گوشی گوگل پیکسل 8؛ هر آنچه از پرچم‌دار بعدی گوگل می‌دانیم

منبع: پلازا

3

1401/10/22

10:48


گوشی گوگل پیکسل 8؛ هر آنچه از پرچم‌دار بعدی گوگل می‌دانیم

گوشی گوگل پیکسل 8 تا چندین ماه دیگر عرضه نخواهد شد ولی از همین حالا اخبار و شایعات مربوط به این موبایل در حال انتشار هستند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آخرین اطلاعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون سری پیکسل ۸.

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو قرار نیست تا پاییز سال آینده از راه برسند ولی از آنجایی گوگل سابقه بسیار بدی در حفظ اطلاعات سخت‌افزاری گوشی‌هایش دارد، تاکنون شایعات مختلفی در مورد این سری شنیده شده و انتظار داریم در آینده هم اخبار بیشتری بشنویم. پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو توانستند نقاط ضعف سری پیکسل 6 را جبران کنند و حالا همه امیدوار هستند گوگل در سال 2023 نیز با بهبود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این پرچم‌داران، بتواند یک بار دیگر گوشی‌های رده‌بالای خود را با قیمت مناسب و کمتر از بسیاری از رقبا وارد بازار کند.

فهرست مطالب

معرفی گوشی گوگل پیکسل 8

در ادامه به معرفی گوشی گوگل پیکسل ۸ براساس تمام اخباری که تاکنون در مورد این گوشی‌ و مدل پرو آن منتشر شده است خواهیم پرداخت.

مشخصات گوشی Google Pixel 8

تاکنون در مورد سخت افزار موبایل گوگل پیکسل ۸ اطلاعات بسیار اندکی منتشر شده است. تا به اینجا تنها اسم رمزهای این گوشی و مدل پرو آن را می‌دانیم. گوگل، پیکسل 8 را با اسم رمز شیبا و مدل پرو را نیز با اسم رمز هاسکی در دست ساخت دارد.

در مورد پرازنده ی موبایل گوگل پیکسل ۸ می‌توانیم با قطعیت بگوییم که گوگل از یک پردازنده جدید گوگل تنسور G3 استفاده خواهد کرد. براساس برخی شایعات، این پردازنده برپایه پردازنده اگزینوس 2300 ساخته شده و از مودم G5300 استفاده می‌کند. هنوز در مورد این پردازنده و همچنین پردازنده گرافیکی گوشی Google Pixel 8، اطلاعاتی منتشر نشده است.

موبایل گوگل پیکسل ۸

بخش بعدی حافظه داخلی و رم گوشی Google Pixel 8 است. در سال 2022، پیکسل 7 با حداکثر 8 گیگابایت رم وارد بازار شد و مدل پرو نیز در بهترین مدل خود از رم 12 گیگابایت استفاده می‌کرد. پیش‌بینی می‌شود گوگل این میزان رم را برای سال 2023 و سری پیکسل 8 نیز حفظ کند؛ با این حال برخی از منابع نیز مدعی شدند امسال هردو گوشی با رم 12 گیگابایتی همراه خواهند شد. در مورد حافظه اما انتظار تغییری نداریم و احتمالا همچنان شاهد همان ترکیب قبلی خواهیم بود.

یکی دیگر از ویژگی های موبایل گوگل پیکسل ۸ که اهمیت زیادی دارد، نمایشگر است. براساس گمانه‌زنی‌ها، گوگل همچنان از پنل‌های اولد در هردو گوشی استفاده خواهد کرد. مشخصات نمایشگرها نیز بعید است تغییر کند. براین اساس پیکسل 8 احتمالا با نمایشگر 6.3 اینچی تخت با رفرش‌ریت 90 هرتز و پیکسل 8 پرو با نمایشگر خمیده 6.7 اینچی با رفرش‌ریت 120 هرتزی عرضه می‌شود. براساس اخبار این پنل‌ها برای مدل پایه و پرو به ترتیب با رزولوشن‌های 2268×1080 و 2822×1344 همراه خواهند شد.

دوربین موبایل گوگل پیکسل ۸

در مورد دوربین‌ها نیز مانند طراحی موبایل گوگل پیکسل ۸، اطلاعات خیلی زیادی در دست نیست. به جز یک مورد. همان منبعی که خبر اسم رمز گوشی‌ها، پردازنده و رزولوشن را افشا کرده، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو احتمالا از فناوری Staggered HDR بهره خواهند برد.

معرفی گوشی گوگل پیکسل ۸

دوربین‌ها با این فناوری می‌توانند نوردهی کوتاه و طولانی را به‌جای آن که به ترتیب و یکی پس از دیگری انجام دهند، همزمان با یکدیگر ثبت کنند. این قابلیت افکت‌های مخرب تصاویر را کمتر می‌کند و سرعت بسیار بالاتری در عکاسی در اختیار گوشی قرار می‌دهد. در صورتی که گوگل بخواهد از این فناوری استفاده کند، نمی‌تواند از سنسور GN1 سامسونگ که پیشتر در پیکسل 7 و 6 استفاده کرده بود در این گوشی‌ها استفاده کند و باید به‌سراغ سنسور GN2 کره‌ای‌ها برود. در نتیجه احتمالا دوربین اصلی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو یک دوربین جدید خواهد بود. در این صورت می‌توان انتظار داشت که تصاویر گوشی Google Pixel 8 از مدل‌های قبلی نیز بهتر و در سطح بالاتری قرار داشته باشد.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی گوگل پیکسل 8

گوگل چندین سال است که پیکسل‌های جدید خود را در پاییز هرسال وارد بازار می‌کند. در این صورت انتظار داریم پیکسل 8 نیز در ماه اکتبر (مهر/آبان 1402) معرفی شوند. البته احتمالا مانند سال‌های قبل، چندین ماه زودتر شاهد افشای مشخصات و طراحی این گوشی‌ها خواهیم بود.

در مورد قیمت گوشی Google Pixel 8 نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو برخلاف انتظارات با قیمت 599 و 899 دلار عرضه شدند. قبل از معرفی سری پیکسل 7 نیز شایعه شده بود که این گوشی‌ها با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند اما اینطور نشد و گوگل این سری را نیز با همان قیمت قبلی عرضه کرد. این احتمال وجود دارد که امسال نیز شاهد افزایش قیمت پیکسل‌ها نباشیم چرا که یکی از نقاط قوت پرچم‌داران گوگل، قیمت کمتر آن‌ها نسبت به رقبای خود از سامسونگ و اپل است و بعید است گوگل به این راحتی‌ها این برتری را از دست بدهد.

سخن پایانی

فعلا اطلاعات خیلی زیادی در مورد گوشی گوگل پیکسل 8 نداریم اما طی ماه‌های آینده اخبار بیشتری از این گوشی و مدل پرو آن منتشر خواهد شد. در آن زمان می‌توانیم به‌شکل بهتری به بررسی موبایل گوگل پیکسل ۸ در مقایسه با دیگر رقبا بپردازیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو