بازداشت ۶ خبرنگاری که از رهبر سودان درحالیکه خودش را خیس کرده بود فیلمبرداری کردند + ویدیو

بازداشت ۶ خبرنگاری که از رهبر سودان درحالیکه خودش را خیس کرده بود فیلمبرداری کردند + ویدیو


منبع: ساعد نیوز

5

1401/10/20

18:35


به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، سالوا کی یر، رئیس جمهور ۷۱ ساله سودان جنوبی در پخش زنده ی مراسم افتتاح یک پروژه جاده ای و هنگام پخش سرود ملی این کشور، در حالی که به عصای خود تکیه داده بود، کنترل ادرار خود را از دست داد و تصاویر او به سرعت دست به دست شد. پس از این اتفاق، ۶ روزنامه نگار به دلیل فیلم برداری برای شرکت پخش سودان جنوبی بازداشت شده اند.

تصویر

پاتریک اویِت، رئیس اتحادیه ملی روزنامه نگاران سودان جنوبی، این روزنامه نگاران را جوزف اولیور و مصطفی عثمان به عنوان فیلمبرداران، ویکتور لادو که تدوینگر بود، جیکوب بنجامین به عنوان دستیار و چربک روبن و جووال تومبه از اتاق کنترل معرفی کرد.

تصویر

آقای اویِت گفت: «ما نگران هستیم؛ زیرا کسانی که اکنون در بازداشت هستند، بیشتر از آنچه قانون می گوید، در حبس مانده اند.» طبق قانون در سودان جنوبی، افراد باید حداکثر ۲۴ ساعت قبل از حضور در برابر قاضی بازداشت شوند.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران گفت که این روزنامه نگاران به خاطر فیلمی که در ماه دسامبر در رسانه های اجتماعی منتشر شد، تحت تحقیق هستند. موتوکی مومو، نماینده حقوق بشر در جنوب صحرای آفریقا گفت: «مقامات باید بدون قید و شرط این شش کارمند SSBC را آزاد کنند و اطمینان حاصل کنند که آنها می توانند بدون ارعاب بیشتر یا تهدید به دستگیری، به فعالیت خود ادامه دهند.»

تصویر

اتحادیه روزنامه نگاران سودان جنوبی خواستار نتیجه سریع این تحقیقات شد. در این بیانیه آمده است: «اگر یک مورد اخلاقی یا تخلف حرفه ای وجود داشته باشد، به مقامات اجازه دهید روند اداری یا قانونی را برای رسیدگی به این موضوع به صورت منصفانه، شفاف و مطابق با قانون تسریع کنند.»

تصویر

مایکل ماکوئی، وزیر اطلاعات سودان جنوبی گفت که مردم باید منتظر بمانند تا بفهمند چرا این روزنامه نگاران بازداشت شده اند.

تصویر

کی یر ۷۱ ساله بر تولد دوباره سودان جنوبی به عنوان یک کشور مستقل پس از آزادی، از جولای ۲۰۱۱ نظارت داشت. اما جوان ترین کشور جهان از آن زمان، از بحرانی به بحران دیگر دست و پنجه نرم کرده است و با درگیری وحشیانه، آشفتگی سیاسی، بلایای طبیعی و گرسنگی مواجه شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو