هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک در خصوص انتشار اطلاعات نادرست!

منبع: تکراتو

3

1401/10/21

00:01


ظاهراً چالش‌های ماسک در توییتر قصد تمام شدن ندارند و در تازه‌ترین مورد شاهد هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک مبنی‌بر انتشار اطلاعات نادرست هستیم!

هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک در خصوص انتشار اطلاعات نادرست!

ظاهراً چالش‌های ماسک در توییتر قصد تمام شدن ندارند و در تازه‌ترین مورد شاهد هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک مبنی‌بر انتشار اطلاعات نادرست هستیم!

هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک در خصوص نشر اطلاعات غلط در توییتر جدی شده است. وزیر دیجیتال آلمان معتقد است که نشر اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی، برخلاف قوانین اتحادیه اروپاست. زمانی‌که قانون سرویس‌های دیجیتال (DSA) وضع شد، توییتر آماده اجرای این قانون نبوده است و اعضای اتحادیه اروپا این مورد را تأیید کرده‌اند. اما امروز توییتر نیز باید از این قانون تبعیت کند.

بیشتر بخوانید: دور جدید تعدیل نیرو در توییتر ؛ کاهش کارکنان ناظر بر سلامت محتوا!

هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک جدی است

وزیر دیجیتال آلمان به‌تازگی با مدیرعامل توییتر دیدار کرده و درباره اجرای قوانین اتحادیه اروپا با او حرف زده است. این مسئول آلمانی از ایلان ماسک خواسته تا همچنان به مقابله با نشر اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی ادامه دهد.

«ایلان ماسک» اخیراً با وزیر دیجیتال آلمان دیدار داشته است تا درباره انتظارات این کشور در زمینه مقابله با نشر اطلاعات نادرست در توییتر صحبت کند. این دیدار ظاهراً در سریع‌ترین زمان و درواقع یک روز پیش از موعد نشست از طریق مسئولان سفارت آلمان هماهنگ شده بود.

وزیر دیجیتال و حمل‌ونقل آلمان پیش از حضور در نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی در لاس‌وگاس با ایلان ماسک دیدار و به او اعلام کرد که نشر اطلاعات نادرست در توییتر مغایر با قانون سرویس‌های دیجیتال (DSA) در اتحادیه اروپاست. این قانون در ماه آوریل 2022 به تصویب رسید.

هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک جدی است

زمانی که DSA به تصویب رسید، اعضای اتحادیه اروپا هشدار دادند که توییتر آماده اجرای تغییرات مدنظر این قانون نیست. حالا این جلسه در شرایطی برگزار شده است که مالک جدید توییتر، حساب هزاران نفر از کسانی که قبلاً از فعالیت در این شبکه اجتماعی محروم شده بودند را برگردانده است. برخی از این حساب‌ها برای نشر اطلاعات نادرست، آسیب‌زا و نظرات توهین‌آمیز تعلیق شده بودند.

سخنگوی وزارت دیجیتال آلمان در ایمیلی به گیزمودو اعلام کرد که این کشور به‌دقت تغییرات توییتر را از زمان ورود ایلان ماسک زیر نظر گرفته است:

[وولکر] ویسینگ، وزیر فدرال آلمان در گفت‌وگو با ایلان ماسک به‌وضوح اعلام کرد که این کشور انتظار دارد که توییتر همچنان متعهد به مقابله با نشر اطلاعات نادرست و اجرای قانون سرویس‌های دیجیتال باشد.

به گفته این سخنگوی وزارت دیجیتال: «آلمان و سایر اعضای اتحادیه اروپا قوانین مشخصی را وضع کرده‌اند تا در برابر محتواهای غیرقانونی، افزایش اطلاعات نادرست و ربات‌ها در شبکه‌های اجتماعی بایستند. به باور آن‌ها، همه شرکت‌ها باید مسئولیت محتواهایی را که روی پلتفرم‌های آن‌ها منتشر می‌شود، بپذیرند.»

فعلاً اطلاعاتی درباره صحبت‌های ماسک در این جلسه در دسترس نیست، اما سخنگوی وزارت دیجیتال آلمان مدعی شده:

مدیرعامل توییتر برای اجرای قوانین و مقررات اتحادیه اروپا اظهار آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هشدار دولت آلمان به ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو