بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن 2023

منبع: فوت و فن

8

1401/10/22

14:19


سرمایه‌گذاران معمولا علاقمند به ایجاد درآمد منفعل هستند، اما بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ارزهای دیجیتال توانایی ارائه منبع درآمد را ندارند. شاید جالب باشد که بدانید شما از طریق استیکینگ ارز دیجیتال می‌توانید از سرمایه گذاری خود سود ثابت داشته باشید.

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن 2023

سرمایه‌گذاران معمولا علاقمند به ایجاد درآمد منفعل هستند، اما بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ارزهای دیجیتال توانایی ارائه منبع درآمد را ندارند. شاید جالب باشد که بدانید شما از طریق استیکینگ ارز دیجیتال می‌توانید از سرمایه گذاری خود سود ثابت داشته باشید. به بیان ساده، با استیکینگ می‌توانید ارزهای رمزنگاری شده خود را در عین حفظ مالکیت در پلتفرم‌های استیکینگ قفل کرده و جریان درآمدی غیرفعالی ایجاد کنید. برای مثال با توجه به افزایش قیمت پولکادات، شما هم می‌توانید از نوسانات قیمت و هم از درآمد استیکینگ بهرمند شوید. این راهنما به بررسی بهترین ارز دیجیتال برای استیکنگ در سال 2023 می پردازد.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ یکی از شیوه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. وقتی روی ارزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنید که مبتنی بر شبکه بلاک چین اثبات سهام (PoS) هستند، می‌توانید در استیکینگ شرکت کنید که این امر به شبکه‌های PoS کمک می‌کند تا ایمن‌تر و کارآمدتر عمل کنند. تنها کافیست ارزها خود را برای مدت طولانی در کیف پول رمزنگاری نگه دارید تا پاداش استیکینگ دریافت کنید.

در واقع، هنگامی که کاربران ارز دیجیتال خود را به اشتراک می‌گذارند، مقدار مشخصی از وجوه رمزنگاری خود را برای مدت معینی قفل می کنند تا به حفظ عملیات در یک سیستم بلاکچین اثبات سهام خاص کمک کنند.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست

معرفی بهترین ارز برای استیکینگ

شما در بیشتر صرافی‌های خارجی مانند Binance.com کاربران دارایی‌های خود را استیک می‌کنند. در این بخش 5 مورد از ارزهایی که می‌توانید در سال 2023 استیک کنید را به شما معرفی کرده‌ایم.

اتریوم (ETH)

اتریوم (ETH) که دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است اخیراً از اثبات کار (PoS) به اجماع اثبات سهام (PoS) تغییر کرده است. بنابراین، این پتانسیل را دارد که در سال 2023 به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ تبدیل شود. انتظار می‌رود با ارتقا، اتریوم نگرانی‌های اصلی شبکه مربوط به هزینه‌های گاز بالا، مقیاس‌پذیری و سرعت تراکنش و همچنین کاهش مصرف انرژی را تا 99 درصد برطرف کند.

کاردانو (Cardano)

کاردانو که توسط یکی از بنیانگذاران اتریوم ایجاد شده است، یکی از بهترین بلاک چین های اثبات سهام در سال 2023 محسوب می شود که بر مقیاس‌پذیری و پایداری تمرکز دارد. این شبکه تلاش می‌کند تا مسائل مربوط به مصرف انرژی مربوط به استخراج بیت‌کوین را حل کند، بنابراین در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال، خود را به‌عنوان یک رمزارز سازگار با محیط زیست نشان می‌دهد. علاوه بر این، با راه‌اندازی قراردادهای هوشمند توسط شبکه، کاردانو موقعیت خوبی برای رشد بیشتر در آینده دارد.

کاربران می‌توانند در شبکه کاردانو با سرمایه گذاری ADA که رمز ارز بومی این شبکه است، در ازای اعتبارسنجی در بلاک چین سود سالانه به دست آورند. در کاردانو، بلوک‌های جدید از طریق انتخاب گره‌ها تأیید می‌شوند. هنگامی که فردی به یک گره می پیوندد، ADA در آن گره قفل می شود. پس از تولید بلوک‌ها، پاداش‌هایی بین افراد توزیع می‌شود که به آن‌ها مشارکت‌کنندگان استخر نیز گفته می‌شود. سرمایه گذاران همچنین می توانند انتخاب کنند که دارایی های خود را در اختیار اپراتورهای استخر قرار دهند. در حال حاضر، این توکن تنها با 0.32 دلار معامله می شود و ارزش بازار آن 11 میلیارد دلار است.

الگورند (Algorand)

الگورند یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که بر اساس یک اجماع منحصر به فرد به نام Pure Proof-of-Stake کار می‌کند و مقیاس‌پذیری مؤثری را از طریق گره‌های اعتبارسنجی و تراکنش‌های فوری فراهم می‌کند. با PPoS، کاربرانی که ALGO را به اشتراک می‌گذارند به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند تا در مورد پیشنهادهای بلوک رأی دهند.

در حال حاضر نزدیک به 3.65 میلیارد از 7.34 میلیارد توکن ALGO موجود است. ALGO یکی از بهترین ارزهای استیکینگ است، زیرا برخلاف رقبا، سهامداران فقط باید یک ALGO داشته باشند تا در اعتبار سنجی شرکت کنند. بازده سالانه از 5 تا 10 درصد کل سرمایه گذاری شما متغیر است. با این وجود، بازده کل شما در نهایت به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن 2023

پولیگان (Polygon)

پولیگان یک ارز دیجیتال است که به عنوان ابزاری برای افزودن مقیاس پذیری به اتریوم توسعه یافته است. این بلاک چین با برنامه های مبتنی بر اتریوم سازگاری دارد و اتصالات را تسهیل می‌کند. ارز بومی این شبکه MATIC است که در سال گذشته شاهد افزایش بیش از 350 درصدی قیمت بوده‌است. از این رو، کارشناسان معتقدند که این ارز می‌تواند گزینه مناسبی برای استیکینگ در سال 2023 باشد.

پولکادات (Polkadot)

پولکادات یک پروتکل محبوب است که امکان انتقال توکن‌ها، داده‌ها و هر نوع دارایی به زنجیره بلوکی متقابل را می‌دهد. هدف پولکادات ارائه یک وب غیرمتمرکز است که کاربران بتوانند آن را کنترل کنند. همچنین پولکادات یکی از بهترین ارزهای استیکینگ است؛ زیرا میانگین بازدهی سالانه آن 14 درصد است و از فناوری مقیاس‌پذیر و چند زنجیره‌ای استفاده می‌کند که توسط بنیانگذار اتریوم گاوین وود ایجاد شده‌است. حداقل سرمایه برای شروع استیکینگ در حال حاضر 40 DOT است. با این حال، اگر می‌خواهید یک گره اعتبارسنجی با پولکادات ایجاد کنید، سهم شما باید به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر و حدود 350 DOT باشد.

با عرضه بیش از 1.1 میلیارد DOT در گردش، 52 درصد از توکن های موجود در استیکینگ قرار گرفته‌اند. از نظر افزایش سرمایه احتمالی، پولکادات پتانسیل رشد بالایی دارد زیرا به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که زنجیره‌های بلوکی را به هم پیوند دهند و حتی پروتکل‌های جدیدی ایجاد کنند. پولکادات در رتبه 14 از نظر ارزش بازار قرار دارد که احتمال می‌رود در سال‌های آینده رشد چشمگیری را تجربه کند.

آیا استیکینگ ارز دیجیتال مناسب است؟

قفل کردن ارزهای خود در شبکه بلاکچین POS یک راه عالی برای کسب درآمد منفعل با بازده بالا است. این نوع از سرمایه گذاری با ریسک بسیار کمی همراه است و همچنین اصل سرمایه شما را حفظ می‌کند. اگر علاقمند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستید، انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب یک امر ضروری است. امروزه با روی کار آمدن صرافی‌های جدید، پیدا کردن یک صرافی مطمئن با کمترین کارمزد و بهترین پشتیبانی و خدمات به یکی از چالش‌های سرمایه گذاران تبدیل شده‌است. شاید جالب باشد که بدانید صرافی ایرانیکارت یکی از باسابقه‌ترین صرافی‌های داخلی در ارائه امکانات خرید و فروش ارز دیجیتال است که بدون پرداخت کارمزد می‌توانید هر ارزی را در آن معامله کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو