معرفی تعدادی از معروف ترین پل های عابر پیاده جهان

معرفی تعدادی از معروف ترین پل های عابر پیاده جهان


منبع: همگردی

4

1401/10/21

00:32


در ایام قدیم، پلهای مخصوص پیاده روی تنها برای کمک به عبور و مرور رهگذران از مکان و کوه های صعب العبور و خطرناک ساخته می شدند، اما امروزه این پلها با در نظر گرفتن جنبه های ماجراجویانه طراحی می شوند. در مقاله بهترین پل های عابر پیاده جهان با ما همراه باشید تا شما را با شماری از دیدنی ترین پل های عابر پیاده جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین پل های عابر پیاده جهان برایتان جالب خواهد بود.

پل پیک واک، سوئیس

در اکتبر سال 2014 میلادی، اولین پل معلق جهان که دو قله کوه را به هم متصل می کرد، توسط شرکت گلاسیر 3000 در برنیز آبرلند افتتاح شد. این مورد از معروف ترین پل های عابر پیاده جهان قله Viewpoint را به قله Scex Rouge متصل می کند. قله های مشهور رشته کوه آلپ نظیر Mont Blanc ،Matterhorn ،Eiger ،Monch و Jungfrau را میتوان از روی عرشه پل پیک واک تماشا کرد. برای ساخت این مورد از دیدنی ترین پل های عابر پیاده جهان دو میلیون دلار هزینه شده و در تمام اوقات سال باز است.

پل پیک واک، سوئیس

پل آسمان سوچی، روسیه

پل آسمان سوچی یکی از بهترین پل های عابر پیاده جهان بوده و مجهز به یک زیپ لاین هفتصد متری هست. این پل که 439 متر طول دارد، دو سکوی دید داشته که هر دو سکو، منظره ای دیدنی از دریای سیاه را به نمایش می گذارند. همچنین، در مرکز این سازه یک سکوی بانجی جامپینگ نیز گنجانده شده است.

پل آسمان سوچی، روسیه

آیگوئل دو میدی، فرانسه

این پل قله های شمالی و جنوبی آیگوئل دو میدی در کوه های آلپ فرانسه را به یکدیگر متصل کرده و در ارتفاع 3842 متری از سطح دریا واقع شده است. بازدیدکنندگان برای رسیدن به عرشه پل، باید سوار یک تله کابین عمودی شوند و از آنجا فرصت تماشای مناظری حیرت آور را خواهند داشت.

آیگوئل دو میدی، فرانسه

پل معلق تیگبائو، فیلیپین

ساختار پل سست تر از آنچه واقعا هست به نظر می رسد. این پل در واقع از فلز ساخته شده، اما روی آن با یک لایه از گیاه بامبو پوشانده شده تا ظاهری زیبا داشته باشد. پل در ارتفاع بیست و پنج متری از رودخانه آویزان است و بازدیدکنندگانی که دوست دارند نقش ایندیانا جونزی خود را به خوبی ایفا کنند، می توانند از دکه کنار رودخانه یک کلاه کوچک تهیه کرده تا ظاهر ماجراجویانه شان تکمیل شود.

پل معلق تیگبائو، فیلیپین

پل پارک ملی تامان نگارا، مالزی

اگر می ترسید از روی پل پیاده روی پارک ملی تامانگارا عبور کنید، باید بگوییم جای نگرانی نیست، چرا که طناب های پل هر روز صبح چک می شوند. این پل باریک معلق با 530 متر طول، یکی از جاذبه های گردشگری محبوب مالزی بشمار می رود. پل درست در امتداد درختان بزرگترین پارک ملی مالزی قرار دارد.

پل پارک ملی تامان نگارا، مالزی

پل معلق کپیلانو، کانادا

پل معلق کپیلانو به طول 137 متر بوده و در ارتفاع 70 متری از رودخانه کپیلانوی ونکوور قرار گرفته است. پل ابتدا در سال 1889 توسط مهندسی اسکاتلندی به نام جورج گرانت ساخته شد و بازسازی کامل آن در سال 1956 صورت گرفت. در حال حاضر، این پل که قدیمی ترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری ونکوور محسوب بوده، سالانه میزبان بیش از 700000 بازدیدکننده دارد.

پل معلق کپیلانو، کانادا

پل معلق غنا، نپال

این پل فقط برای انسانها کاربرد ندارد، بلکه حیواناتی نظیر بزها، گاوها و قاطرها نیز از آن برای عبور و مرور استفاده می کنند. در حقیقت، پل ابتدا بطور اختصاصی برای حیوانات ساخته شد تا راه حلی برای جلوگیری از تجمع گله گاوها در جاده های باریک غنا باشد. در حال حاضر نیز بزرگترین جمعیت بهره برنده از این پل معلق، حیوانات هستند.

پل معلق غنا، نپال

پل تریفت، سوئیس

دسترسی به این پل معلق سوئیسی که 170 متر طول دارد و بر فراز یخچال طبیعی تریفت واقع شده، تنها با تله کابین امکان پذیر است. پل تریفت بعنوان راه حلی در برابر گرمایش جهانی کره زمین ساخته شد. تا همین اواخر دسترسی به کلبه کوهنوردی که بالای یخچال طبیعی قرار گرفته، با پای پیاده نیز امکان پذیر بود، اما از وقتی که در نتیجه گرمایش زمین یخچال شروع به آب شدن کرد، این پل تبدیل به تنها مسیر دسترسی به کلبه شد.

پل تریفت، سوئیس

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا

یکی از چندین پلهای ال کامینیتو دل ری، مسیری در حاشیه صخره هایی در اسپانیا بوده و برای کارگران نیروگاه های برق آبی در آبشارهای چورد و گاتیانجو ساخته شد تا مسیری برای رفت و آمد بین دو نیروگاه داشته باشند، اما سازه به سرعت تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد. تمام مسیر پیاده روی تنها یک متر عرض دارد و ارتفاع آن به بیش از 100 متر می رسد.

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا

مارین بروک، آلمان

پل مارین بروک یا پل ماری تنها چند متر با قلعه نویشوانشتاین فاصله دارد. نام پل برگرفته از ماری پروسی، همسر پادشاه ماکسیمیلیان دوم و مادر پادشاه لودویگ دوم بوده که ساخت قلعه به دستور او صورت گرفت. پیشتر یک پل چوبی برای عبور از تنگه وجود داشت، اما پادشاه لودویگ دوم سازه ای محکمتر در نظر داشت تا از آنجا بتواند قلعه را تماشا کند.

مارین بروک، آلمان

پل طنابی کاریکا رد، ایرلند شمالی

پل ابتدا به منظور کمک به ماهیگیران ساخته شد تا بتوانند برای بررسی تورهای صید ماهی قزل آلا از تنگه ای به ​​عمق 30 و عرض 20 متر عبور کنند، اما از همان ابتدا تا به امروز این پل به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایرلند شمالی تبدیل شده است. هاستل Sheep Island View که در نزدیکی این مکان قرار دارد، آلبومی از عکسهای افراد مختلف را دارد که در حال شیرین کاری روی پل هستند.

پل طنابی کاریکا رد، ایرلند شمالی

پل معلق بزرگ کوکونوئه یومه

این پل در ارتفاع 173 متری و بر فراز رودخانه ناروکو گاوا قرار دارد. طول آن 390 متر بوده و در سال 2006 ساخته شد. گردشگران برای تماشای منظره آبشارهای شیندونوتاکی به این مکان می آیند. پس از پیاده روی اطراف پل هم می توانید از چشمه های آب گرم که در نزدیکی آنجا قرار دارند، استفاده کنید.

پل معلق بزرگ کوکونوئه یومه

هایلاین 179

این پل 403 متر طول (1،322 فوت) و 110 متر (360 فوت) ارتفاع دارد. دلیل اختصاص نام هایلاین 179 به این پل، بدلیل مسیر گردشگری است که از این قسمت از ایالت تریول می گذرد.

هایلاین 179

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو