مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 ؛ بررسی مهم‌ترین آپگریدها

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 ؛ بررسی مهم‌ترین آپگریدها


منبع: تکراتو

7

1401/10/22

11:33


اطلاعات زیادی درباره مشخصات و امکانات پرچمدار مورد انتظار سامسونگ فاش شده است. در ادامه می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 بپردازیم و آپگرید‌های احتمالی این گوشی را در مقایسه با نسل قبلی بررسی کنیم.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 ؛ بررسی مهم‌ترین آپگریدها

اطلاعات زیادی درباره مشخصات و امکانات پرچمدار مورد انتظار سامسونگ فاش شده است. در ادامه می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 بپردازیم و آپگرید‌های احتمالی این گوشی را در مقایسه با نسل قبلی بررسی کنیم.

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار گلکسی S23 شایعه‌های گوناگونی درباره مشخصات آن در فضای اینترنت منتشر شده است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که نسل جدید پرچمدارهای سامسونگ نسبت به نسل قبلی چه تغییراتی خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سوال قصد داریم در ادامه مطلب به مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S23 بپردازیم.

اخیرا اطلاعاتی درباره تاریخ رونمایی سری Galaxy S23 در اول فوریه (12 بهمن) منتشر شده و به لطف افشاکننده‌ها، جزئیاتی از مشخصات این گوشی‌ها به بیرون درز کرده است. بنابراین، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم نسل جدید اسمارت‌فون‌های سری S گلکسی چه امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 14 پرو با گلکسی S22 پلاس

رویداد گلکسی آنپکد 2023 ؛ هرآنچه از نخستین رویداد سامسونگ در سال 2023 انتظار داریم

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22

تا این لحظه به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ای از امکانات و مشخصات گلکسی اس 23 مشابه نسل قبلی خود یعنی گلکسی S22 باشد؛ حتی قیمت گلکسی S23 نیز تفاوت چندانی با قیمت گلکسی S22 ندارد. در هر صورت، اگر تغییرات احتمالی در سیستم تصویربرداری، نمایشگر و دوربین اس 23 اعمال شود، بدون شک با یک دستگاه قدرتمندتر از سال گدشته سروکار داریم.

البته احتمال این‌که تغییرات این گوشی‌ها به وضوح قابل رویت باشد و پیشرفت چشمگیری را در نسل جدید اسمارت‌فون‌های سری S سامسونگ شاهد باشیم، کمی دور از انتظار خواهد بود. در ادامه، تمام مشخصات کلیدی اس 22 را بیان می‌کنیم و در کنار آن به مشخصات فاش شده اس 23 که احتمالا صحت دارند نیز اشاره می‌کنیم. پس از اتمام مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S23 می‌توانید دیدگاه دقیق‌تری درباره تفاوت‌های احتمالی این دو محصول داشته باشد.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22

نسل جدید گوشی‌های هوشمند سری S سامسونگ در زمستان امسال معرفی می‌شوند. به همین جهت می‌توان گفت که قطعا تا ماه مارس 2023 شاهد عرضه گلکسی اس 23 خواهیم بود. برخی از شایعات بر این موضوع دلالت دارند که غول تکنولوژی کره‌ای تصمیم گرفته نسل جدید پرچمدارهای خود را طی ماه ژانویه عرضه کند. البته باید به این نکته توجه کنید که احتمالا شایعه عرضه زودهنگام S23، توسط کمپانی سامسونگ منتشر شده است؛ چراکه پیش از فرا رسیدن زمان معرفی پرچمدار سامسونگ، محصولات دیگری نیز رونمایی می‌شوند و غول تکنولوژی کره‌ای قصد دارد با انتشار این شایعه‌ها تمام توجهات را به خود جلب کند. با وجود تمام ابهامات درباره زمان عرضه گلکسی S23، عرضه آن در ماه فوریه منطقی به نظر می‌رسد.

در حال‌حاضر گلکسی S22 در بازارهای جهانی با قیمت 799 دلار به فروش می‌رسد. البته این قیمت مربوط به نسخه معمولی آن است و جهت خرید مدل‌های بهتر، طبیعتا باید هزینه بیشتری را پرداخت کرد. امیدواریم که در مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر قیمت شاهد هیچ تغییری نباشیم؛ در این صورت قیمت Galaxy S23 معادل 799 دلار و قیمت Galaxy S23 Plus معادل 999 دلار خواهد بود.

در این‌جا خالی از لطف نیست به احتمال کاهش قیمت حداقل یکی از اعضای خانواده پرچمدار جدید سامسونگ اشاره کنیم. طبق ادعای یکی از منابع خبری، عرضه اس 23 تا اواخر ماه فوریه تاخیر دارد و دلیل اصلی آن توافق نداشتن سامسونگ درباره قیمت گذاری محصولات است. اگر این خبر صحت داشته باشد، احتمال این‌که نسخه پلاس کاهش قیمت 100 دلاری را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کند و با قیمت 899 دلار در بازارهای جهانی عرضه شود بسیار زیاد است.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر ساختار

ابتدا بهتر است به مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S23 از نظر ظاهر و ساختار بپردازیم. اخیرا شایعه‌هایی درباره تغییر ظاهر گلکسی اس 23 نسبت به نسل قبلی آن منتشر شده است. بنابر این شایعه، کمپانی سامسونگ در طراحی محصول نهایی خود از طراحی گلکسی اس 22 اولترا الهام گرفته است. گفتنی است که تصاویری از ماکت گلکسی S23 منتشر شده که با مشاهده آن‌ها می‌توان تفاوت قرارگیری لنزها را در پنل پشتی اس 23 متوجه شد. در صورتی که صحت این تصاویر تایید شود، لنزها در پنل پشتی به صورت جداگانه قرار می‌گیرند.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر ساختار

اگر رندرهای گلکسی S23 را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که پنل جلو و قسمت‌های کناری گلکسی S23 نسبت به سال گذشته، تغییری پیدا نکرده است. در ادامه مقایسه گلکسی S22 با گلکسی S23 از نظر طراحی، باید تنوع رنگ‌ها را بررسی کنیم. گفته شده که اس 23 در رنگ‌های سبز، مشکی، صورتی روشن و بژ عرضه خواهد شد. می‌توان گفت که چنین رنگ‌بندی برای تمام کاربران با تمام سلیقه‌ها مناسب است.

از سوی دیگر، پرچمدار سال 2022 سامسونگ با رنگ‌بندی سفید، مشکی، سبز، صورتی و بنفش به فروش رسید؛ البته گلکسی S22 Plus در رنگ بنفش عرضه نشد. هرچند یک منبع خبری گزارش کرده که نسل جدید پرچمدار سامسونگ کمی با افزایش ابعاد همراه است، اما انتظار نمی‎‌رود که در مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر ابعاد با چیز جدیدی روبه‌رو باشیم. به هرحال گزارش شده که حاشیه‌ها کمی نسبت به S22 ضخیم‌تر باشند. در این صورت ابعاد نمایشگر به‌خاطر حاشیه‌های ضخیم کاهش پیدا می‌کند که تغییر ناخوشایندی برای این گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه باتری آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

مقایسه آیفون 14 پرو مکس و گلکسی S22 اولترا

مقایسه گلکسی اس 23 و گلکسی اس 22 از نظر نمایشگر

در مورد نمایشگر باید گفت که نمی‌توان انتظار داشت در این بخش گلکسی S23 نسبت به نسل قبلی خود تفاوت چشمگیری داشته باشد. طبق ادعای منابع خبری، مدل‌های مختلف این گوشی هوشمند از نمایشگرهای 6.1 اینچی و 6.7 اینچی بهره می‌برند که پیش از این شاهد استفاده از آن‌ها در سری اس 22 بودیم.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر نمایشگر

صفحه‌نمایش OLED پرچمدار سامسونگ قادر است تصاویر را با کیفیت Full HD به نمایش بگذارد. نرخ تازه‌سازی نمایشگر این محصول برابر با 120 هرتز خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید چنین مشخصاتی برای صفحه‌نمایش اسمارت‌فون‌های جدید کاملا قابل قبول است و می‌تواند انتظارات کاربران خود را به خوبی برآورده کند؛ اما انتظار داشتیم که کمپانی سامسونگ در این بخش، سری جدید گوشی‌های سری S خود را کمی ارتقا دهد. گفتنی‌است که چند ماه پیش، یک منبع خبری موثق، شایعه‌های پیرامون تغییر نکردن نمایشگر گلکسی S23 را تایید کرده بود.

مقایسه دوربین گلکسی S23 با گلکسی S22

بنابر شایعه‌های منتشر شده در اینترنت و اظهارات منابع خبری مختلف، سیستم تصویربرداری S23 نسبت به سال گذشته بهبود پیدا نخواهد کرد. پس می‌توان گفت که مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر دوربین، نتیجه‌ای مشابه بخش‌های دیگر این مقایسه خواهد داشت. اگر از مشخصات سیستم تصویربرداری اس 22 اطلاعی ندارید، بدنیست بدانید که این محصول از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر پشتیبانی می‌کند.

اگرچه در مقایسه گلکسی اس 23 با گلکسی اس 22 از نظر سیستم تصویربرداری هیچ تغییری مشاهده نمی‌شود، اما این موضوع برای نسخه اولترا پرچمدار سامسونگ صدق نمی‌کند. گفته شده که سامسونگ برای دوربین اصلی Galaxy S23 Ultra برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای دارد. این محصول قرار است با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی عرضه شود اما انتظار می‌رود که سنسور فوق‌عریض و تله‌فوتو همچنان مشابه نسل قبلی باشند.

همانطور که می‌دانید از یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در پنل جلویی گلکسی S22 استفاده شده است. اما کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته در نسل جدید پرچمدارهای خود از سنسور 12 مگاپیکسلی در پنل جلویی استفاده کند. هنوز مشخص نشده که سایر امکانات دوربین سلفی افزایش پیدا می‌‎کند یا خیر. در هر صورت می‌توان انتظار داشت که در مقایسه گلکسی اس 23 با گلکسی اس 22 از نظر دوربین سلفی، شاهد بهبود کیفیت و جزییات بیشتر در عکس‌های سلفی S23 باشیم.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر دوربین

پیش از این‌که به مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر سیستم تصویربرداری خاتمه دهیم، باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که اگرچه لنزهای موجود در پنل پشتی اس 22 و اس 23 مشابه یکدیگر هستند، اما امکان دارد که کیفیت عکس‌های به ثبت رسیده با S23 کمی بهتر از S22 باشد. احتمال می‌رود که سامسونگ به‌زودی برخی از بهبودهایی که در نرم‌افزار اس 23 جهت اصلاح تصاویر اعمال شده است را اعلام کند. حتی اگر این خبر صحت داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت عکس‌های اس 23 تفاوت زیادی با اس 22 داشته باشد. به هرحال اگر می‌خواهید افزایش چشمگیر کیفیت عکس‌ها را تنها در یک نگاه متوجه شوید، گلکسی S23 Ultra گوشی مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 14 و گلکسی S22 سامسونگ

مقایسه شیائومی 12S پرو با گلکسی S22 پلاس

مقایسه عملکرد گلکسی S23 با گلکسی S22

یکی از تفاوت‌های اصلی که در مقایسه گلکسی اس 23 با گلکسی اس 22 به چشم می‌خورد، ارتقا تراشه است. پیش از این در پرچمدار سال 2022 سامسونگ شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بودیم. درحالی که تراشه گلکسی S23 به اسنپدراگون 8 نسل 2 ارتقا پیدا می‌کند.

چیپست گلکسی اس 22 به عنوان یکی از قدرتمندترین چیپست‌های موجود در بازار شناخته می‌شود، ولی در برخی از شرایط ناکارآمد بود. به همین جهت امیدواریم که عملکرد نسل دوم اسنپدراگون 8 بهبود داشته باشد و همچنین، میزان مصرف انرژی در این چیپست کاهش پیدا کند. ناگفته نماند که اگرچه تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در برخی از شرایط ناکارآمد بود، اما نمی‌توان از عملکرد عالی آن چشم‌پوشی کرد. با این‌حال تست‌های بنچ‌مارک Snapdragon 8 Gen 2 بسیار دل‌گرم کننده هستند.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر عملکرد

البته فراموش نکنید که تمام نسخه‌های پرچمدار جدید سامسونگ از چیپست مذکور در سخت‌افزار خود بهره نمی‎‌برند. این چیپست در سخت‌افزار دستگاه‌هایی که در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسند قرار خواهد گرفت و هنوز مشخص نشده که نسخه جهانی گلکسی S23 از کدام تراشه بهره می‎‌برد. همچنین، انتظار می‌رود که از جدیدترین تراشه Exynos در دستگاه‌هایی که در بازار اروپا عرضه می‌شوند استفاده شود.

اگر صحت این خبر تایید شود، تراشه مورد استفاده در گوشی‌های گلکسی اس 23 در بازارهای اروپا، Exynos 2300 خواهد بود. برخی از منابع ادعا می‌کنند که غول تکنولوژی کره‌ای قصد دارد از دو تراشه ذکر شده در سخت‌افزار نسخه‌های مختلف پرچمدار خود استفاده کند؛ درحالی که برخی از تحلیل‌گران باور دارند که سامسونگ گوشی‌های اس 23 را در سراسر جهان به چیپست اسنپدراگون مجهز می‌کند. باتوجه به این‌که شرکت کوالکام نیز به استفاده جهانی از چیپست اسنپدراگون در پرچمدار جدید سامسونگ اشاره کرده است، احتمال صحت داشتن این خبر چندان دور از انتظار نیست. در این صورت باید گفت که خبرهای خوبی برای متقاضیان گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازار بریتانیا و سایر نقاط اروپا در راه است؛ چراکه این دسته از کاربران هر سال قادر به خرید نسخه‌ای از اسمارت‌فون‌های پرچمدار سری S سامسونگ هستند که در مقایسه با نسخه‌های دیگر قدرت پردازش کم‌تری دارد.

اگرچه بهره بردن از چیپست جدید در سخت‌افزار پرچمدار موردانتظار سامسونگ باعث می‌شود که تغییراتی را در مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر عملکرد شاهد باشیم، اما به نظر می‌رسد که بهبودهای اعمال شده در سخت‌افزار، تنها به استفاده از تراشه جدید محدود شود. گفته می‌شود که حافظه داخلی و رم گلکسی اس 23 مشابه گلکسی اس 22 خواهد بود. بنابراین احتمال دارد که در تمام نسخه‌های پرچمدار سال 2023 سامسونگ شاهد استفاده از 8 گیگابایت رم به همراه 128، 256 و 512 گیگگابایت حافظه داخلی باشیم.

مقایسه باتری گلکسی اس 23 با گلکسی اس 22

پیش از این‌که به مقایسه گلکسی اس 23 با گلکسی اس 22 از نظر پایداری باتری بپردازیم، باید این موضوع را خاطرنشان کرد که طول عمر باتری Galaxy S22 چندان خوب نبود. به همین جهت انتظار داریم که در نسل بعدی این مشکل برطرف شود. در حال‌حاضر شایعه‌ها حاکی از آن است که سلول‌های باتری در مدل‌های پلاس و معمولی گلکسی S23 افزایش پیدا می‌کند.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر باتری

البته کمپانی برای افزایش طول عمر باتری اسمارت‌فون‌های خود، به چیزی بیش از سلول‌های بزرگ‌تر نیاز دارد. این‌گونه که به نظر می‌رسد تمام اعضای خانواده S23 از یک حالت جدید برای صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی و افزایش طول عمر باتری پشتیبانی می‌کنند که با نام Light Performance Mode شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12S اولترا با گلکسی S22 اولترا سامسونگ

مقایسه گلکسی A73 سامسونگ با پوکو X4 جی تی

مقایسه امکانات گلکسی S23 با گلکسی S22

معمولا قدرتمندترین مدل‌های هر سری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار، از بهترین امکانات و قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کنند و  در این‌جا نیز قدرتمندترین نسخه اسمارت‌فون‌های گلکسی که با پسوند اولترا شناخته می‌شود، بهترین امکانات موجود در این سری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توان به قلم لمسی S Pen اشاره کرد که گلکسی S22 Ultra به کاربران خود ارائه می‌دهد. احتمال می‌رود که این قلم تنها برای نسخه اولترا گلکسی S23 عرضه شود، اما در این میان سایر نسخه‌های پرچمدار جدید سامسونگ نیز از قابلیت‌ جدیدی بهره‌مند می‌شوند که پیش از این در Galaxy S22 شاهد آن نبودیم.

طبق اخبار منتشر شده، قابلیت اتصال ماهواره‌ای که در سری جدید اسمارت‌فون‌های آیفون معرفی شده، اکنون در گوشی‌های هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های متنی در شرایط اضطراری موثر خواهد بود. اخیرا اخباری منتشر شده که غول تکنولوژی کره‌ای جهت فراهم کردن امکان برقراری تماس‌ ماهواره‌ای، با کمپانی Iridium Communications همکاری می‌کند. اگرچه در مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 در اکثر بخش‌ها تفاوت زیادی مشاهده نکردیم، اما اتصال ماهواره‌ای گلکسی اس 23 یک تغییر بزرگ در اسمارت‌فون‌های سری S سامسونگ ایحاد می‌کند.

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 از نظر امکانات

درحالی که هر روز شایعه‌های بیشتری درباره پرچمدار جدید سامسونگ منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد که این اسمارت‌فون تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشته باشد و تنها در برخی از موارد بهبودهای کوچکی را به همراه داشته باشد. علاوه‌براین، باید این موضوع را به خاطر بسپارید که هنوز بسیاری از اطلاعات موجود درباره گلکسی اس 23 به صورت رسمی تایید نشده‌اند و جهت اطمینان یافتن از صحت خبرهای منتشر شده، باید تا فرا رسیدن زمان معرفی محصول صبر کنیم.

سوالات متداول

قیمت گلکسی S23 و گلکسی S22 چقدر است؟

با توجه به اخبار منتشر شده درباره قیمت گلکسی اس 23 در بازارهای جهانی می‌توان انتظار داشت که قیمت این گوشی تفاوت زیادی با گلکسی اس 22 نداشته باشد. بنابراین، گلکسی S23 نیز احتمالا با برچسب قیمتی 799 دلار عرضه می‌شود. قیمت گلکسی اس 22 در بازار ایران حدود 32.700.000 تا 38.000.000 تومان تعیین شده است.

گلکسی S23 به کدام تراشه مجهز می‌شود؟

این گوشی هوشمند احتمالا در دو مدل با تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 و اگزینوس 2300 عرضه می‌شود. هرچند که برخی شایعات مدعی هستند که این گوشی تنها در یک مدل و با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به بازار می‌آید.

 

بیشتر بخوانید:

منبع: tomsguide

نظر شما درباره مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22 چیست؟ آیا گلکسی S23 قوی‌تر از نسل قبلی خود ظاهر خواهد شد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو