بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد {ارگاسم زنان و مردان✔️}

منبع: همسرتایم

8

1401/10/22

17:33


بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که در طی رابطه جنسی چه اتفاقی در بدن مرد و…

بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد {ارگاسم زنان و مردان✔️}

Rate this post

بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که در طی رابطه جنسی چه اتفاقی در بدن مرد و زن روی می دهد و بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد این مقاله از سایت همسرتایم را تا انتها دنبال کنید.

 

ارگاسم زنان

اوج آمیزش جنسی در زن «ارگاسم» نامیده می شود. این لذت با تغییرات متعددی در دستگاه تناسلی زنان انجام شد.

با نزدیک شدن به ارگاسم ، جریان خون به اندام تناسلی افزایش می یابد ، دیواره های واژن مرطوب شده و کلیتوریس بزرگ می شود.

 

همچنین بخوانید:

اب زن بیشتر است یا مرد

۸۰ درصد لذت

 

 

بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد ؟

زنان، بر خلاف مردان، از این مزیت برخوردارند که می توانند مدت کوتاهی پس از پایان ارگاسم دوم، ارگاسم دوم را تجربه کنند. با گذشت سالها، برخی از زنان حتی یاد می گیرند که یک سری ارگاسم داشته باشند که معمولاً به آنها “ارگاسم چندگانه” می گویند.

و برای اینکه حسادت بیشتری نسبت به جنس قوی‌تر داشته باشیم، ارگاسم‌های بعدی می‌توانند بسیار قوی‌تر و خوشایندتر از اولی باشند.

قبل از رسیدن به اوج، کلیتوریس کشیده و رشد می کند. اندازه واژن افزایش می یابد، دیواره های آن مرطوب می شود و رنگ بنفش به خود می گیرد. لبهای بزرگ حل می شوند و صاف می شوند. و کوچولوها چاق می شوند. اندازه رحم تقریبا دو برابر می شود. نبض به 150 ضربه در دقیقه افزایش می یابد. سرعت تنفس سه برابر افزایش می یابد. عضلات شکم، کمر، باسن و لگن بسیار سنگین هستند.

بعد از ارضا شدن

بعضی از خانم ها کلیتوریس دارند که بعد از ارگاسم خیلی حساس است و تحریک اضافی برای آنها دردناک است، به همین دلیل است که نمی توانند ارگاسم های متعدد داشته باشند.

ارگاسم دختران جوان با زنان باتجربه و بالغ متفاوت است. اولی لذت شدید، همراه با اسپاسم خفیف و رضایت درونی را تجربه می کند. با این حال، با دومی، ارگاسم ها بسیار قوی تر، درخشان تر و تخلیه شدن بدن زن و، همانطور که قبلا ذکر شد، اغلب چندگانه است.

 

 

ارگاسم مردان

از نقطه نظر فیزیولوژیکی، ارگاسم عبارت است از انتشار شدید انتقال دهنده های عصبی و هورمون ها تحت کنترل سیستم عصبی خودمختار. همراه با احساس سرخوشی ایجاد شده توسط انتقال دهنده های عصبی آزاد شده در مغز. ارگاسم یک جنبه صرفاً تولید مثلی نیز دارد – انقباضات شدید عضلات لگن به دفع انزال در مردان کمک می کند و جذب آن توسط دستگاه تناسلی را در زنان تسهیل می کند.

 نقش فیزیولوژیکی ارگاسم مردان تا حد زیادی واضح به نظر می رسد، زیرا در اکثر مردان ارگاسم با انزال مرتبط است که اوج آمیزش جنسی است. در زنان، آنقدر واضح نیست و برای مدت طولانی مشخص نبود که معنی و معنای فیزیولوژیکی ارگاسم در جنس منصف تر چیست. امروزه پذیرفته شده است که حرکت عضلات لگن و به ویژه حرکات دهانه رحم که به نفوذ انزال به داخل رحم کمک می کند، اصلی ترین اهداف فیزیولوژیکی است که با ارگاسم در زنان به دست می آید.

 

بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد ؟

مردان مختلف توصیف های متفاوتی از ارگاسم ارائه می دهند. در برخی احساس موضعی در کشاله ران است، در برخی دیگر این احساس به قسمت‌های مختلف بدن سرایت می‌کند و در برخی دیگر می‌تواند کل بدن را بپوشاند.

علاوه بر تفاوت های شناخته شده بین ارگاسم مردانه و زنانه، برخی از ویژگی های کمتر شناخته شده ارگاسم مردانه نیز وجود دارد. به عنوان مثال، این توانایی برخی از مردان برای رسیدن به ارگاسم بدون انزال است. برای برخی، این به دلیل انزال رتروگراد است، یک وضعیت پزشکی که در آن مایع منی از بدن به بیرون رانده نمی شود، بلکه به مثانه می رود. این معمولاً به دلیل ضعف اسفنکتر است که مثانه را می بندد و از ورود انزال به داخل آن در هنگام انزال جلوگیری می کند.

در مردان دیگر، ارگاسم قبل از انزال اتفاق می افتد. همچنین ممکن است ارگاسم با انزال همراه نباشد یا چند ثانیه بعد از آن اتفاق بیفتد. اگرچه پیش نیازهای فیزیولوژیکی این امر هنوز به طور کامل شناخته نشده است، برخی از متخصصان جنسی بین عملکردهای سیستم جنسی و عصبی تمایز قائل می شوند و ارگاسم را تا حد زیادی به سیستم عصبی و انزال را به دستگاه جنسی نسبت می دهند.

پسران قبل از بلوغ می توانند بدون انزال ارگاسم را تجربه کنند، مانند مردان مسن تر. همچنین ممکن است مرد چندین بار ارگاسم را تجربه کند و بعد از دومی عملاً انزال دفع نشود. گاهی اوقات این “ارگاسم خشک” نامیده می شود، اگرچه این اصطلاح گاهی اوقات شامل موارد مختلفی می شود – انزال رتروگراد. عدم وجود ترشح پروستات پس از عمل پروستات؛ عدم تخلیه به دلیل مصرف دارو یا دارو، فشرده شدن مجرای ادرار و غیره.

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با اینکه بعد از ارضا شدن چه اتفاقی می افتد اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو