خون کاهش می یابد.

مضرات آب زرشک

در کنار مزایای آب زرشک ، مضراتی هم برای آن وجود دارد که برخی از آنها عبارت اند از :

  • آب زرشک باعث تشدید سرفه های خشک می شود.
  • مصرف زیاد آن باعث نفخ می شود.
  • استفاده زیاد آن برای زنان باردار مناسب نیست.
  • بدون نظارت پزشک عصاره آن را به کودکان ندهید.
  • مصرف زیاد عصاره زرشک باعث مسمومیت می شود.

کلام پایانی

برای بهبود و بالابردن سلامت بدن آب زرشک فوق العاده است. اصل خاصیت زرشک به خاطر وجود بربرین در آن است که تأثیرات بسیار مفیدی بر سلامت بدن دارد.

این نوشیدنی دارای خواص ضد قارچی ، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. موارد درمان معمول آن برای عفونت مجاری ادراری و مثانه ، عفونت های گوارشی و تنفسی است. برای افراد مبتلا به دیابت و همچنین برای سلامت کبد و کیسه صفرا بسیار عالی است.

بهتر است قبل از مصرف زرشک برای یک مشکل خاص به دلیل تداخل دارویی حتماً با پزشک مشورت کنید.

ما در این مقاله به خواص آب زرشک اشاره کردیم. میوه های استوایی نیز می توانند خواص زیادی مانند آب زرشک داشته باشند. در صورت تمایل می توانید با خاصیت های جذاب و هیجان انگیز 10 میوه استوایی در مقاله آشنایی با 10 میوه استوایی https://www.persian-star.org/آشنایی-میوه-استوایی/ آشنا بشوید.

اطلاعات بیشتر اسنپ فود :
  • بلاگ اسنپ فود : https://snappfood.ir/blog/مجله-اینترنتی/
  • آدرس سایت : https://snappfood.ir/
  • آدرس اینستاگرام : https://www.instagram.com/snappfood_ir/
  • آدرس اپ اسنپ فود : https://snappfood.ir/app

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو