راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده


منبع: نم نمک

3

1401/10/22

12:15


خوشمزه شدن مرغ سرخ شده و راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده و ادویه برای خوشمزه شدن مرغ و راز خوشمزه شدن مرغ مجلسی و راز خوشمزه شدن خورشت مرغ نی نی سایت و فوت و فن خوشمزه شدن مرغ و طرز تهیه مرغ خوشمزه برای مهمانی و مرغ سرخ شده رستورانی و فیلم طرز تهیه مرغ خوشمزه برای مهمانی و طرز پخت مرغ فوق العاده خوشمزه در نم نمک.

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

در ادامه این مطلب از نم نمک راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده به همراه طرز تهیه آن را در نم نمک ببینید.

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

روش اول سرخ کردن مرغ به صورت مجلسی : مزه دار کردن با زعفران

روش های مختلفی برای درست کردن مرغ سرخ شده مجلسی بدون رب وجود دارد که در این جا ، دو مدل بسیار رایج را به شما آموزش می دهیم. برای درست کردن مدل اول این غذا ، مراحل زیر را دنبال کنید :

مواد لازم مقدار
مرغ یک مرغ درسته یا یک تکه به ازای هر نفر
زعفران دم کرده 1/2 ام لیوان
پیاز 1 عدد متوسط
کره یا روغن 1/2 ام لیوان
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

مرحله اول : مزه دار کردن مرغ

برای درست کردن مرغ سرخ شده مجلسی ، ابتدا و پیش از هر چیزی باید مرغ را مزه دار کنید. برای این کار ، پیاز را رنده کنید. نیمی از زعفران را به آن افزوده و مخلوط را به خوبی هم بزنید. یک قاشق نمک افزوده و سپس قطعات مرغ یا مرغ درسته را به صورت کامل با این مواد ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل 2 ساعت ، مرغ در این مواد استراحت کند.

مرحله دوم : سرخ کردن مرغ

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

این روش مرغ سرخ شده بدون فر است و برای سرخ کردن آن ، تنها به یک شعله اجاق گاز نیاز دارید. ماهیتابه یا قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. کره و یک تا دو قاشق روغن مایع به آن اضافه کنید. مرغ ها را از مواد خارج کرده ، مواد اضافه روی آن را با دست بگیرید. سپس قطعات مرغ را در روغنی که کمی گرم شده ، بگذارید.

ترجیحا از ظرف تفلون ، گرانیت و سایر ظرف های نچسب استفاده کنید که شکل ظاهری مرغ خراب نشود. حرارت را در دقایق اول زیاد کنید تا سطح مرغ به خوبی طلایی شود ، سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید که مرغ ها مغز پخت شوند. همه قسمت های مرغ را به همین شکل و با حوصله سرخ کنید. پس از سرخ شدن همه بخش ها ، بقیه زعفران را به مرغ اضافه کرده ، در ظرف را بگذارید و اجازه دهید در دقایق آخر با زعفران بپزد. سپس از رنگ طلایی و مزه فوق العاده آن ، لذت ببرید.

روش دوم مرغ سرخ شده مجلسی : آب پز کردن

در روش دوم ، به این مواد نیاز دارید :

مواد لازم مقدار
مرغ یک مرغ درسته یا یک قطعه به ازای هر نفر
پیاز 1 عدد کوچک
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
سیر 3 حبه
برگ بو 2 عدد
چوب دارچین 1 قطعه کوچک
پودر دارچین 1 قاشق مربا خوری

پس از آماده کرده این مواد اولیه ، باید مراحل زیر را دنبال کنید :

مرحله اول : آب پز کردن مرغ

مرغ را همراه با مقدار کافی آب ، زردچوبه ، چوب دارچین ، برگ بو ، پیاز خلالی شده ، 3 حبه سیر ، نمک و فلفل ، روی حرارت بگذارید. پس از جوش آمدن و در همان دقایق اولیه ، کف جمع شده روی آب را جمع کنید. اجازه دهید 40 دقیقه تا یک ساعت ، مرغ ها به خوبی بپزند.

مرحله دوم : مزه دار کردن مرغ با دارچین

پس از پخته شدن مرغ ها ، تکه های مرغ را از آب خارج کرده و در یک سبد بگذارید. اجازه دهید آب اضافه مرغ کاملا خارج شود. پس از چند دقیقه ، روی همه مرغ ها پودر دارچین بپاشید. مرغ ها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا همه قسمت های مرغ به خوبی به پودر دارچین آغشته شوند.

مرحله سوم : سرخ کردن مرغ

در این مرحله ، در یک قابله مقدار مناسبی روغن بریزید و پس از داغ شدن روغن ، مرغ ها را تنها برای چند دقیقه ، سرخ کنید. به دلیل آب پز شدن مرغ ها ، در این مرحله به زمان زیادی نیاز ندارید و پس از چند دقیقه ، مرغ سرخ شده در قابلمه آماده خواهد شد.

ترفندهای خوشمزه شدن مرغ سرخ شده راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

به همین راحتی و با هر کدام از روش های بالا ، می توانید مرغ خوشمزه سرخ شده بپزید. چند ترفند برای خوشمزه شدن مرغ سرخ کرده وجود دارد که در این جا به شما می گوییم.

راز خوشمزه شدن مرغ سرخ شده

طعم دار کردن مرغ قبل از سرخ کردن

مرغ را حتما با مواد مختلف ، طعم دار کنید. زعفران ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، انواع ادویه جات و هر مدل سس خوشمزه ای که دل تان می خواهد ، استفاده کنید تا طعم و بوی مرغ سرخ شده شما بهتر شود. در حالت اصیل و سنتی ، تنها از مقدار زیادی پیاز و زعفران ، استفاده می کنند.

استفاده از روغن کافی برای سرخ کردن مرغ

ظاهر مرغ سرخ شده ، خیلی مهم است و اگر دوست دارید یک مرغ خوشمزه و البته قشنگ داشته باشید ، حتما از روغن کافی و حرارت ملایم استفاده کنید. فوت و فن مرغ سرخ شده مجلسی ، توجه به میزان حرارت و مقدار روغن است. حرارت زیاد و روغن کم ، باعث می شود که ظاهر مرغ شما خراب شده و بسوزد.

خرید مرغ تازه و باکیفیت

یکی از مشکلات همه آشپزها ، از بین بردن بوی زهم مرغ است. مرغ مانده و بی کیفیت ، بوی بیشتری دارد و هر قدر هم آن را مزه دار کنید ، باز هم بوی بد آن به مشام می رسد. اگر می خواهید زحمت های شما هدر نرود و یک غذای خوشمزه ، خوش بو و البته سالم بپزید ، حتما مرغ تازه و باکیفیت تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو