معرفی آباژورهای مدرن و ترند

معرفی آباژورهای مدرن و ترند


منبع: روزیاتو

4

1401/10/21

20:03


معرفی آباژورهای مدرن و ترند

معرفی آباژورهای مدرن و ترند

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آباژور یکی از وسایل دکوراتیو مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شود که از گذشته تا کنون به عنوان یکی از دکوری های جذاب و قابل توجه در منازل قرار داده می شود. با کمک آباژور شما می توانید دکور خانه خود را گرم، انرژی بخش، چشمگیر و جذاب نمایید. آباژور نور را در یک نقطه متمرکز می کند و به یک نقطه کانونی در دکوراسیون شما تبدیل می شود و به فضای چیدمان شما روح می بخشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع آباژور و کاربرد های آن به طور کامل آشنا کنیم.

لذا اگر تصمیم دارید با انواع آباژور آشنا شوید، این مقاله را با دقت مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین نوع آباژور را برای خرید انتخاب کنید.

تفاوت آباژور و چراغ خواب:

می توان گفت با توجه به ظاهر آباژور و چراغ خواب، تفاوتی بین این دو کلمه وجود ندارد، در حالیکه این یک توجیه عامیانه است. در واقعیت یک تفاوت اساسی بین چراغ خواب و آباژور با توجه به کاربرد و ظاهرشان نهفته است. در واقع آباژور جنبه تزیینی و دکوری در دکوراسیون دارد در حالیکه چراغ خواب تنها جنبه کاربردی دارد. پس اگر دنبال یک چراغ ساده با نور ملایم هستید که در کنار کاربردش جنبه تزیینی هم داشته باشد، آباژور مناسب شما است!

آباژور چیست؟

آباژور باید با دقت و سلیقه انتخاب شود چون قرار است همچون جواهر در فضای دکور خانه شما بدرخشد. یک انتخاب درست می تواند تکمیل کننده جلوه و زیبایی دکوراسیون شما باشد. در واقع آباژور نوعی پوشش برای لامپ محسوب می شود و نور را به سمت بالا و پایین هدایت می‌کند. آباژور معمولا از یک پایه و یک شید (کلاهک آباژور) تشکیل می‌شود. لامپ به پایه وصل می شود و کلاهک آباژور، اطراف لامپ را می‌پوشاند و از مشخص شدن لامپ و تابش مستقیم نورلامپ جلوگیری می‌کند. آباژور ها در تنوع جنس، سایز و طرح به بازار عرضه می شوند و می توانند تمامی سلایق را پوشش دهند. شما می توانید به راحتی آباژور را در فضای اتاق خواب و فضای نشیمن خود دکور نمایید.
بسیار لذت بخش است که بعد از یک روز کاری پر مشغله به خانه باز گردید، در گوشه ای دنج از خانه خود در کنار نور آباژور بنشینید و کتاب مورد علاقه خود را بخوانید و چای بنوشید. بازتاب نور به سقف و دیوارها فضایی جذاب‌ را در اختیار شما قرار می‌ دهد. لازم به ذکر است، نورپردازی در دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین تا حد امکان اجازه دهید که نور کافی در فضای خانه شما جریان یابد. به همین دلیل، در کنار نور لوستر استفاده از نور هالوژن و یا آباژور بسیار رایج است.

تاریخچه آباژور

واژه آباژور یک واژه فرانسوی abat-jourاست و کاربردی چند صد ساله دارد. برای اولین بار آباژور برای روشن کردن خیابان های شهر پاریس که پایتخت فرهنگی جهان غرب شناخته می شود، مورد استفاده قرار گرفت. شهردار شهر پاریس برای روشنایی شهر پاریس به دنبال راه حلی برای مهار کردن نور مستقیم لامپ از طریق ایجاد یک حایل بین محیط و نور بود تا یک فضایی زیبا و دنج در اطراف پیاده رو های شهر پاریس ایجاد نماید. نتیجه تلاش آنان، خیابان های زیبا و زبان زد خاص و عام در زمینه نورپردازی و روشنایی بود.

به مروز زمان، استفاده از آباژور مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و مردم از آباژور در خانه های خود نیز استفاده نمودند. در ابتدا فردی به نام فردریش آلبر وینزور قصد داشت تا با استفاده از خط لوله، گاز شهری را به تمامی سطح شهر منتقل کند. از این گاز برای ایجاد روشنایی و گرما نیز استفاده می شد. اما مشکل بزرگی بر سر راه استفاده از این گاز به منظور ایجاد روشنایی وجود داشت و این بود که اولا شعله آتش می توانست بسیار خطرناک باشد و دیگر اینکه گرمای متساعد از آن مخصوصا در فصل گرم بسیار نامطلوب بود. برای حل این مشکل طراحان از کلاهکی استفاده نمودند و سعی بر کنترل حرارت این شعله کردند.

اما استفاده از شیشه چندان مناسب نبود زیرا با فناوری آن دوران شیشه در برابر تغییرات حرارتی مقاوم نبوده است که در نتیجه باعث ترک خوردن و در نهایت شکستن آن می شد. به همین منظور استفاده از کلاهک فلزی تا حد زیادی مشکل را بر طرف کرد. پیدایش آباژور در کشور عزیزمان ایران به دوران پهلوی اول باز می گردد که صنعت و تجارت در حال رشد و توسعه بود در آن زمان آباژور های سلطنتی و کلاسیک طراحی و تولید می شدند. اما به مرور زمان با افزایش محبوبیت این کالای زیبا، در تنوع سبک و شکل و جنس طراحی و تولید می شود.

قطعات به کار رفته در آباژور

آباژور ها شامل قطعات فرعی و اصلی می باشند.

۱) لامپ، کلاک آباژور( شید آباژور)، بدنه و سیم برق جزو اجزای اصلی آباژور ها محسوب می شوند.

۲) نگهدارنده هارپ، سوکت لامپ، قفل هارپ، لبه گلدانی، گردن آباژور و لوله نای شکل جزو اجزای فرعی محسوب می شوند.

کاربرد آباژور به عنوان کالای دکوراتیو

در ایران از آباژور به عنوان یک کالای دکوراتیو و تزئینی استفاده می شود. همچنین، آباژور کاربرد دیگری در زمینه روشنایی محیط نیز دارد. امروزه آباژور در انواع سبک های مدرن، کلاسیک، روستیک و فانتزی و از جنس فلز، سرامیک، چوب، شیشه و… ساخته می شود.

آباژور رومیزی چوبی لوتوس مدل GIORGIA کد TL-80807 رنگ N/WOWEN

یکی از بهترین انواع آباژور، آباژور چوبی می باشد. آباژور چوبی علاوه بر زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون چوبی, نور را به شکلی زیبا و طبیعی منتشر می کند. لازم به ذکر است، هنگام خرید آباژور به سبک دکوراسیون خانه خود و سایز آباژور دقت نمایید. چراکه آباژور با سایز خیلی بزرگ فضای خانه را شلوغ و کوچک نمایش می دهد و آباژور با سایز بسیار کوچک، دیگر به عنوان یک کالای دکوراتیو زیبا به چشم نمی آید. بنابر این، انتخاب سایز مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخاب آباژور با توجه به سبک دکوراسیون

در سبک دکوراسیون مینیمال و ساده، نورپردازی به شکل ملایم مورد توجه عموم مردم است. همچنین، برای سبک دکوراسیون مدرن، آباژور هایی پیشنهاد می شود که ساده تر هستند و پیچیدگی خاصی در طراحی آن ها وجود ندارد زیرا سادگی مشخصه اصلی سبک مدرن می باشد. و در سبک دکوراسیون کلاسیک، شما می توانید به سراغ آباژور های چوبی منبت کاری شده و یا بدنه شیشه ای لوکس بروید و دکوراسیون خانه خود را به طرز چشمگیری ارتقا دهید.

انواع آباژور

آباژور به سه دسته: آباژور رومیزی، آباژور ایستاده وآباژور دیواری دسته‌بندی می‌شوند.
امروزه شما می توانید با توجه به تنوع اندازه و طرح آباژور مناسب با دکور دلخواهتان را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است، آباژور ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند و عموم مردم می توانند اقدام به تهیه ان نمایند.

۱)آباژور ایستاده:

آباژورهایی که درفضای پذیرایی و نشیمن خانه خود استفاده می کنید در طرح ها و مدل های متفاوتی به بازار عرضه می شوند. آباژور ایستاده یا کنارسالنی محبوبیت زیادی را در بین مردم به خود اختصاص داده است. چراکه، نیازی به یک میز اضافه برای قرارگرفتن روی آن ندارند. بعضی از آن ها قابیلت تنظیم ارتفاع دارند. بهتر است، آباژور ایستاده در فضای نسبتا بزرگ در کنار مبلمان دکور شود. این نوع از آباژور های ایستاده چون در کنار مبلمان دکور می شوند خیلی در معرض تماس نیستند و عمر مفید آن ها بسیار زیاد است. امروزه آباژور های سه پایه بسیار ترند شده اند، علاوه بر اینکه فضای کمی اشغال می کنند برای دکور های مدرن و نئوکلاسیک بسیار مناسب می باشند.

۲)آباژور رومیزی:

همان طور که از نامش پیداست، از آباژور های رومیزی، روی میز و سایر سطوح مرتفع استفاده می شود. اغلب این آباژورها دارای پایه ی کوتاه می باشند. این نوع از آباژور ها برای فضای نشیمن و پذیرایی یک انتخاب بسیار عالی هستند.

۳)آباژور دیواری:

آباژورهای دیواری یا دیوارکوب در انواع ساده و فانتزی طراحی و تولید می شوند. توجه داشته باشید که آباژورهای دیواری در ابعاد بزرگ، متوسط و کوچک تولید می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود سایز مناسب این طرح آباژورها را انتخاب نمایید. همچنین در هنگام نصب این طرح آباژورها باید دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید و آن ها را در قسمت مناسبی از دیوار نصب نمایید.

بهترین تولید کننده لوازم دکوراتیو در ایران

گروه تولیدی صنعتی لوتوس با تولید تخصصی محصولات دکوراسیون مانند انواع ساعت دیواری، ساعت گرندفادر، ساعت ایستاده و رومیزی، آباژور، تابلو، میز عسلی، میز جلو مبلی، مجسمه، جا شمعی، تلفن و…. یکی از بزرگترین مجموعه های تولیدی در این زمینه در کشور است. شرکت لوتوس، آباژور های زیبا و متنوعی را در انواع رومیزی و کنار سالنی طراحی و تولید نموده است که بسیار مورد توجه مشتریان بوده است.

انواع آباژور شرکت لوتوس

برند لوتوس آباژورهای متنوع و زیبایی تولید کرده است که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ طراحی متمایز هستند. در برخی از آباژور های رومیزی لوتوس از پارچه کنفی طبیعی و با کیفیت در کلاهک( شید) آباژور و از چوب طبیعی در پایه آباژور استفاده شده است. برخی دیگر از آباژورهای لوتوس مدرن و متفاوت هستند و دارای کلاهک فلزی آبکاری هستند. آباژور های رومیزی لوتوس در رنگ بندی متنوع طراحی و تولید شده اند. آباژور های لوتوس قابلیت دکمه تاچ لمسی هوشمند برای روشن و خاموش کردن دارند که کارکرد آباژور را آسانتر و جذاب تر میکند

توجه به رنگ بندی و سبک دکوراسیون در آباژور های رومیزی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، آباژور در دکوراسیون خانه مثل جواهر می ماند که باید با دقت و سلیقه انتخاب شود. یک انتخاب درست میتواند تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون شما باشد.

انتخاب رنگ در تولید و طراحی محصول همواره بحثی چالش برانگیز است.یکی از رنگ های زیبا و دراماتیک برای آباژور رنگ مشکی است ،چون به دکور شما یک اکسنت ویژه می دهد و فضای دکور شما را چشمگیر می کند .جذابتر اینکه وقتی آباژور را روشن می کنید تلالو نور از زیر شید مشکی به بدنه میتابد و جلوه نور را دوچندان میکند . آباژور لوتوس مدل جورجیا با رنگ مشکی یک انتخاب مناسب برای دوستداران رنگ مشکی است .در داخل شید این آباژور یک لایه ورق طلایی کار شده است تا تابش نور متمرکز باشد و وقتی حتی آباژور خاموش است نیز جذاب و تماشایی باشد.

آباژور رومیزی چوبی لوتوس مدل GIORGIA کد TL-80807 رنگ BLACK/MARBLE

در مورد سبک های متنوع آباژور میتوان به سبک پرطرفدار روستیک اشاره کرد که در دکورهای امروزی نیز بسیار ترند شده است .استفاده از پارچه کنفی طبیعی در شید آباژور و چوب طبیعی در پایه آباژور از ویژگی های اصلی آباژور های سبک روستیک است که زیبایی طبیعی را در معرض نمایش میگذارد.

در انواع دیگر آباژور ها ، آباژورهای مدرن نیز بسیار محبوب هستند . ترکیب چوب و فلز در طراحی این آباژورها به مدرن بودن طراحی کمک کرده است . اگر به وبسایت لوتوس مراجعه نمایید آباژورهایی به این سبک را مشاهده مینمایید که ترکیب زیبای چوب و فلز آبکاری هستند . استفاده از چوب با رنگ پتینه ماربل در زیر پایه فلزی حس سنگ را القا میکند و در عین حال گرم و زنده است. شید فلزی این اباژورها با رنگ آبکاری طلایی هستند. اما برای طرفدارن آباژورهای سالنی، لوتوس آباژورهای سه پایه را طراحی کرده است که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد.

شرکت لوتوس برند برتر ساعت و لوازم دکوراتیو در ایران است. لوتوس با بکارگیری تیم خلاق ، حرفه ای و سختکوش خود توانسته زیباترین و باکیفیت ترین ساعت ها و دیگر لوازم دکوراتیو را تولید نماید. شما از گروه تولیدی لوتوس میتوانید تنوع بینظیری از ساعت دیواری، ساعت سالنی، تابلو، آباژور، کره چوبی، کره تلفن، گرامافون، میز عسلی، آینه و کنسول، میز تی وی، سینی، شمعدان و … را تهیه نمایید. ناگفته نماند که لوتوس در کنار تیم فروش خود یک تیم حرفه ای متشکل از افراد متخصص جهت خدمات پس از فروش دارد که همواره با تجربه و دانش خود پشتیبانی خرید شما را به نحو احسنت بر عهده دارند و شما می توانید سوالات و مشکلات کالای خود را با واحد خدمات در میان بگذارید. برای دیدن تنوع بینظیر محصولات لوتوس می توانید به وبسایت رسمی لوتوس مراجعه نمایید. WWW.LOTUSCLOCK.COM

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو