خرید محصولات آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق

خرید محصولات آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق


منبع: پارس ناز

3

1401/10/22

14:22


خرید محصولات آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق

حتما از اهمیت استفاده از آلومینیوم در صنعت آگاه هستید. آلومینیوم پرکاربردترین آلیاژ پس از آهن و فولاد است. این روزها با توسعه صنعت آلومینیوم، محصولات متنوعی از این آلیاژ در صنایع مختلف به چشم می‌خورد.

 

ویژگی‌های خارق‌العاده این فلز سبب شده که بتوان آن را در صنایع مختلف به کار گرفت و در مورد آلومینیوم آلیاژی نیز همین مسئله صدق می‌کند. آلومینیوم آلیاژی با خواص گسترده در مقیاس صنعتی و در بین مواد مهندسی در درجه اول قرار دارد.

 

با توجه به اهمیت استفاده از محصولات آلیاژهای آلومینیوم، شرکت عصر صنعت اشراق، محصولات متنوع آن از جمله آلومینیوم ۲۰۲۴ و آلومینیوم ۷۰۷۵ را با کیفیت عالی عرضه می‌کند. در ادامه ضمن معرفی این شرکت راجع به محصولات آن صحبت خواهیم کرد.

خرید محصولات آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق

آلومینیوم آلیاژی چیست؟

 

قبل از معرفی شرکت عصر صنعت اشراق و محصولات متنوع آن، بهتر است به تعریف دقیقی از آلومینیوم آلیاژی برسیم. با توجه به این که آلیاژ آلومینیوم تنوع بسیاری داشته و در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد، شناخت انواع آن به شما کمک می‌کند که به انتخاب مناسبی در خرید آن برسید.

 

طبیعتا هر آلیاژ آلومینیوم با نام و مشخصات خاصی شناخته شده و کاربری خاصی برای آن تعریف شده‌است. در تعریف آلومینیوم آلیاژی، می‌توان گفت نوعی محصول آلیاژی است که علاوه بر عناصر آلیاژی اصلی، چند عنصر آلیاژی فرعی نیز در ترکیب آن وجود دارد.

 

این آلیاژها در شکل‌های مختلف ریخته‌گری شده یا ساخته می‌شوند. به همین خاطر تنوع بسیاری در سطوح نهایی آن‌ها دیده می‌شود. اگر بخواهیم آلیاژهای آلومینیوم را در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهیم، به دو دسته اصلی ریختگی و کار شده می‌رسیم.

 

 آلیاژ آلومینیوم ۲۰۲۴

همان‌طور که گفتیم، اضافه کردن مقدار اندکی از آلیاژهای فرعی به آلومینیوم، محصولات متنوعی از آلومینیوم آلیاژی را به وجود می‌آورد که هر یک به واسطه ویژگی‌های خاصی که دارند، شناخته می‌شوند.

 

حال که با مفهوم کلی آلیاژ آلومینیوم آشنا شدید، می‌توانیم به معرفی آلیاژ آلومینیوم ۲۰۲۴ و سایر آلیاژهای آلومینیوم شرکت عصر صنعت اشراق بپردازیم‌. آلیاژ آلومینیوم در سری‌‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود و آلیاژ آلومینیوم ۲۹۲۴ اصلی‌ترین آلیاژ از سری ۲۰۰۰ است.

 

عنصر آلیاژی اصلی به کار رفته در آلومینیوم ۲۰۲۴، مانند باقی آلیاژهای سری ۲۰۰۰، از عنصر مس است. در واقع مس حدود ۴ درصد کل این آلیاژ را به خود اختصاص داده‌است. این آلیاژ آلومینیوم، ویژگی‌های قابل توجه بسیاری از جمله قابلیت ماشین کاری مناسب، قابلیت شکل دهی گرم، خواص مکانیکی عالی، مقاومت به خوردگی و جوش‌پذیری پایین، مقاومت به خستگی بالا و غیره را داراست.

 

آلیاژ آلومینیوم ۲۰۲۴ در صنایع خودروسازی، تجهیزات نظامی و دفاعی، صنایع هوایی مخصوصا در بال‌ها و بدنه هواپیما، پرچ، بدنه شیرهای هیدرولیک و کاربردهای عمومی مهندسی به کار گرفته می‌شود. در استفاده از آلیاژ آلومینیوم ۲۰۲۴ نکات مهمی لحاظ می‌شود که باید به آن‌ها توجه کنید.

 

به عنوان مثال: جوشکاری باید با استفاده از جوشکاری مقاومتی انجام شود، ماشین کاری این آلیاژ باید در شرایط عملیات حرارتی صورت گیرد و موارد بسیار دیگر که آشنایی با آن‌ها به‌ استفاده بهینه از آلیاژ آلومینیوم ۲۰۲۴ کمک می‌کند.

 

آلیاژ آلومینیوم ۷۰۷۵

آلومینیوم ۷۰۷۵ از سری ۷۰۰۰ آلومینیوم آلیاژی است که از عناصر آلیاژی روی و منیزیوم تشکیل شده‌است. این آلیاژ از مقاومت بالا مقابل خستگی، استحکام مناسب و قابلیت ماشین کاری عالی برخوردار است. از آنجا که آلیاژ آلومینیوم ۷۰۷۵ جوش‌پذیری پایینی دارد، در اتصال آن به جای جوش، از پرچ و پیچ کردن با چسب استفاده می‌شود.

 

در استفاده از این آلیاژ نیز نکات مهمی توصیه شده‌است. مثلا: بهتر است ماشین کاری در شرایط آنیل انجام شده و از روان‌کننده‌های روغنی نیز استفاده شود، جوشکاری آن باید به صورت جوشکاری مقاومتی باشد، شکل دهی آن نیز باید در حالت آنیل انجام شود، چون آلیاژ آلومینیوم ۷۰۷۵ از استحکام بالایی برخوردار است.

 

به همین خاطر حالت فنری بالایی دارد. برای آلیاژ آلومینیوم ۸۰۷۵ کاربری‌های بسیاری از جمله: کاربردهای هسته‌ای، صنایع خودروسازی، ساخت وسایل اسکی، سازه‌های هوایی، قالب‌های پلاستیک و غیره تعریف شده‌است.

خرید محصولات آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق

آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۱

پس از معرفی آلیاژ آلومینیوم ۷۰۷۵ و آلومینیوم ۲۰۲۴ از محصولات عصر صنعت اشراق، می‌توانیم آلومینیوم آلیاژی ۶۰۶۱ را به عنوان محصول دیگری از این شرکت معرفی کنیم. این آلیاژ از آلیاژهای سری ۶۰۰۰ با ترکیب عناصر آلیاژی سیلیسیم و منیزیم است.

 

از ویژگی‌های آن می‌توان به سختی بالا، مقاومت به خوردگی و کارپذیری عالی، مقاومت بالا در برابر خستگی و جوش‌پذیری مناسب اشاره کرد. از مهمترین ویژگی این آلیاژ می‌توان به خاصیت اکسترودپذیری آن اشاره کرد. به همین خاطر بهترین انتخاب برای کاربردهای ساختمانی است.

 

کاربرد این آلیاژ نیز در صنایع هوایی، صنایع کشتی‌سازی، قایق‌های موتوری، پل‌های سبک و سریع‌الاحداث، کاربردهای تحت فشار بالا، محصولات سیمی، ساخت دیگ‌های بخار، بدنه دوچرخه و موارد بسیار دیگر شناخته می‌شود.

 

در بررسی شرایط استفاده از آلیاژ آلومیونیوم ۶۰۶۱ به نکات حائز اهمیتی می‌رسیم. به عنوان مثال: بهتر است این آلیاژ در شرایط آنیل ماشین کاری نشود. این آلیاژ با تمام روش‌ها قابل جوشکاری است.

 

آلیاژ آلومینیوم ۵۰۸۳

این آلیاژ از سری ۵۰۰۰ از عناصر آلیاژی اصلی منیزیم و منگنز اکسید و عناصر فرعی دیگر تشکیل شده‌است. آلومینیوم ۵۰۸۳ از خواص جوش‌پذیری بالا، مقاومت بالا مقابل خوردگی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی خورنده، قابلیت شکل‌پذیری عالی، خواص مکانیکی فوق‌العاده و ویژگی‌های بسیار دیگر برخوردار است.

 

این آلیاژ در صنایع کشتی‌سازی، قالب‌سازی، مخازن تخت فشار، تانکرهای حمل سوخت، خودروهای نظامی و زرهی، مخازن ذخیره‌سازی مواد غذایی و موارد دیگر به کار گرفته می‌شود.‌ آلیاژ آلومینیوم ۵۰۸۳ نیز با ویژگی‌های فوق‌العاده و کاربری متنوع از انواع محصولات شرکت عصر صنعت اشراق است که در بازار وجود دارد. در استفاده از این آلیاژ نیز باید‌ها و نبایدهای خاصی تعریف شده که باید به آن‌ها توجه کنید.

خرید محصولات آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق

عصر صنعت اشراق و انواع آلومینیوم آلیاژی در ایران

این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده و تولیدکننده محصولات آلومینیومی از جمله آلومینیوم ۲۰۲۴، آلومینیوم ۷۰۷۵ و انواع آلومینیوم آلیاژی در ایران شناخته می‌شود.‌این شرکت با ارتباط بدون واسطه با کارخانه‌های آلومینیوم ایران، اروپا و فیره بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات آلومینیومی را با قیمت عالی عرضه می‌کند.

 

این شرکت در راستای تأمین نیازهای مشتریان خود و ارائه محصولات صنعتی بر اساس استانداردهای بین‌المللی تلاش می‌کند. از مزایای خرید محصولات آلومینیومی در شرکت عصر صنعت اشراق، می‌توان به تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش، مشاوره فنی و تخصصی و خرید سریع و آسان اشاره کرد.

 

در صورت تمایل به خرید و یا سوال درباره قیمت آلومینیوم و ورق آلومینیوم می توانید به وبسایت عصر صنعت اشراق به نشانی asealu.com مراجعه نمایید.برای اطلاع از قیمت های به روز و استفاده از مشاوره های رایگان کارشناسان فنی شرکت عصر صنعت اشراق می توانید یا نام عصر صنعت رو در گوگل سرچ کنید و یا با شماره 22981098-021 تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات


تصویری


ویدئو