تراکنش ایران؛ رویدادی که همیشه همراه شماست

منبع: روزیاتو

5

1401/10/20

16:03


تراکنش ایران؛ رویدادی که همیشه همراه شماست

تراکنش ایران؛ رویدادی که همیشه همراه شماست

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رویش سبز فناوران در هوای سرد زمستان

این روزها شمارش معکوس برای آغاز به‏ کار هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران آغاز شده و کمتر از یک هفته به افتتاحیه این رویداد بزرگ مالی کشور باقی مانده است. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۴ دوشنبه ۲۶ دی ماه در سالن آمفی‌تئأتر مرکز کانون در خیابان فاطمی، خ حجاب با حضور مقامات، مدیران و متخصصان برگزار می‌شود و نمایشگاه تا غروب چهارشنبه ۲۸ دی دایر است.

تراکنش ایران رویدادی است که از بدو تأسیس سعی کرده است منظم و مدام فرصت تعامل، گفت‏وگو و ارائه محصولات و خدمات را در اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری فراهم سازد.

این رویداد در طول هفت دوره، حرکت خود را به تدریج گسترش داد و با برنامه‏ریزی جشنواره‏هایی مانند جشنواره «فین‏تک»، جشنواره «چهره‏های ماندگار و مدیران مؤثر»، جشنواره «انتخاب محصولات برتر سال»، برپایی نشست‏های تخصصی و تشکیل کارگاه‏های گوناگون امکان تعامل گسترده فعالان این حوزه را فراهم کرده است.

از دوره ششم برای بهره‏مندی کسانی که به هر دلیلی نمی‏توانند در فضای فیزیکی نمایشگاه حضور پیدا کنند، پخش زنده فعالیت‏ها در چند پلت‏فرم نیز در دستور کار نمایشگاه قرار گرفت و ده‏ها هزار نفر از این طریق به حاضران در فضای نمایشگاه پیوستند.‏

همراهان نمایشگاه تراکنش هشتم

بخش‏های مختلف نمایشگاه تراکنش ایران اعم از اسپانسرها، غرفه‏دارن، کارگاه‏های معرفی محصول، نشست‏ها و میزگردها، جشنواره چهره‌های ماندگار و… جمعی از بانک‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه را با خود همراه کرده است. این بانک‌ها و شرکت‌ها هر یک متناسب با رویکرد خود، بخشی از پازل بزرگ این رویداد ملی فناوری‏های مالی ایران را تکمیل می‏کنند و امسال هم بیش از ۶۰ بانک و شرکت در این رویداد مشارکت دارند.

تا لحظه تنظیم خبر، همراهی و حضور این بانک‏ها و شرکت‏های اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری نهایی شده است: بانک‏های تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، صنعت و معدن، ملت و شرکت‏های همراه اول، شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، پرداخت الکترونیک هدایت هوشمند، سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون، مهندسی صنایع یاس ارغوانی، طرح و پردازش غدیر، ملی انفورماتیک، آسیاتک، مبین‌نت، یکتانت، ایده سازان، گروه داده ورز جویا، تجارت الکترونیک هامون، شرکت امید پی، گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا، ارتباط فردا، پارت ارتباط آوا، اتصال صنعت میانه، توسعه صنایع پرداخت سبز، امید بوم، نگین تمدن پاسارگاد، دیبارایان، ره‏آورد سامانه‏های امن، ایرانسل، خدمات انفورماتیک، داده ورزی فرادیس البرز، مدیریت امن الکترونیکی کاشف، پارس تکنولوژی سداد، آیریک تجارت نصف جهان، ارتباط هوشمند آیریک(اینکال)، فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن، ترندیت ایران، گروه فناوری اطلاعات به پویان هوشمند امید، هلدینگ فن­‌آوری و نوآوری صاد، مرکز نوآوری مالی خدمات انفورماتیک، پرداخت الکترونیک سپهر، مرکز نوآوری فینوداد، تریبون، شتاب‌دهنده یونیکا، مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکار رفاتک، شرکت کربن، هلدینگ تفتا، انجمن صنفی صنعت افتا، شرکت کارت اعتباری ایران کیش، پرداخت الکترونیک سداد، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، راهکارهای آنی چابک، فرادیس گستر، تجارت الکترونیک پرتیکان، فناوری و راه‌حل‌های هوشمند سپهر، شرکت اوانو، شرکت همراه‌ کسب‌وکارهای هوشمند(EBCOM)  و امیدتک.

اقتصاد دیجیتال و کسب و کار دانش‏بنیان

نمایشگاه تراکنش در دوره هشتم با سرلوحه قراردادن شعار «اقتصاد دیجیتال و کسب و کار دانش‏بنیان» فعالیت‏های علمی خود را در ۱۲ محور برنامه‏ریزی کرده که برای هر محور کارگروه و کمیته علمی مرتبط، با حضور جمعی از متخصصان و کارشناسان باتجربه شکل گرفته است. این ۱۲ کارگروه عبارتند از: «تحول دیجیتال در صنایع مالی»، «آینده صنعت پرداخت»، «تلکو بانک‏ها و فین‏تک‏ها»، «تأمین مالی زنجیره تأمین»، «بیمه‏گری دیجیتال و تلکوبیمه‏ها»، «نئوبانک‏ها و خدمات اعتباری»، «بلاکچین و رمزارزها»، «آینده کسب‏وکارهای اینترنتی در ایران»، «پیام‏رسان‏ها و چالش‏های کسب‏وکاری»، «متاورس و شهر هوشمند»، «امنیت سایبری» و «روندهای صنعت بورس و بازار سرمایه».

نقش‏آفرینان هشتمین رویداد

به تناسب تنوع فعالیت‏های این رویداد چهره‏هایی با گرایش‏ها، تخصص‏ها و تجربه‏های متنوعی در نمایشگاه هشتم تراکنش گردهم می‏آیند. در این رویداد بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری در کمیته‏ها، کارگروه‏ها، هیأت‏های داوری و یا در شمار سخنرانان این رویداد حضور دارند.

به نوعی می‏توان گفت که نقش‏آفرینان نمایشگاه هشتم تراکنش، نمایندگان بخش‏ها و نسل‏های گوناگون این اکوسیستم به‏شمار می‏آیند. مثلاً در میان آنان «مسئولان نهادهای دولتی و عمومی»، «مدیران عالی و میانی شبکه بانکی کشور»، «مدیران ارشد و میانی شرکت‏های بزرگ بخش‏های دولتی و عمومی»، «مدیران گروه‏ها، هلدینگ‏ها و شرکت‏های پرداخت»، «مدیران دیگر شرکت‏های حوزه صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری»، «مدیران اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‏های ارتباطات و مراکز نوآوری» و همچنین «اعضای هیأت علمی دانشگاه‏ها، پیشکسوتان، پژوهشگران و فعالان این حوزه» مشاهده می‏شوند.

نشست‏ها و کارگاه‏ها

نمایشگاه تراکنش برگزاری ۸ نشست تخصصی را در برنامه خود دارد. در این نشست‏ها حدود ۴۰ تن از متخصصان، استادان و مدیران حوزه صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

عناوین این نشست‏ها عبارت است از: «پارادایم‌های پیش روی صنعت پرداخت» با اسپانسری شرکت شاپرک، «چالش‌های بکارگیری فناوری‌های نوظهور (بلاکچین، متاورس، هوش مصنوعی و…)» با اسپانسری بهسازان فردا، «تحول دیجیتال و نگرش اکوسیستمی» با اسپانسری شرکت ملی انفورماتیک، «فرآیند نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت» با اسپانسری شرکت ارتباط فردا، «تحلیل نقش اپراتورها در ارائه راهکارهای نوین و امن نظارت تصویری» با اسپانسری شرکت مبین نت، «تأمین مالی زنجیره مالی (SCF)» با اسپانسری بانک صنعت و معدن، «مکانیزم اعتباردهی (BNPL)» با اسپانسری شرکت همراه اول و «دغدغه‌ها و اولویت‌های امنیت سایبری در حوزه بانکی و مالی» با اسپانسری شرکت کاشف.

تشکیل بیش از ۵۰ کارگاه معرفی محصول هم از دیگر فعالیت‏های سه روز نماشگاه تراکنش هشتم است.

جشنواره چهره‏های ماندگار  و مدیران مؤثر

از چهارمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران، جشنواره «چهره‏های ماندگار و مدیران مؤثر» نیز در کنار آن آن آغاز به کار کرد و حوزه فعالیت خود را گسترش داد. در این دوره جشنواره، علاوه بر انتخاب دو چهره ماندگار از مدیران پیشکسوت بانک‏ها، دو مدیر موفق و مؤثر صنعت بانکداری و پرداخت و دو فناور ممتاز از میان متخصصان، برای نخستین بار دو بانوی برگزیده اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری نیز انتخاب و معرفی خواهند شد.

جشنواره انتخاب محصولات برتر

هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران

امسال در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران، جشنواره‏ای تازه به مجموعه فعالیت‏های این رویداد افزوده ‏شد. در این جشنواره که برای نخستین بار برگزار می‏شود، محصولات و خدمات ارائه شده به جشنواره در حوزه اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری ارزیابی و از میان آنها تعدادی به‏عنوان محصولات برتر سال برگزیده و معرفی خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو