طرز تهیه نان پنبه ای خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه نان پنبه ای خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

5

1401/10/21

10:59


طرز تهیه نان پنبه ای نان پنبه ای یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و …

طرز تهیه نان پنبه ای

فیلم طرز تهیه نان پنبه ای طرز تهیه نان پوک طرز تهیه نان پنبه ای پنیری طرز تهیه نان نرم طرز تهیه نان پنبه ای بدون فر طرز تهیه نان پنبه ای صبحانه

نان پنبه ای یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پنبه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان پنبه ای
آرد قنادی ۴۸۰ گرم
شیر سرد ۳۰۰ گرم
مخمر خشک فوری ۱۰ گرم
روغن مایع یا کره ۴۰ گرم
شکر ۳۰ گرم
نمک ⅓ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان پنبه ای

مرحله اول

برای تهیه نان پنبه ای خوشمزه در ابتدای کار آرد را ۳ مرتبه درون یک کاسه نسبتا گودی الک می کنیم، سپس مابقی مواد خشک که شامل نمک، شکر و مخمر می باشد را درون کاسه ریخته و با یکدیگر به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه شیر سرد را طی ۲ مرحله و به آرامی به کاسه حاوی مواد خشک اضافه کرده و به مدت ۱ الی ۲ دقیقه به خوبی مخلوط می کنیم، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیر صاف و یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه خمیر را چانه گرفته و درون یک کاسه گود و چرب شده قرار می دهیم، سپس روی خمیر را نیز با فرچه آغشته به روغن کمی چرب کرده تا خشک نشود، سپس با سلفون یا پارچه تمیز روی کاسه را می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در دمای محیط نسبتا گرم استراحت کند تا حجم آن ۲ تا ۳ برابر شود. پس از گذشت زمان اولیه استراحت خمیر، روی سطح کار مقداری آرد می پاشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را ورز می دهیم تا پف و هوای اصافی آن گرفته شود، سپس به چانه های کوچک و یکسان تقسیم می کنیم. حالا قالب مورد نظرمان را برداشته و اطراف آنرا با اسپری روغن جداکننده کمی چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا چانه های خمیر را به آرامی درون قالب کنار هم قرار داده و روی قالب را با سلفون یا پارچه نخی تمیز می پوشانیم و به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا حجم خمیر ۲ الی ۳ برابر شود.

مرحله هفتم

۱۵ دقیقه قبل از استراحت دوم خمیر، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان تخم مرغ را درون یک کاسه کوچک ریخته و با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از حالت لختگی خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله روی خمیر حجیم شده را با تخم مرغ رومال می کنیم، سپس کمی کنجد به صورت پخش روی آن می پاشیم و قالب را طبقه وسط فر گذاشته تا نان به مدت ۲۵ دقیقه الی ۳۰ دقیقه درون فر بپزد.

مرحله نهم

توجه داشته باشید اگر فر برقی است، فقط حرارت پایین فر روشن باشد تا روی نان نسوزد و کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی نان به مدت ۲ تا ۳ دقیقه گریل شده و طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله دهم

در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان کمی خنک شود، سپس اطراف نان را با کمک چاقو از قالب جدا کرده و درون طرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت نان را به همراه نوتلا یا مربا سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو