ورود سامانه بارشی جدید به کشور

منبع: نم نمک

3

1401/10/22

01:36


رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در زابل و ادامه روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد تا شنبه (24 دی) خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی جمعه/ ماندگاری هوای سرد تا شنبه

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا ، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد : امروز (21 دی) با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در اردبیل ، گیلان و غرب مازندران بارش باران و برف و در برخی مناطق قم ، مرکزی ، اصفهان ، غرب یزد ، کرمان ، هرمزگان ، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ، شمال خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های البرز ، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

وی افزود : پنجشنبه (22 دی) در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش رخ می دهد. جمعه(23 دی) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در دامنه های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به ویژه استان های خوزستان ، ایلام ، لرستان ، کرمانشاه ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش همراه با وزش باد انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد : شنبه (24 دی) در جنوب غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش ادامه خواهد داشت و گستره بارش ها بوشهر و شمال و غرب فارس را نیز دربر می گیرد.

ضیاییان ادامه داد : یکشنبه (25 دی) با تقویت سامانه بارشی دامنه فعالیت آن علاوه بر مناطق فوق ، جنوب بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز مرکزی را نیز شامل خواهد شد.

وی افزود : طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان تا صبح شنبه (24 دی) در بیشتر مناطق کشور روند کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد انتظار می رود.

وی افزود : از امروز تا جمعه (21 تا 23 دی) دریای خزر ، چهارشنبه خلیج فارس ، پنجشنبه شرق خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد : آسمان تهران فردا (22 دی) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده برف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای صفر درجه سانتیگراد و روز جمعه (23 دی) قسمتی ابری ، غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 3- و حداکثر دمای 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت : طی امروز و فردا(21 و 22 دی) بندرعباس با دمای 23 و 21 درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز اردبیل با دمای 13- درجه سانتیگراد و فردا بجنورد با دمای 15-درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو