نگاهی بر گران قیمت‌ترین کمیک‌های تاریخ

نگاهی بر گران قیمت‌ترین کمیک‌های تاریخ


منبع: گیمفا

5

1401/10/21

14:31


دنیای کمیک میزبان حضور برخی از آثار کلاسیکی می‌باشد که قیمت آن‌ها می‌تواند سر به فلک بکشد.

نگاهی بر گران قیمت‌ترین کمیک‌های تاریخ

دنیای کمیک میزبان حضور برخی از آثار کلاسیکی می‌باشد که قیمت آن‌ها می‌تواند سر به فلک بکشد.

دنیای کتاب‌های کمیک و مصور بسیار بزرگ و متنوع بوده که علاقه‌مندان به این آثار خود را در میان هزاران کتاب مختلفی پیدا می‌کنند که می‌توانند تا بنا به سلایق خود، به مطالعه آثار مختلفی از این مدیوم روی بیاورند.

با این حال به سبب تاریخ و قدمت این کتاب‌های مصور جذاب و خواندنی، شاهد برخی از آثاری هستیم که به مانند یک گوهر کم‌یاب، می‌توانند از قیمت‌هایی سرسام‌آور برخوردار باشند. طرفداران دنیای کمیک حتی با حضور در برخی از مذایده‌ها و مسابقات سعی می‌کنند تا با قیمت‌هایی گزاف دست به خریداری آثار قدیمی و محبوبی از این مدیوم بزنند.

به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از گران قیمت‌ترین کمیک‌های تاریخ داشته باشیم و ببینیم که کدام‌یک از ابرقهرمانان دنیای مصور، آثاری با قیمت‌های گزاف را در جهان برخوردار هستند. پس با ما همراه باشید.

کمیک All-Star Comics Number #8

استیو راجرز از دنیای مارول تنها قهرمانی نبود که به مبارزه بر علیه نیروهای نازی پرداخت و در کمیک داستان‌هایی حماسی را خلق کرد؛ زیرا پس از سقوط هواپیمای یک خلبان نظامی آمریکایی در سرزمینی ناشناخته و فانتزی، پای پرنسس دایانا نیز به جنگ بین انسان‌ها باز شد.

کمیک آل استار شماره 8 که میزبان نخستین حضور پرنسس دایانا در قامت زن شگفت‌انگیز می‌باشد، به حدی از محبوبیت و استقبال دست یافت که جزوی از ترینیتی دنیای دی‌سی تبدیل شد و در کنار شوالیه تاریکی و سوپرمن به عنوان بزرگترین قهرمانان این مجموعه شناخته می‌شود که در سینما نیز شاهد حضور جذاب او بوده‌ایم. قیمتی که برای خرید All-Star Comics Number #8 مطرح شده است، از 90 هزار دلار تا حدود 936 هزار دلار متغیر بوده است.

کمیک Showcase #4

کمیک شوکیس شماره 4 برای نخستین‌بار شخصیت فلش را در دنیای دی‌سی به تصویر کشید و روایت‌گر تبدیل شدن بری آلن به سریع‌ترین موجود زنده روی زمینی بود که با واکنش‌های بسیار مثبتی مواجه شده بود.

این کتاب نخستین حضور بری آلن و فلش را در دنیای کمیک رقم زده است که باعث شده تا جزو محصولات بسیار کمیاب و باارزش دنیای دی‌سی به شمار برود که برای تصاحب آن رقابت‌های شدیدی میان کلکسیون‌دارهای دنیا در گرفته است. برای تصاحب کمیک Showcase #4 مبلغی حدود چند صد هزار دلار تا 1 میلیون دلار معامله می‌شود.

کمیک X-Men #1

در حالی که تاکنون شاهد گروه‌ها و اتحادهای مختلفی در دنیای کمیک بوده‌ایم اما شاید هیچکدام از آن‌ها نتوانسته‌اند تا از خصوصیت‌های منحصر به فرد گروه مردان ایکس بهره ببرند. گروهی که برای نخستین‌بار در کمیک ایکس‌من شماره 1 در کنار یکدیگر حضور یافته و از زمین در برابر تهدیدات مگنتو محافظت کردند.

نکته حائز اهمیت درباره این کمیک، این است که نه تنها با اثری بسیار اارزش از لحاظ مالی طرف هستیم، بلکه این کمیک در زمانی انتشار یافت که جنبش‌های مدنی مختلفی در جهان به وقوع پیوسته بود و مارول از طریق روایت داستانی حول محور انسان‌ها و جهش یافته‌ها، خود به یکی از این جنبش‌ها در دنیای کمیک بدل گشت. کمیک X-Men #1 که یک نوستالژی به تمام معنا برای طرفداران دنیای جهش یافته‌ها محسوب می‌شود، از قیمتی معادل 500 هزار دلار تا 1 میلیون دلار برخوردار می‌باشد.

Marvel Comics #1

کتاب مارول کمیکس شماره 1 که برای نخستین‌بار در سال 1939 توسط انتشارات تایملی کمیکس منتشر شده است، یک گنج‌های گران‌بها و بسیار باارزشی می‌باشد که بسیاری از انسان‌ها برای داشتن آن رویاپردازی می‌کنند.

این کمیک که میزبان حضور شخصیت‌هایی همچون هیومن تورچ، نیمور و آنجل بوده است، روایت‌گر زمانی است که هنوز مارول به چنین اسم و رسمی دست پیدا نکرده بود و از کتاب‌هایی ساده و بسیار معمولی بهره می‌برد. حتی شخصیت‌های نام برده شده نیز هنوز هیچ گروه و داستان واحدی را شکل نداده بودند و از روایتی تک بعدی بهره می‌بردند. برای اضافه کردن این کمیک به مجموعه کلکسیون خود باید مبلغی معادل 2.4 میلیون دلار را پرداخت نمایید.

کمیک Captain America #1

جک کربی افسانه‌ای که در طول جنگ جهانی دوم در ارتش خدمت کرده و با چشمان خود شاهد بی‌رحمی‌های ارتش نازی و جبهه متحدین بوده و حتی در اردگاه‌های کار اجباری نیز حضور پیدا کرده، دست به خلق نمادین‌ترین صفحه روی جلد تاریخ دنیای کمیک زده است.

او خالق کمیک کاپیتان آمریکا شماره 1 محسوب می‌شود که در دوران جنگ جهانی دوم، غروربخش ارتش متفقین مخصوصاً آمریکایی‌ها بود و حتی باعث شد تا ارتش نازی‌ها نفرتی شخصی از وی را همیشه بر دل داشته‌ باشند که بارها منجر به تهدید و سو قصد به سمت جک کربی شده است. او که از بابت این مسئله احساس غرور می‌کرده است، مسبب خلق کمیکی به نام Captain America #1 شده که بین 2 تا 3.1 میلیون دلار ارزش مالی دارد.

کمیک Amazing Fantasy #15

قطعاً در مقاله‌ای که حول محور گران قیمت‌ترین آثار کمیک بوکی تاریخ شناخته می‌شود، باید انتظار حضور مرد عنکبوتی را نیز داشته باشیم.

طرفداران دنیای کمیک از طریق کتاب فانتزی شگفت‌انگیز شماره 15 شاهد حضور پیتر پارکری بودند که توسط یک عنکبوت گزیده شد و به سبب تجربه رخدادهایی هیجان‌انگیز، به یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین ابرقهرمانان تمام تاریخ بدل شد که آثار سینمایی‌اش فروشی میلیاردی را تجربه کرده است. این کمیک به حدی در تاریخچه این شخصیت مهم و تاثیرگذار تلقی می‌شود که فیلم Spider-Man ساخته شده توسط سم ریمی الهامی مستقیم از آن گرفته است. کمیکی که بین 1.5 تا 3.6 میلیون دلار معامله شده است.

کمیک Detective Comics #27

قطعاً شخصیت شوالیه تاریکی نه تنها به عنوان یکی از نمادهای دنیای دی‌سی در نزد مردم شناخته می‌شود، بلکه از شهرت و محبوبیتی مثال زدنی در سینما و تلویزیون نیز برخوردار است.

شوالیه تاریکی برای نخستین‌بار از طریق کتاب کمیک‌های دتکتیو شماره 27 در نزد مخاطبین حضور یافت و روایت‌گر شخصیت مرموزی بود که لباسی همچون خفاش بر تن کرده و از هوشی در حد و اندازه شرلوک هولمز بهره می‌برد. شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که میزان استقبال و محبوبیت از این کمیک به حدی افزایش پیدا کرد که خالقین آن از انتشارات نشنال الاید به دی‌سی تغییر نام داد که امروزه به کمپانی بسیار بزرگ و شناخته شده‌ای بدل گشته است. کمیک Detective Comics #27 از ارزشی بین 1 تا 5 میلیون دلار برخوردار می‌باشد.

کمیک Superman #1

سوپرمن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های خلق شده در دنیای کمیک شناخته می‌شود که برخی از کتاب‌های آن عملاً به عنوان گنجی گران‌بها و باارزش بین طرفداران این ابرقهرمان قدرتمند رد و بدل می‌شود.

کتاب سوپرمن شماره 1 شاید یکی کمیاب‌ترین و باارزش‌ترین اثر این مقاله باشد که حتی کارشناسان نیز در مبحث قیمت‌گذاری آن به توافقی نرسیده‌ و کمیک‌های آن به سختی در سراسر جهان پیدا می‌شوند. اثری که دهه‌ها از چاپ آن گذشته و تنها 2 نسخه قدیمی و دست نخورده از آن باقی مانده که باعث شده تا نه تنها طرفداران دنیای دی‌سی برای داشتن آن دست به هر کاری بزنند؛ بلکه مجموعه‌داران و کلکسیون‌دارهای دنیای نیز مبالغ هنگفتی را برای آن در مذایده‌ها پرداخت نمایند. قیمت‌هایی که برای خرید کمیک Superman #1 مطرح شده است، از 1 میلیون دلار تا 5.3 میلیون دلار متغیر بوده است.

کمیک Batman #1

در حالی که کمیک Detective Comics #27، مرد خفاشی را برای نخستین‌بار به جهانیان معرفی کرد ولی این شخصیت دوست‌داشتنی راهی طولانی را برای دست‌یابی به جایگاه فعلی خود طی کرده که مدیون افرادی همچون باب کین و بیل فینگر می‌باشد.

آن‌ها با خلق کمیکی تحت عنوان بتمن شماره 1 روح تازه‌ای را به کالبد این شخصیت دمیدند که محبوبیتی دو چندان را برای او و دی‌سی در پی داشت. نکته جالب توجه درباره این کمیک حول محور شخصیت‌های دیگر آن نیز می‌باشد که به نام‌هایی همچون زن گربه‌ای و جوکر می‌توان اشاره کرد. کمیک Batman #1 بتمنی را به ما معرفی کرد که خاطرات بسیاری با او در طی مدیوم‌های مختلف داشته‌ایم و از ارزشی فراتر از Detective Comics #27 در نزد مخاطبین بهره می‌برد که باعث شده تا قیمت خریداری آن بین 800 هزار دلار تا 7 میلیون دلار متغیر باشد.

Action Comics #1

آثار قدیمی از شخصیت‌های محبوب همیشه رقابتی تنگاتنگ برای تصاحب لقب گران قیمت‌ترین کمیک را با خود یدک کشیده‌اند که از بین آن‌ها کمیک‌های اکشن شماره 1 بیش از دیگران موفق شده تا از ارقامی شگفت‌انگیز بهره ببرد.

علی‌رغم این که کمیک Superman #1 نخستین حضور مستقل سوپرمن را در دنیای کمیک رقم زده است اما این Action Comics #1 بوده است که محبوب‌ترین ابرقهرمان تاریخ کشور ایالات متحده را به تصویر کشیده است. اثری که حواشی مختلفی را به خود دیده و بارها توسط ناشران مختلف رد شده بود تا این که سرانجام فرصت حضور در دنیای کمیک را پیدا کرد و به خاطره‌انگیزترین اثر ساخته شده حول محور آخرین پسر از سیاره کرپیتون بدل گشته است. Action Comics #1 که به عنوان یکی از آثار ارزشمند و حتی مقدس دنیای دی‌سی محسوب می‌شود، با قیمت‌های سرسام‌آوری همچون 3.2 میلیون دلار تا 8 و 10 میلیون دلار معامله شده است.


آیا شما نیز کمیک دیگری را سراغ دارید که از چنین ارزش خاصی بهره ببرد؟ آیا می‌توانید کمیک‌های دیگری را معرفی کنید که به عنوان آثار گران‌قیمت این مدیوم شناخته بشوند؟ آیا چنین رقم‌های سرسام‌آوری برای کتاب‌های مصور و ابرقهرمانی ارزشمند و منطقی می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو