درمان انگلها در کودکان دکتر خیراندیش

منبع: گهر

4

1401/10/20

22:13


در این پست از گهر به نحوه درمان انگلها در کودکان دکتر خیراندیش خواهیم پرداخت. انگل ها تقریباً همیشه کوچکتر از میزبان هستند و تقریباً ۵۰٪ از همه گونه های موجود در زمین را تشکیل می دهند. عفونت یا آلودگی انگلی می تواند در کودکان در هر سنی رخ دهد. کودکان مبتلا به عفونت های انگلی دستگاه گوارش ممکن است علائمی نداشته باشند یا بسته به علت، استفراغ یا اسهال، عدم رشد و سایر علائم و نشانه ها را تجربه کنند.

درمان انگلها در کودکان دکتر خیراندیش

درمان انگلها در کودکان دکتر خیراندیش, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

درمان خانگی انگلهای روده ای کودکان

کرم های روده یا انگل ها یکی از اصلی ترین انواع انگل ها هستند و شایع ترین آن ها عبارتند از :

درمان انگلها در کودکان دکتر خیراندیش, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

درمان خانگی انگلهای روده ای کودکان در طب سنتی

۱- کرم های پهن که خود شامل کرم های نواری و کرم های سوراخ دار است

۲- کرم های لوله ای که خود شامل کرم های سوزنی و کرم های قلابدار است

تشخیص نوع درمان این کرم ها براساس نوع و علائم آنهاست. غالباً کرم های نواری با خوردن برخی دارو ها مانند پرازیکوانتل که باعث فلج شدن کرم نواری بالغ و جدا شدن آن از دستگاه گوراش ، حل شدن و خروج آن همراه مدفوع می شود ، درمان می گردد.

درمان شایع کرم لوله ای استفاده از مبندازول (ورموکس ، ایمفرم) و آلبندازول (آلبنزا) است که غالباً عوارض آن پس از گذشت چند هفته از درمان بهبود می یابد و یک نمونه از مدفوع آزمایش می شود تا از دفع کامل کرم ها اطمینان حاصل شود.

انگل ها در برخی موارد باعث عوارض جدی مانند کم خونی و انسداد روده می شوند که این عوارض در کهنسالان ، زنان باردار و کسانی که دستگاه ایمنی ضعیفی دارند تشدید می شود ، بنابراین هنگام ابتلا به آن باید به پزشک مراجعه کرد تا دارو های ضدانگل مناسب را به آن ها بدهد.

راه های خانگی درمان انگل کودکان

درمان انگلها در کودکان دکتر خیراندیش, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

علیرغم آنکه برای درمان کرم ها و انگل ها راه هایی خانگی وجود دارد ، اما این شیوه ها توصیه نمی شود و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نیست؛ زیرا ممکن است آنچه برای یک نفر مناسب است برای فرد دیگر مناسب نباشد ، ولی با این وجود سه مورد از درمان های خانگی را اینجا ذکر می کنیم :

درمان انگل با سیر

سیر به اثرگذاری در درمان بسیاری از بیماری ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن معروف است؛ سیر می تواند تمام تخم های انگل موجود در بدن را از بین ببرد و مانع از تخم گذاری انگل های ماده شود ، به گونه ای که می توان حبه های کوچک آن را با معده خالی خورد یا با ماکارونی مخلوط کرد یا روی نان مالید و خورد.

درمان انگل ها با روغن نارگیل

نارگیل به ویژگی های ضدباکتریال و ضدویروسی شناخته شده است و می تواند انگل ها و کرم ها به ویژه کرم های سوزنی را برطرف کند. می توانید یک قاشق روغن نارگیل را هر صبح یا هر شب پیش از خواب میل کنید یا ناحیه مورد ابتلا را با کمی از آن چرب کنید.

درمان انگل با استفاده از هویج

استفاده روزانه دو فنجان هویج رنده شده خام در دو مرحله از روز می تواند به بیرون کردن کرم ها از روده کمک کند؛ زیرا هویج سرشار از فیبر است و به هضم غذا و حرکت روده کمک می کند.

اگر کرم ها از نوع سوزنی باشند باید راه های خانگی را رها و فوری به پزشک مراجعه کرد ، زیرا کرم های سوزنی مسری هستند و هرگونه تاخیر در درمان آن می تواند همه اطرافیان به ویژه کودکان در معرض ابتلا قرار دهد.

مهمترین کار هایی که هنگام درمان انگل ها باید انجام دهید

هنگام استفاده از راه های خانگی ، اگر علائم آن پس از چند روز برطرف نشد حتماً باید به پزشک مراجعه کرد و اگر معتقد هستید که از شر آن ها خلاص شده اید باز هم باید به پزشک مراجعه کنید تا از آن اطمینان حاصل کنید.

اگر بدون نسخه پزشک دارویی را استفاده کردید غالباً علائم آن پس از سه روز آرام می شود ، اما همچنان مسری بودن آن برای چند هفته باقی می ماند ، زیرا تخم هایی که وجود داشته اند طی این مدت احیا و موجب انتشار عفونت می شوند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو