18 مورد از فواید سیگار کشیدن!

18 مورد از فواید سیگار کشیدن!


منبع: نم نمک

4

1401/10/22

17:03


فواید سیگار و فواید و خواص سیگار و چگونه سیگار بکشیم که ضرر نداشته باشد و فواید سیگار برای اعصاب و فواید سیگار برای ریه و اصول سیگار کشیدن و بزرگترین ضرر سیگار و فواید سیگار برای مغز و دلایل روانشناسی سیگار کشیدن و فواید سیگار در طب سنتی در نم نمک.

18 مورد از فواید سیگار کشیدن!

18 مورد از فواید سیگار کشیدن

در ادامه 18 مورد از فواید سیگار کشیدن را در نم نمک ببینید.

18 مورد از فواید سیگار کشیدن!

18 مورد از فواید سیگار کشیدن!

18 مورد از فواید سیگار کشیدن

1.سیگار کشیدن خطر جراحی تعویض مفصل زانو را کاهش می دهد

در حالی که ممکن است افراد سیگاری با خرید بسته های سیگار ورشکست شوند ، اما با اجتناب از جراحی تعویض مفصل زانو ، حداقل می توانند در هزینه ها پس انداز کنند. نتایج حیرت انگیز از یک مطالعه جدید نشان داده است که مردانی که سیگار می کشند در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند کمتر در معرض خطر جراحی تعویض مفصل زانو قرار دارند.

این مطالعه ، از دانشگاه آدلاید در استرالیا ، در شماره ژوئیه مجله Arthritis & Rheumatism منتشر شده است. جراحی تعویض زانو در بین دونده ها و افراد چاق شایع تر بود. افراد سیگاری به ندرت قدم می زنند و احتمال چاق شدن آنها نیز کمتر است.

محققان پس از کنترل سن ، وزن و ورزش ، هنوز نتوانستند اثرات پیشگیری کننده آشکار و اندک کشیدن سیگار برای پوکی استخوان را توجیه کنند. ممکن است که نیکوتین موجود در تنباکو به جلوگیری از خراب شدن غضروف مفصل کمک کند.

2. سیگار کشیدن خطر ابتلا به پارکینسون را شدیدا کاهش می دهد

مطالعات بیشماری رابطه معکوس غیرقابل انکار بین سیگار کشیدن و بیماری پارکینسون را مشخص کرده اند. افرادی که طولانی مدت سیگاری هستند به نوعی در برابر پارکینسون محافظت می شوند و دلیل آن کوتاه بودن عمر آن ها نیز نمی باشد.

جدیدترین مطالعه به خوبی انجام شده در شماره مارس 2010 مجله Neurology منتشر شده است. این محققان به دور از تعیین دلیل خاصیت محافظتی ، دریافتند که هرچه تعداد سالهایی که سیگار می کشید بیشتر و تعداد سیگارهای باشد که روزانه می کشید کمتر باشد ، اثر پیشگیری قوی تری دارد.

محققان دانشگاه هاروارد از نخستین کسانی بودند که شواهد قانع کننده ای ارائه دادند مبنی بر اینکه افراد سیگاری کمتر احتمال ابتلا به پارکینسون را دارند. در مطالعه ای که در مارس 2007 در نورولوژی منتشر شد ، این محققان دریافتند که پس از ترک سیگار افراد سیگاری ، اثر محافظتی از بین می رود و آنها به روش علمی خاص خود به این نتیجه رسیدند که هیچ سرنخی برای توضیح این موضوع دردست ندارند.

18 مورد از فواید سیگار کشیدن

3. سیگار کشیدن خطر چاقی را به طور چشمگیری کاهش می دهد

سیگار کشیدن به ویژه نیکوتین موجود در دود دخانیات یک سرکوب کننده اشتها است. این موضوع قرن هاست کشف شده است و قدمت آن به فرهنگ بومی در آمریکا در دوران پیش از کشف قاره آمریکا باز می گردد. شرکت های دخانیات در دهه 1920 متوجه این موضوع شدند و با فریب دادن زنان با این مطلب که سیگار کشیدن باعث لاغرتر شدن آن ها می شود ، شروع به هدف قرار دادن آنان کردند.

مطالعه ای که در ژوئیه 2011 در مجله فیزیولوژی و رفتار منتشر شده است ، در واقع یکی از دلایلی که افراد را از ترک سیگار باز می دارد بعد از اعتیاد داشتن به سیگار گفته هایی است درباره اینکه افزایش وزن هنگام ترک سیگار اجتناب ناپذیر است.

4. رابطه بین استعمال سیگار و کنترل وزن چیست؟

نیکوتین خود به عنوان و مهار کننده اشتها عمل می کند. عمل سیگار باعث تغییر رفتار می شود که باعث می شود افراد سیگاری کمتر به خوردن بپردازند. استعمال دخانیات همچنین ممکن است لذت غذا خوردن را برای فرد سیگاری کاهش دهد و باعث کاهش بیشتر اشتها شود. به عنوان یک مهارکننده اشتها ، به نظر می رسد که نیکوتین روی بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس ، حداقل در موش ها تأثیر دارد.

با توجه به داشتن مواد سمی که سیگار همراه دارد ، هیچ دکتر محترمی برای کنترل وزن ، سیگار کشیدن را توصیه نمی کند. با این حال ، این مطالعه اخیر ییل ، امید به یک داروی رژیم غذایی بی خطر را برای کمک به افراد چاق در کنترل اشتهای خود فراهم می کند. استعمال دخانیات پس از سکته قلبی خطر مرگ را کاهش می دهد در مقایسه با افراد غیر سیگاری ، به نظر می رسد سیگاری هایی که دچار سکته قلبی شده اند ، میزان مرگ و میر کمتری دارند و پاسخ مطلوب تری به دو نوع درمانی برای از بین بردن پلاک از شریان های خود دارند : درمان فیبرینولیتیک ، که در اصل دارو است و آنژیوپلاستی ، که پلاک را با قرار دادن بالون یا استنت در شریان ها از بین می برد.

هرچند یک نکته مهم وجود دارد. دلیل اینکه افراد سیگاری دچار حمله قلبی می شوند این است که دود باعث آسیب دیدن سرخرگ ها می شود و در نتیجه چربی و پلاک ها در آن رسوب می کنند. بنابراین ، یک نظریه که چرا افراد سیگاری بعد از چنین روش های درمانی بهتر از افراد غیر سیگاری درمان می شوند ، این است که آنها جوان تر هستند و اولین حمله قلبی خود را تقریباً 10 سال قبل از غیر سیگاری تجربه می کنند.

با این حال ، مطالعه ای در مجله Heart American Journal که در آگوست 2005 منتشر شد ، اظهار داشت که سن تنها برای توضیح کامل تفاوت های بقا کافی نیست. از آن زمان تاکنون هیچ نظریه جایگزینی ارائه نشده است.

18 مورد از فواید سیگار کشیدن

5. سیگار کشیدن به داروی کلوپیدوگرل قلب کمک می کند تا بهتر عمل کند

مطالعه محققان کره ای در شماره اکتبر 2010 مجله علمی پژوهشی Thrombosis Research براساس تحقیقات محققان دانشگاه هاروارد در سال 2009 منتشر شده است که نشان دهنده فواید سیگار کشیدن حداقل 10 سیگار در روز است. به نظر می رسد که چیزی در دود سیگار پروتئین های خاصی به نام سیتوکروم ها را فعال می کند که کلوپیدوگرل را به حالت فعال تری تبدیل می کنند.

باز هم ، هیچ پزشک محترمی بیماران را تشویق نمی کند که برای به رسیدن به بیشترین تأثیر از کلوپیدوگل ، سیگار را شروع کنند. اما این مزیت و چهار “فایده” دیگر سیگار کشیدن نشان می دهد که چگونه تمباکو - شاید بر خلاف سایر گیاهان سمی بالقوه - حاوی مواد شیمیایی خاصی با ارزش درمانی واقعی باشد.

18 مورد از فواید سیگار کشیدن

چند مورد از فواید سیگار کشیدن به زبان طنز!

6- سیگار کشیدن باعث میشه شما هرچه سریعتر از شر سلامتی و زندگی به امید خدا خلاص بشید و بتونید پا به عرصه های جدیدتری از جمله جهان آخرت بگذارید و تجربه های جدید کسب کنید .

7 - وقتی سیگار بکشین یه سرفه هایی میکنین به خدا همچین سر جیگرتون حال میاد انگار قولنج ریه تون رو گرفته باشن یعنی ششتون حال میاد .

8- اونایی که سیگاری هستن بعد از یه مدت متوجه میشن که روابط عاطفی عمیقی با چای و نسکافه پیدا کردن .

9 - اگه سیگاری بشین برای مواقع بیکاری ، بیعاری ، بیخوابی ، بیداری ، بیزاری ، بیذاتی ، بیماری ، سیرابی ، لیوانی ، خیشاحی (منظور همون خوشحالیه) ، نیراحی (ناراحتی) و سایر مواقع بهترین امکان رو در اختیار دارین .

10 - اگه سیگاری بشین دارای روابط اجتماعی درخشان میشین و میتونین دوستان جدید زیادی پیدا کنین :

الف - وقتی شما جزء خریداران سیگار باشین دوستانی رو پیدا میکنین که از بس دوستتون دارن شما رو به شکل شیرینی میبینن .

18 مورد از فواید سیگار کشیدن

ب - وقتی شما جزء مصرف کنندگان سیگار باشین دوستان مهربونتون شما رو به شکل مگس میبینن .در نوع ب دوستی از طرف شما بسیار عمیقتر خواهد بود .

11- اگه سیگاری بشین توی محیط های سربسته و عمومی از دست سیگاری ها حرص نمیخورین و این خودش باعث میشه آرامش اعصاب داشته باشین .

12- وقتی سیگاری بشین ، میتونین توی مسابقه جهانی ترک سیگار شرکت کنین و کلی پول به جیب بزنین .

13 - اگه سیگاری بشین ، وقتی با اقوام و دوستان به پیک نیک میرین موقع روشن کردن آتیش میتونین روش روشن کردن کبریت در میان باد و بوران رو به اونا نشون بدین و خودتون رو به عنوان یک قهرمان ملی معرفی کنید .

14 - اگه سیگاری بشین با سوپری سر کوچتون بیشتر رفیق میشین طوری که اگه یه روز نرین سراغش دلش براتون تنگ میشه .

18 مورد از فواید سیگار کشیدن

15 - اگه مخفیانه سیگار بکشین میتونید با کوچه پس کوچه های اطراف خونه ، پشت بام ، زیر زمین و دیگر جاهایی که تا حالا زیاد بهشون توجه نکردین بیشتر آشنا بشین .

16 - وقتی مخفیانه سیگار میکشین با ادوکلن ، عطر و دئودورانت های ارزون قیمت و همچنین انواع آدامسهای p.k ، خروس نشان ، relax و غیره آشناتر میشین و به آدمی خوشبو با دندونای سفید مبدل بشین .

18 - هرچه بیشتر سیگار بکشین راحت تر میتونین از شر پولهایی که توی جیبتون سنگینی میکنه راحت بشین .

18 - اگه سیگاری بشین توی شهرای بزرگ که هوای آلوده دارن راحتتر میتونین زندگی کنین .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو