اجرای 61 طرح گردشگری در استان کردستان تصویب شد

منبع: همگردی

3

1401/10/22

10:03


ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، اجرای 61 طرح گردشگری در استان کردستان تصویب شد.

آرمان وطن دوست اظهار کرد: این طرح ها شامل احداث هتل، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، سفره خانه سنتی و اقامتگاه بومگردی در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای بهره برداری از این طرح های گردشگری 982 میلیارد تومان است، افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد می شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: این اقدام به منظور حمایت از سرمایه گذاران، تقویت زیرساختهای اقامتی، پذیرایی و تفریحی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان انجام شده است.

وطن دوست با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساختهای گردشگری عاملی برای رونق اشتغالزایی در این بخش است، ابراز امیدواری کرد با حمایت از طرح ها و پروژه های اجرایی و همچنین جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد صنعت گردشگری در استان باشیم.

برگزاری کارگاه تخصصی گردشگری طبیعت در شهرستان بانه

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه هم در خبر دیگری به برگزاری کارگاه تخصصی مهارتهای طبیعتگردی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این کارگاه آموزشی که اکنون با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان این حوزه با روش ها و راهکارهای طبیعتگردی، جذب گردشگر، برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر و توسعه گردشگری شهرستان در حال برگزاری است در 6 ماه آینده نیز تکرار خواهد شد.

محمد حسینی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از طبیعتگردان و دوستداران طبیعت شرکت دارند، اظهار کرد: در برگزاری این دوره سعی می شود شرایطی فراهم شود تا علاقمندان ضمن حضور در طبیعت برای محافظت و احیای آن نیز اقدام کنند.

وی افزود: این دوره با همکاری شرکت گردشگری شوان گشت در حال برگزاری است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه به تداوم برنامه های آموزشی حوزه گردشگری در سطح شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در پایان به شرکت گنندکان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود.

اجرای 61 طرح گردشگری در استان کردستان تصویب شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو