پویش مردمی کودکان سایبری از شنبه در تبریز آغاز می شود

منبع: ساعد نیوز

3

1401/10/22

15:03


ساعدنیوز: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از آغاز پویش کودکان سایبری برای سومین سال متوالی در این استان خبر داد.

پویش مردمی کودکان سایبری از شنبه در تبریز آغاز می شود

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: همزمان با آغاز پویش کودکان سایبری در سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی نیز این پویش 24 دی ماه آغاز و تا 29 همین ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد:امروزه کودکان و نوجوانان با حضور در فضای مجازی امکان مواجه با انواع خطرات و تهدیدات در این فضا را دارند به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است تا والدین و کارشناسان امر آموزش در مدارس باید توجه ویژه ای به کودکان در فضای آنلاین داشته باشند تا با ارائه آموزشهای لازم آنان را از هرگونه خطر احتمالی دور نگه دارند.

سرهنگ محمودی افزود: تمامی سنین به خصوص افراد کم سن و سال باید سواد و مهارت استفاده صحیح و درست از فضای مجازی را داشته باشند و هرچقدر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این خصوص ایجاد شود شاهد آسیب های کمتری در افراد به خصوص کودکان خواهیم بود که اجرای پویش کودکان سایبری و توجه خانواده ها و افراد به این پویش می تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد.

تصویر

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشت: با اجرای طرح پویش کودکان سایبری،ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره مندی بیشتر از فرصتها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی،کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودکان،پشگیری از آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان و ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی از اهداف پویش می باشد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است افزود: کودکان برای استفاده از فضای مجازی باید دانش و مهارتهای لازم را کسب کنند و تمام متولیان امر در این خصوص همکاری لازم را داشته و حساسیت اجتماعی نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی افزایش یابد تا کودکان با شناخت درستی از این فضا گرفتار آسیب ها نشوند.

سرهنگ محمودی به تمامی والدین توصیه کرد: درباره اینترنت و سایت های مورد علاقه فرزندان خود مطالعه کرده و راه های ارتباطی جدید را یاد بگیرند همچنین با فرزندان در زمینه امنیت و اهمیت حفظ آن در فضای مجازی و اینترنت صحبت کنند.حدالامکان اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و فناوری های جدید به روز نگه داشته و حتما کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: هموطنان می توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری بخصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا SHAD.IR/POLICEFATA مراجعه و با همراهی این پلیس در این پویش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو