آشنایی با جدیدترین روش ایمپلنت در کشور

منبع: نمکستان

7

1401/10/20

23:53


جدیدترین روش ایمپلنت، توسط حرفه ای ترین پزشکان اختراع و آزمایش شده است. در این بخش خواهان بررسی دقیق این روش هستیم.

جدیدترین روش ایمپلنت، توسط حرفه ای ترین پزشکان اختراع و آزمایش شده است. در این بخش خواهان بررسی دقیق این روش هستیم.

ایمپلنت دندانی چیست و چه استفاده ای از آن می شود؟

جدیدترین روش ایمپلنت، شامل روش هایی است که توسط نخبگان بخش پزشکی طراحی و اختراع شده اند. امروز می خواهیم یکی از جدید ترین روش های ایمپلنت دندان را بررسی کنیم. همانطور که می دانید، امروزه انواع ایمپلنت‌های دندانی بسیار در دسترس‌تر هستند. ایمپلنت ها به بیماران این امکان را می‌دهند که مجموعه‌ای کامل از دندان‌های سالم و لبخندی بی‌نقص داشته باشند.

همین امر به‎نوبه خود نشان دهنده افزایش اعتماد به نفس است و به بیمار کمک می‌کند احساس امنیت و اعتماد به‎نفس بیش‎تری داشته باشد. از دست دادن یک یا چند دندان وضعیتی است که می تواند علاوه بر مشکلات دهان و دندان، تأثیر زیادی بر عزت نفس و اعتماد به نفس بیمار داشته باشد.

ایمپلنت دندانی چیست و چه استفاده ای از آن می شود؟

برای جلوگیری از این شرایط، علم پزشکی انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی را به افراد ارائه می دهد. این تکنیک‎ با ثابت کردن پین تیتانیومی در استخوان فک بالا یا فک پایین انجام می شود. پین به مثابه ریشه دندان عمل می کند و به عنوان پایه ای برای پروتزها قرار می گیرد. پروتزهای روی ایمپلنت از آنجایی که ثابت هستند و محکم می مانند، ایمن تر از پروتزهای متحرک هستند.

ایمپلنت اصولی دندان یک راه حل صرفا زیبایی شناختی نیست. علی‎رغم بهبود قابل توجه عزت نفس بیمار، این جایگزین باعث بهبود عملکردی، مانند بهبود گفتار و جویدن نیز می شود. نکته مهم دیگر این است که ایمپلنت دندان از عدم تناسب دندان ها در دهان جلوگیری می کند. زیرا باعث ثابت ماندن دندان در دهان می شود. برای اینکه بهتر بتوانید با مفهوم جراحی ایمپلنت آشنا شوید، توصیه می کنیم بخش های بعدی را نیز مطالعه کنید. در قسمت های بعدی، اطلاعات دقیقی در رابطه با جدید ترین روش های ایمپلنت و مدل های گوناگون آن ارائه داده ایم.

جدیدترین روش ایمپلنت، به چه صورت انجام می شود؟

کاشت ایمپلنت یک روش جراحی است که در اغلب کلینیک های پزشکی توسط جراحان حرفه ای انجام می شود.در این بخش، جدید ترین روش کاشت اصولی ایمپلنت را به شما عزیزان توضیح می دهیم. پس بهتر است برای کسب اطلاعات بیش تر، به مطالعه این بخش بپردازید.

اولین مرحله جدیدترین روش ایمپلنت، تمیز کردن کامل دهان و سپس بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر است. برای انجام این روش، جراح دندانپزشک لثه را به حالت ایمپلنت به روش پانچ یک سوراخ ایجاد می کند تا به محل زیر قوس دندانی برسد. از طریق این برش، او به استخوانی که به عنوان پایه ایمپلنت عمل می کند، دسترسی پیدا می کند. با استفاده از یک ابزار خاص، سوراخ کوچکی در استخوان ایجاد می شود، به طوری که پین ​​تیتانیوم تا زمانی که کاملا سفت شود، در سوراخ قرار می گیرد. در پایان جراحی در صورت لزوم ناحیه لثه بخیه می شود. با استفاده از این روش می توان علاوه بر ساخت دندان جدید، سایر دندان ها را نیز پشتیبانی کرد.

جدیدترین روش ایمپلنت، به چه صورت انجام می شود؟

کاشت ایمپلنت در مواردی ضروری است که بیمار یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد. همچنین برخی از افرادی که اغلب دندان های آن ها از بین رفته است، می توانند از این روش کاشت استفاده کنند. علت از بین رفتن دندان‎ها می‎تواند به‎دلایل متعددی مانند عفونت‎ها و بیماری‎های عفونی، عدم مراقبت، عدم درمان و تروماهای ناشی از حوادث رخ دهد. در تمام این موارد، دندان های از دست رفته را می توان با ایمپلنت ترمیم کرد. جراح دندان قادر به تجزیه و تحلیل ساختار استخوان، از طریق اشعه ایکس و سی تی اسکن، برای شناسایی بهترین نوع ایمپلنت است. با این حال بهتر است پیش از هرگونه اقدامات پزشکی، با چند دندانپزشک قابل اعتماد در این رابطه صحبت کنید.

انواع روش های ایمپلنت اصولی دندان به چه صورت هستند؟

چندین مورد از نمونه‎ های جدیدترین روش ایمپلنت در بازار وجود دارد و هر کدام برای نوع خاصی از نیاز مناسب هستند. هنگام انتخاب، جراحان ما در مورد اینکه کدام روش برای هر مورد توصیه می شود، با شما صحبت می کنند. با این حال، برای اینکه در مورد آن احساس امنیت بیش‎تری داشته باشید، انواع اصلی را برای شما فهرست کرده ایم.

ایمپلنت تک واحدی

کاشت ایمپلنت تک واحدی، برای جایگزینی یک دندان یا در صورت از دست دادن چند دندان غیر متوالی یا ایمپلنت دندان جلو استفاده می شود. در این روش، پین برای جایگزینی دندان از دست رفته قرار داده می شود و پس از دو یا سه ماه، پروتز یا تاج قرار می‎گیرد. شایان ذکر است افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و برای مدت طولانی بدون ایمپلنت هستند، بیش‎تر در معرض خطر جذب استخوان فک بالا توسط بدن قرار دارند. بنابراین، برای اینکه این روش نتایج مثبتی داشته باشد، مهم است که ایمپلنت در اسرع وقت انجام شود.

انواع روش های ایمپلنت اصولی دندان به چه صورت هستند؟

ایمپلنت دوبل

ایمپلنت های دندانی دوبل زمانی انجام می‎شوند که بیمار سه دندان متوالی را از دست بدهد. در این موارد، شرایط استخوان به گونه‎ای تجزیه و تحلیل می‎شود که تنها دو ایمپلنت جایگزین سه ضایعه شود. تفاوت اصلی این نوع ایمپلنت با ایمپلنت قبلی این است که در این حالت پروتز میانی در فضای خالی قرار دارد که توسط لثه حمایت می‎شود. این روش هزینه درمان را کاهش می‎دهد و یک گزینه عالی برای پر کردن سه دندان از دست رفته است.

ایمپلنت با پروتز پروتکل

این مدل در مواردی که قسمت زیادی از دندان‌ها آسیب دیده است، استفاده می‎شود. در این نمونه از  ایمپلنت ALL ON 4 تا ۸ ایمپلنت برای پشتیبانی از یک پروتز ثابت کامل استفاده می‌کنند. نتیجه کاملا طبیعی است و امنیت بالایی را ارائه می‎دهد.

چگونه کلینیک مناسب برای کاشت ایمپلنت پیدا کنیم؟

هنگامی که به دنبال یک کلینیک برای استفاده از جدیدترین روش ایمپلنت هستید، باید نکاتی را تجزیه و تحلیل کنید. اولین نکته، بررسی زیرساخت ها و متخصصان جراحی دندان هستند. شما باید به انتخاب مراکزی بپردازید که فضایی مجزا برای ایمپلنت اختصاص داده اند. همچنین جراحی در این فضا، باید به صورت کاملا استاندارد و با استفاده از مرغوب ترین متریال انجام شود. یکی دیگر از نکاتی که هنگام مراجعه به کلینیک های کاشت حرفه ای ایمپلنت باید به آن دقت کنید، تخصص جراح است. اصولا اغلب مراکزی که ما به شما معرفی می کنیم، دارای حرفه ای ترین متخصصان جراحی فک و کاشت ایمپلنت هستند.

نکته مهم دیگر، تامین امنیت مالی و جانی بیمار، به منظور استفاده از جدیدترین روش ایمپلنت است. حتی با علم به اینکه کلینیک‎های جراحی بسیار حرفه‎ای بوده و متخصصان از صلاحیت بالایی برخوردار هستند، لازم است که بیمار احساس امنیت کند. به همین دلیل، باید به کلینیکی مراجعه کنید که برای انجام جراحی، ضمانت نامه هایی را در اختیار شما قرار می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو