استخدام پیک موتوری یا استفاده از خدمات پیک های آنلاین؟ کدام به‌صرفه‌تر است؟

منبع: تکراتو

4

1401/10/21

19:04


استخدام پیک موتوری یا استفاده از خدمات پیک های آنلاین؟ کدام به‌صرفه‌تر است؟ فرستادن بسته‌های پستی در شهرها با وجود ترافیک و هیاهوی سرسام‌آور کار ساده‌ای نیست. پیک‌های موتوری کارمان را در این زمینه ساده می‌کنند و نمی‌گذارند که خودمان نیازی به شال و کلاه‌کردن و رساندن بسته‌ها به‌دست گیرنده‌شان داشته باشیم.

استخدام پیک موتوری یا استفاده از خدمات پیک های آنلاین؟ کدام به‌صرفه‌تر است؟

استخدام پیک موتوری یا استفاده از خدمات پیک های آنلاین؟ کدام به‌صرفه‌تر است؟ فرستادن بسته‌های پستی در شهرها با وجود ترافیک و هیاهوی سرسام‌آور کار ساده‌ای نیست. پیک‌های موتوری کارمان را در این زمینه ساده می‌کنند و نمی‌گذارند که خودمان نیازی به شال و کلاه‌کردن و رساندن بسته‌ها به‌دست گیرنده‌شان داشته باشیم.

سالیان طولانی است که پیک‌های موتوری در خدمت شهروندان هستند اما چند سالی است که خدمات ارسال بسته‌های مختلف شکل‌وشمایل تازه‌تری گرفته‌اند و پای اپلیکیشن‌ها و اینترنت به این مقوله باز شده است. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ پیک‌های موتوری سنتی یا همتایان آنلاینشان را؟

استخدام پیک موتوری سنتی

استخدام پیک موتوری سنتی

پیک‌های موتوری می‌توانند جنگل خودروهای پرشمار خیابان‌ها را پشت سر بگذارند و سریع‌تر بسته‌هایتان را به مقصد برسانند. شرکت‌های مختلفی به‌طور سنتی خدمات پیک ارائه می‌کنند. با تماس با این شرکت‌ها می‌توانید فرستادن بسته‌هایتان را به آنها بسپارید.

در این روش، ارتباط و تماس با شرکت سنتی است. یا باید حضوری به شرکت مراجعه کنید یا از راه تلفن، سفارشتان را به‌ثبت برسانید. مراجعه حضوری به این شرکت‌ها، تنها در صورتی معقول است که در نزدیکی‌تان قرار داشته باشند یا سر راهتان به آنها برخورد کنید. در غیر این صورت، زحمتی مضاعف هم در مسیر فرستادن مرسوله‌ها به شما تحمیل می‌شود.

مزایا

  • تماس مستقیم با کارکنان شرکت و شرح توضیحات به‌طور مستقیم و بی‌واسطه در صورت لزوم؛
  • آشناشدن با فردی مشخص و تکرار سفارش‌ها به شخص او در صورت رضایت‌مندی؛
  • وجود امکان چانه‌زنی بر سر قیمت.

معایب

  • مشخص‌نبودن نرخ دقیق هزینه استخدام پیک موتوری؛
  • بالارفتن زیاد هزینه در صورت ارسال چند بسته به چند مقصد مختلف؛
  • محدودبودن ساعت‌های خدمات‌دهی شرکت‌های سنتی پیک موتوری.

شاید استفاده از روش‌های سنتی برایتان آسان‌تر است و به آنها عادت دارید اما باید بدانید که محدودیت‌های موجود در این روش، دستتان را در استفاده از خدماتی مقرون‌به‌صرفه‌تر با امکانات بیشتر می‌بندد.

اگر تاکنون از خدمات سنتی پیک موتوری بهره می‌برده‌اید، توجه‌تان را به بخش بعدی مقاله و مرور روند استفاده از پیک‌های اینترنتی جلب می‌کنیم. پیک‌های آنلاین با خدمات مختلف و سرعتی که به فرایند ارسال می‌دهند، رضایت زیادی برایتان به‌همراه می‌آورند.

درخواست پیک موتوری اینترنتی

پیک موتوری اینترنتی

درخواست پیک موتوری اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارد و کارتان را بابت ارسال بسته‌های مختلف هم حسابی راحت می‌کند. نه نیازی به جست‌وجو برای یافتن شرکتی در منطقه و محله‌تان است و نه احتیاجی به تماس مستقیم تلفنی وجود دارد.

کافی است که از اپلیکیشن‌های نام‌آشنا برای درخواست پیک موتوری تهران یا شهرستان‌ها کمک بگیرید تا همه‌چیز سریع و ساده پیش برود. در هر مکان و هر زمان می‌توانید از تلفن همراهتان استفاده و پیک استخدام کنید.

با وجود خدمات معتبری مانند اسنپ باکس خیالتان بابت امنیت ارسال هم راحت خواهد بود چون هم تیم پشتیبانی در کنارتان هستند و هم امکان رصد مسیر پیک روی اپلیکیشن برایتان موجود است.

مزایا

  • وجود شماره پشتیبانی پیک موتوری و امکان رسیدگی به شکایت‌ها یا پرسش‌های احتمالی؛
  • وجود انواع پیک موتوری برای فرستادن بسته‌هایی در ابعاد مختلف؛
  • قابلیت ردیابی مرسوله‌ها و پیگیری مسیر حرکت پیک موتوری؛
  • راحتی دسترسی به استفاده از خدمات پیک آنلاین؛
  • امکان درخواست سرویس‌های چندمقصدی.

معایب

  • نبود امکان چانه‌زنی برای هزینه خدمات؛
  • بالارفتن هزینه‌ها در ساعت‌های پرترافیک.

همان‌طور که می‌بینید، مزایای استفاده از خدمات پیک موتوری آنلاین زیاد است و حتی معایب آن هم به‌شکل و شیوه‌ای مؤید مزایای چشمگیرش است. منظور چیست؟ یعنی درست است که امکان چانه‌زنی مستقیم درباره قیمت برای استفاه از پیک‌های آنلاین وجود ندارد اما در عوض، قیمت‌گذاری‌ها از همان ابتدا با پایه‌ای معقول و معمولا کمتر از پیک‌های سنتی انجام می‌شود.

بالارفتن هزینه‌ها در ساعت‌های پرترافیک هم عیب و ایرادی اساسی نیست. در زمینه استخدام پیک‌های سنتی هم در ساعت‌های شلوغ و پرتردد با همین مسئله روبه‌رو خواهید بود، با این تفاوت که اپلیکیشن‌ها قیمت‌ها را از روی الگوهایی استاندارد و مدیریت‌شده تعیین می‌کنند اما قیمت‌گذاری در شرکت‌های سنتی و با استخدام پیک‌های معمولی شهودی و با برآوردهای بی‌قاعده مشخص می‌شود.

پیک موتوری آنلاین یا سنتی؛ انتخاب بهتر کدام خواهد بود؟

با مرور مزایا و معایب هریک از این دو مورد، واضح است که استفاده از خدمات آنلاین پیک موتوری مزایای بیشتری به‌همراه می‌آورد. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز با دنیای اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین در بستر اینترنت مأنوس نشده‌اند.

این دسته از افراد ترجیح می‌دهند که از خدمات سنتی استفاده کنند و خودشان با پیگیری همه‌چیز خیالشان را راحت نگه دارند. آنها فکر می‌کنند که کارکردن با اپلیکیشن‌ها دشوار است یا پرداخت هزینه به‌شکل آنلاین امن و ساده نیست.

چنین تصوراتی به‌طور کامل اشتباه است. با استفاده از خدمات پیک موتوری آنلاین با بسترهای ساده‌ای روبه‌رو می‌شوید که کارکردن با آنها برای تمام کاربران ساده است. پس از درخواست پیک موتوری آنلاین اسنپ باکس متوجه می‌شوید که ثبت سفارش با آن چقدر ساده است.

از سوی دیگر، پرداخت آنلاین هزینه‌ها با داشتن کارت‌های عضو شبکه شتاب و رمز دوم بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از پرداخت نقدی پیش می‌رود. اگر هم دلتان نخواهد که وارد چنین فرایندی شوید، در درخواست پیک‌های آنلاین هم می‌توانید از روش پرداخت نقدی استفاده کنید.

امنیت، قیمت‌گذاری خدمات و امکاناتی که اپلیکیشن‌های پیک آنلاین در اختیارتان می‌گذارند، بسیار بیشتر از شرکت‌های سنتی است. با یک‌بار امتحان‌کردن، احتمال اینکه همچنان دلتان بخواهد از روش‌های سنتی استفاده کنید، بسیار کم می‌شود.

در آخر 

استفاده از خدمات پیک موتوری به شما کمک می‌کند که بسته‌های پستی‌تان را بی‌نگرانی بابت ترافیک و اسیرشدن در پشت چراغ‌های قرمز و با خیال راحت به دست گیرنده برسانید. از میان شرکت‌های سنتی و خدمات پیک موتوری‌شان و اپلیکیشن‌های به‌روز و جدید هم بهتر است که به‌سراغ روش‌های نوین‌تر بروید.

تجربه و بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که پیک‌های آنلاین منظم‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و با خدمات بهتری شما را به هدفتان می‌رسانند. امکان رصد و پیگیری مسیر پیک از روی اپلیکیشن هم خیالتان را بابت امنیت سفر و بسته‌هایتان راحت می‌کند. انتخاب با شما است اما روش‌های تازه را امتحان کنید؛ پشیمان نخواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو