ساخت شومینه آجر نسوز با چند گام ساده و راحت در ۳ سبک جذاب

ساخت شومینه آجر نسوز با چند گام ساده و راحت در ۳ سبک جذاب


منبع: روزیاتو

5

1401/10/20

18:00


ساخت شومینه آجر نسوز با چند گام ساده و راحت در ۳ سبک جذاب

ساخت شومینه آجر نسوز با چند گام ساده و راحت در ۳ سبک جذاب

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

صدای سوختن چوب و آتش گرفتن آن می تواند یکی از آرامبخش ترین لحظات را در روزهای سرد پاییز و زمستان در کنار شومینه با آجر نسوز فراهم سازد.

استفاده از آجر نسوز شومینه به دلیل ویژگی هایی که دارد گرما و روح تازه ای را در منزل شما ایجاد می کند. تنوع رنگی آجر نسوز نقطه قوت این آجر است که باعث می شود هر نوع سلیقه ای را پوشش دهد و به راحتی با دکوراسیون منزل ست شود. بنابراین اگر قصد دارید گوشه ای دنج در منزلتان داشته باشید شومینه آجری با کمی تزئینات بهترین پیشنهاد می باشد.

ساخت شومینه آجر نسوز با چند گام ساده و راحت در 3 سبک جذاب

آجر نما نسوز به دلیل ویژگی هایی که دارد باعث شده است تا نظر بسیاری از طراحان و مهندسین را جلب کند و کاربردهای بی نظیری را فراهم کند. پیشنهاد می شود با مطالعه کاربرد آجر نسوز شناخت بیشتری از این آجر کسب کنید و از آجر نسوز در نمای داخلی و خارجی ساختمان خود بهتر استفاده نمایید.

آنچه در ادامه این مطلب خواهید خواند:

  • آموزش ساخت شومینه با آجر نسوز
  • مزایای ساخت شومینه آجری
  • انواع شومینه آجری در سبک های مختلف
    • مدل فرانسوی

آموزش ساخت شومینه با آجر نسوز

ساخت شومینه آجر نسوز با چند گام ساده و راحت در 3 سبک جذاب

آموزش ساخت شومینه با آجر نسوز در ادامه به صورت مرحله به مرحله برای درک بهتر شما عزیزان بیان شده است:

مرحله اول:

در این مرحله ابتدا باید نوع آجر نسوز و الگوی شومینه خود را انتخاب کنید. آجر نسوز با رنگ های روشن مانند سفید گزینه مناسبی جهت ساخت شومینه آجری محسوب نمی شود.

طرح شومینه آجری به ۳ قسمت تقسیم می شود: داخل شومینه، لبه های شومینه، خارج شومینه یا نمای آن. برای هر کدام از این بخش ها می توانید از انواع آجر نسوز شومینه استفاده نمایید.

به طور مثال برای داخل شومینه بهترین گزینه استفاده از آجر شاموتی نسوز که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد است. برای لبه های شومینه می توانید از آجر ال نسوز استفاده نمایید. برای خارج شومینه یا نمای آن می توانید از هر رنگ و ابعاد آجر نسوز شومینه با توجه به دکوراسیون داخلی استفاده نمایید.

علاوه بر این موارد آجر نسوز دارای طرح های متفاوتی از جمله ال نسوز، کف نسوز، کرکره ای، تایل و… می باشد که متناسب با الگوی شومینه خود باید یکی از آنها را انتخاب کرد.

برای ابعاد آجر نسوز شومینه می توان از آجرهای ۷*۳۱ استفاده کرد که استانداردترین ضخامت آن برای شومینه ۲/۵ می باشد. اما به طور کلی می توانید از آجر نسوز مطابق با سلیقه خود در ابعاد دیگر نیز استفاده کنید.

مرحله دوم:

برای ساخت شومینه آجری نیازمند ابزارهای زیر می باشید:

  • سطل بزرگ
  • ماله
  • راهنمای فاصله
  • اسفنج

از آنجایی که آجر نسوز شومینه به وسیله ملات نصب می شود می توان از ملات معمولی سیمانی و یا سیمان نسوز استفاده کرد که دستور درست کردن آن بر روی کیسه قرار دارد.

مرحله سوم:

پس از درست کردن ملات نسوز شومینه ابتدا باید دیوار پشتی شومینه را با یک لایه ملات بپوشانید. دلایل این کار به شرح زیر است:

  1. شکاف هوا برطرف می شود؛
  2. یک لایه محافظت شده در برابر حرارت ایجاد می شود.

مرحله چهارم:

در این مرحله نوبت به نصب آجر نسوز شومینه می سد. به این صورت که ابتدا آجر کف شومینه را قرار دهید. نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد، این است که راهنمای فاصله باید به درستی تنظیم شود و یک شکاف انبساطی بین دیواره پشتی و کناری به وجود آید. این شکاف باعث می شود تا از ترک خوردگی آجر جلوگیری شود.

مرحله پنجم:

پس از آجر کردن کف شومینه نوبت به دیوار پشتی و دیوارهای جانبی آن می رسد. از راهنمای فاصله برای ایجاد شکاف انبساطی فراموش نشود.

مرحله ششم:

پس از اینکه آجر چینی شومینه تمام شد با یک اسفنج مرطوب ملات های اضافی روی آجر نسوز را پاک کنید.

برای خرید آجر نسوز شومینه قیمت درب کارخانه و با کیفیت بالا کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید، و با کارشناسان فروش ما برای خریدی بهتر تماس بگیرید.

مزایای ساخت شومینه آجری

ساخت شومینه آجر نسوز با چند گام ساده و راحت در 3 سبک جذاب

ساخت شومینه با آجر نسوز مزایایی دارد که با دانستن آنها شاید شما هم برای شومینه خود از آجر استفاده کنید، علاوه بر آن فضای متفاوت و منحصر به فردی را در نمای داخلی می توانید با شومینه آجری ایجاد نمایید.

دانستن این مزایا کمک می کند تا با آگاهی بیشتری به خرید آجر نسوز برای شومینه بپردازید:

  • قابل دسترس بودن آجر
  • مقاومت بالا در برابر حرارت بالای ۵۰۰ درجه و آتش
  • دوام زیاد شومینه آجری
  • نمایی اصیل و جذاب
  • ضد فرسایش
  • ثابت بودن رنگ آن
  • نصب آسان
  • مقرون به صرفه بودن
  • تنوع در رنگ

آجر به عنوان اصلی ترین متریال در ساختمان سازی امروزه برا ساخت باربیکیو، شومینه و… استفاده می شود. در مقاله کاربرد آجر می توانید با انواع آجر ساختمان سازی و نما و کاربردهایی که هریک از آنها دارند آشنا شوید. مطالعه این مقاله جامع شما را در خرید بهتر آجر مورد نظرتون راهنمایی می کند.

انواع شومینه آجری در سبک های مختلف آن

برای ساخت شومینه آجری مدرن باید به سبک های مختلفی که دارد توجه داشت تا بهتر بتوان آن را با چیدمان و دکوراسیون نشیمن ست کرد. این سبک های شومینه در لیست زیر بیان و بررسی شده است:

  • خیابان
  • اسکاندیناوی
  • فرانسوی

مدل فرانسوی

این سبک شومینه که علمکرد حرارت مستقیم را دارد در نگاه بیشتر جنبه تزئینی دارد. در همین راستا می توان آن را نقطه کانونی در نشیمن کرد و با کمی خلاقیت کنج گرم و منحصر به فردی را در منزل ایجاد کنید.

ساخت این مدل شومینه اغلب با آجر یا کاشی اجرا می شود که نوعی شومینه آجری ساده محسوب می شود…

برای آشنایی با سایر مدل ها و دیدن نمونه تصاویر بیشتر، به سایت آجر آنلاین (https://bia2safa.net/goto/web/url/3110339)  مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو