شاهد احمدلو متولد ۸ آذر ۱۳۵۳ بوده و بازیگر ، کارگردان و فیلم نامه نویش میباشد نام همسر او بهاره دانش است و دارای یک فرزند دختر میباشد
بیوگرافی شاهد احمدلو
متولد ۸ آذر ۱۳۵۳ بوده و بازیگر ، کارگردان و فیلم نامه نویش میباشد.
می توان گفت نخستین اثری که ایشان در آن حضور یافته است اثر سرب است و همچنین فیلم هایی بسیاری را تاکنون ساخته است که میتوان اثر سرب را نام برد که در سال ۱۳۶۷ نخستین اثر ایشان می باشد، که در آن هنرنمایی نموده است.
شاهد احمدلو در عرصه هنرپیشگی و کارگردانی مشغول به کار می باشد.
میتوان آثاری که این چهره در آن حضور یافته است : طاقباز، اکباتان، گشت ویژه و باج را نام برد.
افزودنی است که پدر ایشان محمد ولی احمدلو یکی از هنرمندان قدیمی اهل ایرانی می باشد.
فعالیت های هنری
شاهد احمدلو فعالیت هنری خودش را به عنوان هنرپیشه از کلاس پنجم دبستان با مشارکت در گروه تئاتری مدرسه استارت زده است.
شاهد احمدلو در همان گام نخست، دهه فجر سال ۱۳۶۳ از جشنواره تئاتر منطقه ۱۹ تهران، رتبه نخست را به دست میآوردو خیلی زود در ادامه در زمانی که تحصیل می نموده به عنوان تنها تولید کننده تئاتر های مدرسه، مبدل به دانش آموزی محبوب و مطرح شده می شود.
پدر شاهد احمدلو محمدولی احمدلو، یکی از هنرمندان سینمای کشورمان می باشد.
همچنین ببینید:
بیوگرافی ستاره پسیانی بازیگر و همسرش
تحصیلات
شاهد احمدلو در رشته نقاشی تحصیل کرده است و در هنرستان هنرهای زیبای پسران تحصیلات خود را ادامه داده است.
شاهد احمدلو به دلیل حاضر شدن پدر خود در سینما برای نخستین بار در اثر سرب در سال ۶۷ با کارگردانی مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخت و این نخستین تجاربش در زمینهی سینما بوده است.
سپس این چهره درسه اثر ساخته مسعود کیمیایی هنرنمایی نمود و هنرپیشگی را به طور جدی دنبال کرد.
او آثار کوتاه زیادی به دست تولید رسانده است که با چندی از آنان توانست، جایزه های بسیاری از جشنواره های داخلی و خارجی را از آن خود نماید.
شاهد احمدلو بعد از چندی تصمیم می گیرد که اثری داستانی از پشت صحنهی یک اثر تولید نماید و اثر پس از سکوت را که پشت صحنه اثر کاغذ بی خط بود را به دست تولید برساند.
همچنین ببینید:
⚡️بیوگرافی عبدالرضا کاهانی کارگردان
⚡️بیوگرافی رخشان بنی اعتماد کارگردان
⚡️بیوگرافی اصغر یوسفی نژاد کارگردان
آقای شاهد احمدلو نخستین کارگردان کشورمان می باشد که از پشت صحنه یک اثر سینمایی یک اثر داستانی ساخت.
این کارگردان مطرح شده اهل ایرانی تا به حال توانسته دو اثر بلند سینمایی را به دست تولید برساند، که اثر اول ایشان «چند میگیری گریه کنی» نام دارد.
وضعیت ازدواج
این چهره متاهل می باشد و با منتشر کردن یک تصویر در تاریخ تیرماه سال ۱۳۹۶ اخبار ازدواج خود را اعلام نمود.
آثار سینمایی شاهد احمدلو
- طاقباز سال ۹۵
- اکباتان سال ۹۰
- گشت ویژه سال ۹۵
- موش سال ۸۶
- باج خورد سال ۸۲
- حریف دل سال ۷۵
- قافلهسال ٧١
- دره شاپرک ها سال٧٠
- چاووش سال ۶۹
- گروهبان سال ۶۹
- دندان مار سال ۶٨
- سرب سال ۶٧
آثار تلویزیونی
- رهایی سال ۹۵
- آتش و شبنم سال ۸۲ _ ۷۹
- نبردی دیگر سریال تلویزیونی سال ۷۴ _ ۷۳
- فردا روز دیگری است سال ٧٢
به عنوان کارگردان: اثر تلویزیونی
- چشم بندی 1401
- پسرها سرباز به دنیا نمی آیند
- بهار، قبل و بعد اثر
- ما خونه نیستیم سال ۸۸
- گنج خانه سفید سال ۸۸
- مار سال ۸۹
- پسر ایران سال ۸۹
- سه دونگ، سه دونگ سال ۸۹ _۹۰
- خانه اجاره ای سال ۹۲
- آقا و خانم سنگی سال ۹۴_ ۹۳
آقای احمدلو در فیلم هایی از جمله:
گروهبان، دندان مار وسرب به عنوان هنرپیشه هنرنمایی کرد نموده است.
در مورد کارهای گذشته ایشان در زمینه هنر خود افزود:
در تدارکات کارگردانی اثر تازه می باشم، و علاوه بر همه اینها چندی میباشد برندی ثبت نمودهام وموازی با سینما در عرصه طراحی مشغول به کار می باشم.
او در ادامه صحبتهای خود افزود:
در کارگاه هنری خود به طور حرفهای فعالیت طراحی و انتشار سیلک انجام می دهم و سعی می کنم در عرصههای گوناگون تبلیغاتی با عرضه ایده های خوب و اجرا های خلاقانه بینندگان را مجذوب خود نمایم.
آقای احمدلو در فیلم هایی از جمله:
دره شاپرک ها، باج خور و موش به عنوان هنرپیشه هنرنمایی نموده است و در زمینه کارگردانی هم به غیر از تولید دو اثر سینمایی به نام های «چند میگیری گریه کنی» و «اگه میتونی منو بگیر» چند سریال تلویزیونی به دست تولید رسانیده است.
او بیان میکند :مجموعه ای پر مخاطب می باشد، که تاریخ مصرف نداشته باشد.
آقای احمدلو هنرپیشه و کارگردان اهل ایرانی در ادامه افزود:
این اثر برای چندمین مرتبه می باشد که از قاب تلویزیون روی آنتن می رود و علت شاخصی آن را نداشتن تاریخ مصرف اثر میخوانم.
تصور مینمایم زمانی که مجموعهای تاریخ مصرف نداشته باشد، بسیار پر مخاطب میشود.
نظر شاهد احمدلو در مورد اثر سه دونگ، سه دونگ:
زمانی که مجموعهای خاصیت تازگی اش را حفظ می نماید، طبیعتاً از قاب تلویزیون بسیار تکرار می شود، که این اثر هم از این موضوع تبعیت نموده و من بسیار شاد می شوم که اثری که تولید نمودم به این صورت تکرار می شود.
ایشان در ادامه گفت: یک نکته خیلی شاخصی که در پخش برنامه های تلویزیونی موثر می باشد، نظرها و سلایق مخاطبین می باشد، که به همان صورت دوست دارند اینطور فیلم هایی را از رسانه ملی ببینند.
به خاطر اینکه خاستگاه تلویزیون را بیننده انتخاب میکند.
ایشان ادامه صحبت های خود میگوید:
مباحث نداشتن تامین بودجه درباره تلویزیون امکان دارد در هر جای جهان ایجاد شود، ولی چیزی که شاخص می باشد خروجی ساختارهای تلویزیون و اندازه موفقیت آن در بین مخاطبان می باشد.
فیلم های کمدی تلویزیونی اغلب به سوی کمدی سخیف خود سوق داده است تا کمدی موقعیت!
اینطور فیلم ها به خاطر، پخش از رسانه ای که عموم مردم جامعه با آن در ارتباط هستند به صورت مستقیم بر فرهنگ جامعه و ارتباط بین اشخاص موثر می باشد.
تلویزیون بایستی خوب متوجه این باشد که چه مجموعه ای را در چه زمانی از تاریخ میخواهد تکرار نماید.