۷ زنگ هشدار برای وجود حشرات در خانه!

۷ زنگ هشدار برای وجود حشرات در خانه!


منبع: دلتا پیام

4

1401/10/20

18:10


حشراتی هستند که خرابی به بار می‌آورند یا ناقل بیماری هستند. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به بررسی نشانه‌های وجود حشرات در خانه شما می‌پردازد.

۷ زنگ هشدار برای وجود حشرات در خانه!

در حین بی‌خطر بودن بسیاری از این حشرات اما حشراتی هم هستند که خرابی به بار می‌آورند یا ناقل بیماری هستند و ممکن است تشخیص‌شان سخت باشد. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به بررسی نشانه‌های وجود حشرات در خانه شما می‌پردازد.

نشانه‌های وجود حشرات در خانه شما

در ادامه هفت علامت خطر که نشان می‌دهد حشرات در خانه شما زندگی می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

گاهی جای نیش روی بدنتان می‌بینید

گرچه پیداکردن چند جای نیش روی بدن در فصل تابستان طبیعی است، اما اگر در مواقع دیگری هم با چنین چیزی روبه‌رو شوید، مثلاً اگر با جای نیش از خواب بیدار شدید، باید نگران شوید. این موضوع ممکن است نشان‌دهنده هجوم ساس‌های تختخوابی به خانه شما باشد. برای حل این مشکل همه وسایل اتاق‌خواب را خوب جاروبرقی بکشید.

گاهی جای نیش روی بدنتان می‌بینید

بوی بدی به مشام می‌رسد

در مکان‌هایی که سوسک‌ها زندگی می‌کنند، یک بوی روغنی و مشک مانند به مشام می‌رسد. آن‌ها یک رد قهوه‌ای قرمز مانند هم از خود باقی می‌گذارند. برای مقابله با این حشرات می‌توانید از جوش شیرین، بوریک اسید، نعناع فلفلی یا روغن علف لیمو هم استفاده کنید.

صدا‌های عجیبی به گوش می‌رسد

از دیوار‌ها یا کف زمین به‌ویژه هنگام شب، صدا‌های عجیبی به گوش می‌رسد؟ این صدا‌ها ممکن است از موریانه‌ها باشد. این حشرات صدایی با ضربات آهسته و پیوسته تولید می‌کنند. یک نشانه دیگر حضور موریانه‌ها این است که وقتی به سطوح چوبی ضربه می‌زنید، صدای پوکی می‌دهند. اگر متوجه وجود موریانه در خانه خود شدید، سریع دست‌به‌کار شوید، چون این حشرات بسیار مخرب هستند.

وسایل پارچه‌ای‌تان صدمه دیده‌اند

اگر در لباس‌هایتان سوراخ دیده‌اید، ممکن است کار بید باشد. این حشرات درون کمد‌ها زندگی می‌کنند، چون منبع تغذیه آن‌ها الیاف طبیعی (پشم، ابریشم و غیره) است. برای خلاص‌شدن از این حشرات، همه لباس‌های خود را بشویید، سپس تمام خانه به‌خصوص فرش‌ها را هم خوب جاروبرقی بکشید.

حشرات خانگی

گل‌ها و گیاهانتان آسیب‌دیده‌اند

درباره گیاهان ابتدا باید چیزی را که به آن‌ها صدمه می‌زند، پیدا کنید، چون حشرات زیادی هستند که می‌توانند به گل‌ها و گیاهان آسیب بزنند. نحوه مقابله با این حشرات به نوع آن‌ها بستگی دارد، از استفاده از حشره‌کش‌های شیمیایی گرفته تا آوردن کفشدوزک به خانه.

کفشدوزک و عنکبوت در خانه‌تان زیاد می‌بینید

حضور کفشدوزک‌ها اگر به خواست خودتان نبوده باشد، ممکن است نشانه هجوم حشرات به خانه شما باشد. این مسئله درباره عنکبوت‌ها هم صدق می‌کند. هم کفشدوزک‌ها و هم عنکبوت‌ها در دسته حشرات شکارچی قرار می‌گیرند، بنابراین مشاهده آن‌ها در خانه به معنای فراوانی غذا برای آن‌هاست. آن‌ها از مگس‌های سفید و شپشک‌ها تغذیه می‌کنند. اگر خود این حشرات را نمی‌بینید، به این معناست که کفشدوزک‌ها و عنکبوت‌ها خود فعلاً کنترل اوضاع را در دست گرفته‌اند، اما احتمالاً این وضع دوام نخواهد آورد!

از بین بردن حشرات

لکه‌های زرد روی کاغذ

این موضوع ممکن است نشانه هجوم حشره ماهی نقره‌ای باشد. این حشرات کوچک از قند و نشاسته درون کاغذ تغذیه می‌کنند، به همین دلیل لکه‌های زردی را می‌بینید که داخل کتاب‌ها، اسناد، روی کاغذ دیواری و… از خود به جا می‌گذارند. جدا از گزینه‌های شیمیایی، می‌توانید از مواد طبیعی هم برای دفع این حشرات استفاده کنید، مانند خرده‌های برگ سدر، روغن سدر و آب و همچنین دارچین.

نشانه های حشرات در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب اندازه انگشت کوچک شما چه اسراری را فاش می‌کند! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو