قیچی قدیمی خانه را با ۴ روش ساده در منزل تیز کنید!

قیچی قدیمی خانه را با ۴ روش ساده در منزل تیز کنید!


منبع: دلتا پیام

5

1401/10/22

16:32


قبل از دورانداختن قیچی کهنه راهکارهایی که مجله اینترنتی دلتا در این مطلب برای تیزکردن قیچی خانگی آورده است را امتحان کنید.

قیچی قدیمی خانه را با ۴ روش ساده در منزل تیز کنید!

قبل از دورانداختن قیچی کهنه راهکارهایی که مجله اینترنتی دلتا در این مطلب برای تیزکردن قیچی خانگی آورده است را امتحان کنید.

روش‌های تیزکردن قیچی خانگی

قیچی‌های خانگی خیلی سریع کند و غیرقابل‌استفاده می‌شوند؛ ولی می‌توان آن‌ها را خیلی راحت تیز کرد.

روش اول: تیزکردن قیچی با کاغذ سنباده

یک‌تکه کاغذ سمباده را بردارید. اگر می‌خواهید لبه قیچی نرم‌تر و روان‌تر باشد، کاغذ بزرگ‌تری را انتخاب کنید و سپس کاغذ سمباده را از وسط تا بزنید، به‌طوری‌که لبه‌های سفت و خشن آن بیرون بزند و سپس از قسمت همان لبه‌های کاغذ که بیرون‌زده است شروع به قیچی‌کردن کنید. این روش برای قیچی‌هایی مناسب است که میزان کندی آن‌ها معمولی است و به‌شدت کند نشده است. پس از اطمینان از تیز شدن قیچی حالا باید آن را تمیز کنید. لبه‌های قیچی را با استفاده از یک حوله کاغذی مرطوب تمیز کنید تا تکه‌های کاغذ سنباده از روی آن برداشته شود و بتوانید از تیزی قیچی لذت ببرید.

تیزکردن قیچی با کاغذ سنباده

روش دوم: تیزکردن قیچی با فویل آلومینیومی

یک‌تکه فویل آلومینیومی آماده کنید. حدود ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر آن را از طول تا کنید و چند بار این کار را انجام دهید تا فویل آلومینیومی ضخیم شود. هرچقدر که لایه‌های فویل آلومینیومی تازده شده زیادتر باشد، قیچی تیزتر خواهد شد. فویل را قیچی کنید. حالا فویل آلومینیومی را از طول برش دهید. به‌طوری‌که کل قیچی با فویل برخورد داشته باشد و از پایین تا بالای فویل را قیچی کنید. بسته به پهنای برش‌هایی که می‌زنید، قیچی شما تیزتر می‌شود. اگر برای تیز کردن تیغه‌های قیچی بیش‌ازحد احساس خستگی می‌کنید مطلب اگر خسته هستید این بیماری‌ها را دارید! را حتما بخوانید.

تیزکردن قیچی با فویل آلومینیومی

روش سوم: تیزکردن قیچی با استفاده از سنگ تیز کننده

سنگ مخصوص را آماده کنید. یک عدد حوله زیر آن قرار دهید و کمی آن را با آب و روغن مخصوص مرطوب کنید که معمولاً روغن مخصوص آن در همان مغازه‌ها به فروش می‌رسد؛ اما معمولاً هر روغن و هر نوع آبی می‌تواند مفید واقع شود. قطعات قیچی را از یکدیگر جدا کنید. دو تیغه قیچی را از هم جدا کنید و آن‌ها را به‌صورت جداگانه تیز کنید تا بتوانید راحت‌تر روی سنگ تیزکن بکشید. قسمت داخلی لبه قیچی را تیز کنید. یکی از لبه‌های قیچی را بردارید و آن را روی سنگ از قسمت داخلی قیچی قرار دهید. یعنی قسمتی که کاملاً صاف و هموار است. معمولاً با ۱۰ الی ۲۰ بار کشیدن قیچی روی سنگ تیزکن به نتیجه خوبی می‌رسید. این مرحله را برای لبه دیگر قیچی هم امتحان کنید.

تیزکردن قیچی با استفاده از سنگ تیز کننده

روش چهارم: تیزکردن قیچی با پیچ‌گوشتی

یک عدد پیچ‌گوشتی آماده کنید. سعی کنید پیچ‌گوشتی را قیچی کنید و لبه‌های قیچی را اطراف پیچ‌گوشتی قرار دهید و تا جایی که می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کنید. فشار کمی را اعمال کنید تا پیچ‌گوشتی بتواند قیچی را تیز کند. این فرایند را تا جایی انجام دهید که لبه‌ها به‌اندازه دلخواهتان تیز شود. حال باید با چند عدد دستمال کاغذی مرطوب لبه‌های قیچی را تمیز کنید.

تیزکردن قیچی با پیچ‌گوشتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب سرزمین مرموزی که زنانش مرد می‌شوند را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو