جواد روحی کیست ماجرای جرم در اغتشاشات نوشهر و حکم اعدام +عکس

منبع: شبونه

4

1401/10/20

17:43


جواد روحی کیست جواد روحی 35 سال سن داشته و اهل نوشهر مازندران میباشد او یکی از لیدر های اغتشاشات نوشهر بوده که در پی اقدامات او 5 نفر کشته شده اند او افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم …

جواد روحی کیست ماجرای جرم در اغتشاشات نوشهر و حکم اعدام +عکس

جواد روحی کیست

جواد روحی 35 سال سن داشته و اهل نوشهر مازندران میباشد او یکی از لیدر های اغتشاشات نوشهر بوده که در پی اقدامات او 5 نفر کشته شده اند او افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات به اعدام محکوم شده است.

ماجرای جرم از آتش زدن قرآن تا مقر پلیس

جواد روحی با صراحت به اقدامات خود اعتراف کرد و در اغتشاشات نقش جدی داشت و ماجرا را اینگونه توصیف کرد: چند روز قبل از اغتشاشات از شهر آمل به نوشهر آمدم. در 29 دی 1401 متوجه جمعیتی شدم که به سمت میدان آزادی نوشهر می رفتند. در آن زمان داخل مغازه موبایل فروشی بودم که به جمعیت پیوستم.

جواد روحی کیست ماجرای جرم در اغتشاشات نوشهر و حکم اعدام +عکس

یکی از خانم های آنجا قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را در آتش انداختم و سوزاندم. جواد روحی درباره آتش سوزی در مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با چند نفر وارد مقر پلیس راه در مرکز شهر شدیم و اشیاء را به آنجا پرتاب کردیم، سپس مقر پلیس راه به آتش کشیده شد.

اقداماتی که جان ۵ نفر را گرفت

بر اساس این گزارش، در جریان حوادث و اغتشاشات در شهرستان نوشهر که جواد روحی با رهبری جمعی از اغتشاشگران و مردم حاضر در تجمع و تحریک و تشویق شهروندان به اغتشاش  متأسفانه 5 نفر و تعدادی از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند و تعدادی از نیروهای امنیتی نیز زخمی شدند.

اعتراف صریح به سوزاندن قرآن کریم

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت جواد روحی در حمله اغتشاشگران به ساختمان های دولتی، بانک ها و شهرداری حضور داشت و به همراه چند نفر به مقر راهور در مرکز شهر وارود کرده و وسایل آن را به داخل شهر پرتاب کردند و به این کار خود اعتراف کرده است.

جواد روحی کیست ماجرای جرم در اغتشاشات نوشهر و حکم اعدام +عکس

وی همچنین در جلسه به صراحت به سوزاندن قرآن کریم اعتراف کرد و دلیل ارتکاب جنایت و شرکت در اغتشاشات را مصرف مواد مخدر و قرص عنوان کرد. متهم در زمان ارتکاب جرم قوه تمیز داشته است مجیدی کاظمی کیست

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: براساس رای دادگاه، نامبرده در زمان ارتکاب جرم دارای اراده و قوه تمیز بوده و سوءنیت وی در ارتکاب رفتار مجرمانه کاملا مبرهن و محرز بوده است. دفاعیات وی که در زمان ارتکاب جرم، فاقد اراده بوده برابر تبصره ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی برای دادگاه قابل پذیرش نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو