عوارض مصرف سیر را بشناسید و جدی بگیرید!

عوارض مصرف سیر را بشناسید و جدی بگیرید!


منبع: دلتا پیام

3

1401/10/21

13:01


حتماً تابه‌حال خواص زیادی از سیر را شنیده‌اید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب مضرات مصرف زیاد سیر را بررسی می‌کند.

عوارض مصرف سیر را بشناسید و جدی بگیرید!

سیر از خانواده پیاز است که سالیان طولانی به‌عنوان طعم‌دهنده داخل غذاها مصرف می‌شود و طرف‌داران زیادی دارد. حتماً تابه‌حال خواص زیادی از سیر را شنیده‌اید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب مضرات مصرف زیاد سیر را بررسی می‌کند.

مضرات مصرف زیاد سیر

در ادامه با ۸ آسیبی که مصرف بیش‌ازحد سیر به بدن می‌رساند آشنا می‌شوید.

آسیب به کبد

نیازی به فکرکردن درباره اهمیت کبد نیست؛ زیرا یکی از حیاتی‌ترین عضوها در بدن انسان است و می‌تواند با مصرف سیر بیش از اندازه صدمه ببیند. اگرچه سیر غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است؛ اما با مصرف بیش از حد، می‌تواند موجب مسمومیت کبد شود، هرچند که تقریباً سمی نیست؛ اما در صورت زیاده‌روی می‌تواند باعث آسیب کبد شود.

آسیب به کبد

حالت تهوع، استفراغ و سوزش معده

بر اساس گزارشی مصرف سیر تازه ، عصاره یا روغن آن با معده خالی ممکن است موجب تهوع، استفراغ و سوزش معده شود. علاوه بر این سیر یکی از آن غذاهایی است که می‌تواند منجر به بیماری رفلکس معده شود.

اسهال

مصرف سیر با معده خالی می‌تواند موجب گاز معده و اسهال شود. اگر به مشکلات دستگاه گوارش دچار شده‌اید مطلب اگر این ۹ نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید! را حتما بخوانید.

تشدید خونریزی

گزارشی که توسط مرکز پزشکی مریلند منتشرشده است، بیان می‌کند سیر می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. به همین دلیل است که نباید همراه با داروهای رقیق‌کننده خون مثل آسپرین ، وارفارین و کلوپیدوگرل مصرف شود. این عوارض به‌خصوص در مورد سیر تازه صدق می‌کند. همچنین مهم است بدانید که از مصرف سیر حداقل دو هفته قبل از جراحی خودداری کنید چون می‌تواند باعث خونریزی و تداخل در سطوح فشارخون شود.

کاهش زیاد فشارخون

آیا سیر برای فشارخون مفید است؟ خوب ، به‌نوعی ، این‌یک مزیت است. اما اگر از قبل داروهایی برای کاهش فشارخون مصرف می‌کنید باید از خوردن سیر خودداری کنید. زیرا سیر و مکمل‌های آن خاصیت کاهش فشارخون دارند.

کاهش زیاد فشارخون

تغییرات بینایی

تغییرات در بینایی می‌تواند چیزی باشد که هرگز آن را نشنیده‌اید. مشخص‌شده است مصرف بیش‌ازحد سیر می‌تواند به وضعیتی به نام هایفما منجر شود که به خونریزی داخل محفظه چشم – فضای بین عنبیه و قرنیه اشاره دارد. مصرف مقدار زیاد سیر که یک ضد انعقاد آور، به نظر می‌رسد باعث بروز و یا بدتر شدن هایفما می‌شود. این بیماری می‌تواند باعث از بین رفتن دائمی بینایی شود.

سردرد

سیر ، به‌ویژه هنگامی‌که به شکل خام خورده می‌شود، می‌تواند باعث میگرن شود. اگرچه به‌طور مستقیم باعث سردرد میگرنی نمی‌شود اما فرآیندی است که آن را فعال می‌کند.

اگرچه دلیل دقیق این امر مشخص نیست، اما برخی از متخصصان معتقدند که ممکن است عصب سه‌قلو – مسیر اصلی درد در بدن باشد. مصرف سیر ممکن است این عصب را تحریک کند تا مولکول‌های سیگنالینگ عصبی به نام نوروپپتیدها را که به‌عنوان غشایی، مغز شما را پوشانده و باعث سردرد می‌شوند را رها سازند.

زنان باردار

مصرف سیر به مقدار زیاد در دوران بارداری می‌تواند باعث زایمان زودرس شود و در زنان شیرده می‌تواند طعم شیر را تغییر دهد.

مضرات مصرف زیاد سیر چیست

توجه: مطالب بخش سلامتی تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی دارد. ازاین‌رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آن‌ها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مسکن کبد شما را نابود می‌کند! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو