علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ؛ ۹ راه حل اساسی

منبع: مینویسم

5

1401/10/21

16:13


چرا گوشی هنگام شارژ داغ می شود: علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ و 9 راه حل جلوگیری از افزایش حرارت گوشی هنگم شارژ شدن را در این مقاله بخوانید.

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ؛ ۹ راه حل اساسی

اگر متوجه شده اید که آیفون شما هنگام شارژ داغ می شود، یک مشکل جزئی است که می توانید با یک تغییر ساده آن را اصلاح کنید. با این وجود، گاهی اوقات داغ شدن گوشی هنگام شارژ می تواند نشانگر یک مشکل بزرگ تر مانند خراب شدن باتری باشد.

9 راه حل جلوگیری از داغ شدن گوشی آیفون موقع شارژ

در ادامه ده نکته و ترفند برای جلوگیری از داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ را بخوانید. این نکات می توانند به جلوگیری از رسیدن به دمایی که آسیب جبران ناپذیری را به آیفون وارد می کند، کمک کند.

قاب گوشی را هنگام شارژ کردن بردارید

اگر روی آیفون خود قاب دارید، به احتمال زیاد هنگام شارژ شدن داغ می شود. طبیعی است که گوشی هنگام شارژ شدن کمی گرم شود. با این وجود، برخی از قاب های گوشی این گرما را در خود نگه می دارند. همین امر باعث می شود تا گرما بین قاب و خود گوشی به دام افتد و در نتیجه گوشی بیش از حد داغ شود.

بهترین روش برای جلوگیری از این موضوع این است که قاب گوشی را هنگام شارژ بردارید.

همچنین بخوانید: برای افزایش سلامت باتری ایفون چه کنیم

یک شارژر دیگر را امتحان کنید

اگر با شارژری گوشی آیفون خود را شارژ می کنید که شارژر رسمی اپل نیست، ممکن است گوشی شما بیش از حد داغ شود. برای امتحان کردن این نظریه، سعی کنید یک شارژر رسمی اپل را امتحان کنید.

اگر شارژر اصلی شما گم شده یا آسیب دیده است، خرید یک جایگزین را در نظر داشته باشید. داشتن یک شارژر مناسب از گرم شدن بیش از حد و آسیب احتمالی باتری جلوگیری می کند.

حال بیایید مورد بعدی را بررسی کنیم.

وقتی گوشی در حال شارژ است از آن استفاده نکنید

به احتمال زیاد متوجه شده اید که دمای گوشی وقتی برای یک مدت طولانی از آن استفاده می کنید، افزایش می یابد. این افزایش دما حاصل کار کردن مداوم CPU درون گوشی است. وقتی این افزایش دما را با گرمای ناشی از شارژ کردن باتری با هم ترکیب کنید، متوجه خواهید شد که دما خیلی بالا رفته و گوشی داغ می شود.

به همین دلیل،‌ بهتر است هنگام شارژ گوشی از آن استفاده نکنید، به خصوص اگر با مشکل داغ شدن گوشی سروکار دارید.

اپلیکیشن هایی که در پس زمینه اجرا می شوند را ببندید

اگر چندین اپلیکیشن در پس زمینه در حال اجرا هستند نیز همین اصل را باید اعمال کنید. درست مانند وقتی که از گوشی خود استفاده می کنید، باز ماندن چند اپلیکیشن در پس زمینه باعث گرم شدن CPU گوشی خواهد شد.

برای جلوگیری از اجرای اپلیکیشن ها در پس زمینه، باید موارد زیر را انجام دهید:

  1. تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.
  2. روی General ضربه بزنید.
  3. روی Background App Refresh ضربه بزنید.
  4. گزینه اجازه دادن به اپلیکیشن ها برای رفرش در پس زمینه را غیرفعال کنید.

بعد از غیرفعالسازی این تنظیمات، بهتر است تمام اپلیکیشن های باز را ببندید. شما می توانید این کار را با کشیدن صفحه رو به بالا و سپس کشیدن اپلیکیشن مورد نظر به سمت راست انجام دهید. به این ترتیب هر اپلیکیشنی که نمی خواهید را می توانید ببندید.

هنگام شارژ گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید

اگر نمی خواهید تنظیمات مربوط به رفرش اپلیکیشن ها در پس زمینه را غیرفعال کنید، می توانید آیفون را هنگام شارژ در حالت هواپیما قرار دهید.

قرار دادن آیفون در حالت هواپیما یک روش موقتی برای جلوگیری از رفرش اپلیکیشن ها در هنگام شارژ است. بعد از این که شارژ گوشی کامل شد، حالت هواپیما را غیر فعال کنید و اپلیکیشن های شما مانند قبل در پس زمینه بروزرسانی خواهند شد.

همچنین بخوانید: چگونه شارژ موبایل را بیشتر نگه داریم

نرم افزار خود را به روز نگه دارید

اگر نرم افزار خود را به روز نگه ندارید، ممکن است مشکلات مختلفی برای آیفون شما ازجمله داغ شدن هنگام شارژ به وجود آید. دلیل آن این است که دستگاه شما گزینه رفع باگ که در آخرین بروزرسانی درج شده است را ندارد.

شما می توانید نرم افزار آیفون خود را با پیروی از مراحل زیر بروزرسانی کنید:

  1. تنظیمات را باز کنید.
  2. General را انتخاب کنید.
  3. روی Software Update ضربه بزنید.
  4. به دستگاه خود اجازه دهید آخرین به روز رسانی را جستجو کند.
  5. روی Download and Install ضربه بزنید.

وقتی این مراحل را کامل کنید، گوشی را مجدد راه اندازی کنید. وقتی دوباره روشن شد، ایده خوبی است که مطمئن شوید تمام اپلیکیشن ها بروز هستند زیرا نسخه های قدیمی تر اپلیکیشن ها می توانند باعث بروز این مشکل شوند.

تنظیمات کارخانه را بازیابی کنید

داغ شدن گوشی می تواند به تنظیمات گوشی شما مرتبط باشد. از آنجایی که غیرممکن است بفهمید کدام تنظیمات موجب بروز این مشکل شده است، بهترین گزینه این است که گوشی خود را بر روی تنظیمات کارخانه بازیابی کنید.

شما می توانید این کار را از مسیر زیر انجام دهید:

  1. تنظیمات
  2. انتقال یا ریست آیفون
  3. ریست کنید
  4. ریست همه تنظیمات

اکنون، بیایید ببینیم که چگونه آیفون خود را به تنظیمات کارخانه ریست کنیم.

ریست کردن گوشی آیفون

اگر ریست کردن تنظیمات کارساز نبود، بهترین گزینه ریست کردن به تنظیمات کارخانه است. این کار باعث می شود تمام تنظیمات گوشی پاک شوند و تنظیمات به پیش فرض کارخانه بازگردند.

اگر برای ریست فکتوری آیفون خود به کمک نیاز دارید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات بروید
  2. به General بروید
  3. روی انتقال یا ریست ضربه بزنید
  4. روی پاک کردن همه محتوا و تنظیمات ضربه بزنید

وقتی که گوشی شما مجدد راه اندازی شد، باید بتوانید گوشی خود را بدون داغ کردن به راحتی شارژ کنید.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود: تفاوت ریست فکتوری با ریست هارد گوشی

باتری را تعویض کنید

اگر تمام راه حل های موجود را امتحان کردید و آیفون شما همچنان هنگام شارژ شدن داغ می کند، ممکن است به دلیل خراب شدن باتری باشد. متاسفانه، برای رفع این مشکل باید باتری را تعویض کنید.

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید که اگر خودتان شروع به تعمیر آیفون کنید گارانتی گوشی باطل خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع، باید با اپل برای کمک تماس بگیرید.

اکنون همه چیز در مورد داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ و راه حل های موجود برای رفع آن را می دانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو