آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو [+مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر]

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو [+مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر]


منبع: تکراتو

4

1401/10/21

01:48


اگر شما نیز قصد خرید و فروش خودرو دارید اما اطلاعی از اقدامات جانبی آن ندارید،‌ در این مقاله با ما باشید تا مراحل تعویض پلاک خودرو را به شما آموزش دهیم.

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو [+مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر]

اگر شما نیز قصد خرید و فروش خودرو دارید اما اطلاعی از اقدامات جانبی آن ندارید،‌ در این مقاله با ما باشید تا مراحل تعویض پلاک خودرو را به شما آموزش دهیم.

در جامعه امروزی با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها، خرید و فروش خودرو و انتقال سند آن یکی از رایج‌ترین معاملات در میان مردم محسوب می‌شود. فروشنده و خریدار خودرو به عنوان طرفین معامله، باید در نظر داشته باشند که مراحل انتقال سند خودرو شامل نکات ریز و درشت فراوانی است که رعایت همه آن‌ها باید به دقت و بدون هیچ کم و کاستی صورت پذیرد؛ تا بعد از انجام معامله، مشکلی برای فروشنده و خریدار ایجاد نشود.

طبق قوانین رسمی کشور، افرادی که پس از فروش هر وسیله نقلیه‌، قصد انتقال سند آن را به خریدار دارند؛ باید مراحل را به درستی طی کنند تا نقل و انتقال ماشین، بدون کمترین مشکل حقوقی انجام پذیرد.

اگر با مراحل تعویض پلاک خودرو آشنایی ندارید؛ توصیه می‌شود مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید تا از تمامی بایدها و نبایدهای انتقال سند و مراحل تعویض پلاک خودرو مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن فرمون ؛ جعبه ابزاری دیجیتال برای تمام خودروها!

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو ؛ صفر تا صد تعویض پلاک

تعویض پلاک خودرو یکی از کارهایی است که همه خریداران و فروشندگان خودرو با آن سروکار داشته و بعضی از افراد که برای اولین بار به سراغ این کار می‌روند و با روند آن آشنایی ندارند با کندی‌هایی در روند کار روبرو می‌شوند که البته با یک آموزش ساده این مشکل حل شدنی است.

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو ؛ مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو

تعویض پلاک خودرو تقریبا آخرین مرحله قانونی انتقال مالکیت خودرو است که البته این کلمه تقریبا به دلیل رویه ایست که معمولا معامله‌گران ایرانی به آن عادت دارند و مرحله مربوط به نقل و انتقال مالکیت در دفاتر اسناد رسمی است که پلیس بارها نسبت به الزامی نبودن آن اطلاعیه صادر کرده است ولی خلا قانونی موجود در این باره و البته مصوبه اخیر مجلس باعث شده تا مردم اجبارا هزینه‌های این نقل و انتقال را بپردازند.

به هر ترتیب در این مقاله اطلاعات کاملی از مراحل مختلف تعویض پلاک خودرو را تقدیم نگاهتان خواهیم کرد که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد. در این مطلب به مدارک تعویض پلاک و اقدامات مقتضی برای این مهم گفته می‌شود و به مهم‌ترین ابهامات در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

قدم به قدم با مراحل تعویض پلاک خودرو

تنظیم قولنامه خصوصی

در بازه زمانی توافق برای معامله خودرو تا ثبت نهایی سند، طرفین ملزم هستند جهت ثبت مشخصات خودرو و انجام پروسه‌ی اداری، قولنامه‌ای را میان خود تنظیم کرده و آن را به امضای هر دو طرف برسانند. در متن این قرارداد الزاما باید برخی موارد ذکر شود که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • مشخصات کامل خودرو همچون رنگ، مدل، نوع سوخت خودرو (تک یا دوگانه سوز)، نوع، مدل، تیپ، شماره پلاک فعلی و…
  • تعهدات بین طرفین از جمله قیمت توافق شده
  • نحوه و زمان پرداخت مبلغ از سوی خریدار
  • زمان تحویل خودرو به همراه تمامی مدارک از سوی فروشنده به خریدار (بیمه شخص ثالث، کارت سوخت، ابزار یدکی و …)
  • توافق بر نحوه و زمان تعویض پلاک
  • توافق بابت پرداخت مالیات و عوارض سالانه شهرداری و اخذ خلافی خودرو توسط فروشنده
  • زمان حضور در دفترخانه و ثبت سند قطعی

نکته: هنگام تنظیم قولنامه (مبایعه‌نامه) شماره شاسی، شماره موتور و پوسته سرسیلندر را با شماره‌هایی که در کارت خودرو، سند و برگه سبز آن است، از لحاظ صحت اطلاعات تطبیق بدهید.

پس از تنظیم قرارداد خصوصی میان فروشنده و خریدار، اولین مرحله برای معامله خودرو این است که طرفین (خریدار و فروشنده) قبل از مراجعه به دفتر اسناد رسمی‌ به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند و با تحویل مدارک تعویض پلاک و مستندات، اقدام به فک پلاک قبلی خودرو و نصب پلاک جدید برای صاحب جدید خودرو کنند. برای این منظور باید مراحل تعویض پلاک خودرو را از سر بگذارنید.

بالطبع بایستی پیش از معرفی مراحل تعویض پلاک خودرو مدارک لازم برای اینکار را به شما معرفی کنیم. این مدارک تعویض پلاک برای طرفین معامله به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: واردات اشکودا اسلاویا به ایران قطعی شد [+مشخصات و قیمت اشکودیا اسلاویا در ایران]

مدارک فروشنده خودرو برای انجام مراحل تعویض پلاک خودرو:

فروشنده باید مدارک تعویض پلاک زیر را به همراه داشته باشد:

  1. اصل سند فروش کارخانه سازنده (تولیدداخل)
  2. اصل کارت شناسایی خودرو
  3. اصل سند مالکیت خودرو که توسط ناجا صادرشده است
  4. اصل شناسنامه و کارت ملی
  5. اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر
  6. اصل کارت معاینه فنی معتبر(خودروهای شخصی و دولتی که بیش از 4 سال از مدل آن سپری شده باشد و خودروهای عمومی‌ که بیش از یک سال از مدل آن‌ها سپری شده باشد)
  7. حضور فروشنده و خریدار یا نماینده قانونی آن‌ها
  8. در صورتی که فروشنده به خریدار وکالت تعویض پلاک دهد حضور او الزامی نیست.

مراحل تعویض پلاک خودرو

مدارکک مورد نیاز برای تعویض پلاک

مدارک تعویض پلاک خریدار خودرو به منظور تعویض پلاک:

خریدار باید مدارک زیر را به منظور تعویض پلاک همراه خود داشته باشد

  • شناسنامه و کارت ملی
  • قبض برق به نام خریدار خودرو یا پدر خریدار
  • مدارک احراز سکونت خریدار در صورت نبودن قبض برق (ارائه سند اجاره نامه منزل مسکونی به‌نام خریدار خودرو دارای کد رهگیری و هلوگرام یا ارائه سند اجاره‌نامه چاپی دارای‌ هلوگرام و کد رهگیری منزل مسکونی به‌نام خریدار خودرو)

بیشتر بخوانید: واردات پیکاپ جک T9 به ایران قطعی شد [+مشخصات و قیمت جک تی 9 در ایران]

مراحل تعویض پلاک خودرو ، صفر تا صد تعویض پلاک

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو ؛ مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو

اولین مرحله: مراجعه به مرکز تعویض پلاک خودرو

بدیهی است که برای شروع این فرایند باید به یک مرکز تعویض پلاک معتبر مراجعه کنید. البته این بدین معنی نیست که مراکز تعویض پلاک غیر معتبری هم داریم ولی ابتدا از طریق منابع اینترنتی آدرس مراکز تعویض پلاک خودرو را در بیاورید و سعی کنید به مراکزی مراجعه کنید که معمولا مراجعه کمتری به آن وجود دارد. به طور مثال در شهر تهران مراکز میثم و چیتگر از عملکرد بهتر و روان‌تری برخوردار هستند. پس از ورود به این مراکز یک برگه نوبت دریافت خواهیم کرد و به پارکینگ مرکز ارجاع داده می‌شوید.

دومین مرحله: مدارک تعویض پلاک لازم را تحویل متصدی بدهید

در دومین مرحله از مراحل این کار، مراجعه به ساختمان اداری کاری است که پس از دریافت نوبت انجام خواهید داد. پس از فراخوانی نوبتتان می‌توانید مراحل را با تحویل مدارک به متصدی شروع کنید. متصدی ریز مدارک تعویض پلاک و کارهایی که شما انجام خواهید داد به شما خواهد گفت. توجه داشته باشید که برای اعلام سکونت در تهران نیاز به قولنامه معتبر هولوگرام دار دارید و بایستی قبوض مصرفی خود را به همراه داشته باشید.

همچنین برای دیگر شهرها نیز این مدارک الزامی است ولی سخت گیری‌های کمتری در مورد آنها اعمال می‌شود چرا که به دلیل اتمام پی در پی شماره پلاک‌های تهران، سخت گیری‌ها بسیار بالا رفته است.

سومین مرحله: پلاک ماشین اصطلاحا فک می‌شود!

در سومین مرحله از مراحل تعویض پلاک خودرو فک پلاک خودرو صورت می‌گیرد. شما در صورتی که صاحب قبلی ماشین همراهتان باشد با حضور همدیگر بایستی مراحل انتقال برگه سبز و سایر مراحل را انجام دهید و در صورتی که از فروشنده وکالت نامه دارید می‌توانید مراحل را راسا انجام دهید. پس از دریافت مدرک فک پلاک به محل مشخص شده برای فک مراجعه می‌کنید و پلاک را دریافت می‌کنید.

چهارمین مرحله: تحویل پلاک و بازرسی ماشین

در چهارمین مرحله بایستی ماشین خود را به کارشناس خبره مشخص شده در مرکز نشان دهید که وضعیت شاسی و هم‌خوانی شماره شاسی با قرارداد را چک می‌کند. پس از مهر زدن این کارشناس می‌توانید پلاک را به انبار تحویل دهید.

پنجمین مرحله: تعویض پلاک معطلتان می‌کند!

اگر اقدام به دریافت پلاک جدید کنید که حدود یکساعت باید منتظر دریافت پلاک باشید ولی اگر پلاک قدیمی داشته باشید و در 6 ماهه گذشته فک و قیچی شده باشد باید زمان انتظارتان را بیشتر نمایید چرا که باید پلاک قدیمی شما استفاده شود. البته این مدت زمان به شدت به شلوغی مرکز و سرعت عمل کارکنان مرکز بستگی دارد و به همین معمولا توصیه می‌شود به مراکز شناخته شده مراجعه کنید که در تهران معمولا مرکز چیتگر را پیشنهاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: واردات بایک X55 توسط دیار خودرو ؛ بررسی مشخصات و قیمت بایک بیجینگ X55 در ایران

ششمین مرحله: نصب پلاک خودرو

ششمین مرحله که تقریبا کار شما را در مراکز تعویض پلاک خودرو تمام می‌کند مربوط به دریافت پلاک جدید است که این نشان‌دهنده طی شدن موفقیت آمیز مراحل قبلی است. با برگه ورود به پارکینگ و پلاک‌هایتان به محل مشخص شده برای نصب پلاک که معمولا نزدیک به درب خروجی است مراجعه می‌کنید و یک مامور با دریافت پلاک‌هایتان (پلاک عقب و جلو) نصب آنها را انجام می‌دهد که به هیچ وجه وجهی به او نخواهید پرداخت.

هزینه تعویض پلاک خودرو

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو ؛ مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو

هزینه دریافتی در تعویض پلاک در سال 99 مبلغ 100 هزار تومان است که تماما با استفاده از دستگاه کارتخوان پرداخت می‌شود. متاسفانه دیده شده که در برخی از مراکز تعویض پلاک در انتهای کار مبلغی به صورت نقدی از خریداران خودرو دریافت می‌کنند که دریافت این مبلغ جنبه قانونی ندارد.

در تعویض پلاک کدام هزینه با فروشنده است و کدام هزینه با خریدار؟

  • در مرکز تعویض پلاک تنها پرداخت هزینه خلافی خودرو برعهده فروشنده است. اما در دفاتر اسناد رسمی‌ علاوه بر پرداخت هزینه عوارض سالیانه شهرداری، هزینه انتقال سند هم بر عهده فروشنده است.
  • مابقی هزینه‌ها در مرکز تعویض پلاک (همان 100 هزار تومان) برعهده خریدار است.

نکات مهم تعویض پلاک خودرو

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو ؛ مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو
  • تمامی هزینه‌ها در  تعویض پلاک تنها از طریق کارت بانکی قابل پرداخت است، بنابراین در زمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک حتما کارت بانکی با موجودی کافی همراه داشته باشید.
  • در زمان تعویض پلاک نیازی به تسویه حساب عوارض شهرداری وجود ندارد. تسویه حساب عوارض شهرداری برای دفاتر اسناد رسمی‌ و در زمان انتقال سند لازم است.
  • خلافی خودرو از طریق دستگاه POS موجود در مرکز تعویض پلاک پرداخت می‌شود. این دستگاه‌ها مجهز به بارکدخوان هستند. بنابراین نیازی به تسویه خلافی پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک وجود ندارد.
  • زوج یا فرد بودن پلاک به هیچ عنوان انتخابی نیست و کاملا به صورت تصادفی است.
  • در زمان انتقال پلاک در صورتی که خریدار چند پلاک آزاد داشته باشد از وی سوال می‌شود که مایل است کدام پلاک بر روی خودرو موردنظر نصب شود.
  • در صورتی که خریدار پلاک آزاد دارد که در مرکز تعویض پلاکی که به آن مراجعه کرده موجود نیست دو راه به وی پیشنهاد می‌شود. اول مدارک خودرو پس گرفته شود و خریدار به همراه فروشنده به مرکز تعویض پلاکی مراجعه کنند که پلاک آزاد در آنجا قرار دارد! دومین راه این است که خریدار مبلغ 50 هزار تومان پرداخت کند تا پلاک آزاد در مرکز تعویض پلاک قبلی قیچی شده و در مرکز تعویض پلاک فعلی یک پلاک جدید با همان شماره صادر شود. این فرآیند حدودا 1 ساعت زمان می‌برد.
  • کل فرآیند تعویض پلاک در صورتی که مورد خاصی پیش نیاید حدود 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد.
  • همانطور که در راهنمای حقوقی خرید خودرو دست دوم توضیح دادیم از خرید خودرو به صورت وکالتی پرهیز کنید. زیرا در صورتی که به هر دلیلی خودرو مشکل داشته باشد تا انجام مراحل قانونی خودرو در پارکینگ تعویض پلاک توقیف می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت المثنی مشخصات خودرو:

اگر بدنبال المثنی مدارک خود برای تعویض پلاک هستید رعایت نکات زیر برای شما الزامی است

  1. حضور مالک یا وکیل قانونی او برای سپری شدن مراحل قانونی به همراه خودرو ضروریست.
  2. ارائه دادن اصل تمام مدارک شناسایی و یا وکالتنامه به همراه اصل مدارک شناسایی الزامیست.
  3. اصل سند فروش کارخانه تولید کننده (تولید داخل) لازم است.
  4. اصل سند مالکیت خودرو که از طرف پلیس ناجا صادر شده باشد، الزامیست.
  5. ارائه دادن گواهی مفاصا حساب اجرائیات, اگر وجه معوقه جرایم پرداخت نشده باشد، نیاز است.
  6. واریز فیش بانکی به مبلغ بیست و پنج هزار تومان به شماره حساب ۰۲۶۷۰۰۶۷۰۰۰۰۷ نزد بانک ملی بابت هزینه صدور کارت المثنی مشخصات خودرو اجباریست.
  7. گرفتن تعهد کتبی از مالک خودرو یا وکیل قانونی او لازم است.
  8. پرداخت هزینه پستی برای ارسال کارت مشخصات به مبلغ چهار هزار و نهصد تومان

بیشتر بخوانید: واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

سوالات متداول و مطرح شده در مورد مراحل تعویض پلاک خودرو

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو ؛ مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو

در این بخش بدلیل حجم بالا سوالات کاربران نسبت به تعویض پلاک و جزئیات آن به سوالات متداول پاسخ خواهیم داد و در صورتی که سوال دیگری درباره مراحل تعویض پلاک خودرو داشتید با ما در میان بگذارید تا پاسخ آن را در کمترین زمان به شما بدهیم.

چطور پلاک تهران بگیریم؟

یکی از شرایط مهم دریافت پلاک تهران یا هر استان دیگری سکونت در آن استان است. یعنی شما برای دریافت پلاک تهران باید ساکن تهران باشید و از ارائه آدرس‌های نادرست جدا پرهیز کنید چرا که کارت خودرو به آدرس محل سکونت شما ارسال خواهد شد و در صورت برگشت خوردن دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

چطور پلاک زوج یا فرد بگیریم؟

قابل ذکر است که پلاک زوج و فرد توسط راهنمایی و رانندگی صادر می‌شود و کارگذار تعویض پلاک هیچ توانایی در تعیین پلاک زوج و فرد ندارد و صدور پلاک زوج یا فرد کاملا تصادفی است و شما توانایی در تعیین این امر نخواهید داشت.

مدت زمان صدور کارت خودرو بعد از تعویض پلاک چقدر است؟

از زمانی که شماره پلاک شما تعیین و فرایند مربوط به تعویض پلاک تمام می‌شود شما می‌توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی فرایند ارسال کارت خودرو خود را مشاهده کنید. دقت داشته باشید از آنجایی که این سازمان خدمات مختلفی بجز کارت خودرو دارد ابتدا نوع جست و جو را روی کارت خودرو قرار دهید سپس پلاک خود را وارد کنید.

تعویض پلاک شهرستان در تهران به چه صورت است؟

زمانی که شما می‌خواهید تعویض پلاک شهرستان را در تهران انجام دهید چند حالت بوجود می‌آید:

حالت اول زمانی است که شما نقل مکان کرده‌اید و در تهران ساکن شده‌اید که با ارائه مدارک به پلیس +10 و تغیر محل سکونت می‌توانید به یکی از شعب تعویض پلاک در تهران رفته و پلاک قبلی را فک و پلاک تهران دریافت کنید.

حالت دوم زمانی است که شما به دلیل شغل خود دو منزل در تهران و شهرستان و دو خودرو دارید که در این حالت بدون فک پلاک قبلی می‌توانید پلاک جدید بر اساس محل احراز شده دریافت نمایید.

حالت سوم حالتی است که شما مدام در رفت و آمد هستید که در این صورت شما نمی‌توانید پلاک خود را تغییر دهید.

انتقال پلاک از پدر به فرزند چگونه انجام می‌شود؟

پلاک فقط برای شخص دارنده سند خودرو صادر می‌شود و شما نمی‌توانید پلاک خود را به فرزندتان منتقل کنید مگر اینکه ابتدا خودرو به نام فرزند زده شود و سپس ضمن فک پلاک قبلی پلاک جدیدی صادر شود.

آیا برای تعویض پلاک معاینه فنی لازم است؟

بله، برگه معاینه فنی یکی از مدارک تعویض پلاک است.

مدارک احراز سکونت برای تعویض پلاک چه مواردی هستند؟

مدارک احراز سکونت برای تعویض پلاک شامل چند دسته می‌شوند که ارائه هر کدام به منظور احراز محل سکونت شما برای تعویض پلاک کفایت می‌کند.

سند مالکیت، اجاره نامه که هولوگرام داشته باشد، گواهی اشتغال به تحصیل فرزند و یا نامه رسمی‌ از ارگان نظامی‌ برای احراز محل سکونت به منظور تعویض پلاک کفایت می‌کند، البته در کنار این مدارک قبض برق نیز به همراه داشته باشید.

مراکز تعویض پلاک خودرو

در ادامه به آدرس و شماره تماس مراکز تعویض پلاک در سطح شهر تهران، شهرستان‌های تهران و مراکز استان‌ها اشاره خواهد شد. آدرس تمامی‌ مراکز بر روی نقشه نیز مشخص شده است. روزهای فعالیت و ساعت کار هم در بخش مربوط به هر مرکز توضیح داده شده است.

مراکز تعویض پلاک

مراحل تعویض پلاک خودرو

1. مرکز تعویض پلاک میثم: 
آدرس : کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج – خیابان داروپخش – خیابان روز دارو
تلفن تماس مرکز : ۱۱–۴۴۹۸۶۰۰۰
2. مرکز تعویض پلاک اتحاد: 
آدرس: تهرانپارس – حکیمیه – خیابان اتحاد – اتحاد ۵ غربی
تلفن تماس مرکز : ۷۷۳۹۳۰۳۰
3. مرکز تعویض پلاک چیتگر: 
آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج
تلفن تماس مرکز : ۴۴۹۰۱۹۲۹
4. مرکز تعویض پلاک خاوران:
آدرس: کیلومتر ۱۰ جاده خاوران – بعد از سه راه
تلفن تماس مرکز : ۳۳۸۵۱۳۳۲
5. مرکز تعویض پلاک الغدیر:
آدرس: یافت آباد – بلوار الغدیر – خیابان اکبر حسینی
تلفن تماس مرکز : ۶۶۱۳۳۶۹۳
6. مرکز تعویض پلاک یادگارامام (ره): 
آدرس: اتوبان یادگار امام – خیابان زنجان شمالی – جنب ستاد ترخیص خودرو
تلفن تماس مرکز : ۶۶۲۵۶۷۲۹
7. مرکز تعویض پلاک خلیج:
آدرس: کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج – بلوار خلیج فارس – خیابان رهنما – جنب ستاد ترخیص خودرو
تلفن تماس مرکز : ۶۶۲۶۰۲۶۲
8. واحدشماره گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو: 
آدرس: کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج – مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو
تلفن تماس مرکز : ۴۴۹۳۴۴۴۵
9. واحد شماره گذاری مستقر در شرکت سایپا:
آدرس: کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج – مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت سایپا
تلفن تماس مرکز : ۴۴۹۰۶۶۱۰
10. واحد شماره گذاری مستقر در شرکت آسان موتور:
آدرس: کیلومتر ۸ جاده مخصوص کرج – مرکز شماره‌گذاری شرکت آسان موتور
تلفن تماس مرکز : ۴۸۶۴۵۷۴۷

تعویض پلاک شهرستان‌های تهران:

  • ورامین: میدان بسیج – بلوار امام رضا(ع) – روبروی بازار میوه و تره بار
  • شهریار: میدان نماز – به سمت تهران (بلوار پلیس) – خیابان تلیسه
  • اسلامشهر: چهاردانگه – روبروی شهرک صنعتی – کوچه نمایندگی ایران خودرو
  • رباط کریم: جاده ساوه – بلوار امام خمینی – روبروی صندوق قرض الحسنه خیبر
  • بهارستان : جاده ساوه – خیابان رینگ کار – نرسیده به چهار راه پرسپولیس
  • پاکدشت: بلوار شمالی – شهدای قمی‌ – نبش جماران ۱۷ – پلاک ۴

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو ؛ مدارک لازم و مراکز تعویض پلاک معتبر

آشنایی با مراحل تعویض پلاک خودرو

تعویض پلاک مرکز استان‌ها

  • اصفهان 1: جاده اصفهان شیراز – بعد از شهرک سپاهان شهر – ضلع جنوبی شهرک راهنمایی و رانندگی
  • اصفهان2: میدان ورزشکار – ابتدای جاده دولت‌آباد – جنب تاکسیرانی
  • ارومیه: کیلومتر 5 سرو – ابتدای ورودی جاده جهتلو
  • اراک: جاده خمین بالاتر از دانشگاه آزاد واحد فلق
  • اردبیل: انتهای خیابان کشاورز – تقاطع بزرگراه بسیج راه ملا باشی
  • اهواز : جاده اهواز اندیمشک – بعد از پلیس راه اهواز اندیمشک – جنب کانال شهید چمران سمت غرب
  • ایلام: بلوار مهران پیچ آشوری (پلیس سابق)
  • بجنورد: بلوار ولایت – دوراهی میدان بار به سمت شهرک امام خمینی
  • بیرجند: بلوار مسافر – جنب میدان تره‌بار
  • بوشهر : جاده نیروگاه جنب سردخانه 2000 تنی امکان
  • تبریز: اتوبان شهید کسایی – شهرک آزمایش – مرکز تعویض پلاک تبریز
  • خرم آباد: کیلومتر 5 خرم آباد به بروجرد – روبروی دانشگاه آزاد اسلامی
  • رشت: کیلومتر 2 جاده انزلی – نرسیده به کارخانه پوشش – روبروی فرودگاه
  • زاهدان: بلوار شهید طباطبائی – روبروی پرسی گاز
  • زنجان: پایین‌تر از اراضی پایین – جنب پارکینگ راهنمایی زنجان
  • ساری: جاده ساری جویبار – کیلومتر 3 جنب باغ ارم
  • سنندج: شهرک مولوی – جنب ترمینال تهران
  • سمنان: بلوار 15 خرداد – شهرک غرب – خیابان تلاش بلوک b-e
  • شیراز: انتهای بلوار امیر کبیر – بعد از پلیس راه شیراز کازرون – جنب باغ فدک
  • شیراز 2: بلوارولایت – خیابان سلامی
  • شهرکرد: میدان قمر بنی‌هاشم به سمت میدان میوه و تره بار
  • قم: بلوار شهید محلاتی – ابتدای جاده حاجی آباد
  • قزوین: عوارضی اتوبان قزوین کرج – پشت یگان موتوری نیروی انتظامی
  • کرج: جاده قزالحصار – جنب پادگان آموزشی چمران – روبروی شرکت آذین خودرو
  • کرمانشاه: کیلومتر 12 جاده بیستون – بعد از پایانه باربری جنب پتروشیمی
  • کرمان: بلوار جمهوری اسلامی – بلوارهوانیروز – جنب سنگبری دنا
  • مشهد 1: بلوار جانباز – بلوار شهید ساجدی
  • مشهد 2: ابتدای جاده قدیم نیشابور – رباط طرق – خ ابریشم 5 –  مرکز تعویض پلاک شماره 2
  • همدان : بزرگراه امام – ابتدای شهرک مدنی – نرسیده به سه راهی قاسم آباد – مرکز تعویض پلاک همدان
  • یاسوج: بلوار کشاورز (شرف آباد) – بعد از نمایندگی ایران خودرو دهرابپور
  • یزد: بلوار جانباز – شهرک رزمندگان – انتهای شهرک

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مراحل تعویض پلاک چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو