آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Escape from Alcatraz تا True Blood

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Escape from Alcatraz تا True Blood


منبع: گیمفا

3

1401/10/22

14:39


این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Escape from Alcatraz، سریال True Blood و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Escape from Alcatraz تا True Blood

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Escape from Alcatraz، سریال True Blood و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

فرار از زندان همیشه موضوعی جالب‌توجه در سینما به شمار می‌رود که از گذشته تا به امروز موضوع فیلم‌های متعددی بوده اما معدود آثاری موفق شدند تا داستان خود را به بهترین شکل ممکن پیرامون این مسئله شکل بدهد. یکی از همین آثار نیز فیلم فرار از آلکاتراز (Escape from Alcatraz) است.

این فیلم پنجمین و آخرین همکاری کلینت ایستوود و کارگردان دان سیگل به شمار می‌رود. آن‌ها قبلا در فیلم فریب کوگان (Coogan’s Bluff) محصول سال ۱۹۶۸، فیلم دو قاطر برای خواهر سارا (Two Mules for Sister Sara) محصول سال ۱۹۷۰، فیلم فریب‌خورده (The Beguiled) محصول سال ۱۹۷۱ و فیلم هری کثیف (Dirty Harry) محصول سال ۱۹۷۱ میلادی با یکدیگر همکاری داشته‌اند. در ادامه به معرفی فیلم «فرار از آلکاتراز» می‌پردازیم.

به عنوان سریال این هفته نیز قرار است سریال خون حقیقی (True Blood) را معرفی کنیم که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ میلادی در قالب هفت فصل از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شد. در ادامه این مطلب نیز قرار است به معرفی جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های منتشر شده بپردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم چشم آبی روشن (The Pale Blue Eye)

فیلم چشم آبی روشن (The Pale Blue Eye)

فیلم چشم آبی روشن (The Pale Blue Eye)

عوامل سازنده: فیلم «چشم آبی روشن» اثری در ژانر رازآلود و مهیج به شمار می‌رود که نویسندگی و کارگردانی آن را اسکات کوپر برعهده داشته و خود او نیز فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۲۰۰۳ میلادی نوشته لوئیس بایارد قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «چشم آبی روشن» داستان کارآگاه کهنه‌کاری به نام آگوستوس لاندور را در سال ۱۸۳۰ میلادی در وست پوینت ایالت نیویورک دنبال می‌کند که در حال تحقیق در مورد مجموعه‌ای قتل‌ها در یک آکادمی نظامی است. او برای انجام این تحقیقات نیز از یکی از دانشجویان جوان این آکادمی به نام ادگار الن پو کمک می‌گیرد و آن‌ها در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر معمای این قتل‌ها را حل کنند.

سازندگان فیلم «چشم آبی روشن» بازیگران برجسته و با استعدادی را برای نقش‌آفرینی در این فیلم به خدمت گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کریستین بیل، هری ملینگ، جیلیان اندرسون، لوسی بوینتون، توبی جونز و رابرت دووال اشاره کرد.

آیا فیلم «چشم آبی روشن» ارزش دیدن دارد؟ حضور ستاره‌ای همچون کریستین بیل در فیلم «چشم آبی روشن» سبب شده تا اشتیاق زیادی برای تماشای این فیلم بین طرفداران وجود داشته باشد و این اثر تازه نتفلیکس، یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۲ باشد.

با این حال، این اقتباس سینمایی آن نگاه نافذ و جذاب منبع اصلی خودش را ندارد اما با این وجود، معمایی خوش ساخت و مرموز در دل خودش دارد که بدون شک توجه علاقه‌مندان به این ژانر را جلب می‌کند و می‌تواند در مدت زمان خودش، بیننده‌ها را سرگرم نگه دارد.

فیلم از خود گذشتگی (Devotion)

فیلم از خودگذشتگی (Devotion)

فیلم از خود گذشتگی (Devotion)

عوامل سازنده: فیلم «از خود گذشتگی» اثری در ژانر جنگی و بیوگرافی به شمار می‌رود که بر اساس کتابی به نام Devotion: An Epic Story of Heroism, Friendship, and Sacrifice محصول سال ۲۰۱۵ میلادی و نوشته آدام ماکوس ساخته شده است. جی دی دیلارد این فیلم سینمایی را کارگردانی کرده و جیک کرین و جاناتان استوارت آن را قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «از خود گذشتگی» داستان رفاقت میان افسران نیروی دریایی آمریکایی به نام جسی براون و تام هادنر در طول جنگ کره را بازگو می‌کند. در این فیلم، جاناتان میجرز نقش جسی براون را به تصویر می‌کشد و در کنار او نیز گلن پاول نقش تام هادنر را بازی می‌کند. از جمله دیگر بازیگران این اثر نیز می‌توان به کریستینا جکسون، جو جوناس و نیک هارگرو اشاره کرد.

آیا فیلم «از خود گذشتگی» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «از خود گذشتگی» زندگی واقعی و رویدادهای تاریخی را ارج می‌نهد و همین نیز می‌تواند آن را به اثری ارزشمند تبدیل کند که تماشای آن اوقات خوبی را برای بیننده‌ها رقم خواهد زد.

سازندگان فیلم «از خود گذشتگی» توانستند با الهام از این داستان واقعی، درامی بسیار تاثیرگذار و جذاب را به نمایش در بیاورند اما این اثر، یک فیلم بیوگرافی ساده به شمار می‌رود که توسط نقش‌آفرینی خیره‌کننده و تماشایی بازیگران اصلی و بااستعداد خودش ارتقاء پیدا کرده است. مطمئنا تماشای فیلم «از خود گذشتگی» در این آخر هفته می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish)

انیمیشن Puss in Boots: The Last Wish

انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish)

عوامل سازنده: انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» اثری در ژانر ماجراجویی و انیمیشنی به شمار می‌رود که توسط استودیو انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس ساخته شده و کمپانی یونیورسال مسئول پخش آن بوده است.

این انیمیشن دنباله‌ای برای انیمیشن اصلی محصول سال ۲۰۱۱ میلادی است و ششمین فیلم در مجموعه انیمیشن‌های «شرک» محسوب می‌شود که سکان کارگردانی آن را ژانوئل مرکادو برعهده داشته است و فیلم‌نامه آن را نیز پل فیشر و تامی سوردلو قلم زده‌اند.

داستان و صداپیشه‌ها: در انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» آنتونیو باندراس بار دیگر صداپیشگی این گربه را برعهده دارد و در کنار او نیز سلما هایک صداپیشه شخصیت کیتی سافت‌پاوز است. از جمله دیگر صداپیشه‌های این اثر نیز می‌توان به فلورنس پیو، اولیویا کولمن و هاروی گویلن اشاره کرد.

در انیمیشن «گربه چکمه‌پوش ۲»، این گربه دوست‌داشتنی که تقریبا اکثر ۹ جان خودش را استفاده کرده، به دنبال پیدا کردن ستاره آرزو است، ستاره‌ای که آرزوها را برآورده می‌کند و او می‌تواند با استفاده از آن، جان‌های از دست رفته خودش را بازپس بگیرد. او برای انجام این کار نیز با کیتی پنجه نرم و سگی به نام پریتو همراه می‌شود. او برای اینکه بتواند به این آرزوی خود برسد، باید با افراد دیگری نیز رقابت کند و آن‌ها را شکست بدهد.

آیا انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «گربه چکمه‌پوش ۲» حدود یک دهه پس از فیلم اول به روی پرده سینماها آمده و توانسته توجه مخاطبان را به خودش جلب و به فروش قابل قبولی در گیشه دست پیدا کند.

این انیمیشن تازه هوشمندانه، شیرین و سرگرم‌کننده است و ثابت کرده که برخی از فرنچایزها همچون فرنچایز «شرک» با گذشت زمان بهتر و جذاب‌تر می‌شوند. در حقیقت، این اثر امیدها را در بین طرفداران برای ساخت فیلم «شرک ۵» دو چندان کرده است.

داستان بالغانه و شگفت‌آور انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» در کنار انیمیشن‌سازی خیره‌کننده و جالب‌توجه آن سبب شده این اثر بتواند اوقات بسیار دلنشین و خوبی را برای بیننده‌ها رقم بزند.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال شروود (Sherwood)

سریال شروود (Sherwood)

سریال شروود (Sherwood)

عوامل سازنده: سریال «شروود» اثری بریتانیایی در ژانر جنایی و درام به شمار می‌رود که توسط جیمز گراهام خلق و نوشته شده است. این سریال در فصل اول خود در قالب ۶ قسمت ساخته و از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شده است. این شبکه همچنین اعلام کرده که فصل دوم این سریال نیز ساخته می‌شود.

داستان و بازیگران: سریال «شروود» برای داستان خودش از مجموعه قتل‌هایی واقعی در ناتینگهام‌شایر انگلیس الهام گرفته است، قتل‌هایی که در سال ۲۰۰۴ میلادی رخ داده بودند. آلون آرمسترانگ، دیوید موریسی و لزلی منویل از جمله بازیگران این سریال به شمار می‌روند.

آیا سریال «شروود» ارزش دیدن دارد؟ سازندگان سریال «شروود» توانستند تا داستان رازآلود و جذابی را برای مخاطبان به نمایش بگذارند که بیشتر قدرت فوق‌العاده خودش را از بازیگران عالی و همچنین خاص بودن مکانش می‌گیرد. این سریال بسیار غنی است و همین نیز باعث شده تا اثری جذاب و تماشایی برای دیدن در این آخر هفته باشد، به خصوص اگر از طرفداران ژانر جنایی هستید.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم فرار از آلکاتراز (Escape from Alcatraz)

فیلم فرار از آلکاتراز (Escape from Alcatraz)

فیلم فرار از آلکاتراز (Escape from Alcatraz)

عوامل سازنده: فیلم «فرار از آلکاتراز» اثری در ژانر مهیج محصول سال ۱۹۷۹ به شمار می‌رود که اقتباسی از کتابی غیر داستانی به همین نام محصول سال ۱۹۶۳ میلادی و نوشته جی کمپبل بروس است و سکان کارگردانی آن را دان سیگل در دست داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «فرار از آلکاتراز» و همچنین کتاب آن، داستان فرار یک زندانی در سال ۱۹۶۲ میلادی از زندان بسیار امنیتی‌ای در جزیره آلکاتراز را روایت می‌کند. در این فیلم مهیج و جذاب، کلینت ایستوود نقش اصلی را بازی می‌کند و در کنار او نیز بازیگران دیگرانی نقش‌آفرینی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پاتریک مک‌گوهان، فرد وارد و لری هنکین اشاره کرد. این فیلم، پنجمین و آخرین همکاری بین ایستوود و دان سیگل به شمار می‌رود.

چرا باید فیلم «فرار از آلکاتراز» را دید؟ فیلم «فرار از آلکاتراز» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در مورد فرار از زندان شناخته می‌شود و داستان آن نیز که از واقعیت الهام گرفته شده، جذابیت آن را دو چندان کرده است. این اثر از لحاظ داستان‌سرایی یک شاهکار به شمار می‌رود که در آن، کاراکترها دیالوگ‌های اندکی دارند و اعمال آن‌ها همه چیز را بازگو می‌کند.

کلینت ایستوود که نقش‌های مختلفی را بازی کرده، در این فیلم نیز به بهترین شکل ممکن از پس این نقش برآمده و توانسته این کاراکتر را مال خودش کند. در هر صورت، فیلم «فرار از آلکاتراز» اثری بسیار سرگرم‌کننده و خوش ساخت به شمار می‌رود که تماشای آن در این آخر هفته می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

سریال چی ببینیم؟

سریال خون حقیقی (True Blood)

سریال خون حقیقی (True Blood)

سریال خون حقیقی (True Blood)

عوامل سازنده: سریال «خون حقیقی» اثری در ژانر فانتزی، ترسناک و درام به شمار می‌رود که توسط الن بال خلق شده است. این سریال بر اساس مجموعه رمان‌های اسرار خون‌آشام جنوبی (The Southern Vampire Mysteries) نوشته شارلین هریس ساخته شده و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ میلادی از شبکه اچ‌بی‌او در قالب هفت فصل و ۸۰ قسمت پخش شده است.

داستان و بازیگران: داستان سریال «خون حقیقی» پیرامون شخصیتی به نام سوکی استک‌هاوس با بازی آنا پاکوین است. او به عنوان پیشخدمت در شهری به نام بون تمپس در لوئیزیانا مشغول به کار است و این در حالی است که او قدرت تلپاتیک دارد.

اتفاقات این سریال دو سال پس از اختراع خونی مصنوعی به نام Tru Blood جریان دارد، خونی که باعث شده تا خون‌آشام‌ها بتواند به راحتی از آن تغذیه کنند و خودش را در جامعه انسان‌ها نشان بدهند.

در همین حین نیز سوکی عاشق خون‌آشامی ۱۷۴ ساله به نام بیل کامپتون با بازی استیون مویر می‌شود و حالا او باید برای اولین بار، با اشتباهات و مشکلات صمیمیت و رابطه مواجه شود. از جمله دیگر بازیگران سریال نیز می‌توان به سم ترامل،‌ رایان کوانتن، روتینا وزلی، کریس بائور و تعدادی دیگر اشاره کرد.

چرا باید سریال «خون حقیقی» را دید؟ سریال «خون حقیقی» یکی دیگر از سریال‌های بر محوریت خون‌آشام‌ها به شمار می‌رود که توانسته به خوبی و به طور کامل جذابیت خودش را درک و نظر مخاطبان را جلب کند. سریال «خون حقیقی» هیجانات گرافیکی فراوانی دارد و عاشقانه‌های گرم و طنز گزنده آن نیز مطمئنا برای مخاطبان جالب‌توجه خواهد بود، به خصوص کسانی که به چنین سریال‌هایی علاقه‌مند هستند.

با وجود اینکه سریال «خون حقیقی» بسیار جذاب و مهیج به نظر می‌رسد اما این اثر عاری از اشتباه نیست و سازندگان آن نتوانستند داستان آن را در فصل‌های پایانی به خوبی سروسامان بدهند و به نظر می‌رسد که در فصل‌های ششم و هفتم داستان از جریان افتاده است. با این وجود، تماشای این سریال می‌تواند اوقات بسیار دلنشین و خوبی را برای شما رقم بزند.


در این مطلب از سری «مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «فرار از آلکاتراز»، سریال «خون حقیقی»، فیلم «چشم آبی روشن»، فیلم «از خود گذشتگی»، انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» و سریال «شروود» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو