در مورد سریال دارک Dark (داستان و بررسی سریال)

در مورد سریال دارک Dark (داستان و بررسی سریال)


منبع: روزانه

3

1401/10/22

16:41


معرفی و دانلود سریال دارک Dark سریال دارک (Dark) با جمله ای از انیشتین شروع میشه: “تفاوت قائل شدن میان گذشته، آینده و حال یک توهم دائمی و لجبازانست.” همین جمله یجورایی کل مفاهیم سریال دارک رو میسازه. همچنین جمله “آنچه میدانیم قطره و آنچه نمیدانیم اقیانوس است.” که در فصل پایانی مطرح شد توصیف […]

معرفی و دانلود سریال دارک Dark

معرفی و دانلود سریال دارک Dark

سریال دارک (Dark) با جمله ای از انیشتین شروع میشه: “تفاوت قائل شدن میان گذشته، آینده و حال یک توهم دائمی و لجبازانست.”

همین جمله یجورایی کل مفاهیم سریال دارک رو میسازه. همچنین جمله “آنچه میدانیم قطره و آنچه نمیدانیم اقیانوس است.” که در فصل پایانی مطرح شد توصیف سریال رو تا حدی راحت تر می کنه. دارک نمایشیه که شما رو با خطوط زمانی متعدد، شجره نامه های خانوادگی بهم پیوسته، سوالاتی که توان پاسخ دادن بهشون رو ندارید به وجد می آورد. دارک از همان ابتدا باعث شب بیداری بینندگان و بحث و فرضیه سازیشون میشه. دارک همون سریالیه که میتونه باعث رشدمون در بزرگسالی بشه. مانند رشدی که نوجوانان شهر ویندن داشتن. برای دانلود سریال دارک ترند این روز های نتفلیکس به وبسایت انیمه لیست مراجعه کنید.

سریال دارک (Dark) اولین سریال آلمانی نتفلیکس که تو دنیا مثل توپ صدا کرده و البته در ایران طرفداران پر و پا قرص زیادی داره. دارک در قالب 3 فصل و هر فصل شامل ده قسمت است.

دانلود سریال

نتفلیکس در سال 2017 فصل اول سریال دارک رو منتشر کرد. (برای دانلود فصل اول سریال دارک کلیک کنید.) چیزی که در ابتدا مانند نسخه آلمانی چیز های عجیب (Stranger Things) بود. داستان حول محور نیروگاه هستی ای در یک شهر کوچک می چرخد و گروهی از نوجوانان که تلاش میکنن دنیا رو نجات بدن. این جهان توسط Baran bo Odar و Jantje Friese خلق شده. معمایی که از یک پسر گمشده شروع میشه و تبدیل به داستانی شد که به ماهیت گرانبهای زمان، درک دلخراش عشق، پیوند دوستی و خانواده و عواقب تصمیمات فردی روی زندگی اطرافیان می پردازد.

معرفی و دانلود سریال دارک Dark

خلاصه سریال دارک به زبان ساده!

توصیف داستان سریال دارک (Dark) که توسطbaran bo odar  و jantje friese خلق شده بصورت سطحی ساده و به صورت عمیق کاری تقریبا غیر ممکن است.

شهر کوچک ویندن دو چیز در خود جای داده است. یک نیروگاه هسته ای در آستانه تعطیلی و یک سری غار های زیرزمینی. بعد از ناپدید شدن یک پسر، ویندن درحال حاضر در خطر است. اما هنگامی که بچه دوم ناپدید می شود و یک شخص مرموز در خارج از جنگل ظاهر می شود مشخص میشه که وقایعی که در حال حاضر درحال وقوع هستند مربوط به رویدادی از ناپدید شدن های 33 سال گذشته است. داستان سریال Dark حماسه ایست که چهار خانواده را به روش های غیر منتظره درهم می آمیزد. گوسفند های مرده، قطعی برق و آگهی های تبلیغاتی عجیب برای شکلات های آلمانی…

دیدین؟ این توضیح نسبتا ساده از سریال دارک (Dark) بود. با این حال هیچ اشاره ای به اینکه دارک دقیقا چه ارتباطی با سفر در زمان و کرم چاله ها دارد و یا هر وسیله دیگری که به دارک اجازه میده همزمان در سال های 1986 و 2019 وجود داشته باشد نکردم. ایده چرخه های زمانی 33 ساله و گره زدن پس زمینه به دوره حول و حوش فروپاشی چرنوبیل -که اگه ازش آگاهی داشته باشید- پارانویای غم انگیزی رو به سریال القا میکنه. و البته بینندگانی که برای دانستن اینکه پورتال وارونه در کجا پنهان شده کنجکاون.

سریال رازآلود

با پیشرفت داستان، زمان بیشتری در سال 1986 صرف می شود که به شخصه بیشتر ازش لذت می بردم. چراکه شخصیت های اون زمان نمیدونستند که بخشی از حماسه چند نسلی “از دست دادن” اند. شهوت، پشیمانی، گهگاهی شوخی و بطور کلی مشغول زندگی افراد معمولی هستند. همه شخصیت ها در جنبه های مختلف داستان درگیر انواعی از شکنجه، غم و عذاب اند. دانلود فصل سوم دارک با زیرنویس فارسی از انیمه لیست.

معرفی و دانلود سریال دارک Dark

چه چیزی دارک رو به منحصر بفرد ترین سریال اورجینال نتفلیکس تبدیل میکنه؟

سریال دارک که شامل چند قرن و چندین نسخه گذشته و حال از هر شخصیت است توجه کامل رو از بیننده میطلبه. شما نمیتوانید در زمان تماشای سریال به موبایل خود تماشا کنید یا شام درست کنید.

در یک نقطه ما چهار نسخه از یک شخصیت رو در یک اتاق میبینیم. این یک سفر چالش برانگیز است که مجریان نمایش شما رو مجبور به تجربه کردن اون می کنن و وادار میشین تا درست در کنار این مردم بازی کنید. پس از دانلود فصل سوم سریال دارک به این پی میبریم که این نمایش آلمانی سطح فنیش رو در سطح فوق العاده خودش حفظ کرده.

فیلمبرداری کم کم از مدل استرس زا و عصبی کننده به حالت با ثبات و آروم پیش میره. چند بار این پروسه طی میشه. درست به مانند داستان دارک که لایه لایه روایت میشه و گیج کننده است.

بازی بازیگران تا فصل سوم سریال دارک در سطح بالا باقی می ماند. هر نگاهی که هافمن به دوربین می اندازد تمام وزن دو فصل قبلی و صد ها سال عمری که تجربه کرده رو به بیننده انتقال میده. این یک امتیاز بزرگ برای فصل سوم بود که وحشت و عذابی رو برای بیننده به ارمغان می آورد. وحشتی که در پس زمینه سریال دارک به ندرت محو میشود.

جستجوی حقیقت و احساس غم انگیز از دست دادنی که این چند وقت در همه ما رخنه کرده در این سریال یافت می شود. چیزی که با هر فصل رشد میکند. سریال Dark  به بیننده هاش احساسات مختلفی وارد میکند. دارک نمایشی است که پیشنهاد میکنم با دیگران تماشایش کنید. چراکه هیچ حسی بهتر از باهم گیج شدن نیست! و البته که تنها امید مشترک قسمت های آینده سریال است.

به قول ایوا در واقعیت همه ما تنها کسری از این کل بی نهایت هستیم. و خوشحالم که در این کل نامتناهی “دارک” رو پیدا کردم و بهش فرصت دادم تا احساسات جدیدی بهم بده. قبول کنید که تعداد کمی از نمایش های علمی تخیلی میتوانند تعادل بیندگان در حدس زدن رو نگه دارند و در عین حال اونها رو نا امید و خسته نکنند. یکی از جذاب ترین برنامه های تلویزیونی و احتمالا منحصر به فرد ترین سریال اورجینال نتفلیکس “دارک” با به تصویر کشیدن اوج، نتیجه گیری های تکان دهنده، پایانی تلخ و شیرین رو به تصویر می کشد.

معرفی و دانلود سریال دارک Dark

آغاز پایان است و  پایان آغاز

سریال دارک (Dark) تونست دو ژانر جنایی، علمی تخیلی رو با هم ترکیب کنه و فضایی رعب آور و رمز آلود بوجود بیاره. به همین ترتیب تونست لقب یکی از غنی ترین و پرجزئیات ترین محصولات تلویزیونی سال های گذشته رو بدست بیاره. حتی وقتی بیننده دقیق بشه می فهمه که پشت انتخاب اسم تک تک کاراکتر ها دلیلی وجود داره. قوانین متعدد تا پایان اثر وجود دارند. اتفاقاتی که در یک چرخه به وقوع می پیوندند و گذشته ای که عملا قابل تغییر نیست. روابط خانوادگی و آدم ها با یکدیگر پیچیده تر از تصور است و داستان لایه لایه نیازمند دقت فوق العاده زیادی است.

درنهایت باید بگم زبردستی نویسندگان این اثر به یک پایان راضی کننده و هیجان انگیز در فصل سوم ختم شد. صادقانه با سریال سردرد آور، پیچیده تلخ و اصیلی طرف هستید. همچنین به شما پیشنهاد میکنم بعد از تموم کردن این سریال حتما به سراغ آخرین ساخته خالقان دارک یعنی سریال 1899 بروید و این سریال رو دانلود کنید. همچنین در مقاله ای به بررسی سریال 1899 پرداختیم.

معرفی و دانلود سریال دارک Dark

علاقمندان به دانلود سه فصل سریال دارک (Dark) و یا فصل اول سریال  1899با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو