شرکت زوج درمانی قبل از ازدواج مزایای زیادی دارد و زوج های تازه نامزد نیز می توانند از این مزیت استفاده کنند. از مزایای زوج درمانی قبل از ازدواج می توان به بهبود ارتباطات، بحث در مورد مسائل گذشته، یادگیری حل موثر مشکلات و شناخت بهتر یکدیگر اشاره کرد.

طبق گزارش  Health Research Funding، زوج‌های نامزدی که تحت مشاوره قبل از ازدواج قرار می‌گیرند، 30 درصد بیشتر از زوج‌هایی که به دنبال راهنمایی حرفه‌ای و مشاوره نیستند، موفقیت ازدواج دارند.

این تحقیق همچنین در مورد مزایای زوج درمانی و میزان موفقیت آن صحبت می کند. قبل از اینکه ازدواجتان به مشکل بخورد حتماً مشاوره بگیرید. در عوض، برقراری ارتباط را یاد بگیرید، یکدیگر را در سطح عمیق‌تری بشناسید و از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید. خانواده درمانی اینجاست که به کمک زوجین می آید. خانواده درمانی باعث می شود که افراد بتوانند مشکلات خود را در محیطی سالم با هم حل کنند.

دلایل مشاوره قبل از ازدواج و طلاق

مشاوره زوجین چیست؟

مشاوره زوجین اغلب به عنوان راهی برای رسیدگی به تعارضات و مشکلاتی است که یک زوج در حفظ یک رابطه سالم و شاد با آن روبرو هستند.

مشاوره زوجین معمولاً اصطلاحی است که برای توصیف جلسات گفتگو درمانی بین یک مشاور و یک زوج استفاده می شود، جایی که هدف آن پرداختن به نگرانی های زوج در مورد رابطه آنها است.

متخصص از تکنیک های مختلفی استفاده می کند تا آنها را به سمت راه های سالم تری برای درک و برخورد با مشکلاتشان راهنمایی کند. زوج ها این را انتخاب می کنند زیرا امیدوارند با بهره مندی از مزایای زوج درمانی رابطه خود را بهبود بخشند.

چه زمانی باید برای مشاوره زوجین مراجعه کرد؟

در حالی که بیشتر زوج‌ها وقتی رابطه‌شان با مشکل مواجه می‌شود، به دنبال مزایای مشاوره زوج‌ها هستند، شما می‌توانید در هر زمانی برای بهبود رابطه‌تان به یک مشاور زوج‌ها مراجعه کنید. حتی جالب است بدانید که شما می توانید قبل از ازدواج نیز به مشاوره مراجعه کنید. مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می کند تا با چشم باز ازدواج کنید.

رفتن به جلسات مشاوره زوجین زمانی بسیار مهم می شود که رابطه شما در مرحله بدی قرار دارد و شما نمی توانید به تنهایی به همان نقطه قبل از مشکل برگردید. درمانگر می تواند راه های سالمی برای درک و رفع تدریجی مشکلات شما ارائه دهد.

6 مزیت مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره ازدواج مزایای متعددی دارد. اگر سوالی دارید مانند “آیا رابطه درمانی ارزشش را دارد؟” “آیا خانواده درمانی کمک می کند؟”

در اینجا برخی از مزایای زوج درمانی که می تواند تأثیر و اهمیت آن را برای زوجی که با مشکلات مواجه می شوند، بیان کند:

۱- برقراری ارتباط را یاد بگیرید

یکی از بزرگترین مشکلات در ازدواج ناتوانی در برقراری ارتباط است. زوج هایی که نمی دانند چگونه با یکدیگر صحبت کنند، ازدواج خود را برای شکست آماده می کنند.

ارتباط کلیدی برای یک ازدواج شاد و سالم است.

شما و همسرتان باید بتوانید در مورد هر چیزی صحبت کنید. درباره روزهای با هم و آینده خود بحث کنید. در مورد پول و سایر موضوعات مهم بحث کنید.

6 مزیت مشاوره قبل از ازدواج

یادگیری نحوه برقراری ارتباط در زوج درمانی قبل از ازدواج شما را برای یک رابطه سالم در آینده آماده می کند. همچنین باید بدانید ارتباط در اینجا تمام نمی­شود بلکه ارتباط خانواده با یکدیگر سنگ بنای یک رابطه محکم است. تقریبا در تمامی مواردی که یک خانواده به مشاوره مراجعه می­کنند مهم ترین مسئله همین است. حتی زمانی که شما صاحب فرزند هم بشوید، باید بلد باشید که چگونه باید با کودک خود ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل حتی در مشاوره کودک نیز به مسئله ارتباط پرداخته می­شود.

2. در مورد مسائل گذشته بحث می­کنید

یکی از مزایای مشاوره قبل از ازدواج این است که به شریک زندگی این فرصت منحصر به فرد می دهد تا در مورد مسائل گذشته به طور آشکار صحبت کنند. در غیر این صورت ممکن است به این مسائل اشاره نشود.

بحث در مورد مسائل گذشته مهم است، زیرا روابط عاشقانه و خانوادگی گذشته می تواند توشه عاطفی را وارد ازدواج آینده شما کند.

یادگیری کنار آمدن با گذشته می تواند به شما ایده بهتری برای واکنش و واکنش به شرایط خاص با همسرتان بدهد. به عنوان مثال، فرزندان طلاق ممکن است بیشتر ترس غیرمنطقی از خیانت یا رها شدن داشته باشند.

بحث در مورد چنین مسائلی می تواند بهترین راه برای آرامش و اطمینان دادن به همسرتان را به شما بیاموزد.

3. شناخت یکدیگر

اگر قصد ازدواج دارید، احتمالاً معتقدید که شریک زندگی خود را به خوبی می شناسید.

مزایای خانواده درمانی شامل گذراندن فرآیندی است که می تواند به شما کمک کند تا شریک زندگی خود را در سطح عمیق تری بشناسید.

خانواده درمانی عمیقاً به احساسات شریک زندگی شما در مورد ازدواج، نقش های جنسیتی، بخشش، باورهای معنوی و موارد دیگر می پردازد.

4.بحث در مورد مشکلات احتمالی

برای زوج‌هایی که به تازگی نامزد کرده‌اند، استفاده از عینک‌های رز رنگ برای همسرشان غیرعادی نیست.

شرکت در زوج درمانی قبل از ازدواج به شما و همسرتان کمک می کند تا مشکلات احتمالی را که در آینده پیش می آید شناسایی کنید.

آیا شریک زندگی شما از نوع حسود است؟ آیا یکی از شما برون گرا است، در حالی که دیگری خانه دار است؟

زوج ها ممکن است در طول مشاوره قبل از ازدواج مسائل خشم، اعتیاد و سایر مشکلات احتمالی را کشف کنند.

دانستن این مشکلات قبل از ازدواج می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا برنامه‌ای در مورد نحوه رسیدگی به چنین مسائلی در صورت بروز در آینده، تدوین کنند.

5. حل مشکلات

یکی از بزرگترین مزایای زوج درمانی قبل از ازدواج این است که چگونه یک حلال مشکل باشیم.

حل تعارض شامل یادگیری صحبت کردن با یکدیگر، حفظ آرامش، احترام، صبور بودن و شفاف بودن با کلمات و یادگیری گوش دادن است.

6. بحث درباره انتظارات

آیا شما و شریک زندگی تان در رابطه با ازدواجتان با هم موافق هستید؟

ممکن است فکر کنید که پاسخ را می‌دانید و بعد از اینکه وارد جلسات درمانی خود شدید، کاملاً کور شوید.

بعد از اینکه گره زدید، اجازه ندهید هر گونه افشاگری غیرمنتظره ای رخ دهد. در عوض، آشکارا درباره انتظارات خود از آینده با هم صحبت کنید.

مشاوره زوجین قبل از ازدواج به بحث در مورد انتظارات زناشویی کمک می کند.

آنها شامل نحوه رسیدگی به مشارکت های کاری و مالی هر یک از شریک ها، محل زندگی، تشکیل خانواده، نحوه برخورد با خیانت یا از دست دادن شغل و انتظارات متقابل شما در رابطه با زندگی جنسی می شوند.

چه زمانی به مشاوره زوجین مراجعه کنیم؟

چه زمانی به مشاوره زوجین مراجعه کنیم؟

مشاوره قبل از ازدواج یک راه عالی برای آماده کردن شما برای آینده و تقویت تعهد شما به یکدیگر قبل از ازدواج است. همچنین در مقایسه با زوج هایی که بدون هیچ درمانی قبلی وارد ازدواج می شوند، شادی کلی و شانس طلاق را کاهش می دهد.

در حالی که مزایای مشاوره قبل از ازدواج را در نظر می گیریم، همچنین مهم است که در مورد مهمترین سؤالاتی که باید در هنگام مشاوره ازدواج قبل از ازدواج بپرسید صحبت کنید.