بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ؛ معرفی 10 برنامه برتر برای سطوح مختلف

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ؛ معرفی 10 برنامه برتر برای سطوح مختلف


منبع: تکراتو

4

1401/10/22

18:17


امروزه روش‌های آسان‌تری برای آموزش زبان انگلیسی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. با استفاده از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی به‌راحتی می‌توانید بدون رفتن به کلاس زبان، زبان انگلیسی را بیاموزید.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ؛ معرفی 10 برنامه برتر برای سطوح مختلف

امروزه روش‌های آسان‌تری برای آموزش زبان انگلیسی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. با استفاده از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی به‌راحتی می‌توانید بدون رفتن به کلاس زبان، زبان انگلیسی را بیاموزید.

زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین زبان‌های سراسر دنیا شناخته می‌شود و یادگیری آن برای همه افراد لازم است. بااین‌حال، شاید همه افراد وقت و یا هزینه رفتن به کلاس‌های زبان را نداشته باشند و بخواهند در منزل به یادگیری زبان بپردازند.

خوشبختانه با پیشرفت علم و فناوری، اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری زبان طراحی شده‌اند که به شما این امکان را می‌دهند تا در خانه، مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید مهارت‌های شنیداری، خواندنی، صحبت کردن و نوشتن خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا بخشید؛ بدون این‌که لازم باشد به‌صورت حضوری در کلاس‌های زبان شرکت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه هک وای فای ؛ چطور وای فای را هک کنیم؟

بهترین برنامه هک بازی ؛ لذت بازی بدون محدودیت

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

ازآنجاکه تقاضای زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی در کشور ما وجود دارد، برنامه‌های متنوعی برای این هدف طراحی شده‌اند. به همین دلیل هم شاید ندانید که بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان برای شما کدام است. ما در این مقاله، بهترین برنامه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

البته فراموش نکنید که اپلیکیشن به‌تنهایی نمی‌تواند در فرایند یادگیری شما تأثیرگذار باشد. این بدان معنی است که باید روی بخش‌های مهم اپلیکیشن تمرکز و تداوم داشته باشید. حتی می‌توانید از چند اپلیکیشن به‌صورت همزمان استفاده کنید و از ویژگی‌‌های متنوع آنها بهره‌مند شوید.

برای مثال، ممکن است برخی از این اپلیکیشن‌ها از نظر شنیداری و برخی دیگر از نظر نوشتاری عملکرد مناسبی داشته باشند. شما می‌توانید نقاط قوت هر یک از این اپلیکیشن‌ها را در نظر گرفته و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید.

اپلیکیشن چرب زبان

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

می‌توان با اطمینان گفت که بهترین اپلیکیشن آموزش زبان که کاملاً ایرانی است، برنامه چرب زبان بوده که برای همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته، کاملاً مناسب است. البته توجه داشته باشید که این اپلیکیشن فقط برای نسخه اندروید در دسترس است و کاربران آیفون نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

چرب زبان که یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی شناخته می‌شود، از بهترین متد‌های آموزشی استفاده کرده تا به کاربران کمک کند در محیطی جذاب و دوست‌داشتنی، زبان انگلیسی را به‌راحتی بیاموزند.

این اپلیکیشن هم می‌تواند به تقویت زبان انگلیسی شما از نظر مکالمه و شنیداری کمک زیادی کند و هم تأثیر زیادی در تقویت حافظه شما دارد. به همین دلیل هم می‌توانید مکالمات و کلمات زیادی را در این اپلیکیشن به حافظه بسپارید.

مهم‌ترین دلیلی که اپلیکیشن چرب زبان را در صدر لیست برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی مشاهده می‌کنید، این است که تقریباً برای همه سطوح مناسب است. همچنین می‌توانید از این اپلیکیشن برای آموزش زبان به کودکان خود نیز استفاده کنید.

چرب زبان اپلیکیشن رایگان آموزش زبان نیست و برای استفاده از این اپلیکیشن، باید اکانتی به‌صورت مجزا برای خود خریداری نمایید. بااین‌حال، عملکرد فوق‌العاده آن باعث می‌شود که این هزینه کاملاً ارزشش را داشته باشد.

اپلیکیشن Preply

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان

درصورتی‌که می‌خواهید محیطی پویا و تعاملی برای یادگیری زبان داشته باشید و وقت رفتن به کلاس زبان را ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن Preply استفاده کنید. در این برنامه می‌توانید به‌راحتی یک معلم خصوصی متناسب با سطح زبان، کشور، در دسترس بودن و حتی هزینه انتخاب کنید. سپس به‌صورت تصویری و تماس ویدیویی با معلم انتخابی خود در ارتباط خواهید بود.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما Preply را در لیست بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی قرار داده‌ایم، این است که هنگام ورود به این برنامه، از تمام کاربران امتحان تعیین سطح گرفته می‌شود. با این ویژگی، هر کاربر می‌داند که در چه سطحی از زبان قرار دارد و باید آموزش زبان را از چه سطحی آغاز کند.

اولین جلسه‌ای که با معلم خصوصی خود تماس می‌گیرید، یک ساعت به طول می‌انجامد. بعد از این جلسه، خود شما می‌توانید مدت‌زمان کلاس‌های خود را تنظیم نمایید. حتی درصورتی‌که از شرکت در یک کلاس صرف‌نظر کنید، به‌راحتی می‌توانید آن را لغو کرده و هزینه بازپرداخت آن را دریافت نمایید. اگرچه این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، اما هم برای اندروید و هم برای آیفون در دسترس است.

اپلیکیشن دولینگو

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

اگر به دنبال اپلیکیشن رایگان آموزش زبان بوده‌اید، به احتمال زیاد نامه برنامه دولینگو را شنیده‌اید. این اپلیکیشن محبوبیت بسیار زیادی دارد و در محیطی کاملاً شاد، می‌توانید زبان انگلیسی را بیاموزید. نکته جالب‌توجه درباره این اپلیکیشن این است که برای یادگیری زبان‌های دیگر نیز عملکرد فوق‌العاده ای دارد و فقط برای آموزش زبان انگلیسی نیست. به همین دلیل هم می‌توان آن را یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان به شمار آورد.

برای یادگیری کلمات و دستور زبان انگلیسی در اپلیکیشن دولینگو، بازی‌های 5 دقیقه‌ای طراحی شده‌اند. ازاین‌رو، می‌توان نتیجه گرفت که این برنامه بیشتر برای سطوح متوسط مناسب است. البته این اپلیکیشن مانند مورد قبلی، از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. بااین‌حال، ویژگی‌های فوق‌العاده آن باعث شده‌اند که هر کسی که گوشی اندرویدی یا آیفون دارد، بخواهد برای یادگیری زبان انگلیسی از آن استفاده کند.

اپلیکیشن بیاموز

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان

اگر به دنبال یک اپلیکیشن فارسی برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، برنامه بیاموز می‌تواند یکی از بهترین‌ها برای شما باشد. اگرچه این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان است، اما برخی ویژگی‌های آن به‌صورت اشتراکی در اختیار شما قرار می‌گیرند و از یک مرحله به بعد، باید برای دسترسی بیشتر هزینه پرداخت کنید.

البته توجه داشته باشید که اشتباهاتی هم در اپلیکیشن بیاموز دیده می‌شوند که این مسئله در بیشتر اپلیکیشن‌های ایرانی طبیعی است. به همین دلیل یادگیری زبان در این اپلیکیشن پروسه نسبتاً کندتری دارد. اما در مجموع می‌توان گفت که این اپلیکیشن می‌تواند در یادگیری قواعد و دستور زبان به شما کمک کند.

اپلیکیشن Memrise

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی که عملکرد فوق‌العاده خوبی در این زمینه دارد، اپلیکیشن Memrise است. این برنامه کلمات و عبارات مختلف را به‌صورت فلش‌کارت به نمایش می‌گذارد که باعث می‌شود تأثیر فوق‌العاده خوبی بر حافظه بلندمدت کاربران داشته باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بخش زیادی از فلش‌کارت‌های این اپلیکیشن توسط کاربران تولید می‌شوند. به همین دلیل هم تنوع بسیار زیادی در میان فلش‌کارت‌های برنامه Memrise وجود دارد. ازاین‌رو، شما می‌توانید بر اساس سطح و علاقه خود، بهترین دسته‌بندی فلش‌کارت را انتخاب کنید.

اگرچه Memrise به‌عنوان اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان شناخته می‌شود، اما با پرداخت هزینه شما می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری دسترسی داشته باشید. برای مثال، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که برای کاربران معمولی وجود ندارد و کاربران پولی می‌توانند از آن استفاده کنند، قابلیت شنیدن تلفظ کلمات و عبارات است.

اپلیکیشن واژه‌آموز

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان

واژه‌آموز یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی است که صفحه کاربری فوق‌العاده ساده و کوچکی دارد. همان‌طورکه از نام آن مشخص است، اپلیکیشن واژه‌آموز کلمات را به‌صورت درس به درس به شما آموزش می‌دهد و با استفاده از فلش‌کارت، به شما این امکان را می‌دهد که کلمات را در حافظه بلندمدت خود ثبت کنید.

مهم‌ترین واژگانی که در این اپلیکیشن می‌توانید بیاموزید، شامل کلمات کتاب 504 و 1100 واژه می‌شوند. اگر در حوزه زبان انگلیسی اطلاعاتی داشته باشید، قطعاً نام این کتاب‌ها را شنیده‌اید. درصورتی‌که واژگان موجود در کتاب 504 را یاد بگیرید، می‌توانید در مکالمات روزمره خود نیز از آن‌ها استفاده کنید و قدم بزرگی در بهبود زبان انگلیسی خود بردارید.

یادگیری لغات این دو کتاب تقریباً برای همه سطوح مناسب است و بیشترین کسانی که به دنبال یادگیری لغات 504 و 1100 هستند، جزو افراد نسبتاً پیشرفته شناخته می‌شوند. شما می‌توانید اپلیکیشن واژه‌آموز را هم برای آیفون و هم برای اندروید، دانلود و اجرا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

بهترین برنامه اسلوموشن اندروید و iOS

اپلیکیشن Busuu

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی که محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دارد، اپلیکیشن Busuu است که یکی از بهترین برنامه‌های گوگل هم شناخته می‌شود. بیشتر از 100 میلیون کاربر در سراسر جهان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و همچنان از آن رضایت دارند. این برنامه در سال 2018 هم توانست به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی معرفی شود.

خوشبختانه این اپلیکیشن فقط برای آموزش زبان انگلیسی طراحی نشده و اگر به زبان‌های دیگری مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و حتی چینی علاقه داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده نمایید. اپلیکیشن Busuu از زبان‌های دیگری نیز مانند روسی، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی، عربی و ترکی نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن این است که یک شبکه اجتماعی متمرکز از کاربران در سراسر دنیا دارد. این بدان معنی است که کاربران اپلیکیشن Busuu می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

علاوه بر همه این قابلیت‌ها، اپلیکیشن Busuu برای افرادی که بتوانند در تمام بخش‌های آن نمره قابل‌قبولی به دست بیاورند، گواهی رسمی ایجاد می‌کند. به همین دلیل هم ما آن را یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می‌دانیم. این‌درحالی‌است‌که این ویژگی در هیچ یک از برنامه‌های دیگر و حتی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی دیده نمی‌شود. خوشبختانه هم نسخه اندروید و هم نسخه آیفون این اپلیکیشن در دسترس است.

اپلیکیشن لرنیت

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن لرنیت هم یکی دیگر از برنامه‌های محبوب و پرطرفدار در ایران شناخته می‌شود که در کشور خودمان طراحی و ساخته شده است. این اپلیکیشن با بیشتر از 200 هزار کاربر فعال، یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی در ایران شناخته می‌شود.

روش کار اپلیکیشن لرنیت برای آموزش زبان انگلیسی، بر پایه قواعد دستوری زبان است. اگر گرامر زبان انگلیسی برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده نمایید. اگر فکر می‌کنید که بخش‌هایی از قواعد زبان انگلیسی را در این زبان متوجه نمی‌شوید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا در اپلیکیشن لرنیت تمام قواعد مهم به‌صورت فارسی توضیح داده شده‌اند و تقریباً همه افراد با هر نوع سطح زبان می‌توانند از آن استفاده نمایند.

علاوه بر همه این قابلیت‌ها که باعث شده‌اند لرنیت یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی شناخته شود، قواعد دستوری به‌صورت صوتی نیز پخش می‌شوند و این مسئله تا حد زیادی نبود معلم را جبران می‌کند.

شیوه بازگویی قواعد دستور زبان انگلیسی در این اپلیکیشن کاملاً روان و ساده است که باعث می‌شود تقریباً هر فرد با هر نوع سطحی بتواند از آن استفاده کند. اگر گوشی آیفون دارید، متاسفانه نمی‌توانید از اپلیکیشن لرنیت استفاده کنید و این برنامه فقط برای اندروید در دسترس است.

اپلیکیشن بیلینگو اپ

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

وقتی که می‌خواهید مهارت خواندن در زبان انگلیسی را تقویت کنید، برنامه بیلینگو اپ می‌تواند یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی باشد. در این اپلیکیشن، داستان‌های انگلیسی زبان زیادی وجود دارند که می‌توانید ترجمه آن‌ها را به چندین زبان مشاهده نمایید.

علاوه‌براین، شما می‌توانید همه این داستان‌های انگلیسی را به‌صورت صوتی هم گوش کنید. این مسئله باعث می‌شود که بتوانید با شنیدن تلفظ کلمات و جملات، مکالمه خود را نیز تقویت نمایید. خیلی از افراد از بیلینگو اپ به‌عنوان یک برنامه کتاب صوتی استفاده می‌کنند و اصلاً نگاهی به متن آن نمی‌اندازند.

این اپلیکیشن رایگان آموزش زبان تقریباً جدید است و همچنان رشد می‌کند. ازاین‌رو، برای کسانی که مهارت بالایی در زبان انگلیسی دارند و بیشتر می‌خواهند روی مهارت شنیداری خود تمرکز کنند، این برنامه می‌تواند فوق‌العاده باشد. با استفاده از این اپلیکیشن، شما می‌توانید با جمله‌بندی و ساختار جملات انگلیسی به‌طور کامل آشنا شوید.

اپلیکیشن Mondly

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

در نهایت، آخرین برنامه‌ای که ما از آن به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی یاد می‌کنیم، برنامه Mondly است. این اپلیکیشن در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی برای تقویت مهارت‌های انگلیسی خود از آن استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال برنامه‌ای برای تقویت مکالمه انگلیسی خود هستید، این اپلیکیشن عملکرد فوق‌العاده‌ای برای انجام این کار دارد. در این برنامه، سوالاتی از کاربر پرسیده و لیستی از پاسخ‌های احتمالی هم نمایش داده می‌شود. سپس کاربر باید با استفاده از میکروفون با برنامه صحبت کند.

اگرچه نسخه رایگان این اپلیکیشن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، اما نسخه پولی آن ویژگی‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد نسخه پولی این اپلیکیشن، این است که شما می‌توانید با گوینده‌های مجازی به‌صورت اینترنتی دیدار کنید. همچنین یک ربات چت در این اپلیکیشن طراحی شده که می‌توانید به‌صورت پیام‌های متنی، با ربات مکالمه انگلیسی داشته باشید.

افرادی که سطح زبان انگلیسی آن‌ها متوسط و تقریباً پیشرفته است، احتمالاً احساس می‌کنند که مکالمات موجود در این اپلیکیشن نسبتاً ساده است. این‌درحالی‌است‌که مکالمات این برنامه برای افراد مبتدی می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. به همین دلیل هم این‌گونه افراد Mondly را به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه می‌داند.

بیشتر بخوانید:

اینستا جی بی ؛ دانلود، نصب و آموزش استفاده از GBInstagram

اینستا پلاس ؛ دانلود، نصب و آموزش استفاده از Instagram Plus

برای یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن باید چه کنیم؟

برای برخی از افراد سؤال پیش می‌آید که آیا یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن به‌اندازه یک کلاس و یا معلم زبان تأثیرگذار است یا خیر؟ برای این‌که بتوانید زبان انگلیسی را با استفاده از اپلیکیشن به‌خوبی فرا بگیرید، باید به موضوعات زیادی توجه داشته باشید. در اینجا برخی از مهم‌ترین فاکتورها برای استفاده از اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی را نام می‌بریم.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

  • داشتن نظم در استفاده از برنامه

برای این‌که بتوانید زبان انگلیسی را با اپلیکیشن‌های مختلف به‌خوبی یاد بگیرید، باید در استفاده از این برنامه‌ها ثابت‌قدم باشید. نظم داشتن در این زمینه به شما کمک می‌کند که بدانید در هر روز باید چه موارد جدیدی را یاد بگیرید.

  • تمرین

نه‌تنها در استفاده از اپلیکیشن، بلکه در کلاس‌های زبان و حتی کلاس‌های حضوری هم باید تمرین زیادی برای یادگیری داشته باشید. هیچ معلم و یا اپلیکیشنی نمی‌تواند بدون هیچ‌گونه تمرینی، زبان انگلیسی را به شما یاد بدهد. به همین دلیل هم برای یادگیری مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی، باید تمرین کافی داشته باشید.

  • تمرکز روی بخش‌های چالش‌برانگیز برنامه

هر برنامه حتی اگر یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی هم باشد، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل هم باید سعی کنید که بیشتر وقت خود را روی بخش‌های چالش‌برانگیز برنامه بگذارید تا مهارت‌های شما در زمینه‌های مختلف بهبود پیدا کند.

  • استفاده از چند اپلیکیشن به‌صورت همزمان

همان‌طورکه پیش‌ازاین نیز گفتیم، شما می‌توانید از چند اپلیکیشن به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. خیلی سخت می‌شود اپلیکیشنی پیدا کرد که تمام مهارت‌های شنیداری و گفتاری، مکالمه و خواندن زبان شما را به‌صورت همزمان تقویت کند. ازاین‌رو، می‌توانید از دو یا سه برنامه برای تقویت مهارت‌های ذکر شده استفاده نمایید.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کدامند؟

از جمله بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می‌توان به چرب زبان، بیلینگو اپ، لرنیت، Preply و Mondly اشاره کرد.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی فارسی کدام است؟

اپلیکیشن چرب زبان یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی در ایران شناخته می‌شود که طرفداران فوق‌العاده زیادی دارد. در این اپلیکیشن، شما می‌توانید تمام مکالمات کاربردی انگلیسی را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اپلیکیشن های آموزش زبان چیست؟ تاثیرگذاری این اپلیکیشن‌ها تا چه اندازه است؟ تجربه خود را در استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان با تکراتو و سایر کاربرا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو