جزئیات مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی بدون شهریه!

منبع: نم نمک

5

1401/10/20

23:24


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از طراحی الگوی ایجاد مدارس مردمی از طریق واگذاری مدارس دولتی و غیردولتی به گروه های مردمی و جهادی ، خیرین و واقفین خبر داد و گفت : باید یک درصد از مدارس ما مدارس مردمی باشند.

جزئیات مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی بدون شهریه!

جزئیات راه اندازی مدارس غیردولتی بدون «شهریه»

احمد محمودزاده در گفت وگو با ایسنا ، در این باره اظهار کرد : دولت نگاه جدیدی تحت عنوان مدارس مردمی دارد و مدتی است که در دستورکار قرار گرفته است.

جزئیات مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی بدون شهریه!

جزئیات مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی بدون شهریه!

وی افزود : بر این اساس باید یک درصد از مدارس ما مدارس مردمی باشند که در حوزه کاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی هم قرار می گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مدارس ، بدون شهریه هستند گفت : قرار است گروه های مرجع و اشخاص با سبقه تعلیم و تربیتی که احتمال دارد از گروه خیرین ، جهادی و واقفین باشند این نوع مدارس را در مناطق محروم و حاشیه شهرها راه اندازی و اداره کنند.

محمودزاده ادامه داد : البته ما پیش از این ، حرکتی را در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آغاز کرده و در تلاش بودیم اینطور استنباط نشود که همه موسسان مدارس غیردولتی صرفا به دنبال عواید مالی هستند. بسیاری از مدارس ما فعالیت های عام المنفعه انجام می دهند و ما بخشی از این فعالیت ها را به سمت مناطق محروم سوق می دهیم.

وی با اشاره به اینکه این علاقه مندی از سوی نهادها و دستگاه هایی که اقدام به تاسیس مدرسه می کنند بیشتر است گفت : به عنوان مثال موسسه ای داریم که 60 مجموعه مدرسه ای دارد و اخیرا در مناطق محروم سه استان کشور حضور پررنگی نشان داده و مشغول فعالیت های آموزشی عام المنفعه است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : یا برخی مدارس شاخص ما در تهران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل می کنند و اقداماتی را برای توسعه آموزش در مناطق محروم انجام می دهند. ما قصد داریم چنین نگاهی را تقویت کرده و به سمت مدارس مردمی برویم.

محمودزاده با بیان اینکه تاکنون مدارسی با رویکرد جدید در چند استان کشور تاسیس شده اند گفت : در شهرستان خوی مدرسه خوبی با مشارکت آموزش و پرورش راه اندازی شده و بدون دریافت شهریه از دانش آموزان مناطق محروم ثبت نام می کند. در مشهد و مازندران هم پروژه هایی در همین راستا در دست احداث است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو