علت ماسیدن کرم پودر و روش رفع آن چیست

علت ماسیدن کرم پودر و روش رفع آن چیست


منبع: مدیسه

5

1401/10/22

09:39


ماسیدن کرم پودر روی صورت یکی از دغدغه‌ها و نگرانی افراد بعد از زدن کرم پودر است. به خصوص اگر

علت ماسیدن کرم پودر و روش رفع آن چیست

ماسیدن کرم پودر روی صورت یکی از دغدغه‌ها و نگرانی افراد بعد از زدن کرم پودر است. به خصوص اگر قرار باشد کرم پودر ساعت طولانی روی پوست بماند. داشتن یک پوست زیبا و جذاب آرزوی همه افراد است اما ساختن یک فونداسیون زیبا روی چهره اگرچه کار پیچیده‌ای نیست اما بسیار چالش برانگیز بوده و باید نهایت دقت و توجه در انتخاب و کار با ابزار در نظر گرفته شود. هر چند برند محصول برای بسیاری از افراد گزینه مهمی بوده اما اگر پوست خود را به درستی نشناسیم حتی گران‌ترین کرم پودر نیز روی صورت می‌ماسد. اما علت ماسیدن کرم پودر روی صورت چیست؟ برای یافتن پاسخ سوال چگونه کرم پودر بزنیم که ماسیده نشود، با همراه باشید تا بیشتر در این رابطه بدانید.

علت اصلی ماسیدن کرم پودر روی صورت چیست؟

چندین عامل در ایجاد این مشکل دخیل هستند. ممکن است که جنس پوست فرد با مدل انتخابی کرم پودر هماهنگ نباشد یا پوست خسته باشد. فراموش نکنید برای به اصطلاح نشستن صحیح کرم پودر روی صورت، پوست باید به طور کامل استراحت کرده باشد. در ادامه به عوامل دیگر اشاره می‌کنیم.

پوست خود را تمیز نمی‌کنید!

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در مورد استفاده از کرم پودر آماده نکردن پوست صورت است. در ابتدا و قبل از انجام هر کاری باید با ژل شستشوی مخصوص پوست خود یا میسلار واتر اقدام به پاکسازی کردن پوست کرده و منافذ پوست را به خوبی تمیز کنید. در قدم بعدی اگر امکانش وجود دارد از تونر استفاده کنید. استفاده از این محصول باعث تمیز شدن لایه‌های زیرین پوست خواهد شد.

جنس انتخابی کرم پودر

با انتخاب کرم پودر مناسب آرایش زیبایی را رقم بزنید.

یکی از علت‌های مهم ماسیدن کرم پودر، انتخاب اشتباه نوع کرم پودر برای پوست صورت است. نحوه کرم پودر زدن پوست خشک بسیار متفاوت با شخصی بوده که پوست چربی دارد. در بقیه موارد نیز به همین نحو است. اگر پوستی مختلط دارید بهترین کار استفاده از دو کرم پودر متفاوت است. اما اگر چنین کاری برای شما مقدور نیست باید ابتدا با کمک پرایمر صورت خود را آماده کنید.

رنگ درستی را انتخاب نمی‌کنید!

انتخاب رنگ صحیح کرم ‌پودر نقش بسیار ویژه‌ای در نحوه ماندگاری آن دارد. برای اینکه بتوانید بهترین رنگ را برای پوست خود انتخاب کنید، فقط کافی است مقداری از کرم پودر را زیر چانه خود بزنید کاملا متوجه رنگ درست خواهید شد.
به هیچ عنوان کرمی را روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست انتخاب نکنید زیرا برای برنزه کردن یا روشن کردن پوست باید اقدامات دیگری انجام داد و رنگ اشتباه باعث ماسیدن کرم روی پوست می‌شود.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت اورجینال

آیا از ابزار صحیح برای اپلای کرم پودر استفاده می‌کنید؟

اسپانج تخم مرغی به بهتر پخش شدن کرم پودر روی پوست کمک می‌کند.

بهترین وسیله برای پخش کرم پودر اسپانج تخم مرغی و بِراش مخصوص است. برخی از افراد از انگشتان دست برای پخش کردن کرم استفاده می‌کنند که نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

نکته بعدی این است که براش و اسپانج تخم مرغی قبل از استفاده باید مرطوب شوند. در ابتدا مقدار مناسبی از کرم پودر را روی صورت گذاشته و با زدن ضربات آهسته آن را پخش کنید. به هیچ عنوان در مقدار کرم پودر زیاده‌روی نکنید، زیرا نه تنها پوست شما را یکدست نمی‌کند، بلکه لایه‌های اضافی کرم روی یکدیگر باعث کیکی شدن یا همان ماسیدن خواهد شد.

فراموش نکنید که هر بار بعد از استفاده از ابزار، آن‌ها را با مواد مناسب تمیز کنید، زیرا کثیف بودن اسپانج یا براش خود باعث ماسیدن کرم پودر خواهد شد.

روی چین و چروک صورت بیش از اندازه کرم پودر نزنید

یکی از اشتباهات بسیار رایج در زدن کرم پودر، کاور کردن خطوط صورت با استفاده از این مواد است. در صورتی که باید برعکس این کار را انجام دهید. ابتدا باید تمام قسمت‌های دیگر صورت را کرم بزنید، سپس مقداری را که روی اسپانج یا براش باقی مانده به آرامی روی خطوط صورت اپلای کنید.

مطالب دیدنی:  15 ترفند ساده برای جوانسازی پوست

کرم پودر خود را تثبیت کنید!

بعد از زدن کرم پودر حتما از تثبیت کننده استفاده کنید تا از به هم خوردن لایه‌های کرم روی یکدیگر و همچنین روی پوست جلوگیری شود. برای این کار می‌توان صورت را با پودر فیکس، بیک کرده یا از اسپری شفاف تثبیت کننده کمک گرفت.

چگونه از ماسیدن کرم پودر پیشگیری کنیم؟

با استفاده از مقدار مناسب کرم پودر از ماسیدن آن جلوگیری کنید.

کرم پودر زدن قواعد خود را دارد که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره شد. اما در بسیاری از موارد با وجود رعایت تمامی نکات باز هم مشکل ماسیدن کرم پودر برای افراد اتفاق می‌افتد. پس این سوال مطرح خواهد شد که پیشگیری از ماسیدن کرم پودر تحت تاثیر چه عواملی است.

به انجام روتین پوستی خود پایبند باشید

یک روتین پوستی مناسب از ماسیدن کرم پودر جلوگیری می‌کند.

انجام درست و پیوسته روتین پوستی یکی از مهمترین دلایل پیشگیری از ماسیدن کرم پودر است. استفاده از ویتامین‌ها، رتینول و آنتی اکسیدان‌ها باعث بهبود وضعیت پوست خواهد شد و به نوعی معجزه می‌کند.

به عنوان مثال استفاده از ماده‌ای به نام نیاسیامید که از مشتقات ویتامین B محسوب می‌شود هم باعث آبرسانی به پوست و هم از طرف دیگر به خاطر چسبندگی که ایجاد می‌کند، می‌تواند مانند یک پرایمر عمل کرده و اجازه حرکت به کرم پودر را ندهد.

استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی نیز اهمیت فوق العاده‌ای دارند. بهتر است هفته‌ای دو تا سه بار از انواع مختلف ماسک صورت استفاده کنید.

مطالب کاربردی :  راهنمای روتین پوستی روزانه

جذابیت چهره خود را با پی‌ریزی یک فونداسیون صحیح روی صورت، دو چندان کنید!

آرایش کردن با لوازم آرایشی بهداشتی یکی از لذت‌ بخش‌ترین کارها برای اغلب افراد به شمار می‌آید. یکی از مواردی که نقش تعیین کننده‌ای در یک آرایش زیبا ایفا می‌کند، ایجاد پوستی صاف و درخشان بعد از انجام آرایش است.

اما بعضی از مواقع بنا بر دلایلی که در این مقاله ذکر شد، نحوه آرایش باعث ماسیدن کرم پودر روی صورت می‌شود که جلوه نامناسبی به چهره انسان می‌دهد. هیچ شخصی دلش نمی‌خواهد که کرم پودر روی صورتش ماسیده شود. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشیم.

راستی نظر شما چیست؟ آیا تا کنون کرم پودر روی صورت شما ماسیده است؟ آیا می‌دانید دلیل اصلی آن چیست؟ مشکل خود را چگونه برطرف کرده‌اید؟ ما مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : kingarthurbaking

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو