اولین رویداد بین المللی گردشگری تندرستی ایران در مازندران برگزار می شود

منبع: همگردی

3

1401/10/20

11:33


میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اولین رویداد بین المللی گردشگری تندرستی ایران در مازندران برگزار می شود.

صادق برزگر در جلسه هم اندیشی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و مدیران ستادی در راستای بررسی رفع موانع و مشکلات به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: با عنوان پیوند اداره کل با دانشگاه ها، طرح مطالعاتی در حوزه گردشگری را شروع کرده ایم که با توجه به پتانسیل های موجود در استان قصد داریم مازندران را به عنوان قطب گردشگری تندرستی معرفی کنیم و در همین راستا اولین رویداد بین المللی گردشگری تندرستی ایران را اوایل سال 1402 برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: یکی از کارهای خوبی که در حوزه گردشگری انجام خواهیم داد این است که اخذ مجوز ساخت اقامتگاه های بومگردی در خارج از بافت را سرعت ببخشیم.

او در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات هنرمندان در حوزه صنایع دستی، عدم وجود بازارچه های دائمی در استان است، افزود: نبود چوبهای جنگلی برای هنرمندان صنایع دستی بخاطر قانون طرح تنفس جنگل، هزینه ساخت را افزایش داده و اگر امکان توزیع چوب به صورت یارانه ای برای هنرمندان فراهم شود گام مهمی را در رونق اقتصادی و اشتغال در این حوزه برخواهیم برداشت.

باید آموزشهای لازم برای جذب گردشگران اروپایی به استان در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اظهار کرد: سردار سلیمانی نماد و اسطوره شجاعت، قهرمان نظامی، عارف برجسته و در بخشهای مختلف آسیب شناس بوده که امیدواریم راهش پر رهرو باشد.

روح الله سلگی با ابراز علاقمندی به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: میراث فرهنگی مازندران نقش ملی و فراملی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به 60 میلیون گردشگر به استان اشاره کرد و افزود: این آمار حضور گردشگر رکوردشکن است باید از این فرصت استفاده کنیم و نباید به تهدید تبدیل شود.

او به حضور گردشگران کشورهای عربی در استان مازندران به دلیل داشتن طبیعت زیبا، وجود جنگل و دریا اشاره کرد و گفت: باید آموزشهای لازم برای جذب گردشگران اروپایی به استان در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه باید از هم اکنون به فکر راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری دریایی باشیم، گفت: برای تحقق سرمایه گذاری و اقتصاد استان، نمایشگاه ها در سواحل دریا برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه باید مازندران استان نمایشگاه ها شود و ظرفیت آن را دارد، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه ها در استان موجب حضور بازدید کنندگان بسیاری می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تاکید کرد: باید از سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری دعوت شود.

سلگی به مهم بودن جایگاه میراث فرهنگی در مازندران تاکید کرد و افزود: برای حفظ فرهنگ و آداب و رسوم در استان باید تلاشهای بسیار کرد.

او گفت: تکریم ارباب رجوع باید مورد توجه باشد و برای تسهیلگری در ارائه مجوز تلاش شود.

اولین رویداد بین المللی گردشگری تندرستی ایران در مازندران برگزار می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو