نکات قبل از نصب دوربین مداربسته که از آن بی خبرید

نکات قبل از نصب دوربین مداربسته که از آن بی خبرید


منبع: فوت و فن

5

1401/10/22

11:23


امروزه نصب دوربین مدار بسته به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، یکی از اصلی ترین دلایل این امر داشتن کنترل و نظارت تصویری است که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم. در این مقاله راجع به نکات قبل از نصب دوربین مداربسته که از آن بی خبرید در اختیار شما قرار می دهیم.

نکات قبل از نصب دوربین مداربسته که از آن بی خبرید

امروزه نصب دوربین مدار بسته به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، یکی از اصلی ترین دلایل این امر داشتن کنترل و نظارت تصویری است که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم. در این مقاله راجع به نکات قبل از نصب دوربین مداربسته که از آن بی خبرید در اختیار شما قرار می دهیم.

بهتر است خودمان دوربین مداربسته را نصب کنیم یا یک نصاب حرفه ای

با توجه به سطح اطلاعات و توانایی های هر شخص پاسخ سوال نیز متفاوت است. به همین دلیل باید ابتدا توانایی های خود را ارزیابی کنیم. در صورتی که از ابزار ها و تجهیزات لازم برای نصب دوربین برخوردار هستید و همچنین در زمینه انتخاب صحیح یک دوربین و دستگاه مناسب با نوع کاربری خود اطلاعات کافی دارید. می توانید با کمک آموزش نصب دوربین مداربسته خودتان برای نصب دوربین مداربسته اقدام کنید.

البته همچنان در نظر داشته باشید که پرداخت مقداری هزینه بیشتر، می توانید یک نصاب مجرب و حرفه ای را مسئول نصب دوربین های مداربسته خود کنید. به این ترتیب از یک نصب تمیز و مرتب، استاندارد و کاملا اصولی بهره مند می شوید. به هر حال در ادامه این مطلب نحوه نصب دوربین مدار بسته را بیشتر توضیح می دهیم.

از چه نوع دوربینی ( آنالوگ و تحت شبکه ) استفاده کنیم؟

دوربین های آی پی:

دوربین مداربسته تحت شبکه از تکنولوژی به روز تری نسبت به دوربین های آنالوگ برای ضبط و انتقال تصاویر برخوردار هستند. این دوربین ها برای استفاده در پروژه هایی که به تعداد بالایی دوربین نیاز داریم؛ مانند ادارجات دولتی، سازمان ها و مراکز خرید گزینه مناسبی است. این در حالی است که دوربین های آنالوگ از نظر قیمت اقتصادی تر هستند.

دوربین های آنالوگ:

دوربین های آنالوگ به دلیل این که نسل قدیمی تر دوربین های مدار بسته هستند و قیمت پایین تری هم دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.         زمانی که برای اجرای پروژه بودجه ی محدودی داریم این نوع دوربین ها اهمیت خود را نشان می دهند.

تفاوت دوربین های تحت شبکه و آنالوگ در روش ارسال داده

تفاوت مهم دوربین های آنالوگ و دوربین های آی پی در نحوه ارسال کردن سیگنال های ویدئویی است. در دوربین های تحت شبکه تصاویر به صورت دیجیتال تولید، و به صورت سیگنال های دیجیتال ارسال می شود.

این در حالی است که در دوربین های آنالوگ تصاویر به صورت آنالوگ تولید، و به صورت سیگنال آنالوگ نیز ارسال می شوند. به دلیل محدود نبودن پهنای باند انتقال اطلاعات در دوربین IP بسیار سریع تر شکل می گیرد.

چه مکان هایی برای نصب دوربین مدار بسته مناسب تر هستند؟

قبل از نصب دوربین مداربسته باید نقشه و محل نصب دوربین ها و زاویه دید هریک تعیین شود. لذا از جمله مکان های ضروری برای نصب دوربین مداربسته به شرح ذیل می باشد:

فضا های داخلی برای نصب دوربین مداربسته

  • در های اصلی و پشتی و یا در های اضطراری در ساختمان ها
  • راه پله ها و راه رو هایی که برای خروج اضطراری طراحی شده اند
  • اتاق های برق، تاسیسات و موتورخانه
  • پنجره هایی که رو به خیابان قرار دارند

نکات قبل از نصب دوربین مداربسته

در مواقعی که در محیط دو بخش کم نور و پر نور وجود دارد چه باید کرد؟

در مواقعی که در تصاویر ثبت شده یک بخش با نور شدید و بخش دیگرکم نور باشد، معمولا قسمت کم نور با کیفیت پایین تر ثبت می شوند. اینجاست که ویژگی مهمی به نام WDR که مخفف واژه های Wide Dynamic Range است، اهمیت زیادی پیدا می کند.

این قابلیت که در دوربین های مدار بسته به خصوص دوربین IP تیاندی وجود دارد باعث می شود تعادل بین بخش کم نور و پر نور برقرار شود و کیفیت تصویر را بهبود می دهد. این قابلیت به صورت سخت افزاری در دوربین مداربسته وجود دارد.

این در حالی است بعضی از دوربین ها دارای ویژگی نرم افزاری WDR که DWDR نامیده می شوند هستند. DWDR مخفف واژه های (Digital Wide Dynamic Range) است که تاثیر کمتری به نسبت WDR واقعی بر روی تصاویر دارد.

نکات قبل از نصب دوربین مداربسته

برای نصب کردن دوربین، ارتفاع و زاویه مناسب را انتخاب کنید

معمولا بهترین زاویه در یک مکان بسته، گوشه ای از دیوار است که به سقف متصل می شود. توجه داشته باشید که تصویر دوربین مداربسته باید تمام ورودی ها و خروجی های اتاق را تحت پوشش قرار بدهد. ضمن این که سعی کنید دوربین مداربسته به یک منبع تغذیه مناسب نزدیک باشد.

در صورتی که قصد دارید دوربین را در محیط بیرون نصب کنید، توجه داشته باشید که ارتفاع آن بیشتر از 3 متر باشد تا افراد به راحتی به آن دسترسی نداشته باشند.

نکات مهم قبل از نصب دوربین مدار بسته :

اگر قصد انتخاب و خرید دوربین مداربسته را دارید حتما توصیه می شود تا از کارشناسان فروش با تجربه در زمینه دوربین مدار بسته به صورت رایگان مشورت بگیرید. ضمن این که می توانید با تماس با شماره 02191006008 از مشاوره تخصصی در حوزه دوربین مداربسته بهره مند شوید و از لیست قیمت دوربین تیاندی با خبر شوید.

استاندارد IP67 در دوربین مداربسته چیست؟

اگر در کاتالوگ دوربین مدار بسته خود با این موضوع مواجه شدید که دوربین مد نظر شما دارای استاندارد IP67 است و در ذهن شما این سوال ایجاد شده که این استاندارد چیست در ادامه نکاتی مهم راجع به این استاندارد ذکر می کنیم.

استاندارد IP مخفف واژه های ingress protection است. این استاندارد را با دو عدد نشان می دهند. عدد سمت راست نشان دهنده حفاظت در برابر نفوذ ذرات خارجی و عدد سمت چپ مقاومت در برابر ورود مایع را نشان می دهد. رقم اول و دوم به ترتیب می توانند بین 0 تا 6 و 0 تا 8 متغیر باشند.

نصب دوربین مداربسته ای که دارای استاندارد IP66 و IP67 بوده برای محیط های خارجی انتخاب مناسبی است. زیرا از خرابی دوربین بر اثر رطوبت و گرد و غبار جلوگیری می کند.

نکات قبل از نصب دوربین مداربسته

از اصالت و ضمانت محصول مورد نظرتان مطمئن شوید

توصیه می شود در خرید دوربین مداربسته از دوربین هایی با برند های معتبر و با سابه در بازار استفاده کنید. زیرا این محصولات آزمایش های خود را پس داده اند. برای پیشگیری از خرید محصول تقلبی و بی کیفیت بهتر است کالای با ضمانت خریداری کنید که در صورت بروز مشکل آن را پیگیری و ضرر مالی خود را جبران کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو