آموزش خرید تتر

منبع: تکراتو

4

1401/10/20

16:31


آموزش خرید تتر به شما روش اصولی تهیه‌ی تتر برای مقاصد معاملاتی یا سرمایه‌گذاری را خواهد آموخت. هرچند در نگاه اول خرید تتر می‌تواند کاری پیش پا افتاده به نظر برسد، اما در این مقاله قصد داریم بصورت گام به گام فرآیند خرید تتر را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش خرید تتر

آموزش خرید تتر به شما روش اصولی تهیه‌ی تتر برای مقاصد معاملاتی یا سرمایه‌گذاری را خواهد آموخت. هرچند در نگاه اول خرید تتر می‌تواند کاری پیش پا افتاده به نظر برسد، اما در این مقاله قصد داریم بصورت گام به گام فرآیند خرید تتر را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

ماهیت تتر چیست؟

ماهیت تتر موضوعی است که حتما باید به آن توجه داشت. اگر سرتیتر اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید، معمولا با تیترهای وحشتناک سقوط ارزش یا صعود ارزش چند صد درصدی یک شبه‌ی رمزارزها مواجه می‌شوید. چندین برابر شدن ارزش رمزارز دوج کوین پس از توییت جنجالی ایلان ماسک یا سقوط باورنکردنی ارزش رمزارز لونا در عرض چند ساعت مثال‌هایی از این رخدادها هستند.

اما تتر این‌گونه نیست. به لطف پشتوانه‌ی آن یعنی دلار آمریکا، تتر یک ارز پایدار یا استیبل کوین (Stable coin) است.

Raymond Hsu، هم‌بنیان گذار و مدیرعامل Cabital می‌گوید ارزش پایدار تتر چندین نقطه قوت را به ارمغان می‌آورد.

او می‌گوید:

” استیبل کوین‌ها راهکاری عالی برای سرمایه‌گذارانی‌ست که تمایل متعادلی برای ریسک دارند تا پورتفوی سرمایه‌گذاری و سود خود از بازار رمزارزها را متنوع کنند، بدون اینکه ریسک‌های مربوط به نوسانات شدید مرسوم بین دیگر رمزارزها آنها را تهدید کند.”

البته شایان ذکر است تتر عاری از ریسک نیست. در تاریخ 12 می 2022 تتر ارزش یک دلاری خود را در هنگام سقوط استیبل کوین TerraUSD(UST) از دست داد و ارزش 0.9485 دلاری به خود گرفت. سپس دوباره ارزش یک دلاری خود را به مرور بازیابی کرد.

اگرچه چند سنت بالا و پایین شدن به چشم نمی‌آید، اما این اتفاقات ثابت می‌کنند حتی ممکن است استیبل کوین‌ها هم در دنیای رمزارزها شکننده بنظر برسند.

خرید تتر ارزن

چگونه تتر را به ریال تبدیل کنیم؟

شاید در ابتدا بپرسید که چگونه تتر به ریال تبدیل کنیم؟ برای این کار شما در ابتدا نیاز به یک ماشین حساب دارید. این ماشین حساب می‌توانید یک ابزار فیزیکی ساده که همه با آشنا هستیم باشد(ماشین حساب دستی)، یا یک ماشین حساب آنلاین معاملاتی. (مانند این آدرس که قیمت تتر لحظه ای را برای شما محاسبه می کند)

ماشین حساب ارز دیجیتال به شما امکان تبدیل تتر به ریال را در کسری از ثانیه می‌دهد، بدون اینکه کم یا زیاد بودن مقدارهای وارد شده در آن اهمبتی داشته باشند. علاوه بر امکان تبدیل تتر به ریال، می‌توانید با ماشین حساب ارز دیجیتال هر ارز دیجیتالی را به ارز دیجیتال دیگر یا ارز فیات تبدیل کنید؛ البته از نظر قیمتی و نرخی. کاربرد دیگر این ابزار، امکان مقایسه است. مثلا شما می‌توانید بفهمید مقدار بیت کوین شما برابر با چه مقدار اتریوم است.

آموزش خرید تتر

حالا که دید نسبی نسبت به نرخ ارزها نسبت به یکدیگر پیدا کرده‌اید، دانستن آموزش خرید تتر هم خالی از لطف نیست.

اگر به این نتیحه رسیدید که نگهداری تتر برای امور و اهداف مالی شما منطقی است، می‌تواند از با انجام سه گام زیر تتر خریداری کنید:

  • انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای خرید تتر
  • خرید تتر
  • نگهداری از تتر

حال بیایید این سه گام را با هم مرور کنیم:

گام اول: انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای خرید تتر

خرید تتر با انتخاب یک صرافی رمزارزها آغاز می‌شود. یک صرافی به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهد. در خصوص تتر، شما می‌توانید از نقدینگی یا پس انداز ریالی خود برای خرید تتر اقدام نمایید.

صرافی‌های رمزارزها در فاکتورهای میزان پیچیدگی و کارمزدها با یکدیگر تقاوت‌هایی دارند. بنابراین قبل از شروع کار با آنها برای خرید تتر، در ایتدا تحقیقات اولیه و مقایسه صرافی‌ها را انجام دهید.

اگر حساب ارزی داشته باشید (یعنی حسابی که در آن دلار آمریکا داشته باشید و این دارایی قابل استفاده باشد)، شما می‌توانید از صرافی‌های بین المللی تتر خریداری کنید. در این حالت، حتما تحقیق کنید این صرافی مانعی در خصوص احراز هویت پیش روی شما نگذارد.

گام دوم: خرید تتر

پس از انتخاب صرافی مورد نظرتان، می‌توانید برای افتتاح حساب و واریز اولیه خود اقدام کنید. در حالی که تتر یک استیبل کوین بوده و جوری طراحی شده که مانند سایر رمزارزها مثل بیت کوین؛ دچار نوسان ارزش نشود، باز هم ممکن است خرید شما ارزش خود را از دست بدهد. البته این نوسان بسیار ناچیز است و جای نگرانی ندارد.

وقتی آماده خرید تتر شدید،  انجام یک معامله‌ی رمزارزی آسان خواهد شد. کافی است یک تراکنش “خرید” با کلیک بر روی سمبل تتر – USDT – را آغاز کرده و مقدار وجه ریالی خرید خود را وارد کنید. وقتی تراکنش نهایی و انجام شد، شما مالک رسمی تترهایتان خواهید بود!

گام سوم: نگهداری از تتر

برای نگهداری از ارزهای دیجیتال که تتر هم یکی از آنهاست، چندین راه وجود دارد که با هم آنها را مرور می‌کنیم:

  • کیف پول سخت افزاری
  • کیف پول کاغذی
  • کیف پول نرم افزاری
  • صرافی‌های ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری: اگر می‌خواهید تتر را بصورت آفلاین نگهداری کنید، می‌توانید از یک کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. برای مثال، کیف پول Ledger و Prokey کیف پول‌های آفلاینی هستند که از تتر پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول کاغذی: این کیف پول‌ها دو جفت کلید را در خود جای می‌دهند – یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی و دو QR Code متفاوت – که همگی بر روی کاغذ چاپ می‌شوند. این نوع از ذخیره‌سازی معمولا با عنوان حافظه‌ی سرد(سخت افزاری) غیر محبوس یاد می‌شود.

کیف پول نرم‌افزاری: شما می‌توانید از نرم‌افزارهای مختص به کامپیوتر یا اپ موبایلی برای نگهداری از رمزارزهای خود نیز بهره ببرید. بعنوان مثال، کوینومی یک کیف پول موبایلی است که می‌توانید تترهای خود را در آن نگهداری کنید.

صرافی‌های ارز دیجیتال: صرافی‌های ارز دیجیتالی که تتر را عرضه و معامله می‌کنند در حسابی که برای کاربر باز می‌کنند یک کیف پول درونی برای ذخیره‌ی دارایی‌های تتر به کاربر ارائه می‌دهند. اکس نوین یکی از این صرافی‌هاست که کیف پول نگهداری از تتر را برای کاربرانش مهیا کرده است.

کیف پول رایگان تتر

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، چهار نوع کیف پول یا روش نگهداری از تتر بطور کلی وجود دارد که بغیر از روش سخت افزاری(کیف پول سخت افزاری)، باقی کیف پول‌ها رایگان هستند.

در زیر لیست چندی از پرکاربردترین کیف پول‌های تتر را آورده‌ایم. برخی از این کیف پول‌ها محدودیت در تعداد و نوع نگهداری رمزارزها دارند و برخی دیگر تا چندین هزار رمز ارز را در خود می‌توانند جای دهند.

  • کیف پول تتر والت (Tether wallet)
  • کیف پول اومنی والت (Omni Wallet)
  • کیف پول بایننس والت (Binance Wallet)
  • کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet)
  • کیف پول کریپتو والت (Crypto Wallet)
  • کیف پول تراست والت (Trust Wallet)
  • کیف پول کوینومی (Coinomi)

کلاه‌برداری تتر

دو مدل کلاه‌برداری(منبع) در حوزه‌ی رمزارزها علی الخصوص تتر را می‌خواهیم در این بخش مرور کنیم:

  • فیشینگ تتر
  • کلاه‌برداری WalletConnect تقلبی

فیشینگ تتر

تتر در بین استیبل کوین‌ها بیشترین حجم را دارد و با پشتوانه‌ی دلار به وظایف خود عمل می‌کند.

کلاه‌برداران هم که از این حجم عظیم خبر دارند، پیامی مانند عکس زیر ارسال می‌کنند. این پیام شامل یک حساب وسوسه‌انگیز به همراه نام کاربری و پسورد ورود به این حساب چاق و چله است. در کنار آن هم لینک مروبط به این حساب وجود دارد.

هنگامی که روی این لینک کلیک کنید، به یک وبسایتی مثل عکس زیر هدایت می‌شوید. با ورود اطلاعات کاربری، وارد حساب می‌شوید. اما برای برداشت از این حساب، باید یک مقدار پول بپردازید.

بله، همانطور که حدس زدید، خبری از حساب میلیون دلاری نیست. اگر در این بخش پولی پرداخت کنید،حتی یک سنت از آن هم به شما نمی‌رسد. پس اگر با چنین پیام‌های مواجه شدید، براحتی آن را نادیده بگیرید.

کلاه‌برداری WalletConnect تقلبی

WalletConnect یک سایت معتبر است که خدمات اتصال کیف پول‌های رمزارزی به اپ‌های غیرمتمرکز به کاربران ارائه می‌دهد. متاسفانه، کلاهبرداران اخیرا با جا زدن خود به عنوان والت کانکت سعی در گول زدن کاربران برای به اشتراک گذاری عبارات بازیابی، فایل‌های json و کلیدهای خصوصی دارند.

خرید تتر بدون کارمزد

اصولا خرید تتر بدون کارمزد است، یعنی بابت خرید یا جابجایی آن در شبکه کارمزدی پرداخت نخواهید کرد. در حالی که در بازارهای مالی دیگر باید کارمزدهای متوسط رو به بالایی برای انتقالات و معاملات مالی پرداخت کنید. اگر هم زمانی با عبارت کارمزد در هنگام کار با تتر مواجه شدید، بدانید قطعا هزینه‌ی این کار بسیار پایین خواهد بود.

خرید تتر از اکس نوین

خرید تتر از اکس نوین می‌تواند یکی از بهترین و هیجان انگیزترین تجربه‌های شما در دنیای ارزهای دیجیتال باشد. ثبت نام و فرآیند احراز هویت شما در صرافی اکس نوین فقط 5 دقیقه به طول می‌انجامد و سپس، با چند کلیک و ضربه، می‌توانید هر مقدار تتری که تمایل دارید، خریداری کنید.

در صورتی که سوال یا چالشی در این خصوص دارید، می‌توانید با همکاران ما در قسمت پشتیبانی تماس بگیرید.

همچنین، بیصبرانه منتظر نظرات شما هستیم تا با پیشنهادات شما، قدم در راه بهبودی حداکثری خدمات خود برداریم!

.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو