روتین مراقبت از ناخن کاشته شده

روتین مراقبت از ناخن کاشته شده


منبع: مدیسه

2

1401/10/20

13:33


مراقبت از ناخن یکی از کارهایی است که شاید کمتر کسی به آن به اندازه کافی توجه کرده باشد. داشتن

روتین مراقبت از ناخن کاشته شده

مراقبت از ناخن یکی از کارهایی است که شاید کمتر کسی به آن به اندازه کافی توجه کرده باشد. داشتن ناخن‌های سالم و زیبا باعث جذابیت دست‌ها خواهد شد. اخیرا انواع اقدامات مختلف برای تقویت ناخن تا زیبایی بخشیدن به این قسمت دست پرطرفدار شده است.

ناخن کاشتن، انواع کاور کردن مانند لمینیت، بیبی بومر و ژلیش از جمله این روش‌ها هستند. اما برای داشتن یک ناخن زیبا فقط انجام عملیات کاشت یا کاور کافی نیست و باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورد.

اولین و شاید مهم‌ترین نکته این است که نباید به ناخن به شکل یک ابزار نگاه کرد و باید بدانیم که فشار آوردن به ناخن باعث آسیب دیدن به آن خواهد شد. در ادامه بیشتر درباره مراقبت از ناخن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مراقبت از ناخن کاشته شده به چه صورت باید انجام پذیرد؟

اولین قدم برای داشتن ناخن‌های مرتب مراجعه به یک مرکز معتبر است. زیرا کاشت یک کار کاملا تخصصی بوده و هر شخصی نمی‌تواند ادعای اجرای درست این کار را داشته باشد. این کار باید در محیطی کاملا بهداشتی انجام گرفته و شخص ناخن‌کار ابزار سالم و تمیزی را برای استفاده به کار بگیرد.

نباید فراموش کرد که عفونت‌های قارچی یکی از مشکلات بسیار رایج در رابطه با کاشت بوده و در صورت مبتلا شدن به این عارضه ممکن است لطمات سخت و گاهی جبران‌ناپذیر برای فرد اتفاق بیفتد. در ادامه به مهمترین نکات مربوط به مراقبت بعد از کاشت خواهیم پرداخت.

مدل مناسب خود را انتخاب کنید

پیروی از مد روز کار بسیار لذت‌بخشی بوده و افراد زیادی دنباله‌رو مد هستند. اما باید این نکته را در نظر گرفت که پیروی از مد همیشه کار درستی نیست. در مورد انتخاب مدل کاشت ناخن باید دقت کرد که مدل انتخابی با فعالیت‌های روزمره و عادی فرد مطابقت داشته باشد.

کاشت ناخن‌های بلند برای افرادی که در طول روز به انجام کارهای مختلف مانند کارهای خانه مبادرت می‌ورزند چندان مناسب نیست. زیرا ممکن است به راحتی بشکند و به ناخن آسیب وارد شود. پس به غیر از توجه به مد روز به فکر مراقبت از ناخن نیز باید بود!

در تعیین طرح برای کاشت، مدل و اندازه مناسب با شغل و زندگی روزمره خود را انتخاب کنید.

به ناخن‌های خود به شکل ابزار نگاه نکنید

برخی از افراد تصور می‌کنند ناخن برای باز کردن انواع گره‌های سخت یا درب قوطی به وجود آمده است! خب این تفکر بسیار اشتباه بوده و زمانی اوضاع بدتر می‌شود که ناخن‌ها به شیوه مصنوعی کاشته شده باشند.

برای مراقبت از ناخن به ویژه وقتی کاشته شده‌اند، به هیچ عنوان نباید فشار بیش از حد روی آن‌ها آورد، زیرا باعث خرابی ناخن یا شکستن می‌شود که خود دردسرهای فراوانی به دنبال دارد.

هرگز به ناخن‌های خود، به ویژه ناخن‌های کاشت شده، به شکل یک ابزار نگاه نکنید.

برای استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید

یکی از راه‌های رسیدگی به ناخن در خانه در معرض مستقیم قرار ندادن ناخن با مواد شوینده است. منظور از مواد شوینده انواع مایع ظرفشویی تا پودر لباسشویی و مواد سفید کننده و جرم گیر را شامل می‌شود. ترکیباتی که داخل این مواد وجود دارد باعث آسیب رساندن به ناخن می‌شود، به طوری که نه تنها زیبایی خود را از دست می‌دهد بلکه باعث از بین رفتن ناخن‌های کاشته و ریموو شدن آن‌ها خواهد شد.

هنگام استفاده از لوازم شیمیایی دستکش بپوشیید.

لیست قیمت انواع محصولات تقویت کننده ناخن

 

همیشه ناخن‌های خود را مرطوب کنید

یکی از راه‌های مراقبت از ناخن چرب کردن همیشگی آن‌ها است. ناخن‌ها وقتی خشک باشند بسیار آسیب‌پذیر می‌شوند. برای استحکام و لطافت بیشتر ناخن‌ها بهتر است همیشه از مواد نرم کننده استفاده شود. اگر امکانش را دارید از روغن‌های مخصوص ناخن‌های کاشته شده استفاده کنید. مزایای این روغن‌های مخصوص بسیار زیاد بوده و مانع ترک یا شکستگی در این قسمت خواهد شد.

برای حفظ سلامت ناخن از مواد مرطوب کننده و تقویت کننده استفاده کنید.

ناخن‌های کاشته شده را در خانه ریموو نکنید!

یکی از اشتباهات بسیار رایج که متاسفانه ریشه فرهنگی در کشور ما دارد، انجام تمامی کارها در منزل است. در حالی‌که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمامی کارها به شکل تخصصی شدن پیش رفته و برای این منظور افراد به کسب دانش و تجربه روی می‌آورند.

پس اگر به هر دلیلی یکی از ناخن‌ها افتاد یا تصمیم گرفتید که تمامی ناخن‌ها را ریموو کنید، بهترین کار این است که به سراغ فرد متخصص بروید. هرگز در خانه به این کار مبادرت نورزید. مبادا از وسایل نوک تیز مانند چاقو یا هر وسیله دیگری غیر از لوازم مانیکور و لوازم پدیکور استفاده کنید زیرا ممکن است به بافت اصلی صدمات جبران‌ ناپذیری وارد کنید.

مطالب کاربردی :  ترندهای جذاب ژلیش ناخن چیست؟

استفاده از استون یا موادی که حاوی الکل هستند اجتناب کنید

استون با نام شیمیایی دی متیل کتون یک حلال شیمیایی است و در صنایع کاربرد زیادی دارد. این حلال به عنوان پاک کننده ناخن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید گفت هیچ ماده‌ای به اندازه استون نمی‌تواند به خوبی لاک ناخن را از روی ناخن محو کند. اما این ماده به خاطر داشتن ترکیبات سمی بسیار آسیب‌زا است.

استفاده از استون نه تنها به ناخن آسیب می‌رساند بلکه هنگام مصرف چشم‌ها، کبد و اعصاب فرد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در مورد الکل نیز به دلیل ایجاد خشکی یا حساسیت‌های آلرژیک، می‌تواند برای ناخن و پوست انسان بسیار صدمه زننده باشد.

سعی کنید مدام و پشت سر هم ناخن‌های خود را به طور کامل ریموو نکنید

بعضی از افراد ممکن است دچار وسواس در کاشت ناخن در مدت‌ زمان‌ کوتاه باشند و مرتب عملیات کندن و کاشتن ناخن را انجام بدهند. در هنگام ریموو کاری که آرایشگر با لوازم آرایشی بهداشتی انجام می‌دهد استفاده از استون غلیظ و ابزاری با نوک تیز برای برداشتن ناخن است.

هر دو این کارها به بافت ناخن صدمه خواهند زد و حتی ممکن است لایه‌ای از ناخن اصلی هنگام برداشتن ناخن کاشت شده از بین برود. علاوه بر درد زیاد و صدمه به صدف ناخن، ممکن است دچار عفونت‌های مختلف نیز بشود.

لذا بهترین کار ترمیم ناخن‌ها در فواصل منظم است. با این کار همیشه ناخن‌های سالم و زیبایی دارید و همچنین سلامت ناخن کاشت شده را نیز حفظ می‌کنید.

ترمیم را مرتب و با برنامه انجام دهید تا همیشه زیبایی و سلامت ناخن خود را حفظ کنید.

مطالب کاربردی :  همه چیز درباره لمینت ناخن

ترمیم را به تاخیر نیندازید

یکی از بزرگترین اشتباهات تاخیر در ترمیم ناخن است. اگر شما نیز قصد دارید کاشت ناخن انجام دهید حتما نسبت به ترمیمِ مرتب برنامه ریزی کنید.

زیرا ناخن به صورت طبیعی، زیرِ کاشت رشد کرده و بالا می‌آید. بنابراین اگر در زمان مناسب اقدام نشود رشد طبیعی ناخن روی صدف فشار آورده و باعث شکستگی در بافت اصلی ناخن خواهد شد. پس برای مراقبت از ناخن به صورت منظم ترمیم را انجام دهید.

برای مراقبت از ناخن، ترمیم را بدست افراد کاردان بسپارید.

مراقبت از ناخن، این بخش زیبا، از واجبات است

ناخن به عنوان بخشی از دست انسان نقش بسزایی در زیبایی دست دارد. علاوه بر این‌ها، در مواردی گویای آنچه که در بدن انسان در حال اتفاق است، خواهد بود. در سال‌های اخیر توجه به ناخن و زیباتر کردنش اهمیت خاصی در بین افراد پیدا کرده است. انواع کاشت‌ها و ناخن مصنوعی نسبت به سلیقه افراد و نیاز آنان بسیار ترند شده است.

سالن‌های بسیار زیادی هم در جای جای هر شهری به چشم می‌خورد. اما نباید فراموش کرد که مراقبت از ناخن بسیار مهم‌تر از کاشت و کاور است. زیرا در صورت نداشتن ناخن سالم هیچ شخصی نمی‌تواند عملیات زیباسازی را برای‌تان انجام دهد.

مطالب کاربردی :  20 مدل فرنچ ناخن شیک سال 2023؟

نظر شما خواننده عزیز چیست؟ آیا به نظر شما باید کاشت ناخن را انجام داد؟ آیا تا کنون این عضو را با اعمال هنر، زیباتر کرده‌اید؟ آیا بعد از کاشت مراقبت از ناخن را انجام داده‌اید؟ ما منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : goodhousekeeping

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو