فضای دوم سامسونگ چیست؟ آموزش ایجاد و فعال سازی فضای دوم سامسونگ

فضای دوم سامسونگ چیست؟ آموزش ایجاد و فعال سازی فضای دوم سامسونگ


منبع: پلازا

3

1401/10/21

11:28


فضای دوم سامسونگ چیست؟ آموزش ایجاد و فعال سازی فضای دوم سامسونگ

فهرست مطالب

فضای دوم سامسونگ چیست؟

حفظ حریم خصوصی یکی از مهم‌ترین نکات هنگام قرض دادن تلفن شما است و ما به خوبی این را می‌دانیم. هر زمان که موبایل خود را به کسی می‌دهید، معمولاً نسبت به احترامی که ممکن است برای او قائل باشید، کمی احساس ناامنی کنید. برای این کار راه حلی در اندروید Oreo و Pie موجود است و آن حالت مهمان است که به «قابلیت Second Space در سامسونگ» نیز معروف است. با این کار، یک حساب کاربری برای شخصی که دستگاه خود را مرتب به او قرض می‌دهیم ایجاد می‌کنیم تا نگران چیزی نباشیم.

شما می‌توانید به سادگی دو فضای متناوب داشته باشید. هر فضا به عنوان یک نمایه متفاوت کار می‌کند، با تنظیمات تلفن خاص خود، از روشنایی صفحه گرفته تا بی صدا، لرزش یا آلارم. (مرتبط: App Lock، یکی از بهترین برنامه‌ها برای کنترل حریم خصوصی اندروید شما است)

آموزش فعال کردن ویژگی Second Space

این فرآیند ممکن است بسته به لایه شخصی‌سازی که هر گوشی دارد کمی تغییر کند. با این حال، در اصل همیشه یکسان است.

چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟ در اینجا نحوه ایجاد آسان فضای دوم در سامسونگ آمده است:

1. به تنظیمات (settings) بروید.

2. بیومتریک و امنیت (biometrics and security) را انتخاب کنید.

3. روی پوشه امن (safe folder) کلیک کنید.

4. موافقت کنید و مراحل بعدی را دنبال کنید تا زمانی که به طور فعال در یک پوشه امن ایجاد شود.

5. یک الگوی امنیتی یا قفل (pattern or lock) ایجاد کنید.

6. پوشه امن شما آماده استفاده است.

فعال سازی فضای دوم سامسونگ

قابلیت Second Space در سامسونگ

شاید بیشتر مردم با دومین ویژگی فضایی سامسونگ آشنا باشند. همانطور که از نام آن پیداست، فضای دوم بدون دریافت اطلاعات از مکان اول، یک مکان جدید روی گوشی ایجاد می‌کند. با دانلود چند نرم ‌افزار فضای دوم سامسونگ به راحتی میتوانید ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ خود را انجام دهید. شما می‌توانید نرم افزارهایی همچون : Second Space: Launcher  و Secure Folder  را برای برنامه فضای دوم گوشی سامسونگ دانلود کنید و از آن استفاده کنید.

فعال سازی فضای دوم سامسونگ

قابلیت Second Space در سامسونگ

چرا به فضای دوم سامسونگ نیاز داریم؟

یکی از قابلیت Second Space در سامسونگ اساساً این می‌باشد که به ما امکان می‌دهد دو نمونه از یک برنامه را جداگانه اجرا کنیم. به عنوان مثال، با استفاده از ویژگی فضای دوم، می‌توانید دو اکانت واتس اپ را در یک گوشی اجرا کنید. این بسیار مفید است زیرا به ما امکان می‌دهد از حساب‌های کاری و شخصی خود در یک تلفن هم استفاده کنیم. با پیگیری مراحل بالا که ذکر شد می‌توانید فضای دوم ایجاد کنید.

هنگامی که فضای دوم خود را ایجاد کردید، متوجه خواهید شد که هر دو فضا به عنوان تلفن‌های مختلف در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین، شما اساساً می‌توانید دو نمونه از هر برنامه‌ای را که می‌خواهید اجرا کنید. برای جابه‌جایی بین فضاها، کافی است اعلان‌ها را پایین بیاورید، روی اعلان تغییر مکان دائمی ضربه بزنید و رمز عبور صفحه قفل خود را تأیید کنید.

فضای دوم سامسونگ

انتقال فایل به فضای دوم سامسونگ

فضای دوم مانند داشتن دو دستگاه است، حداقل از نظر نرم افزاری. هنگامی که یک Second Space ایجاد شد، می‌توانید به راحتی بین فضاها جابجا شوید. شما به راحتی می‌توانید فایل‌ها را بین Second Space و First Space و غیره انتقال دهید. صبر کنید. اگر در Second space تازه وارد هستید، به شما خواهم گفت که چگونه فایل‌ها را در Second space وارد و صادر کنید.

علاوه بر این، می‌توانید برنامه‌ها را در هر دو فضا کار کنید. این بدان معناست که اگر برنامه‌ای را در فضای اول نصب کرده‌اید، می‌توانید پیکربندی کنید تا آن برنامه‌ها در هر دو فضا کار کنند. همچنین، می‌توانید مخاطبین خود را به فضای دوم وارد کنید.

برای شروع، می‌توانید با رفتن به Settings > Second Space، یک Second Space در گوشی هوشمند خود ایجاد کنید.

فعال سازی فضای دوم سامسونگ

اگر فایل اکسپلورر را باز کنید، ممکن است متوجه شوید که کاملا تازه است و هیچ یک از فایل‌هایی که در فضای دیگر ذخیره کرده‌اید در دسترس نیست. خب، سامسونگ راهی برای جابجایی اپلیکیشن‌ها و داده‌ها بین فضاها ایجاد کرده است.

قابلیت Second Space در سامسونگ

هنگامی که فضای دوم را ایجاد کردید و برای شروع انتقال فایل‌های خود، روی نماد “Move data” ضربه بزنید. ممکن است لازم باشد با اثر انگشت یا الگوی مجوز دهید. با گزینه های زیر روبرو خواهید شد:

Share apps between spaces

Import photos

Import files

Import contacts

Export Photos

Export files

Export contacts

فضای دوم سامسونگ

نکته در مورد فعال سازی فضای دوم سامسونگ:

توجه داشته باشید که اگر برنامه‌ای را طوری تنظیم کنید که هم در فضای دوم و هم در فضای پیش‌فرض کار کند، فقط برنامه در فضای فعلی کپی می‌شود. به عنوان مثال، اگر WhatsApp را در فضای پیش فرض خود دارید و تصمیم گرفته‌اید از آن در فضای دوم استفاده کنید. باید تأیید کنید اگر کاوشگر فایل را باز کنید، ممکن است متوجه شوید که کاملاً تازه است و هیچ یک از فایل‌هایی که در فضای دیگر ذخیره کرده‌اید در دسترس نیست. خب، سامسونگ راهی برای جابجایی برنامه‌ها و داده‌ها بین spaces.in space دوم ایجاد کرده است.

سخن پایانی

خوب، در بالا نحوه آموزش ساخت فضای دوم گوشی سامسونگ آورده شده است. می‌توانید اعلان را روی تلفن همراه خود قابل مشاهده یا نامرئی کنید. روش بسیار آسان است. شما فقط پوشه امن یا فضای دوم را روی تلفن همراه خود تنظیم کنید، سپس می‌توانید اعلان را تنظیم کنید که آیا در خانه شما ظاهر می‌شود یا خیر.

بعد از اینکه فعال سازی فضای دوم سامسونگ را روی تلفن همراه خود ایجاد کردید، مرحله بعدی در واقع ایجاد یک قفل برای هر برنامه‌ای است که می‌خواهید قفل کنید. می‌توانید یک رمز عبور یا قفل با یک الگو یا بیومتریک روی تلفن همراه خود ایجاد کنید تا برنامه‌های موجود بتوانند ایمن باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو