نماینده مجلس: تیک آبی رئیس جمهور در زمان فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی بی‌معنا است!

منبع: تکراتو

5

1401/10/22

16:31


دریافت تیک آبی رئیس جمهور هنوز هم با انتقادات شدید برخی افراد مواجه است و اخیرا نماینده چابهار در صحن علنی مجلس رئیسی را خطاب کرد.

نماینده مجلس: تیک آبی رئیس جمهور در زمان فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی بی‌معنا است!

دریافت تیک آبی رئیس جمهور هنوز هم با انتقادات شدید برخی افراد مواجه است و اخیرا نماینده چابهار در صحن علنی مجلس رئیسی را خطاب کرد.

از زمان اعلام خبر دریافت تیک آبی رئیس جمهور در شبکه اجتماعی اینستاگرام، افراد و چهره‌های بسیاری نسبت به این مورد واکنش نشان داده‌اند. در جدیدترین واکنش نسبت به این موضوع، یک نماینده مجلس دریافت تیک آبی رئیس‌جمهور در اینستاگرام در زمان فیلترینگ و اختلالات اینترنت را بی‌معنی دانست. این نماینده مجلس ضمن این اظهارنظر، از رئیس‌جمهور خواست فیلترینگ پلتفرم‌هایی که موجب بیکاری بسیاری از افراد شده است را رفع کنند. با ادامه صحبت‌های این نماینده مجلس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: مسئولان دارای تیک آبی باید در اولویت برخورد در طرح جرم‌انگاری فیلترشکن باشند!

تیک آبی رئیس جمهور بازهم جنجال‌ساز شد

در نشست علنی دیروز (چهارشنبه ۲۱ دی) مجلس معین‌الدین سعیدی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور و نمایندگان از شرایط حوزه انتخابیه خود گفت: «از دولت انتظار داریم که بحث نگاه ویژه را کنار بگذارند و در عمل به دردهای سیستان و بلوچستان بپردازند.» سعیدی در ادامه به محدودیت‌های اخیر اینترنت اشاره کرد و گفت:

با توجه به شرایط آرامی که در کشور وجود دارد از رئیس جمهور انتظار داریم بحث فضای مجازی را جدی بگیرند و پلتفرم‌هایی که فیلتر شدند و باعث بیکاری حجم عظیمی از مردم شدند را باید آزاد کرد. نمی‌شود ما و شما دنبال تیک آبی و خاکستری باشیم اما مردم دسترسی نداشته باشند.

نماینده مجلس: تیک آبی رئیس جمهور در زمان فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی بی‌معنا است!

به تازگی حساب کاربری رئیس دولت در اینستاگرام تیک آبی و در توییتر تیک خاکستری گرفته است. دولت در این باره توضیح داد: «با توجه به صفحات متعدد منسوب به رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی خارجی و انتصاب مطالب مخدوش، اقداماتی به منظور تشخیص اصالت برای کاربران از ماه‌ها قبل انجام شد که اخیرا یکی از شبکه‌ها به آن ترتیب اثر داد.»

اما در شرایطی که حدود چهار ماه از فیلترینگ اینستاگرام می‌گذرد و در شرایطی که توییتر مدت‌هاست در ایران فیلتر است و با وجود تأکید بر استفاده از پلتفرم‌های داخلی، احراز هویت و نامه‌نگاری برای گرفتن تیک آبی در این صفحه‌ها انتقادات زیادی را برانگیخت.

به ویژه که این اتفاق زمانی افتاد که خبر جرم‌انگاری فعالیت تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان vpnهای غیرمجاز آمده و مدت‌هاست که وزارت ارتباطات موظف به شناسایی و از کار انداختن فیلترشکن‌ها شده است.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند پیش از این هم در انتقاد به جرم‌انگاری در زمینه VPNها گفته بود:

وقتی بسیاری از مسئولان عالی اجرایی از پلتفرم‌های فیلترشده استفاده می‌کنند چطور می‌خواهد این دوگانگی را توجیه کنند؟

این نماینده همچنین با اشاره به موضوع دریافت تیک آبی در مورد جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن‌ها تأکید کرده بود: «اگر قرار است این اتفاق بیفتد مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند حتماً باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند.»

همین نماینده ماه گذشته در واکنش به ادامه محدودیت‌های اینترنت به صراحت گفته بود:

مسئولان و نمایندگان بدون هیچ محدودیتی به فضای مجازی دسترسی دارند و هیچ قرینه‌ای مبنی بر اینکه بخواهند محدودیت‌ها را بردارند دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تیک آبی رئیس جمهور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو