راهنمای انتخاب و خرید لباس اسکی خانم ها و آقایان و ویژگی های آن

راهنمای انتخاب و خرید لباس اسکی خانم ها و آقایان و ویژگی های آن


منبع: بیتوته

4

1401/10/22

07:35


هنگامی که برای اسکی یا اسنوبورد لباس می پوشید، مهم است که با یک پایه خوب شروع کنید، سپس بسته به شرایط، لایه های خود را بسازید. سه چیز اصلی که لباس اسکی شما باید با آن مقابله کند سرما، باد و رطوبت است که هر دو از بیرون به شکل برف یا باران و از داخل به شکل تعریق می آیند. ما به شما کمک می کنیم لایه های عالی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند که در کوهستان گرم و راحت بمانید.

راهنمای انتخاب و خرید لباس اسکی خانم ها و آقایان و ویژگی های آن



خرید لباس اسکی, راهنمای انتخاب و خرید لباس اسکی, نکاتی برای انتخاب و خرید لباس اسکی

راهنمای انتخاب و خرید لباس اسکی خانم ها و آقایان و ویژگی های آن

 

راهنمای انتخاب لباس و تجهیزات مناسب برای اسنوبورد و اسکی:

هنگامی که برای اسکی یا اسنوبورد لباس می پوشید، مهم است که با یک پایه خوب شروع کنید، سپس بسته به شرایط، لایه های خود را بسازید. سه چیز اصلی که لباس اسکی شما باید با آن مقابله کند سرما، باد و رطوبت است که هر دو از بیرون به شکل برف یا باران و از داخل به شکل تعریق می آیند. ما به شما کمک می کنیم لایه های عالی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند که در کوهستان گرم و راحت بمانید.

راهنمای انتخاب لباس و وسایل مناسب برای اسنوبورد :

وقتی صحبت از اسنوبورد به میان می آید، لباسی که می پوشید مهم است. شما می خواهید مطمئن شوید که تجهیزات مناسبی برای گرم و خشک نگه داشتن شما در حین بیرون رفتن در شیب ها دارید. اما با وجود همه گزینه های مختلف، دانستن اینکه چه چیزی را انتخاب کنید می تواند دشوار باشد. در اینجا راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می کند لباس و وسایل مناسب را برای یک روز اسنوبرد انتخاب کنید.

 

برای اسکی و اسنوبورد، در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید برای گرم ماندن و محافظت از عوامل محیطی وجود دارد. عرق توسط یک لایه لباس زیر بلند از پوست شما خارج می شود که شما را گرم نگه می دارد. اگر زمین خوردید، باید یک ژاکت بارانی روی تاپ پشمی خود بپوشید. با این حال، از آنجایی که لغزنده بودن کاپشن سر خوردن را آسان تر می کند، ممکن است نیاز به پوشیدن کت بارانی ضد آب و تنفس داشته باشید. می توانید از عینک برای محافظت از چشمان خود در برابر باد، برف و تابش خیره کننده استفاده کنید. وقتی دما خیلی سرد است، گتر گردن را می توان روی بینی شما کشید. بالاکلوا نه تنها پوشش بیشتری را فراهم می کند، بلکه خنک کننده بیشتری نیز ایجاد می کند.

 

لباس های زیر حرارتی بپوشید که قابلیت تنفس داشته باشند و احساس سردی و آب گرفتگی را از بین ببرند و در عین حال تعریق را نیز از بین ببرند. تی شرت ها وقتی به عنوان لایه پایه استفاده می شوند بسیار مستعد به هم ریختگی و اذیت شدن شما هستند.

 

ژاکت ها اغلب به عنوان لایه های عایق توسط برخی افراد استفاده می شوند، اگرچه حجیم تر از سایر مواد هستند. به دلیل احتمال تجمع رطوبت بر روی لایه عایق شما، پنبه همچنان گزینه خوبی برای این ناحیه است. اسکی بازان و اسنوبورد سواران نیازی به لایه عایق در بالای بدن خود ندارند، اما یک ژاکت پف کرده این کار را انجام می دهد.

 

لایه های پایه یا لباس زیر بلند زیر شلوار اسکی شما بهترین هستند زیرا عرق را جذب و از بین می برند.

 

همانطور که دیدیم، چکمه های اسنوبرد واقعی هنوز بهترین انتخاب برای اسنوبورد هستند. این چکمه ها علاوه بر کنترل، راحتی و ایمنی خوب، برای ساپورت مچ پا و تناسب اتصالی طراحی شده اند که برای ایجاد یک تناسب سفت و حمایتی ساخته شده اند.

 

بهترین جنس های لباس اسکی, لباس های مناسب اسکی, آشنایی با لباس های مناسب اسکی

نکاتی برای انتخاب لباس اسکی

 

یک اسنوبردیست مبتدی چه باید بپوشد ؟

اگر می خواهید لباس اسکی بی عیب و نقص داشته باشید، چندین لایه را استفاده کنید. وقتی این لباس ها را زیر ژاکت و شلوار برفی خود می پوشید، لباس مناسبی پوشیده اید. لباس های نخی بر خلاف سایر پارچه ها، ضد آب نیستند و به شما کمک نمی کنند تا خوب نفس بکشید. هنگامی که زمان یادگیری اسکی عرق می کنید، لباس شما باید از پشم و پارچه های مصنوعی باشد که شما را گرم و خشک نگه دارد.

 

با اسنوبورد در زمستان می توانید بفهمید که چرا بسیاری از مردم از اسنوبورد در زمستان لذت می برند. در زیر لیستی از 13 مورد ضروری برای اسنوبوردکاران مبتدی آمده است. محدوده اندازه یک اسنوبرد مهمترین عامل در تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید آن خواهد بود. شما باید چکمه ای داشته باشید که هم ایمن و هم راحت باشد تا پای شما به درستی نصب شود. مواد عایق رطوبتی از بهترین های موجود در بازار هستند. اگر در زمستان از عینک استفاده می کنید، باید عینکی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست در معرض دید شما همخوانی داشته باشد. ژاکت با اتصالات کت به شلوار مانع از بالا آمدن برف از ژاکت شما یا پایین آمدن شلوار برفی می شود.

 

هنگام استفاده از کلاه ایمنی، پوشیدن کلاه زیر آن ایمن نیست. هنگام تمرین اسکی برای اولین بار، پارچه های پشمی و مصنوعی شما را گرم و خشک نگه می دارند. جوراب برای اسنوبورد ضروری است. در طول روز، آنها پاهای شما را گرم، خشک و دنج نگه می دارند، بنابراین می توانید تمام روز را اسکی کنید.

 

کت :

برای تکمیل همه چیز، به یک لایه بیرونی مقاوم در برابر آب و هوا نیاز دارید تا عناصر را بیرون نگه دارد. یک کاپشن و کت اسکی با کیفیت خوب (معروف به شلوار اسکی، با نام مستعار شلوار اسکی) باعث می شود که باد، برف و باران در حالی که گرمای شما در آن باقی می ماند بیرون بماند.

 

آیا می توانید برای اسنوبورد یا اسکی کت معمولی بپوشید؟

هر کسی که قبلاً اسکی یا اسنوبرد سواری نکرده است، باید از پوشیدن کت معمولی خودداری کند. یک کت استاندارد، که به عنوان کت زمستانی نیز شناخته می شود ، فقط برای گرما در نظر گرفته شده است، در حالی که کت اسکی برای مقاومت در برابر آب و باد، خشک نگه داشتن شما و تامین گرما ساخته شده است.

 

یک کت معمولی برای گرما طراحی شده است، در حالی که یک کت اسکی برای دوام، مقاومت در برابر آب و باد، قابلیت تنفس و گرما طراحی شده است. از طرف دیگر، کت اسکی شما کاملاً با کت معمولی زمستانی شما متفاوت است، از نظر ساخت، پارچه و غیره. اگر قصد دارید مکرراً به اسکی یا اسنوبورد بروید، باید مطمئن شوید که کت مخصوص اسکی شما به اندازه کافی قوی است که بتواند در برابر فشار مقاومت کند. ژاکت های ساخته شده از نایلون یا پلی استر با روکش DWR (دفع آب بادوام). ژاکت شما با گذشت زمان گرانتر می شود، بنابراین ژاکتی را انتخاب کنید که تا حد امکان بادوام باشد.

 

این بافت همبند است که به جای هوا، دما را در طول روز ثابت نگه می دارد. مهمترین جنبه انتخاب کت اسکی یا اسنوبرد گرم نگه داشتن آن است. اگر عایق ناکافی باشد، سفر به پایین کوه را می توان با یک دویدن کوتاه کرد. علت آن ژاکتی است که به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا دمای بدن را تغییر دهد، کتی که خیس و سپس خشک می شود و کتی که به دلیل باد و یخ زدگی بسیار سرد است، کت های معمولی از نظر ظاهری مناسب هستند. برای زندگی شهری برای استفاده در شرایط آب و هوایی سخت یا در شرایطی که زمان و انرژی محدود است طراحی نشده است. کاپشن های پشمی در برابر آب مقاوم هستند اما رطوبت را از بین نمی برند. عرق و برف پارچه را از داخل و خارج خیس می کند.

 

اگر می خواهید در تمام طول روز گرم بمانید، کت های پارکا گزینه ای عالی هستند. وقتی هوا سرد است، کت پارکا ایده آل است. پوشیدن ژاکت بمب افکن هیچ ضرری ندارد. اگر فقط باید برای مدت کوتاهی بیرون بایستید، ژاکت بمب افکن بهترین گزینه برای رفت و آمد در شهر است. این ایده خوبی است که بمب افکن خود را در زمستان بپوشید. در کوهستان، از یک ژاکت گرمتر از حد متوسط ​​استفاده کنید.

 

بسیار مهم است که ژاکتی را انتخاب کنید که هم ضد آب و هم قابل تنفس باشد تا بتوانید حتی در زمان تغییر آب و هوا خشک بمانید. بسیار مهم است که ژاکتی بخرید که دارای کاپوت باشد تا شما را گرم نگه دارد و در عین حال تناسب راحتی را برای بدن شما فراهم کند.

هنگام انتخاب ژاکت اسنوبورد مناسب، مهم است که به نیازهای خود فکر کنید. ژاکتی را انتخاب کنید که راحت، ضد آب و قابل تنفس باشد تا بدنتان را خشک نگه دارد. یک لباس مناسب اسکی علاوه بر مناسب بودن باید راحتی را به همراه داشته باشد.

 

نکته: اگر اولین بار هستید، به یاد داشته باشید که پاچه های شلوار و گترهای داخل آن باید از روی کاف کفش اسکی شما برود. این کار از برف جلوگیری می کند و از پارگی جلوگیری می کند.

 

خرید لباس اسکی, لباس های مناسب برای پیست, بهترین لباس های اسکی

کت های مناسب اسکی

 

آیا می توانم برای اسنوبورد شلوار برفی معمولی بپوشم؟

اسنوبوردها می توانند از شلوارهای معمولی استفاده کنند که لایه بالایی ضد آب و آستر پلی استر گرم زیر آن دارند تا ضد آب شوند. در مقابل، یک شلوار برفی واقعی هم خشک و هم قابل تنفس است که پوشیدن آن را بسیار راحت می کند. استفاده از آن تجربه اسنوبورد شما را لذت بخش تر از همیشه خواهد کرد.

 

پوشیدن شلوار برفی مناسب با درجه ضد آب خوب بسیار مهم است. مدت زمان نشستن در برف یکی از دلایلی است که شلوارهای مبتدی را به کت خود ترجیح می دهند. سوارکارانی که تحمل کمتری برای پوشیدن شلوار بارانی یا پیست و لباس زیر حرارتی دارند، ممکن است ترجیح دهند از گزینه های دیگری مانند لایه های بارانی یا شلوارهای پیست و لباس های زیر حرارتی استفاده کنند. شلوارهای بارانی مانند شلوارهای برفی ضد آب هستند و بیشتر از شلوارهای برفی پوشیده می شوند. اگر به شلوارهای مقاوم در برابر باران یا ضد آب دسترسی ندارید، لایه لایه کردن یک شلوار پشمی Polartec با سایر مواد حرارتی گزینه خوبی است. هنگام پیاده روی در کوه، لایه های زیاد نیز می تواند باعث عرق کردن شما شود.

 

بهترین شلوار برفی با گترهای توکار طراحی شده است که به طور محکم در اطراف چکمه های شما قرار می گیرد تا برف و آب از ناحیه مچ پا و پای شما خارج نشود. اکثر جایگزین های شلوار برفی فاقد نوار کشی و همچنین یک لایه ضد آب اضافی روی پاها هستند. از طرف دیگر، شلوارهای اسنوبورد گرمتر، بادوام تر، تنفس راحت و راحت تر از سایر انواع شلوار هستند. همچنین شلوارهای اسنوبورد گشادی بسیار کمتری وجود دارد که به شما امکان می دهد در یک زاویه بنشینید. شلوارهای اسنوبورد اغلب ضد آب هستند و برای محافظت در برابر شوک به آن پدهای زانو و باسن اضافه می شود.

 

نکاتی برای انتخاب و خرید لباس اسکی, بهترین جنس های لباس اسکی, لباس های مناسب اسکی

شلوارهای مناسب اسکی و اسنوبورد

 

آیا می توانید برای اسکی شلوار معمولی بپوشید؟

شلوارهای معمولی نباید پوشیده شوند زیرا شرایط مناسب سرمای شدید کوهستانی را ندارند و دیگر برای مقاومت در برابر چنین دمای شدید ساخته نشده اند. در عوض، عرق کمتری را جذب می کنند و باعث می شوند حتی سردتر شوند.

 

شلوار برفی مناسب را برای فعالیت خود انتخاب کنید.

وقتی صحبت از شلوارهای برفی به میان می آید، به نوع فعالیتی که در آن شرکت خواهید کرد توجه زیادی داشته باشید. برای گرم نگه داشتن شما ، می توان ساق شلواری را زیر اکثر برندهای شلوار اسکی پوشید. از آنجایی که آنها معمولاً سه چهارم طول دارند، هیچ شانسی برای مالیدن مچ پاها به داخل آنها وجود ندارد. اگر قصد اسکی دارید، در صورت تغییر آب و هوا باید شلوار ساق بلند به همراه داشته باشید. اگر می خواهید گرم بمانید حتماً شلوار ساق بلند بپوشید.

 

لباس اسکی چه بپوشیم ؟

لباسی که در اسکی می پوشید بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که لباس مناسب می پوشید تا گرم و خشک بمانید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که لباس خود را لایه لایه کنید. شما باید یک لایه پایه بپوشید، که لایه ای از لباس است که رطوبت را از بین می برد. لایه بعدی باید یک لایه عایق باشد که به گرم نگه داشتن شما کمک می کند. لایه نهایی باید یک لایه ضد آب و ضد باد باشد.

 

لایه ها به شما این امکان را می دهند که بسته به سطح فعالیت و آب و هوا، لایه ها را اضافه یا کم کنید. بهتر است برای زمستان از سه لایه استفاده کنید. پوشیدن یکی از این لایه ها بهترین راه برای محافظت از پوست است. اسنوبورد معمولاً به گونه ای طراحی می شود که شل تر از لباس های اسکی آلپاین باشد و به اسنوبوردها اجازه می دهد آزادانه حرکت کنند. شلوار اسنوبرد اغلب در فاق و زانو تقویت می شود تا هنگام اسکی یا زانو زدن در برف محافظت بیشتری ایجاد کند. هنگام استفاده از کلاه ایمنی، به این نکته توجه داشته باشید که باید کلاه ایمنی برای شما خوب باشد. باید به پوشیدن لباس هایی فکر کنید که تنفس، ضد آب و مقاوم در برابر باد و آب و هوا باشد.

 

برف از آب تشکیل شده است، بنابراین دارای یک لایه بیرونی است که آن را از نفوذ آب محافظت می کند. هنگام انتخاب جوراب، از شلوغی آن غافل نشوید. بهتر است به هیچ وجه گردش خون پاهای خود را محدود نکنید و جوراب های ساق بلند و پنبه ای و گرم را انتخاب کنید. توصیه می کنیم از پوشیدن دو جفت جوراب در چکمه های اسکی خودداری کنید. زیرا باعث تاول زدن پاهای شما می شود.

 

مناسب ترین لباس اسکی, خرید لباس اسکی, لباس های مناسب برای پیست

لباس های مناسب اسکی

 

لوازم جانبی اسکی :

کلاه و کلاه ایمنی :

باور کنید یا نه کلاه ایمنی یک موضوع بحث برانگیز در صنعت اسکی بود. خوشبختانه اکنون همه چیز کمی آرام شده است و پوشیدن کلاه ایمنی عادی شده است. اگر انتخاب می کنید که از کلاه ایمنی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم زمانی که اسکی و چکمه های اسکی خود را در استراحتگاه کرایه می کنید و یا می پوشید، کلاه ایمنی را نیز کرایه کنید و یا در هر همان زمان آن را سرتان بگذارید. اگر تصمیم گرفتید که کلاه ایمنی برای شما مناسب نیست، حتما از یک کلاه گرم و مناسب استفاده کنید.

 

عینک یا عینک آفتابی :

اگر مبتدی هستید، اسکی با عینک آفتابی به احتمال زیاد کافی خواهد بود زیرا خیلی سریع پیش نخواهید رفت یا از روی زمین های سخت حرکت نمی کنید. اما در روزهای ابری، دیدن عینک آفتابی در عینک اسکی با لنزهای مخصوص ساخته شده برای روزهای کم نور دشوارتر است. عینک ها همچنین به جلوگیری از ورود باد به چشم شما کمک می کنند، چه آن باد طبیعی باشد و چه از سرعت پایین آمدن شما از تپه باشد. برخی از مغازه های اجاره اسکی عینک هایی را اجاره می دهند، اما می توانید آن را خودتان خریداری کنید.

 

خرید لباس اسکی برای خانم ها و آقایان, نکته هایی برای انتخاب لباس اسکی, بهترین لباس ها برای اسکی

عینک و کلاه ایمنی مخصوص اسکی

 

دستکش :

لازم نیست از دستکش های حرفه ای استفاده کنید. دستکش های اسکی باید ضد آب و گرم (توخز) باشند! 

 

راهنمای انتخاب و خرید لباس اسکی, نکاتی برای انتخاب و خرید لباس اسکی, بهترین جنس های لباس اسکی

دستکش های مناسب اسکی

 

جوراب :

پوشیدن جوراب اسکی تنها چیزی که همیشه باید زیر یک جفت چکمه اسکی پوشیده شود یک جفت جوراب اسکی است. هیچ جوراب کهنه ای را که در اطراف خود دارید نپوشید، به خصوص اگر از پنبه یا واقعا ضخیم ساخته شده باشد. آنها فقط عرق را جذب می کنند و به شما پای سرد می دهند. همچنین، توصیه می کنیم از پوشیدن دو جفت جوراب در چکمه های اسکی خودداری کنید، زیرا باعث تاول زدن پاهای شما می شود.

 

اگر می خواهید در کوهستان راحت باشید، جوراب های بلند، گرم و بدون درز ضروری هستند. این امر به ویژه برای اسکی بازانی که هر روز پاهایشان محکم در چکمه های سخت قفل می شود، صادق است. قابلیت تنفس و بالشتک عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند، اما می توانند قیمت را کمی افزایش دهند.

 

کفش :

برای اسکی از کفش های ساق دار و ضد آب استفاده کنید. تا زمان راه رفتن روی برف پاها و جوراب شما خیس نشود. کفش هایی بپوشید که پاشنه ی آنها برای راه رفتن روی برف مناسب باشد.

 

کوله پشتی :

اگر می خواهید مسافت کمی را به بالا طی کنید بهتر کوله پشتی با خود حمل نکنید. در غیر این صورت از کوله پشتی های سبک و ضد آب و جمع و جور استفاده کنید.

 

محافظ مچ دست :

محافظ مچ دست فقط برای اسنوبورد سواران ضروری است که افتادن روی دستان شما امری اجتناب ناپذیر است.

 

نکته :

لباس های اسکی برای خانم ها و آقایان تفاوتی ندارد. خانم ها می توانند از کت های بلندتر استفاده کنند.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

نظرات


تصویری


ویدئو