بهترین گوشی جهان 2023؛ لیست مورد انتظارترین پرچمداران سال ۲۰۲۳

بهترین گوشی جهان 2023؛ لیست مورد انتظارترین پرچمداران سال ۲۰۲۳


منبع: پلازا

4

1401/10/19

22:34


بهترین گوشی جهان 2023؛ لیست مورد انتظارترین پرچمداران سال ۲۰۲۳

با آغاز سال جدید میلادی، کم کم باید منتظر شروع رقابت نزدیک شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند برای عرضه بهترین گوشی جهان 2023 باشیم. انتظار می‌رود سال ۲۰۲۳ سال بزرگی برای پرچمداران و گوشی های جدید و رده بالا باشد. در ادامه نگاهی داریم به مورد انتظارترین گوشی‌هایی که قرار است در این سال عرضه شوند.

امسال قرار است اسنپدراگون 8 نسل 2 و مدیاتک دیمنسیتی 9200 در بیشتر این گوشی‌های پرچم‌دار حضور داشته باشند. پردازنده‌هایی با قابلیت‌هایی مثل رهگیری پرتو و وای‌فای 7. اما بهترین گوشی جهان 2023 کدام خواهد بود؟ با لیست مورد انتظارترین پرچمداران 2023، همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

بهترین گوشی های جهان 2023

از همین حالا اخبار و اطلاعات زیادی از گوشی‌های شاخصی که قرار است در سال 2023 عرضه شوند داریم. از سری گلکسی S23 سامسونگ گرفته که قرار است به زودی معرفی شود، تا سری آیفون 15 و پیکسل 8 که چندین ماه دیگر از راه خواهند رسید. در این سال همچنین قرار است شاهد عرضه اندروید 14 و iOS 17 نیز باشیم.

1. وان پلاس 11

بهترین گوشی جهان 2023

وان‌پلاس مدتی قبل از پرچم‌دار جدید خود یعنی وان‌پلاس 11 در چین رونمایی کرد ولی این گوشی هنوز وارد بازارهای جهانی نشده است. به گفته وان‌پلاس قرار است این گوشی از 7 فوریه (18 بهمن) به بازارهای جهانی قدم بگذارد. امسال وان‌پلاس تنها یک گوشی معرفی می‌کند. وان‌پلاس 11 قرار است با اسنپدراگون 8 نسل 2، نمایشگر 120 هرتزی با رزولوشن 1440p، شارژ 100 وات و دوربین‌های جدید با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار لنز 48 مگاپیکسلی فوق‌عریض و 32 مگاپیکسلی تله‌فوتو عرضه شود.

2. سری شیائومی 13؛ از بهترین پرچمداران ۲۰۲۳

بهترین پرچمداران ۲۰۲۳

شیائومی هم چند هفته قبل از پرچم‌داران جدید خود به نام شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو در چین رونمایی کرد. اما این گوشی‌ها هم مانند وان‌پلاس 11 هنوز وارد بازارهای جهانی نشدند. شیائومی هم تاریخ دقیقی اعلام نکرده و فعلا تنها گفته این سری اوایل سال 2023 عرضه خواهد شد.

شیائومی 13 امسال طراحی تخت مانندی مثل آیفون دارد. مدل پرو اما از یک نمایشگر خمیده با رزولوشن 1440p و باتری 4800 میلی‌آمپری در کنار شارژ 120 وات بهره می‌برد. همانطور که انتظار می‌رفت این گوشی‌ها قرار است با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شوند. همچنین هردوی آن‌ها نیز دارای گواهی IP68 هستند.

3. سری موتورولا Edge 40؛ بهترین گوشی های موتورولا در 2023

بهترین گوشی های 2023

موتورولا اج 20 و اج 30 هردو جزو با ارزش‌ترین پرچم‌داران سال‌های قبل بودند و حالا همه منتظر نسل جدید بهترین پرچمداران ۲۰۲۳ موتورولا هستند. این گوشی هم از قبل در چین معرفی شده است اما با نام موتو X40. براساس گمانه‌زنی‌ها، در بازارهای جهانی این گوشی به‌عنوان Edge 40 معرفی خواهد شد و از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 با نمایشگر 165 هرتزی، گواهی IP68 و شارژ 125 وات بهره خواهد برد.

4. سری ویوو X90؛ از بهترین پرچمداران ۲۰۲۳

گوشی های جدید سال 2023

ویوو حضور خیلی پررنگی در بازار کشور ما ندارد ولی پرچم‌داران این برند، به‌خصوص از لحاظ دوربین جزو بهترین گوشی‌ها بودند. ویوو نیز مانند اکثر برندهای چینی از گوشی خود در چین رونمایی کرده و قرار است با اختلاف چند ماهه آن را در اروپا نیز معرفی کند. این سری در چین با 3 مدل ویوو X90، ویوو X90 پرو و ویوو X90 پرو پلاس معرفی شده است. 2 مدل اول از دیمنسیتی 9200 استفاده می‌کنند و مدل پرو پلاس با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهد شد.

امسال نیز انتظار می‌رود پرچم‌داران ویوو بتوانند در بخش دوربین، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. به‌خصوص ویوو X90 پرو پلاس که از دوربین چهارگانه و سنسور 1 اینچی دوربین اصلی بهره می‌برد و ممکن است از دید DXOMARK تا چندین ماه عنوان بهترین دوربین گوشی در سال 2023 را یدک بکشد.

5. آنر مجیک Vs

جدیدترین پرچمداران جهان در سال 2023

یکی از گوشی های جدید سال 2023 قرار است دومین گوشی تاشو آنر یعنی آنر مجیک Vs باشد. این گوشی هم در چین عرضه شده و به گفته آنر قرار است در اوایل سال 2023 وارد بازارهای جهانی شود. آنر مجیک وی اس به گونه‌ای طراحی شده که حتی در هنگام بسته بودن نیز حس یک گوشی هوشمند معمولی و غیرتاشو را به‌شما بدهد. آنر در این گوشی از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و دوربین‌های توانمندی استفاده کرده و احتمالا قصد دارد آن را با قیمت ارزان‌تری از گلکسی زد فولد 4 سامسونگ عرضه کند.

6. گوگل پیکسل فولد؛ از برترین مدل های گوشی ۲۰۲۳

گوشی جدید سامسونگ 2022

سال‌هاست که در حال شنیدن شایعات مختلف در مورد گوشی تاشو گوگل هستیم ولی امسال احتمالا بیشتر از همیشه به عرضه گوشی نزدیک هستیم. پیکسل فولد براساس اطلاعات افشا شده قرار است در اوایل سال 2023 معرفی شود. پیش‌بینی می‌شود گوگل این گوشی را با همان مشخصات پیکسل 7 پرو از جمله پردازنده گوگل تنسور G2 و دوربین‌های 3 گانه معرفی کند.

7. سری سامسونگ گلکسی S23؛ بهترین پرچمداران ۲۰۲۳ سامسونگ

لیست مورد انتظارترین پرچمداران 2023

تردیدی وجود ندارد که سری گلکسی S23 قرار است یکی از بهترین پرچمداران ۲۰۲۳ باشد. تا به‌حال تقریبا تمام اطلاعات این گوشی‌ها افشا شده است. براساس آخرین اخبار، سامسونگ ممکن است این سری را در 1 فوریه (12 بهمن) معرفی کند. این سری نیز قرار است با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شود. براساس گمانه‌زنی‌ها، مدل‌های پایه و پلاس به‌جز بهره‌مندی از باتری کمی بزرگ‌تر و طراحی جدید پنل پشتی، تفاوت خیلی زیادی با مدل‌های سال قبل خود ندارند.

گلکسی S23 اولترا اما ظاهرا قرار است با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه شود. دوربینی که گفته شده به‌اندازه قابل توجهی عملکرد بهتری از دوربین گوشی جدید سامسونگ 2022 یعنی گلکسی S22 اولترا به‌خصوص در هنگام زوم و عکاسی در محیط‌های تاریک خواهد داشت.

8. اوپو فایند X6؛ از بهترین گوشی های 2023

برترین مدل های گوشی ۲۰۲۳

اوپو فایند ایکس 6 یکی از جدیدترین پرچمداران جهان در سال 2023 خواهد بود. این سری نیز احتمالا در اوایل سال 2023 معرفی می‌شود. اوپو رسما اعلام کرده در حداقل یکی از گوشی‌های این سری از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. دوربین‌های گوشی‌ها قرار است با همکاری با هسلبلد بهینه‌سازی شوند و گفته می‌شود طراحی گوشی نیز بعد از گذشت 2 سال با تغییراتی همراه خواهد بود. انتظار داریم اوپو این گوشی را در یک مدل استاندارد در کنار مدل پرو و لایت وارد بازار کند.

9. سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5

بهترین گوشی دنیا در سال ۲۰۲۳

سامسونگ هرسال گوشی‌های تاشو خود را در ماه آگوست معرفی می‌کند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 این گوشی‌ها در همین ماه عرضه شوند. تا به‌حال اطلاعات زیادی از این گوشی‌ها منتشر نشده است ولی سامسونگ به‌احتمال 100 درصد، از پردازنده جدیدتر اسنپدراگون استفاده خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی در بخش باتری و دوربین نیز شاهد بهبود باشد.

10. سری آیفون 15؛ بهترین گوشی های جهان 2023؟

بهترین گوشی سال ۲۰۲۳

در مورد سری آیفون 15 نیز هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست ولی اپل نیز مثل هرسال احتمالا این سری را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند. براساس شایعات اولیه، ظاهرا تمام اعضای این خانواده با جزیره داینامیک عرضه می‌شوند. همچنین گفته شده اپل احتمالا مدل پرو مکس را در این سری با نام آیفون 15 اولترا معرفی خواهد کرد. گفته شده مدل اولترا برخلاف سال‌های قبل، اختلاف بیشتری با مدل پرو خواهد داشت و از یک دوربین پریسکوپ با زوم بیشتر، قاب تیتانیومی، شارژدهی بهتر و البته قیمت بسیار بالاتر برخوردار خواهد بود.

11. سری پیکسل 8؛ از بهترین پرچمداران ۲۰۲۳

بهترین گوشی جهان 2023

سری پیکسل 8 نیز از برترین مدل های گوشی ۲۰۲۳ خواهد بود. در مورد این سری هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست ولی احتمالا در ماه اکتبر سال 2023 شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. گوگل احتمالا از نسل بعدی تراشه‌های تنسور خود در این گوشی استفاده می‌کند. همچنین انتظار می‌رود در بخش دوربین نیز شاهد بهینه‌سازی باشیم. ممکن است طراحی گوشی هم با تغییراتی همراه باشد. در هر صورت حداقل می‌توانیم پیش‌بینی کنیم در بخش دوربین این سری جزو بهترین گوشی های 2023 خواهد بود.

12. گوشی تاشو وان پلاس

بهترین پرچمداران ۲۰۲۳

براساس شایعات، وان‌پلاس هم در حال کار بر روی اولین گوشی تاشو خود است. این گوشی ظاهرا شباهت فراوانی به اوپو فایند N دارد چرا که اوپو و وان‌پلاس از یک واحد تحقیق و توسعه استفاده می‌کنند. براین اساس این گوشی ممکن است با یک نمایشگر تاشو 7.1 اینچی، تراشه اسنپدراگون 888 و دوربین‌های سه‌گانه عرضه شود. البته هیچکدام از این موارد را نمی‌توانیم قطعی بدانیم.

13. آیفون تاشو اپل

بهترین گوشی های 2023

تقریبا از همان روزی که سامسونگ اولین گوشی تاشو خود را معرفی کرد، شایعات در مورد گوشی تاشو اپل قوت گرفت. اما تا به‌امروز خبری از این گوشی نشده است. با این حال براساس شایعات، تقریبا می‌توانیم با قطعیت بگوییم که اپل در حال کار بر روی یک آیفون تاشو است. از آنجایی که سامسونگ به‌عنوان رقیب اصلی اپل تا به حال چندین نسل از گوشی‌های تاشو خود را عرضه کرده، اپل قصد دارد هرچه سریع‌تر گوشی تاشو خود را معرفی کند. البته با توجه به شناختی که از آن‌ها داریم، احتمالا تا زمانی که یک گوشی تاشو بدون نقص تولید نکنند، آن را وارد بازار نخواهند کرد.

14. سونی اکسپریا I مارک V؛ بهترین گوشی سال ۲۰۲۳ سونی

گوشی های جدید سال 2023

سونی اکسپریا I مارک IV یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال 2022 بود. به‌خصوص با توجه زوم اپتیکال پیوسته و واقعی که ارائه می‌کرد. قابلیتی که در هیچکدام از گوشی‌های پرچم‌دار آن سال وجود ندارد. اما گوشی‌های سونی در سایر بخش‌ها مثل رابط کاربری و طراحی و البته بازاریابی، چندین سال است که نتوانستند پا به پای رقبا پیش بیایند.

سونی امیدوار است با پرچم‌دار بعدی خود یعنی اکسپریا I مارک V اوضاع را تغییر دهد و یکی از بهترین گوشی های 2023 را عرضه کند. تاکنون در مورد این گوشی اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی انتظار داریم همان ویژگی‌های متفاوت در بخش دوربین را با نمایشگر بسیار عالی و پردازنده پرچم‌دار از این گوشی ببینیم. این گوشی احتمالا در اواسط سال 2023 عرضه می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب با مورد انتظارترین پرچم‌دارانی که قرار است در سال 2023 وارد بازار شوند آشنا شدیم. امسال به‌نظر می‌رسد رقابت میان برندهای مختلف از همیشه نزدیک‌تر باشد. اما باید تا پایان این سال برای مشخص شدن بهترین گوشی جهان 2023 صبر کنیم. شما بیشتر از همه منتظر عرضه کدام گوشی هستید؟ به‌نظر شما بهترین گوشی دنیا در سال ۲۰۲۳ کدام گوشی خواهد بود؟ دیدگاه‌های خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو